Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door jelmerrr »

En wat gaat er mis bij Keolis op Zwolle-Enschede? NS reed met losse stelletjes op zaterdagmiddag en zag afgelopen zaterdag ineens rond 14u volgene mij 7 bakken flirt op Wierden (of 8 bakken)

Edit: en had zeer regelmatig problemen met NS gehad als ik incidenteel weer eens met hun reed naar Zwolle
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Hainje »

RTBS schreef:@Hainje: Zoals mensen als jij erover denken is precies de reden dat het OV in ons land ook zo'n zootje is. Ja joh neem maar een treinlijntje over en klooi maar lekker een half jaartje aan en dan zien we wel hoe het gaat, wat een verrotte mentaliteit!
Ontspan, denk aan je hart joh.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Suus »

Ik vind drie maanden wel een behoorlijk lange termijn voor kinderziektes. En Keolis Duitsland heeft ook nooit uitgebreid de tijd genomen om de treinen te testen, waardoor de reiziger nu met problemen wordt opgescheept die ook wel eerder ontdekt hadden kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door isadora »

Het wordt ook een beetje ongeloofwaardig, als een bedrijf steeds roept, dat het te weinig voorbereidingstijd had.
Dan denk ik, begin er in de eerste plaats niet aan.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door marvinkok »

Naja, als Duitse keuringsinstantie ineens veel meer extra tijd nodig heeft om de boel goed te keuren... Dan valt er ook weinig te testen. Men ging er van uit (zowel Keolis als Stadler) dat deze stellen mee konden liften op de goedkeuring van de Abellio stellen, maar zoals gezegd dacht de EBA daar plotseling nogal anders over.
Vandaag heeft alles zowaar redelijk op tijd gereden, op 1 uitgevallen rit na, reden mij onbekend. Zoals al vaker aangehaald, er zijn af en toe problemen, alleen is het nogal random en bij verschillende stellen waardoor het lastig op te lossen is.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Durashift »

Tja, aannames zijn gevaarlijk, toch?
In hoeverre was het redelijk om te verwachten dat de aanname van Keolis en Stadler werkelijkheid zou worden?
Heeft de EBA daarin toezeggingen gedaan?

Zo ja, dan de EBA maar gaan 'aanklagen' (nadat de toestemming binnen is, natuurlijk) en dit dan ook maar publiekelijk maken. :)
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door RTBS »

Deze zaterdag liefst 12!!! ritten uitgevallen, de score van vorige week zaterdag is daarmee verdubbeld! En dan mag je hier geen commentaar op deze vervoerder hebben.....
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Hainje »

Je mag hier best commentaar hebben op een vervoerder. Het maakt alleen nogal verschil uit of je dat op een normale toon doet, of als een Telegraaf-lezer die net een kilo citroenen achter de kiezen heeft.
🍉
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door cassie127 »

RTBS schreef:Deze zaterdag liefst 12!!! ritten uitgevallen, de score van vorige week zaterdag is daarmee verdubbeld! En dan mag je hier geen commentaar op deze vervoerder hebben.....
Ik was vanmiddag met de auto even naar Bad Bentheim geweest om wat boodschappen te doen. Toen ik even op het station aldaar wou gaan kijken trof ik hele hordes met gestrande reizigers, en een auto van de Syntus Wachtdienst aan vanwege een storing tussen Hengelo en Almelo. Daardoor kon de IC Berlijn niet naar Hengelo. En werden ook de ritten van de RB 61 naar Hengelo in Bad Bentheim vastgehouden (waar alle 3 de perrons op dat moment bezet waren)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door marvinkok »

Er staat wel wachtdienst op, maar tis de auto voor de Nederlandse machinist ;)
Gaat 's ochtends naar Bh voor de eerste trein richting Hgl en na de laatste Hgl-Bh weer terug..
Oh, en bij uitgevallen ritten is het de pauze/wacht locatie :')
Dus eigenlijk wel weer wachtdienst op dat moment :roll:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door isadora »

Wacht, dat busje is dus zo ongeveer het enige materieel, dat wel naar behoren presteert op dat lummel-lijntje?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door en-es »

Twaalf uitgevallen ritten is wel heel veel. Daar mag best wat over gezegd worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Suus »

Ik zat mij net af te vragen hoe vaak per dag er gereden wordt, dat zal in de buurt van die 12 liggen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Nitein-Repart »

Op werkdagen zijn er 17 ritten, op zaterdagen 16 en op zondagen 15.

Tuurlijk mag er wat gezegd worden over de vele uitval op Hengelo-Bad Bentheim (zeker gisteren), maar Knoek/RTBS doet het op een erg irritante wijze zoals Hainje dat aangaf en komt ook nog eens met onwaarheden op de proppen (velen gedupeerden als de trein vanwege grote vertraging ingekort wordt tot Oldenzaal, velen is hier onjuist). De uitval is gewoon vervelend, maar de oorzaken zijn wel bekend. Westfalenbahn ging eerst eindeloos procederen, waardoor Eurobahn pas in medio 2015 kon beginnen met het bestellen van de treinen. Stadler en Keolis verkeken zich op de toelatingsprocedure (dit is aan beide partijen verwijtbaar) en dit zorgde ervoor dat er pas in december 2017 getest kon worden. Aangezien de treindienst onder twee spanningen moet rijden, alsmede onder twee beveiligingssystemen was de testprocedure eigenlijk te kort, waardoor er nog steeds kinderziektes zijn op de treindienst Hengelo-Bad Bentheim. En een andere trein inzetten is op Hengelo-Bad Bentheim onmogelijk, omdat er verder geen andere treinen mogen rijden op Hengelo-Bad Bentheim.

De optie treindienst splitsen is alleen mogelijk in Herford (vanwege de tien minuten stilstand rond symmetrietijd), maar daarmee benadeel je wel de reizigers op Bielefeld-Osnabrück Altstadt alsmede de reizigers van de stations tussen Osnabrück en Bünde die naar Bielefeld moeten. Splitsen in Osnabrück is onmogelijk, vanwege het gebrek aan perroncapaciteit (de lijn Rheine-Bünde gebruikt in Osnabrück maar twee perronsporen) en tevens vervalt de verbinding tussen Osnabrück Altstadt en de stations ten oosten van Osnabrück, inclusief Herford en Bielefeld. Splitsen in Rheine is ook onmogelijk, vanwege het gebrek aan perroncapaciteit (vijf perronsporen met drie lang kerende treinen) en tevens vervalt de verbinding tussen de stations ten westen van Rheine en Osnabrück. Splitsen in Bad Bentheim, is afgezien van het verbod door DB Netz in principe wel mogelijk, maar onwenselijk, want de kracht van Hengelo-Bad Bentheim zit hem vooral in het doorgaande karakter en dus de rechtstreekse verbinding tussen Twente en Osnabrück. Tevens kost splitsen een extra omloop (kosten) en los je de problemen niet op, want de stellen leren alleen te functioneren onder 1,5 kV DC en ATB door veel te rijden. Hierdoor moeten alle acht de stellen regelmatig naar Hengelo rijden en als er een stel een storing heeft moet dat ook worden opgelost. Dan is het voor de reiziger vervelend dat de eerste weken (ik hoop niet de eerste maanden) geconfronteerd wordt met uitval van treinritten, maar op de lange termijn is er dan wel profijt van een betrouwbare verbinding tussen Twente en Osnabrück die kan concurreren met de IC Berlin. Ik ga er verder van uit dat er naast kinderziektes, de Neu-Flirt stellen technisch wel in orde zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:(..) op een normale toon doet, (..).
Tja, wát is normaal? Dat zal voor iedereen ook (deels) verschillen...

:wink:
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Post »

Hainje schreef:Je mag hier best commentaar hebben op een vervoerder. Het maakt alleen nogal verschil uit of je dat op een normale toon doet, of als een Telegraaf-lezer die net een kilo citroenen achter de kiezen heeft.
Ik snap dat je geen fan bent van de Telegraaf, maar is het dan nodig om meteen alle Telegraaf lezer is een hoek te zetten?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Hainje »

Ik zet de Telegraaf lezer die net een kilo citroenen op heeft in een hoek, de weldenkende Telegraaf lezer laat ik wel degelijk buiten beschouwing. ;)
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:
Hainje schreef:(..) op een normale toon doet, (..).
Tja, wát is normaal? Dat zal voor iedereen ook (deels) verschillen...

:wink:
Goed punt wel :lol:
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door isadora »

Hainje schreef:Ik zet de Telegraaf lezer die net een kilo citroenen op heeft in een hoek, de weldenkende Telegraaf lezer laat ik wel degelijk buiten beschouwing. ;)
Zijn citroenetende Telegraaf-lezers te onderscheiden van Volkskrant-lezers met eenzelfde fruitvoorkeur?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Suus »

Erno-BE schreef:Dan is het voor de reiziger vervelend dat de eerste weken (ik hoop niet de eerste maanden) geconfronteerd wordt met uitval van treinritten
De treindienst zou in de eerste helft van december gaan rijden. Volgende week gaan we april in. We spreken hier dus al lang niet meer over weken maar over maanden.

En als je de eerste weken/maanden geen goede dienst neer zet is je imago voor zeer lange tijd bekrast, zeker in een sector waar door veel mensen kritisch naar gekeken wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Hainje »

isadora schreef: Zijn citroenetende Telegraaf-lezers te onderscheiden van Volkskrant-lezers met eenzelfde fruitvoorkeur?
Volkskrant is een veel linksere krant, dus die eten eerder avocado's, die hebben doorgaans niet de eigenschap zuur te zijn. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door isadora »

Dank je Hainje, dan ben ik rechts.
Ben gek op citroenkwark.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:
Erno-BE schreef:Dan is het voor de reiziger vervelend dat de eerste weken (ik hoop niet de eerste maanden) geconfronteerd wordt met uitval van treinritten
De treindienst zou in de eerste helft van december gaan rijden. Volgende week gaan we april in. We spreken hier dus al lang niet meer over weken maar over maanden.

En als je de eerste weken/maanden geen goede dienst neer zet is je imago voor zeer lange tijd bekrast, zeker in een sector waar door veel mensen kritisch naar gekeken wordt.
Ik snap je punt, maar de inschattingsfout van Keolis en Stadler omtrent de toelating van de neu-Flirts en de daarop volgende problemen kunnen niet meer herstelt worden. Het enigste wat Keolis kan doen (en ik ga ervan uit dat Keolis dat ook doet) is een monteur naar de defecte treinstellen sturen en zo de oorzaak van de defecten te onderzoeken en te repareren. Het is voor de reiziger nog even doorbijten, maar verbetering is in aantocht.

Ondanks dat ik nu wel weer meer tijd heb, wacht ik nog wel even met het uitproberen van de Keolis-trein tussen Oldenzaal en Hengelo. Er is in mijn ogen te veel uitval om de treindienst als betrouwbaar aan te merken. Tevens is de aansluiting in Osnabrück richting Bremen zeer belabberd te noemen en in Bad Bentheim, Nordhorn, Rheine en Osnabrück ben ik al geweest.

Overigens is het volgens mij alleen bij de Beneluxtrein gebeurt dat er daadwerkelijk reizigers de trein uitgejaagd zijn. Bij andere spoortrajecten waarbij er in het begin ook sprake was van opstartproblemen en kinderziektes (RandstadRail, RE13 onder Keolis, RE19 vorig jaar) zijn de reizigers ook teruggekomen. En bij de Beneluxtrein en de Fyra waren de problemen nog vele male erger dan bij de Keolis-trein Hengelo-Bielefeld.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:
isadora schreef: Zijn citroenetende Telegraaf-lezers te onderscheiden van Volkskrant-lezers met eenzelfde fruitvoorkeur?
Volkskrant is een veel linksere krant, dus die eten eerder avocado's, die hebben doorgaans niet de eigenschap zuur te zijn. :lol:
Nee, die zijn veelal nog kneiterhard (in hun oordeel..) (A)
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)

Bericht door RTBS »

Na vier maanden mag het toch wel een keertje lopen lijkt me. Ok, ik ben echt geen Syntus/keolis-fan door de wanprestaties van dit bedrijf in het OV in Twente de afgelopen jaren (met name het busvervoer en de loze beloftes op Zutphen-Oldenzaal waarmee Syntus de nieuwe concessie heeft verkregen). Je kunt alles wel afschuiven op Stadler maar Keolis is er net zo schuldig aan. Net wat ik al zei, knip deze verbinding voorlopig op in Osnabruck waardoor de verstoringen veel minder zijn, treinstellen die wel in Nederland kunnen rijden zet je daar op in. Als de problemen verholpen zijn dan hef je de knip weer op.

Vind het wel bizar dat het allemaal zo lang moet duren, zijn deze treinstellen dan zo enorm verschillend van de Abelio-treinen? Misschien toch maar dezelfde software installeren?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten