(BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Raymond »

Op de Veolia stalling in Breda is gisteren ook iets niet helemaal goed gegaan: een Brabantliner Volvo op de omloop van lijn 126-127 en op de 401 was een normale Amba terecht gekomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

In Dordrecht gingen vandaag in de loop van de middag de DRIP'jes ineens weer werken, maar dan weer niet bij alle haltes: tussen een hele reeks werkende kon er zomaar eentje zitten die nog niet in werking was.
Zowaar geven ze nu in de wijken de juiste tijd aan en staan ze nu ook allemaal op de winterdienstregeling. Alleen het exemplaar bij halte Selma Lagerlöf-erf deed nog 'n beetje raar, dat versprong heel de tijd van de eerstvolgende drie bussen naar "Geen reisinformatie beschikbaar" en weer terug...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

In de GVB-bussen is sinds vorige week een scherm geplaatst waarop camerabeelden te zien zijn gedurende de rit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:Alleen het exemplaar bij halte Selma Lagerlöf-erf deed nog 'n beetje raar, dat versprong heel de tijd van de eerstvolgende drie bussen naar "Geen reisinformatie beschikbaar" en weer terug...
En datzelfde probleem blijkt op te treden bij halte Heimerstein... overigens loopt bij alle haltes in Sterrenburg ten zuiden van de Blaauwweg met uitzondering van laatstgenoemde de tijd een uurtje of 9 voor. De tijden bij de eerstvolgende drie bussen kloppen echter wel en da's natuurlijk het belangrijkste...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

ziggy schreef:In de GVB-bussen is sinds vorige week een scherm geplaatst waarop camerabeelden te zien zijn gedurende de rit.
Sommige GVB-bussen. Ik heb er de afgelopen week geen een gezien terwijl ik de afgelopen week toch 8 verschillende bussen, meestal de 100 t/m 110. Scherm heeft helemaal geen prioriteit bij mij, laat ze eerst maar eens de gaten in de vloer repareren :roll:

Trouwens, schermen inbouwen in tot 12 jaar oude bussen, misschien een beetje geld weggooien :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door STF »

Hoezo? De bussen bij GVB gaan toch minimaal 20 jaar mee? :wink:
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:
ziggy schreef:In de GVB-bussen is sinds vorige week een scherm geplaatst waarop camerabeelden te zien zijn gedurende de rit.
Sommige GVB-bussen. Ik heb er de afgelopen week geen een gezien terwijl ik de afgelopen week toch 8 verschillende bussen, meestal de 100 t/m 110.
In ieder geval in de standaardjes in West op o.a. lijn 62. Dat zijn zowel oudjes (1xx-serie) als nieuwtjes (2xx-serie, ex-Sternet).
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door M57 »

Busrijden was gratis vandaag. :pos: Eerst had de nachtbuschauffeur niet terug van een tientje. Veel later deze dag deed de OV-chip in de lijnbus bij Connexxion het niet.

Toch weer mooi een lunch bij Julia's overgehouden. :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ardan »

Kan het kloppen dat Arriva-Waterland een bus van Syntus heeft overgenomen, nummertje 58-zoveel ofzoiets? Ik spotte er laatst eentje op het streekbusstation van Amsterdam CS. Ik weet het niet precies meer, maar ik zag meteen dat het er eentje van Syntus zou moeten zijn. Hij is wel in de Arriva-kleuren bestickerd.
Volgens mij was het het display waar ik het aan zag. Die had geloof ik van die groene rondjes, zoals Syntus die in de Volvo 7000 heeft zitten.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

TCR heeft nog wat oude meuk rondrijden in Waterland (Waar Arriva is komt TCR ook om de hoek kijken, het lijkt wel een huwelijk :? ), zou mij niets verbazen als daar iets wat aan die kenmerken voldoet. Er rijdt zelfs nog een O405 G rond daar (Op Almere na zo goed als uitgestorven tegenwoordig)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Het is een O405GN2, die komen zelfs alleen bij TCR voor en hebben daarvoor nooit in Nederland gereden. Nouja, niet helemaal nooit... ze zijn ooit door het GVB tweedehands aangeschaft en daarna dus naar TCR gegaan (oorspronkelijk voor de scholierenlijnen in de Hoekse Waard waarvoor men "vergeten" was gelede bussen aan te schaffen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Karl »

Bee schreef:TCR heeft nog wat oude meuk rondrijden in Waterland (Waar Arriva is komt TCR ook om de hoek kijken, het lijkt wel een huwelijk :? ), zou mij niets verbazen als daar iets wat aan die kenmerken voldoet. Er rijdt zelfs nog een O405 G rond daar (Op Almere na zo goed als uitgestorven tegenwoordig)
Je zou de controle van de boeken moeten doen, het gaat bijna lijken op kruisbestuiving. Arriva sluist OV-bijdragen door naar TCR, zodat zij dan weer goedkoper taxidiensten en zwembadritjes kunnen uitvoeren, waarvan Arriva dan weer een deel van opstrijkt.
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik denk dat je een wagen uit de 59xx-serie hebt gezien, Volvo's uit Arriva-Groningen en daarvoor meen ik zelfs Zweden. Deze zijn nooit van Syntus geweest.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ruben »

We zaten vanmiddag in een RET lijn 20 naar Niet Instappen. De halte-afroep deed het wel gewoon, de OVC apparatuur op sommige momenten niet. Handig!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Iets voor 20.00 werd bekend dat een tram van lijn 1 stad uit een aanrijding met letsel heeft veroorzaakt op het Leidseplein. Lijnen 1, 2 en 5 rijden of reden om via Rozengracht en Marnixstraat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Bee, misschien weet jij het wel.
Wat is dat gezeik met het GVB in de avondspits bij metrostation Centraal? Er gaan daar (meestal) twee roltrappen naar boven, eentje naar beneden. Al een paar keer in twee weken heb ik meegemaakt dat de middelste roltrap omgaat gaat (werkend dus), maar dat daar een GVB-mannetje voor staat en er niemand door laat. De meest rechter roltrap staat uit, maar iedereen moet wel met díe (niet werkende) roltrap naar boven. Wat is dat voor actie?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Marc »

Vanmiddag kwam ik Veolia-lijn 50 tegen bij station Maastricht Randwyck. Waarschijnlijk stond er een file voor de Kennedybrug en heeft de chauffeur een alternatieve route gereden (de blauwe route is rijdt lijn 50 normaal en de rode lijn geeft de alternatieve route aan):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Eh, dat is een noodmaatregel zover ik weet, aangezien er mensen van de roltrappen afvielen, omdat de doorstroming bij de poortjes nog niet optimaal is. Mensen raken in de verdrukking, moeten al op de roltrap op de rij staan en dreigden naar achteren te vallen. Er staan ook extra toezichthouders om mensen met uitcheckproblemen er direct uit te vissen, aangezien het anders hopeloos vastloopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed de Veolia 171 in Delft weer eens rond met Sorry geen dienst als bestemming op lijn 80/82. Zorgde voor voldoende verwarring bij het station. Dat de bus met vertraging vertrok hielp dan ook niet mee. Die vertraging kwam er overigens na een chauffeurswissel, waarbij de nieuwe chauffeur de voordeur telkens open en dicht deed (1x met een passagier er nog tussen...) en de bus niet van de halterem kreeg. Heb wel gelijk een mooi gassende Van Hool gehoord. :P
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

mb90 schreef: waarbij de nieuwe chauffeur de voordeur telkens open en dicht deed (1x met een passagier er nog tussen...) en de bus niet van de halterem kreeg. Heb wel gelijk een mooi gassende Van Hool gehoord. :P
Neemt Van Hool nu ook al VDL-kwaaltjes over :mrgreen:
(Amba's hebben nogal eens de neiging niet van de halterem af te gaan nadat je de deur hebt gesloten... Erg vervelend, vooral als je net een gaatje zag waar je je bus tussen kon gooien :wink: )
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag vanmiddag een geel-witte Aliance B95 op lijn 82 te Station Sloterdijk (rond 16.15), zo'n ex-Midnet ding.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

@Chauf21: Mwoh, de Wrights van Arriva kennen dat probleem van niet van de halterem af gaan ook... komt dus wel vaker voor. Hoewel het bij die bussen zowat al een wonder is als ze in één keer bij een halte kunnen vertrekken, blijft de halterem niet hangen dan zijn het wel de deuren die niet open of dicht willen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Het viel mij in augustus in Drenthe inderdaad op dat van sommige Wright's (voornamelijk) de achterdeur een lastig geval was... Overigens gaste meerdere chauffeurs daar stevig door, maar de wegligging is wel goed te noemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

Chauf21 schreef:(Amba's hebben nogal eens de neiging niet van de halterem af te gaan nadat je de deur hebt gesloten... Erg vervelend, vooral als je net een gaatje zag waar je je bus tussen kon gooien :wink: )
Je moet ook niet zoveel haast hebben en geen gas geven als de deuren nog sluiten! :mrgreen:

Ik zag overigens vanmiddag in Rotterdam bij de KPN gebouw op de Wilhelminapier een hybride Van Hool A300 van Connexxion staan. :)
Laatst gewijzigd door Stefan op di 22 sep 2009, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JWM »

Bee schreef:Eh, dat is een noodmaatregel zover ik weet, aangezien er mensen van de roltrappen afvielen, omdat de doorstroming bij de poortjes nog niet optimaal is. Mensen raken in de verdrukking, moeten al op de roltrap op de rij staan en dreigden naar achteren te vallen. Er staan ook extra toezichthouders om mensen met uitcheckproblemen er direct uit te vissen, aangezien het anders hopeloos vastloopt.
Sloterdijk is wat dat betreft ook een drama, alleen is daar een vaste trap. Gaat men die poortjesopstelling daar binnenkort dan weer omgooien? Of is er de hoop dat dit gedoe genoeg reizigers wegjaagt zodat het straks allemaal wel lekker doorstroomt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten