Dordrecht: Plots last van treinlawaai

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39209
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dordrecht: Plots last van treinlawaai

Bericht door Daniel »

Plots last van treinlawaai
ProRail onderzoekt klachten uit Dordtse wijk Sterrenburg

DORDRECHT - Hoewel de Dordtse wijk Sterrenburg al tientallen jaren is gewend aan de spoorlijn naar Breda, klagen bewoners sinds enkele weken opvallend veel over treinlawaai. Ze horen nu een hoog geluid dat ze vroeger niet hoorden, vooral bij westenwind. ProRail neemt de klachten serieus en zoekt naar de oorzaak.

Bron: AD/De Dordtenaar - Drechtsteden, papieren editie, donderdag 17 september 2009
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dordrecht: Plots last van treinlawaai

Bericht door dennistd »

Beton maakt inderdaad meer herrie dan hout, zeker in het begin merkte ik het op het stuk Enschede-Hengelo (vorig jaar vervangen). Nu hoor ik niet heel veel verschil meer, dus misschien moet het een beetje intrillen ofzo (of ik ben er meer aan gewend)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50927
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dordrecht: Plots last van treinlawaai

Bericht door Suus »

Bij betonnen dwarsligger hoor je een trein volgens mij wel al veel verder van te voren aankomen, is mijn eigen ervaring.

Als ik op het station van Zoetermeer sta, en er komt een intercity aan, dan hoor je niet een soort steeds harder wordend snerpend geluid, terwijl ik dat wel waarneem op station Breukelen of aan de andere kant van het station in Zoetermeer bij de RandstadRail.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 gasten