OVer je treinreiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

JeePee schreef:2 van de 4 treinen die voor de 9100 (stoppert Zl - Gn) nodig zijn reden met ICM vandaag.
Waarschijnlijk om DM90 vrij te krijgen om treinen Zwolle - Enschede te versterken in verband met de werkzaamheden bij Deventer?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Cookie »

Er is behoorlijk wat DM90 daarvoor vrijgemaakt inderdaad: er reden zelfs Zutphen-Apeldoorn-stellen tussen Hengelo en Zutphen :shock: ...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

Er reden ook 3x 2 DM 90 die ik normaal wel eens in Groningen spot tussen Zutphen en Oldenzaal.
Zwolle- Enschede was normale sterkte dit weekend, zoals het op een werkdag is. Daar dus geen bijzondere stellen voor nodig.

Ik zag rond 13.15 een lege trein door Hoogeveen rijden bestaande uit: Virm VI+ ICMm+ICM :D

Verder viel me nog wat anders op in ICM 4049: Er zat een borgsticker met de tekst: 'Garantie tot 01-10-2007' in het kastje tegenover de wc. (weet niet hoe dat ding heet, maar waar die paar blauwe en witte knoppen/lampen en of chopper schakelaars in zitten) Loopt men een beetje achter op schema met de revisie van ICM?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door IC3 »

Mij viel op dat in de Belgische IC 4515, van Brussel Zuid naar Antwerpen-C, ik 'getrakteerd' werd op twee klassieke motorstellen en niet de M6-dubbeldeksrijtuigen waar ik ook graag eens in gezeten had... Over comfort in intercity's hebben we in Nederland dus nog niet te klagen! :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

Die M6 vind ik persoonlijk niet veel beter dan Virm, op een aantal punten na; grotere displays voor wat meer reisinformatie/eindbestemming etc, Ruimere trappen en de 3x dat ik er in heb gezeten op een snoeihete dag (+30 graden) was het telkens aangenaam koel.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door IC3 »

De vensters op de verdieping zijn wel erg groot, zodat je bijna over een panoramarijtuig spreken mag. :wink:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Freek »

Aangaande de DM op Zutphen-Oldenzaal, ik blijf het netjes vinden dat 2 vervoerders (NS en Syntus) het eens kunnen worden over de manier van reizen. Toch een hele service van Syntus dat het hiermee instemt, en netjes van de ns om de stellen uit te lenen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

Het zal ook wel goedkoper zijn voor de NS om Syntus eventueel te betalen voor de reizigers die moeten omreizen dan een X aantal extra bussen te moeten inhuren?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door deadlock »

Misschien is het ook allemaal wat makkelijk omdat NS grootaandeelhouder Syntus is?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen ging 't kennelijk niet helemaal goed bij Arriva: om 6.50 uur stonden de V'tjes 864 en 866 te niksen op spoor 15 in Dordrecht, waardoor 5 minuutjes later de stoptrein uit Geldermalsen op het uiterste puntje van het perron moest binnenkomen.
Beide stellen reden vanmiddag weer, dus 't zal het zoveelste gevalletje personeelstekort zijn geweest wat verhinderde dat de spitsversterkingen in Gorinchem belandden.

En vanmiddag dus keurig volgens plan ICRm in de 1963 (16.59 Den Haag HS -> Venlo). De machinist was er eentje die hield van reizigertje pesten: zo ongeveer op de plek voor 6 bakken onder de kap stond 'ie al bijna stil om vervolgens weer op te trekken naar het bordje 12.
De bredere deuren helpen wel: keurig op tijd vertrokken we uit Delft en in Rotterdam was de grote massa ook al snel binnen (zowaar zelfs geen staanplaatsen in 't gangpad). Alleen in Dordrecht weer de zowat dagelijkse +2 bij binnenkomst en +4 bij vertrek... de 5163 (17.26 -> Roosendaal) staat daar nogal eens in de weg op het aankomstspoor 4. En tja, het lijkt er toch sterk op dat de Rotterdamse trdl's al volledig in paniek raken als ze er alleen al aan denken om een wisseltje om te zetten zodat de achteropkomende trein op 5 kan binnenkomen :x
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Alleen in Dordrecht weer de zowat dagelijkse +2 bij binnenkomst
+2 wordt waarschijnlijk nog automatisch door de ARI toegewezen. Ik denk dat de treindienstleider het wel best vond ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daan »

Caspar schreef:Verder viel me nog wat anders op in ICM 4049: Er zat een borgsticker met de tekst: 'Garantie tot 01-10-2007' in het kastje tegenover de wc. (weet niet hoe dat ding heet, maar waar die paar blauwe en witte knoppen/lampen en of chopper schakelaars in zitten) Loopt men een beetje achter op schema met de revisie van ICM?
Stotzenpaneel heet zo'n ding, geloof ik. Waarom zou men achterlopen met de revisie? Men heeft het op die sticker over garantie, niet over uiterste houdbaarheidsdatum ofzo ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

@ Vinny: Tja, de rijweg is 't probleem ook niet... uitrijsein stond al veilig bij binnenkomst :wink: Probleem is meer dat er maar iets tegen hoeft te zitten op weg naar Breda of je komt achter de stoptrein te hangen tot Tilburg, heb al vaker meldingen mogen lezen van 1900'en die in Brabant al richting de +15 gaan na zo'n klein vertraginkje in de randstad.

Eigenlijk zit de grote misser in de dienstregeling: tussen Den Haag en Dordrecht is de rijtijd 2 min. langer geworden, maar daarmee is de korte stop (2 min.) in Dordrecht gewijzigd in een haltering. Door de langere rijtijd gebeurd het sinds 9 december vorig jaar steeds vaker dat de 1900 al rond .28/.58 voor een rood inrijsein staat bij Dordrecht omdat de 5100 (V .26 .56) nog niet weg is. Planmatig zit daar zat tijd tussen (1900 hoort .01/.31 binnen te komen), maar in de praktijk dus niet.
Met name in de spits betekend dat een gegarandeerd vertraagd vertrek: er is een aanzienlijke stroom reizigers die met de 1900 van Rotterdam naar Dordrecht reist om vervolgens over te stappen op de trein richting Geldermalsen. En ja, 't kost nu eenmaal tijd om dat allemaal uit te laten stappen... de stop van 2 minuten tot drgl 2007 wilde al wel eens te krap zijn in het Dordtse.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Gisteren reed de Beneluxtrein van 16:56 met vervangend materieel. Voor de liefhebber: VIRM-IV. Hij was aardig druk. Omgeroepen werd dat reizigers met bestemming Antwerpen en verder in Roosendaal moesten overstappen zonder verlies aan reistijd (leek me wel erg optimistisch ingeschat), op Amsterdam Centraal en Schiphol bleven de CTA-bakken gewoon op de normale stand bleven staan. De laatste tijd zijn me teveel storingen met die dingen; ik ga dat intern aan de orde stellen. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door deadlock »

De 3700 die om 8:20 uit Deventer naar Zwolle vertrekt, werd vanochtend door een DDAR gereden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Thijs »

deadlock schreef:De 3700 die om 8:20 uit Deventer naar Zwolle vertrekt, werd vanochtend door een DDAR gereden.
En laat ik die trein nou zo'n 3x per week nemen van Nijmegen naar Zwolle, en zeker op dinsdag, behalve vandaag :twisted:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een losse SGM-II, de 2001, als 5121 (6.56 uur Dordrecht -> Bergen op Zoom)... tot overmaat van ramp schijnt dat ding ook nog gewoon op de 5122 gekeerd te zijn. Dat zal wel bananenpuree geworden zijn, middenin de spits :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door M57 »

Vinny schreef:Gisteren reed de Beneluxtrein van 16:56 met vervangend materieel. Voor de liefhebber: VIRM-IV. Hij was aardig druk. Omgeroepen werd dat reizigers met bestemming Antwerpen en verder in Roosendaal moesten overstappen zonder verlies aan reistijd (leek me wel erg optimistisch ingeschat),
Heb dat toch nogal eens meegemaakt.
Vinny schreef:op Amsterdam Centraal en Schiphol bleven de CTA-bakken gewoon op de normale stand bleven staan. De laatste tijd zijn me teveel storingen met die dingen; ik ga dat intern aan de orde stellen. :idea:
Wat wil je dan op die CTA (niet) zien? Waarom zou dat dan een storing zijn?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Justin »

Reiziger Ddrs schreef:Dat zal wel bananenpuree geworden zijn, middenin de spits :P
Lekker toch, Olvarit? ;)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

Vandaag zag ik in de Benelux die om 15.56 uit Asd vertrekt, maar liefst acht rijtuigen (de stuurstand incluis). De samenstelling was Loc - 1xB - 2xA - 4xB - Bs; de CTA toonde maar geen treinsamenstelling :mrgreen:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Karl »

In Utrecht zit ik tegenwoordig langs het spoor, vandaag zag ik een aantal keer een sleep Duitse rijtuigen langskomen waarvan er één in IC kleuren was (als voorlaatste van de sleep) en één in blauwe IR(?)-kleuren. Waarom zijn deze in die kleuren operationeel? Vorige week volgens mij dezelfde sleep gezien, maar toen ontbrak het blauwe rijtuig en zat de IC als laatste en nu dus niet. Verder bestaat deze trein uit A-B-B-B-B-B-A-B. :|
Het is een spectrum.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daan »

Dat zijn ICL rijtuigen, die worden op dit moment omgespoten in de NS-kleuren. Ik geloof dat de meeste nu wel zijn omgespoten, maar het kan zijn dat er nog een paar in de Duitse kleuren rondrijden ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Karl »

Daan schreef:Dat zijn ICL rijtuigen, die worden op dit moment omgespoten in de NS-kleuren. Ik geloof dat de meeste nu wel zijn omgespoten, maar het kan zijn dat er nog een paar in de Duitse kleuren rondrijden ;)
Dat het ICL-rijtuigen zijn, dat wist ik, maar ik dacht dat ze inmiddels allemaal blauw/geel moesten zijn en daarnaast verbaasde mij de indeling en de verhouding A - B bakken mij.
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door deadlock »

Daan schreef:Dat zijn ICL rijtuigen, die worden op dit moment omgespoten in de NS-kleuren. Ik geloof dat de meeste nu wel zijn omgespoten, maar het kan zijn dat er nog een paar in de Duitse kleuren rondrijden ;)
De zuurstokkleuren worden steeds zeldzamer inderdaad. Ze parkeren ze in Deventer bij mij voor het raam. Het viel me trouwens op dat er een ICRm A-bak in een of twee treinen zit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door dvdhoven »

Die ICRm A's zitten erin omdat er een overschot aan ICRm A's is en de Avmz's nog een revisie moeten krijgen. Momenteel zitten er in ieder geval de A's met stamnummer 5661 en 5662 in, maar op Somda is gemeld dat er nog meer komen. :)
Dick van den Hoven
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten