Eurostar Amsterdam - London
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Ik heb tot nu toe alleen maar last ondervonden van die Eurostar, dus ik zou graag zien dat de trein een functionerende dienstregeling en functionerend materieel heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
En wat voor last heb je dan precies ondervonden?
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Vertraging met 'r ICD natuurlijk :Y
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Uitgevallen treinen en vertragingen omdat de trein in de avondspits bij Hoofddorp strandde. Deze treinen moesten dan tegen het verkeer in terugrijden naar station Schiphol, daarmee een stortvloed aan opgehoopte treinen veroorzakend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
En is dit dan veroorzaakt door de Eurostar (die in Rotterdam maar een minuutje te laat vertrok)?
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Nee, maar dat was je vraag niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Wat is het probleem van die Eurostar dan wel?
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Zie de eerdere antwoorden
Bij twijfel altijd klagen
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Het is in ieder geval een afwijking (verlating) ten opzichte van de planning. Als dat ding structureel een minuut te laat is in Rotterdam of daar te laat wegrijdt, dan moet je daar toch echt iets aan doen.KM46 schreef:Een minuut is geen vertraging hoor. Nu moet je niet op alle slakken zout gaan leggen.
Het is een spectrum.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Sowieso is één minuut natuurlijk wel degelijk vertraging, dat de sjoemelregels van NS/Prorail het niet als zodanig aanmerken doet daar natuurlijk weinig aan af.
Als de ambulance of de reddingsbrigade een minuut vertraagd is kan dat toch echt betekenen dat je dat niet overleeft :Y
Als de ambulance of de reddingsbrigade een minuut vertraagd is kan dat toch echt betekenen dat je dat niet overleeft :Y
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
En ik snap nog niet dat Suus vertraging opliep door de Eurostar :? .
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Advies: doe een stapje terug, en overzie het hele strijdtoneel. Merk op dat Suus het over het fenomeen Eurostar in bredere zin heeft (waardoor dankzij kennelijk desastreus verlopen proefritten haar bankrekening dreigt te overstromen), terwijl jij je blik richt op de enkele minuut die vandaag te laat uit Rotterdam werd vertrokken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Als je met een trein achter een kapotte Eurostar staat heb je daar toch echt wel last van, zie bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?p=559718#p559718
En van vertraagde treinen kan je ook last hebben. Thalys 9391 kwam zo vaak met vertragingen België uit dat de Intercity Direct die er vlak achter reed, de 909, meer dan 70% van de tijd vertraagd was in Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. In het vierde kwartaal van 2017 is toen maar besloten om die specifieke Thalys in Nederland een trager treinpad te geven waarbij achter de 909 gereden wordt, nu is de 909 meer dan 90% op tijd.
Komt nog bij dat er vorige week een rapport uit is gekomen over de HSL waar wordt gehamerd op op tijd vertrekken op Schiphol en Rotterdam Centraal om de treindienst op de HSL juist te laten verlopen, zeker met de steeds hogere frequenties en de korte opvolgtijden die ontstaan door de snelheidsverschillen.
En van vertraagde treinen kan je ook last hebben. Thalys 9391 kwam zo vaak met vertragingen België uit dat de Intercity Direct die er vlak achter reed, de 909, meer dan 70% van de tijd vertraagd was in Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. In het vierde kwartaal van 2017 is toen maar besloten om die specifieke Thalys in Nederland een trager treinpad te geven waarbij achter de 909 gereden wordt, nu is de 909 meer dan 90% op tijd.
Komt nog bij dat er vorige week een rapport uit is gekomen over de HSL waar wordt gehamerd op op tijd vertrekken op Schiphol en Rotterdam Centraal om de treindienst op de HSL juist te laten verlopen, zeker met de steeds hogere frequenties en de korte opvolgtijden die ontstaan door de snelheidsverschillen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Dat was in februari hoor . Maar was dit vandaag dan ook het geval?
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
trolly schreef:Advies: doe een stapje terug, en overzie het hele strijdtoneel. Merk op dat Suus het over het fenomeen Eurostar in bredere zin heeft (waardoor dankzij kennelijk desastreus verlopen proefritten haar bankrekening dreigt te overstromen), terwijl jij je blik richt op de enkele minuut die vandaag te laat uit Rotterdam werd vertrokken.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Ik had er zelf ook last van in de ICD uit Breda dat de Thalys nogal eens een keertje voor ons uit moest rijden maar vaak nog even op zich liet wachten, maar om dan maar een ander treinpad te kiezen voor de Thalys is naar mijn idee doorgeslagen. De Thalys is ooit zo ingelegd en het gaat ondanks alles regelmatig wél goed. Er liggen gewoon een paar Belgen te lang in hun nest als de Nederlandse machinisten in weer en wind alles eraan doen om op tijd te rijden. En het zijn niet per sé Belgische machinisten die fout kunnen liggen, misschien is het wel een luie stationschef oid stoms.Suus schreef:Als je met een trein achter een kapotte Eurostar staat heb je daar toch echt wel last van, zie bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?p=559718#p559718
En van vertraagde treinen kan je ook last hebben. Thalys 9391 kwam zo vaak met vertragingen België uit dat de Intercity Direct die er vlak achter reed, de 909, meer dan 70% van de tijd vertraagd was in Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. In het vierde kwartaal van 2017 is toen maar besloten om die specifieke Thalys in Nederland een trager treinpad te geven waarbij achter de 909 gereden wordt, nu is de 909 meer dan 90% op tijd.
Komt nog bij dat er vorige week een rapport uit is gekomen over de HSL waar wordt gehamerd op op tijd vertrekken op Schiphol en Rotterdam Centraal om de treindienst op de HSL juist te laten verlopen, zeker met de steeds hogere frequenties en de korte opvolgtijden die ontstaan door de snelheidsverschillen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Nee, het is een verplichte snelheidsbeperking voor de eerste trein waardoor die gewoon nooit op tijd kan rijden. Vanaf volgende week is de eerste trein een Benelux, dan zou die Thalys weer op tijd moeten kunnen rijden.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Maar dat weet je toch van te voren? Hoe kan het dan zijn dat de Thalys tot het vierde kwartaal 2017 wel een snel treinpad had?
Het is een spectrum.
Re: RE: Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Tja, de Belgen vonden die vertraging nooit zo boeiend.Karl schreef:Maar dat weet je toch van te voren? Hoe kan het dan zijn dat de Thalys tot het vierde kwartaal 2017 wel een snel treinpad had?
Vanaf volgende week heeft die Thalys overigens weer z'n oorspronkelijke pad terug.
De eerste IC Brussel vanuit Brussel is nu de eerste die over de Belgische HSL rijdt en daarom een beperking van 160 km/u heeft. Daardoor kan die Thalys nu wel gewoon met 300 rijden.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Ach, elke Benelux rijdt 160 km/u.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Daarom is het ook geen probleem :-)
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Waarom bestaat die Beperking eigenlijk? Over een stuk of wat jaren zullen de icd en ic brussel ritten wel met icng gereden worden, en dan is het toch wel fijn als je gewoon 200 kunt rijden.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Het is om het risico bij troep op de baan te beperken. De kans daarop is na een aantal uren groter dan in de reguliere dienst.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Bodemplaten van Fyra's zeker? ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten