OVer je treinreiservaringen in september 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Ik gok sinds er meer sprinterseries dan sprintermat is. Men verzint bijvoorbeeld wel leuk om de s7000, s7500 en s7600 te versprinteren, maar dan moet er wel SLT instromen om de andere sprinterseries omhoog te houden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Maar de s7400 en s17400 zijn weer ontsprintert, om het tekort te compenseren lijkt mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
True. Het zou dus minder voor moeten komen. Nu staat er ook nog ICL in de s1500 op somda hoor, dus of het nou zo actueel gehouden wordt...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Die treinsamenstellingen op Somda zijn geloof ik gebaseerd op spots van de laatste twee maanden. Spot iemand een VIRM in de s5800 en verder spot niemand die trein staat-ie dus met VIRM genoteerd.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Wellicht is het beter om deze trein standaard in Zaandam te laten stoppen, en de s3000 dit station te laten overslaan zodat Alkmaar een snellere verbinding met Amsterdam krijgt.Caspar schreef:Nee maar wel een paar honderd die verder dan Hoorn moesten. Het zijn geen wereldschokkende hoeveelheden, maar toch is het jammer dat je een trein aan je voorbij ziet rijden, moet wachten op een stoptrein, en vervolgens in Hoorn weer moet wachten op de volgende trein die Zaandam voorbij is gereden. Zo veel tijd kost dat toch niet een stopje in Zaandam, aangezien die trein daar toch langzaam voorbij rijdt, en de t4500 doorgaans tijdens daluren met -3 aankomt in Hoorn.Wubbo schreef:Ik begrijp hieruit dat al die 2000 mensen naar Hoorn en verder moesten? Anders heb je niet zo veel aan een extra stop van een s4500.
Naar Amsterdam is een extra stop sowieso wel handig op Zaandam, zo veel stopt er niet op een zondag. En ik denk dat naar Amsterdam er wel een aanbod is van ongeveer 25.000 extra reizigers met de Dam tot Dam loop.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
SLT vervangt SGMm, SGMm vervangt Mat '64, en mat '64 vervangt SLT...Bee schreef:Maar de s7400 en s17400 zijn weer ontsprintert, om het tekort te compenseren lijkt mij.
Er is nog niet echt een tekort aan sprinters, ze rijden alleen in andere series dan logisch lijkt. SGMm is alvast doorgeschoven naar andere series waar het misschien niet helemaal thuishoort - zoals de s5700 (stoptrein) en s4900 (intercity). Daar waar SGMm tot voor kort nog reed (s7400, s9800 enz.) had nu eigenlijk SLT moeten zitten, dan was het allemaal wat logischer geweest.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Misschien moet je zulke ongenuanceerde uitspraken voortaan voor je houden, want de 3000 kan Zaandam simpelweg niet overslaan, omdat je dan vanaf Wormerveer achter de sprinter aanhupt (dat gebeurt nu al, als de 3000 ff een beetje gas geeft).Vinny schreef: Wellicht is het beter om deze trein standaard in Zaandam te laten stoppen, en de s3000 dit station te laten overslaan zodat Alkmaar een snellere verbinding met Amsterdam krijgt.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Hoogste tijd dus om de treinen tussen grofweg Den Helder en Amsterdam wat beter te gaan inleggen, zodat je de IC tenminste voor de stopper uitstuurt in plaats van andersom. De s800 rijdt tussen grofweg tussen de zuidkant van Amsterdam en Alkmaar nauwelijks boven de 100km/h. Dat is toch gewoonweg niet meer te verkopen, zeker als je ziet dat deze serie tussen Utrecht en Limburg moet trappen om zijn dienstregeling te halen....
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Zaandam - Uitgeest is gewoon heel erg krap. Het is geen snel traject, en al gooi je de sprinter direct na de intercity de lijn op, dan nog zal de intercity er achter komen rond Wormerveer of Krommenie-Assendelft, want er zijn gewoon heel veel stations op die lijn vlak achter elkaar, zodat de sprinter nooit echt flink vaart kan maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Wel een veeleisende HC in de t2167 vanavond... "Zodadelijk station Dordrecht, eindbestemming van deze trein. U wordt verzocht hier vriendelijk de trein te verlaten en uw eigen eigendommen mee te nemen".
Vanmorgen ook al een erg uitgebreid omroepbericht vlak voor vertrek van de t12723: na het gebruikelijke welkom in de IC naar Leeuwarden en de melding over het niet geldig zijn van kaartjes met korting volgde nog "ook ongedateerde kaartjes zijn in deze trein niet geldig". Alsof ze dat in een andere trein wel zijn
Vanmorgen ook al een erg uitgebreid omroepbericht vlak voor vertrek van de t12723: na het gebruikelijke welkom in de IC naar Leeuwarden en de melding over het niet geldig zijn van kaartjes met korting volgde nog "ook ongedateerde kaartjes zijn in deze trein niet geldig". Alsof ze dat in een andere trein wel zijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Precies, de IC wórdt nu al voor de Sprinter gekwakt..Bee schreef:Zaandam - Uitgeest is gewoon heel erg krap. Het is geen snel traject, en al gooi je de sprinter direct na de intercity de lijn op, dan nog zal de intercity er achter komen rond Wormerveer of Krommenie-Assendelft, want er zijn gewoon heel veel stations op die lijn vlak achter elkaar, zodat de sprinter nooit echt flink vaart kan maken.
3000 ri. Amr uit Zd: .26
4700 ri. Utg uit Zd: .29
800 ri. Amr uit Zd: .38
5800 ri. Utg uit Zd: .43
Zo komt de 800 al snel achter de 4700 te rijden. En de 3000 snel achter de 5800.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Lagen de s3000/s800 niet vanaf Utrecht in een strakke kwartierligging? Want de exacte kwartierligging van de sprinters zoals die er is tussen Weesp en Amsterdam lijkt er dus niet te zijn tussen Amsterdam en Uitgeest (had altijd al het idee dat de ene trein langer stilstond in Amsterdam dan de andere als ik naar Sloterdijk moet)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Uit Asd ri. Utg:
.16/.46 4700
.29/.59 5800
Toch wel aardig een strakke kwartiersdienst.
.16/.46 4700
.29/.59 5800
Toch wel aardig een strakke kwartiersdienst.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
13/17 vind ik geen strakke kwartierdienst, da's net zo hard een mislukte poging om een 20-10 dienst te gaan houden als dat het een mislukte kwartierdienst is. Een strakke kwartierdienst is 15-15, en niet anders dan dat. Waarom dat boven het Noordzeekanaal kennelijk niet lukt weet ik niet, zou wat te maken kunnen hebben met de kruisingen in Uitgeest maar dat heb ik niet nagekeken.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
En wellicht het invoegen van de serie s3300 te Rdwa.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Een klein foutje van treindienstleider Maastricht: het materieel voor trein t826 werd naar spoor 5b gestuurd ipv spoor 2 (de treindienstleider dacht dat dit een V'tje voor trein t6826 was). Om 07:03 werden de twee stellen via spoor 82 naar spoor 2 gerangeerd. Trein t6826 uit Maastricht Randwyck heeft ondertussen op spoor 5a gewacht op het V'tje dat van de werkplaats moest komen. En ja: toen leek alles goed te komen, maar de twee V'tjes hadden geen zin om de ochtend samen door te brengen. Na de derde poging lukte het combineren toch (eerst twee keer proberen met het aankomende stel en een keer met het gereedstaande stel) en kon de trein met +4 zijn weg vervolgen.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Vroeger reden er ook non-stop treinen Alkmaar - (Uitgeest) - Amsterdam over de Zaanlijn en toen kon het ookziggy schreef:Misschien moet je zulke ongenuanceerde uitspraken voortaan voor je houden, want de 3000 kan Zaandam simpelweg niet overslaan, omdat je dan vanaf Wormerveer achter de sprinter aanhupt (dat gebeurt nu al, als de 3000 ff een beetje gas geeft).Vinny schreef: Wellicht is het beter om deze trein standaard in Zaandam te laten stoppen, en de s3000 dit station te laten overslaan zodat Alkmaar een snellere verbinding met Amsterdam krijgt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Volgens mij tot 2006? In ieder geval is in een van die jaren door de extra stops in Heiloo, Castricum en Zaandam de reistijd met 7 minuten toegenomen.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Toen lag de s3000 in een ander tijdspad, want je had toen ook nog een s5800 Sneltrein Alkmaar - Heiloo - Castricum - Uitgeest - Zaandam - Sloterdijk - Amsterdam e.v. Amersfoort Schothorst. Toen de Sneltreinen werden vervangen door IC's wilden ze het op deze corridor een beetje gelijk houden en is de stop in Utg komen te vervallen (sindsdien stopt de s3400 dan wel weer in Utg). En zou de s3000 aanvankelijk extra in Heiloo, Castricum en Zaandam stoppen. Heiloo viel af i.v.m. openingstijden van e.o.a. brug. De s800 is de één-op-één vervanger van de voormalige s5800-sneltrein en stopt wel in Heiloo.Vinny schreef:Vroeger reden er ook non-stop treinen Alkmaar - (Uitgeest) - Amsterdam over de Zaanlijn en toen kon het ook
Hoe dan ook: de s3000 lag destijds in een heel ander tijdspad en op dit moment is het gewoon nit meer mogelijk Amr-Asd non-stop te doen.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 22 sep 2009, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Graag een 's' bij de treinserie toevoegen (i.v.m. mouse-over)
Reden: Graag een 's' bij de treinserie toevoegen (i.v.m. mouse-over)
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
In het kader van PHS zal de s800 waarschijnlijk een heel ander tijdpad gaan nemen, ik zie derhalve niet in waarom je voor de s3000 dan perse aan dit tijdpad zou moeten houden. Ooit heb ik overigens wel eens iemand gehoord die de s800 in noordelijke richting als IC naar Enkhuizen wilde sturen en de s1500 naar Alkmaar. Ook dat is een idee: Kudo's voor de creativiteit, maar ik zie het zelf wel als minder wenselijke oplossing.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Klopt helemaal, en dat algorithme werkt maar perfect is het inderdaad niet. Maar, meer tijd = meer data en het is een enorme rekensom...Geert schreef:Die treinsamenstellingen op Somda zijn geloof ik gebaseerd op spots van de laatste twee maanden. Spot iemand een VIRM in de s5800 en verder spot niemand die trein staat-ie dus met VIRM genoteerd.
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Oeps... Ik heb me daar de afgelopen weken teveel bezig mee gehouden:Caspar schreef:Wat is PHS?
PHS=Programma Hoogfrequent Spoor ofwel: Spoorboekjeloosreizen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
De t12723 reed vanmorgen met een los ICM-IV'tje als gevolg van defect materieel. In Rotterdam waren er al staanplaatsen, maar tot echte problemen kwam het niet in Gouda met dank aan een tip via de omroep dat de t1723 naar Utrecht naast ons stond. Toen was'ie ineens rustiger als normaal
Verder was de HC door al dat materieelgedoe helemaal in de war, gezien de volgende omroep... "Station Gouda, reizigers naar Rotterdam Centraal, Waddinxveen, Alphen a/d Rijn wordt verzocht hier over te stappen"
Verder was de HC door al dat materieelgedoe helemaal in de war, gezien de volgende omroep... "Station Gouda, reizigers naar Rotterdam Centraal, Waddinxveen, Alphen a/d Rijn wordt verzocht hier over te stappen"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009
Wat er vanmiddag allemaal aan de hand was weet ik niet, maar het kwam als 'n kleine chaos over... haalde in Utrecht nog net de t2856 die overigens gereden werd met twee Olympische ICM'en. Bij Harmelen passeerden we waarschijnlijk de t2056 die op het buitenste spoor stilstond, kan ook een s8800 geweest zijn maar dat was niet helemaal logisch aangezien spoor 1 gewoon vrij was.
Vervolgens werd op Woerden zelf de t4061 ingehaald die normaal 4 minuten eerder dan mijn trein in Rotterdam moet aankomen. Weer daarvoor stond een lege kolentrein. En ook wij hadden nog last van een andere trein die daarvoor zat, want bij de overloopwissels na Woerden kwamen we vrijwel tot stilstand...
En owja: wie heeft Deurne stiekem verplaatst? Dat kwam volgens de HC van de t1965 na Horst-Sevenum
Vervolgens werd op Woerden zelf de t4061 ingehaald die normaal 4 minuten eerder dan mijn trein in Rotterdam moet aankomen. Weer daarvoor stond een lege kolentrein. En ook wij hadden nog last van een andere trein die daarvoor zat, want bij de overloopwissels na Woerden kwamen we vrijwel tot stilstand...
En owja: wie heeft Deurne stiekem verplaatst? Dat kwam volgens de HC van de t1965 na Horst-Sevenum
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten