Veolia laat reizigers staan

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Veolia laat reizigers staan

Bericht door Daniel »

Veolia laat reizigers staan
Geplaatst op: maandag 21 september 2009 om 22:33
Laatst bijgewerkt: maandag 21 september 2009 om 22:33

MOLENHOEK - Treinmachinisten van Veolia laten de afgelopen weken af en toe passagiers staan op station Mook-Molenhoek, omdat de trein richting Nijmegen veel te vol zit.
Dat bevestigt een woordvoerder van de Limburgse vervoersmaatschappij.

De onderneming wordt op sommige dagen in de spits overvallen door het grote aanbod van passagiers. De coupés puilen uit met forensen, maar vooral ook studenten van Nijmeegse onderwijsinstellingen. September is traditioneel een drukke maand, waarbij de drukte van dag tot dag moeilijk is in te schatten, aldus Veolia.
Veolia schat in dat het aanbod van treinen en passagiers snel beter op elkaar zijn afgestemd.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door JWM »

Verderop in het artikel:
Veolia kan driedelige treinstellen inzetten, in plaats van tweedelige. Op Cuijk-Nijmegen standaard de grote treinstellen laten rijden, is volgens de woordvoerster echter geen optie. "Dat betekent weer extra gewicht voor de locomotief, en dat kost dan weer meer diesel en dus geld", zegt ze. "We proberen het materieel natuurlijk zo efficiënt mogelijk in te zetten."
:roll:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Mark »

Ik mag niet hopen dat dit de exacte woorden van de woordvoerster zijn... anders weet die echt van toeten noch blazen :roll:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Caspar »

Kans is groot dat het wel haar woorden zijn, maar dat ze zich aanpast om vakjargon te voorkomen, en zich daardoor wat knullig uitdrukt?
Oud forumgebruiker

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Oud forumgebruiker »

En dan nog: dan kost het meer diesel... dus???? Staat er niet in het PvE dat de reizigers een acceptabele kans op een zitplaats moeten hebben?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door webguy »

De marge van Veolia is echt minimaal op die concessie, en tja, dan moet je wat he :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Geert »

Leuk, die Aldi-vervoerders, maar als reiziger heb je er weer weinig aan. :roll: Let wel: het gaat niet eens om zitplaatsen, zelfs alle staanplaatsen zijn zo te zien bezet...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Suus »

Was het niet zo dat alle Veoliatreinen binnenkort een derde bak krijgen? Dan is die voorlichtster bezig onzin voor te lichten :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Chauf21 »

Veolia schat in dat het aanbod van treinen en passagiers snel beter op elkaar zijn afgestemd.
Mja.. in oktober en november zal er wel een deel van de reizigers zijn afgehaakt en heb je het probleem (dus) niet meer. En ja, dan is het (dus) ook beter op elkaar afgestemd...
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door dennistd »

Bee schreef:Was het niet zo dat alle Veoliatreinen binnenkort een derde bak krijgen? Dan is die voorlichtster bezig onzin voor te lichten :|
Het gaat om vier 2/6'jes die een extra bak krijgen en dus een 2/8 worden. Daar staat echter tegenover dat volgens mij de twee buffels die Veolia gebruikt voor Nijmegen-Venray weer terug gaan, en ze er dus per saldo niet echt op vooruitgaan denk ik.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door playertwo »

JWM schreef:Verderop in het artikel:
Veolia kan driedelige treinstellen inzetten, in plaats van tweedelige. Op Cuijk-Nijmegen standaard de grote treinstellen laten rijden, is volgens de woordvoerster echter geen optie. "Dat betekent weer extra gewicht voor de locomotief, en dat kost dan weer meer diesel en dus geld", zegt ze. "We proberen het materieel natuurlijk zo efficiënt mogelijk in te zetten."
:roll:
Sinds wanneer rijdt Veolia met getrokken materieel in de reizigersdienst in Nederland :mrgreen:?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Vinny »

Dat waren de laatste dagen van Lovers Rail. Die zijn namelijk overgenomen door Veolia... (maar dat weet vrijwel niemand)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Veolia laat treinen op de Maaslijn verlengen

Bericht door Daniel »

Veolia laat treinen op de Maaslijn verlengen
Geplaatst op: dinsdag 22 september 2009 om 20:16
Laatst bijgewerkt: dinsdag 22 september 2009 om 20:17

MOLENHOEK/CUIJK - Tot half oktober blijft het volgens vervoersmaatschappij Veolia tanden bijten voor treinreizigers op de Maaslijn.
Op dit moment wordt bij vier korte treinstellen om beurten bij het Zwitserse bedrijf Stadler een tussenstel geplaatst waardoor er honderd personen meer in kunnen.
Frank van Setten, directeur treinen bij Veolia: "Totdat ze allemaal klaar zijn, missen we dus telkens een treinstel." Veolia had hierdoor zien aankomen dat er van september tot half november, wanneer de vier treinen klaar zijn, problemen zouden zijn met het vervoer op de Maaslijn.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door IC3 »

Was dit nu niet allemaal te voorspellen? Capaciteitsproblemen waren er al ruim voordat het nieuwe station is geopend. Dat het probleem nu groter is, is geen verrassing.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Wubbo »

Veolia weet dat ze krappe capaciteit hebben. Veolia weet dat de herfst de drukste tijd van het jaar is. Dus onttrekt Veolia juist in die drukke tijd steeds een treinstel aan de dienst om die te laten verlengen.
Ergens mis ik iets in de logica.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Fles »

Ik zag vanochtend in de spits iets over een plan om de subsidie voor het OV afhankelijk te stellen van de vervoersprestatie :pos: Als dat er door komt zijn we zo van Veolia af :D

'Tis een kwestie van geduld,
rustig wachten op de dag...


:mrgreen:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door playertwo »

Wubbo schreef:Veolia weet dat ze krappe capaciteit hebben. Veolia weet dat de herfst de drukste tijd van het jaar is. Dus onttrekt Veolia juist in die drukke tijd steeds een treinstel aan de dienst om die te laten verlengen.
Ergens mis ik iets in de logica.
Zou het niet makkelijk zijn geweest om die 4 bakken met een loc naar Venlo of iets dergelijks te latne slepen, en dan gewoon in het treinstel te rangeren in de daluren? Allicht goedkoper dan 4x op en neer naar Zwitserland rijden, en je hebt tenminste je capaciteit behouden.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Daan »

Zoiets heb ik ook al eens bedacht, want alle stellen naar Zwitserland sturen schiet natuurlijk ook niet op... Blijkbaar wil Stadler dit allemaal zelf in Zwitserland uitvoeren, of transport is te duur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Suus »

Is het grootste "probleem" niet dat elke bak maar één draaistel heeft. De treinen "hangen" volgens mij aan dat motorblok in het midden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door playertwo »

Rangeer je de boel tegen elkaar, stuur je het één keer met een hulpdraaistellen naar NL, en neemt die terug naar Zwitserland. Die hulpdraaistellen kunnen ze dan meteen ook voor andere klanten van de GTW-serie gebruiken. Beetje creatief denken zou niet verkeerd zijn.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Daan »

Neuh, of je plaatst die bakken op diepladers of iets dergelijke. Zou allemaal mogelijk moeten zijn, lijkt me.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Fles »

Daan schreef:Neuh, of je plaatst die bakken op diepladers of iets dergelijke. Zou allemaal mogelijk moeten zijn, lijkt me.
Zodra het geld kost is het NIET mogelijk. Veolia. Snap dat nou :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Karl »

Begint men bij Veolia Limburg nu zelfs te lui te worden om naar het provinciehuis in Maastricht te rijden om daar even een zak met geld op te halen voor een dergelijk transport?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veolia laat reizigers staan

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Ik zag vanochtend in de spits iets over een plan om de subsidie voor het OV afhankelijk te stellen van de vervoersprestatie :pos: Als dat er door komt zijn we zo van Veolia af :D

'Tis een kwestie van geduld,
rustig wachten op de dag...


:mrgreen:
Veolia Zuid-Limburg vind ik echter het beste regionale vervoersbedrijf van Nederland. Al is mijn beeld wellicht vertekend doordat ik maar één weekend met ze gereisd heb: Comfortabele bussen, goede overstappen, heel klantvriendelijke frequentie en erg aardige chauffeurs.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten