NS gaat lege zitplaatsen treinen in app tonen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS gaat lege zitplaatsen treinen in app tonen

Bericht door trolly »

Mdk schreef:Per stoel natuurlijk, ik wil graag weten hoeveel personen er op elk individueel zitvlak zitten, bij meer dan 1 vind ik t eigenlijk wel vrij druk.
:shock: ik nam eigenlijk aan dat alle zittende reizigers daarvoor wel hun eigen zitvlak zouden gebruiken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: NS gaat lege zitplaatsen treinen in app tonen

Bericht door SLToilet »

Sinds ik tegenwoordig vaak daar reis komt het wel handig uit... Hoewel ik op de heenweg geen andere keus heb dan achteraan te zitten om snel in Oss uit te stappen. Precies dat :')

En inderdaad, als je het per stoel zou zien, dan zocht ik sneller de rustigste coupé op. Jeweetwel, de coupé waarin je jouw neus kan leegvreten :mrgreen:

Update: waar andere reizigers het niet kunnen zien natuurlijk
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS gaat lege zitplaatsen treinen in app tonen

Bericht door webguy »

Um jongens, ze gebruiken het gewicht van elke bak per as. Gezien een trein 4 assen per bak heeft gemiddeld (ja, gaat niet op voor SLT, Thalys, etc, ik weet het), kan je nooit per stoel weten. Weinig vervoerders die je dit op stoel niveau vertellen

Overigens zie ik dat onder water de kleurtjes uitgerekend worden aan de hand van zit&staanplaatsen in een bak en wordt gerekend met stoelen. Dus niet welke stoel, maar wel hoeveel stoelen per bak.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS gaat lege zitplaatsen treinen in app tonen

Bericht door Aking »

Een trein onder water? :shock: De nieuwe Eurostar toevallig? :mrgreen:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: NS gaat lege zitplaatsen treinen in app tonen

Bericht door Ferdinand »

Misschien een ideetje voor @Julsteren: een video maken waarin je test of het klopt wat in de app staat.
Ik kan me herinneren dat Geoff dat ook een tijdje geleden heeft gedaan bij de Underground.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS gaat lege zitplaatsen treinen in app tonen

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: NS gaat lege zitplaatsen treinen in app tonen

Bericht door SLToilet »

Het is hier lekker rustig en de app geeft ook louter groen weer nu ik officieel in de 4420 zit in Den Bosch. Voor rustige treinen klopt het iig, nu ben ik benieuwd naar drukke treinen maar ik reis alleen maar in de tegenspits voorbij Den Bosch -o-
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS gaat lege zitplaatsen treinen in app tonen

Bericht door webguy »

Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: NS gaat lege zitplaatsen treinen in app tonen

Bericht door Mdk »

webguy schreef:Um jongens, ze gebruiken het gewicht van elke bak per as. Gezien een trein 4 assen per bak heeft gemiddeld (ja, gaat niet op voor SLT, Thalys, etc, ik weet het), kan je nooit per stoel weten. Weinig vervoerders die je dit op stoel niveau vertellen

Overigens zie ik dat onder water de kleurtjes uitgerekend worden aan de hand van zit&staanplaatsen in een bak en wordt gerekend met stoelen. Dus niet welke stoel, maar wel hoeveel stoelen per bak.
Thanks captain obvious :mrgreen:
Overigens zou je het wel kunnen regelen, door sensoren in de stoellen zelf ok herkenning via camera zoals ze in sommige londense dubbeldekkers doen. Nadeel is wel dat ze allebei tassen en andere (zware/grote) spullen op stoelen als persoon kunnen registreren.
Bij twijfel altijd klagen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten