Concessie IJsselmond (2014-2023)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Om te hoge verwachtingen te voorkomen wil ik welk even melden dat de samenstelling van gebruikers op dit forum vrij divers is. Op dit forum zitten voornamelijk hobbyisten, welke in het dagelijks leven buschauffeur en/of student zijn. Maar ook (volwassen) puber(s) die nog veel moeten leren qua beleid en zich nu vooral bezighouden met het trekken van lijntjes op een plattegrond, zonder rekening te houden met de maatschappelijke gevolgen. Tevens zijn hier ook enkele kantoormedewerkers van een vervoerder actief. Met de vele gradaties die daartussen zitten. We zijn zeker niet allemaal professionals uit de branche. ;)
🍉
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Nieuw is dit niet hoor. Lijn 79 en lijn 74 (gedeelte Kampen / Genemuiden) staan al veel langer op de tocht en dit geldt in mindere mate ook voor lijn 75. Reden: matig gevulde bussen in de spits en lege bussen in de daluren. Binnen de vele belangenverenigingen van de dorpen is dit 'probleem' al vaker aangekaart (door zowel Connexxion als de provincie) dat er bepaalde lijnen (buiten de spits) niet rendabel genoeg zouden zijn en dat opheffing dreigde. Echter is dit probleem elke keer voor uitgeschoven, o.a. door de mislukte pilot op lijn 79.regenmaker schreef: Het omhelst vooral veel schrappen per 2 september 2018: lijnen 11, 74, en 79. Natuurlijk een wens vanuit Overijssel.
- Spoiler: show
Daar staat tegenover dat de kernlijnen (71/141) in IJsselmond zijn gegroeid. Het grootste succes is toch wel (aanvullend net!) lijn 70 waar in 2013 nog werd gesproken over opheffing is dit nu een van de sterkst groeiende lijnen in IJsselmond. En zal het waarschijnlijk een van de meest rendabele lijnen in IJsselmond zijn, mede door de speciale Chinese dagkaart naar Giethoorn.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Wijziging in de dienstregeling van lijn 144: https://www.connexxion.nl/reizen/1190/g ... rwijk/5034
Daarnaast zijn er de afgelopen weken problemen geweest met het IJsselmond abonnement welke voor 9 december zijn aangeschaft.
Vanaf morgen zal er geen saldo meer worden afgeschreven bij een incheckt in bij blauwnet. Medio maart verwacht men dat er ook geen saldo meer zal worden afgeschreven in de bussen van Stadsdienst Zwolle en lijnen 29, 40 & 668. Voorlopig hoeft men in de bussen van Syntus niet in te checken maar zal men een zichtkaart moeten tonen bij het instappen
https://www.syntusoverijssel.nl/over-ke ... abonnement
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/b ... ement/5040
Daarnaast zijn er de afgelopen weken problemen geweest met het IJsselmond abonnement welke voor 9 december zijn aangeschaft.
Vanaf morgen zal er geen saldo meer worden afgeschreven bij een incheckt in bij blauwnet. Medio maart verwacht men dat er ook geen saldo meer zal worden afgeschreven in de bussen van Stadsdienst Zwolle en lijnen 29, 40 & 668. Voorlopig hoeft men in de bussen van Syntus niet in te checken maar zal men een zichtkaart moeten tonen bij het instappen
https://www.syntusoverijssel.nl/over-ke ... abonnement
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/b ... ement/5040
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Logisch, wie moet er 's avonds laat nog in het centrum zijn?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De 144 rijdt ook zaterdag/zondag overdag hè. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
men heeft plannen om een nieuwe lijn tussen Steenwijk en Blauwe Hand in te voeren vanwege de grote groei van reizigers die richting Giethoorn willen. De nieuwe lijn zal het lijnnummer 270 moeten krijgen, in Steenwijk op de Intercity treinen aansluiten en net voor de rit van lijn 70 gaan rijden om zo vertragingen voor doorgaande reizigers op deze lijn te voorkomen.
In het bericht staat verder ook dat men vrij recent een nieuw vervoersplan voor 2018 heeft ontvangen. Zullen ze dan toch nog de dienstregeling gaan aanpassen?
Bron: http://www.rocovoverijssel.nl/fileadmin ... jn_270.pdf
Overigens verwacht ik dat deze lijn aan lijn 79 gekoppeld gaat worden omdat beide lijnen in Blauwe Hand eindigen
In het bericht staat verder ook dat men vrij recent een nieuw vervoersplan voor 2018 heeft ontvangen. Zullen ze dan toch nog de dienstregeling gaan aanpassen?
Bron: http://www.rocovoverijssel.nl/fileadmin ... jn_270.pdf
Overigens verwacht ik dat deze lijn aan lijn 79 gekoppeld gaat worden omdat beide lijnen in Blauwe Hand eindigen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Lijkt me een prima zet van Connexxion! Mag ook hopen dat deze lijn ook in de avond en de weekenden gaat rijden?
Ik denk niet dat lijn 270 aan lijn 79 gekoppeld gaat worden. Gedurende dag veranderen de aankomst en vertrektijden van lijn 79 in de Blauwe Hand.
Ik denk niet dat lijn 270 aan lijn 79 gekoppeld gaat worden. Gedurende dag veranderen de aankomst en vertrektijden van lijn 79 in de Blauwe Hand.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik zie nu ook op de website van OV Regio IJsselmond een lijnennetkaart staan vanaf 21 januari. Deze staat niet op de connexxion website
https://www.ovregioijsselmond.nl/data/u ... _18_v1.pdf
Daar stond ook een bericht over dat lijn 147 weer volgens de normale route gaat rijden
https://www.ovregioijsselmond.nl/reizen ... rmaal/5056
https://www.ovregioijsselmond.nl/data/u ... _18_v1.pdf
Daar stond ook een bericht over dat lijn 147 weer volgens de normale route gaat rijden
https://www.ovregioijsselmond.nl/reizen ... rmaal/5056
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De dienstregeling van de nieuwe lijn 270 (Steenwijk - Giethoorn - Blauwe Hand) staat online, vanaf zondag 29 april gaat deze lijn rijden.
Lijn 270 rijdt de gehele week elk half uur, doordeweeks van 10 tot 18 uur en het weekend tot 21 uur.
Lijn 270 rijdt de gehele week elk half uur, doordeweeks van 10 tot 18 uur en het weekend tot 21 uur.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Zijn die twee extra ritten op lijn 70 in de avond tijdens de zomermaanden komen te vervallen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Officieel wel, maar zoals nu vaak ook het geval is wordt er gereden naar hoe druk het is. Afgelopen weekend werd er ook een scheve halfuursdienst gereden met 3 bussen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Vandaag zijn er 2 MB Citaro's (Sternet) overgebracht naar IJsselmond. Deze 2 bussen zullen ingezet gaan worden tussen Steenwijk en Giethoorn op lijn (2)70.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Oh bah stadsbussen op de streekdienst. Waarom nou weer stadsbussen??? -o-
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Steenwijk - Giethoorn is 10 minuten, ik ben langer onderweg naar het station met mijn stadsbus... (A)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De bussen zijn tijdelijk, er wordt gekeken of deze bus (met 3 deuren) een meerwaarde hebben tussen Steenwijk en Giethoorn. De ervaring is dat er bijna bij alle haltes in Giethoorn wordt gestopt, dit kost tijd > dus vertragingen. Door bussen met 3 deuren in te zetten hoopt CXX op een snellere doorstroming van in- en uitstappers. Mocht het een succes zijn dan zal CXX dit gaan meenemen in hun bestelling voor nieuwe bussen*.
* hoeveel bussen en wat voor bussen het zullen worden is nog niet bekend.
* hoeveel bussen en wat voor bussen het zullen worden is nog niet bekend.
Laatst gewijzigd door flipje op vr 13 apr 2018, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
in Brabant zijn ze niets anders gewend volgens de media daar. (A)busfanNL schreef:Oh bah stadsbussen op de streekdienst. Waarom nou weer stadsbussen??? -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ook volgens de gebruikers. :v
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Niks mis mee hoor. Het heeft alleen wat minder zitplaatsen. Maar daar heb ik persoonlijk geen moeite mee. Beter een stadsbus dan helemaal geen bus.dylanwild94 schreef:in Brabant zijn ze niets anders gewend volgens de media daar. (A)busfanNL schreef:Oh bah stadsbussen op de streekdienst. Waarom nou weer stadsbussen??? -o-
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ja oke maar onder dat mom kun je een buurtbus op een volans inzetten. Kijk het comfort is niet al te best in die wagens. Het zijn niet voor niets STADSbussen. Het interieur is ook naar stad gebouwd.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik ben ook voor de stad gebouwd
Maar we gaan een beetje offtopic denk ik...
Maar we gaan een beetje offtopic denk ik...
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Qua zitting zijn die bussen niet heel comfortabel, maar daar staat tegenover dat ze juist weer wel veel beenruimte bieden.
En zoals Z2N al zei, de reizigers zitten er maar kort in.
En zoals Z2N al zei, de reizigers zitten er maar kort in.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ach er rijden nu ook al geledes uit Almere rond op de scholierenlijnen ter vervanging van de Utrechtse van Hools. Veel erger kan het niet lijkt mij
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Zijn de Van Hooltjes weg, ja? :(
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Kan het je niet met 100% zekerheid vertellen op dit moment, maar de geledes die ik de laatste tijd in Zwolle heb gezien op lijn 641 en 71 waren Connexxion Groen ipv in de Blauwnet kleuren die de Van Hools hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De Van Hools rijden nog gewoon, er zijn echter 2 gelede Citaro's (9167(?) en 9170) die versterkingsritten rijden. Deze week reed 1 van de 641 omlopen met een Van Hool en de andere met een Citaro.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 107 gasten