Kaartautomaat weigert ING-pas

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Daniel »

Kaartautomaat weigert ING-pas
Geplaatst op: dinsdag 22 september 2009 om 20:20
Laatst bijgewerkt: dinsdag 22 september 2009 om 20:20

ZEVENAAR - Martien Jansen uit Zevenaar had het eerst alleen van horen zeggen. Dat de oranje bankpasjes van de ING-bank, waarvan er inmiddels 9 miljoen in omloop zijn, worden geweigerd door de ticketautomaten van de NS.
Vorige week ondervond hij het zelf. Hij reisde meerdere malen met de NS en kon zijn bankpas niet gebruiken. Eén van de keren wilde Jansen 's avonds naar Arnhem. "Omdat de loketten 's avonds dicht zijn, werd ik voor het blok gezet", verklaart hij.
Toen hij in Arnhem met terugwerkende kracht een kaartje wilde kopen, merkte hij dat de automaten daar ook niets wilden weten van zijn ING-pasje. "Ik heb mijn klacht gedeponeerd bij de ING-bank", zegt hij.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Vinny »

Het is wellicht off topic maar ik wordt me toch een partij kotsmisselijk van de ING bank de laatste tijd. Ik stap over naar de Rabo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door mb90 »

Ligt het dus toch niet alleen aan mij. Regelmatig wordt mijn pas bij de NS ook als onbekend gezien. Ook regelmatig bij de RET overigens.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door IC3 »

Vinny schreef:Het is wellicht off topic maar ik wordt me toch een partij kotsmisselijk van de ING bank de laatste tijd. Ik stap over naar de Rabo...
Je kunt anders altijd nog klant worden bij mij ;-) Welkom bij ABN AMRO! 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Daniel »

Een bank waarvan de pasjes ook nog eens zo goed als nooit problemen geven in de NS-kaartautomaten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door STF »

Haha ABN-AMRO, haha. Al die pasjes zijn volgens mij op maandagmorgen geproduceerd. :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Suus »

Mijn nieuwe ING pas doet het gewoon, en heb hem alweer een tijdje. Heb nog nooit bij de NS of GVB leesfouten gehad, bij de RET heb ik nooit opgeladen, daar had ik een Contractorscard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op NS-station Lelylaan heb ik ook al-tijd gezeik met die oranje pas in de automaten. Gelukkig is daar ook nog een loket, waar ik bij een ander pinapparaat kan pinnen. Op andere stations (nog) geen last gehad.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door 88122903 »

Als was vroeger beter ook de blauwe pasjes
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Bastiaan »

Met de blauwe pasjes heb ik hier ontzettend vaak last van gehad, om knettergek van te worden. Dan sta je eerst een paar minuten te wachten omdat degene voor je er weer ontzettend lang over moet doen, en vervolgens krijg je zelf dat gezeik met die pas.
Met de nieuwe ING-pas heb ik tot nu toe nog maar twee keer een kaartje gekocht en nog geen problemen gehad.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door JWM »

Volgensmij ligt het ook gewoon (mede) aan die kaartautomaten van de NS. Mijn ING pasje doet het overal prima behalve bij de kaartautomaat van de NS :twisted:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Daan »

Ik moet mijn oranje pas nog proberen in een NS-kaartautomaat, maar bij betaalautomaten in winkels heb ik nog geen problemen ondervonden. Wel merk ik dat ik in veel chipautomaten die pas nogal stevig moet aanduwen, anders pakt ie hem niet...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door MdJ »

Ben ik de enige die nog nooit problemen heeft gehad met ING en NS-kaartautomaten? Zelfs niet met mijn oude Rabopas, waar een klein hoekje was omgebogen in de magneetstrip... Verder hoefde alleen de magneetstrip nog doormidden geknipt worden, aan de 'bovenkant' zat al een scheur naar beneden tot halverwege :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door tsov »

Ik heb zowel met de oude blauwe Postbankpas als met de huidige oranje ING-pas nooit problemen gehad bij enige betaalautomaat / geldautomaat. En ik heb 'm overal gebruikt tussen Ameland en Nieuw-Zeeland :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Cookie »

Bij de NS nog geen problemen ondervonden met mijn ING-pas, zowel touchscreen als codeautomaat leveren geen moeilijkheden op. Wel problemen gehad in Italië met mijn oranje pasje begin augustus.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Mark »

Ook geen problemen gehad met de oranje pas tot nu toe :pos:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Geert »

Nee, die oranje zijn wel van betere kwaliteit dan de blauwe geloof ik. Met de oude pas had ik veel meer problemen met de automaten. Overigens zijn de automaten die 'm zelf inslikken ook een stuk beter voor ING-klanten geloof ik :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Suus »

Codeautomaten zijn wel een drama met pasjes, ik heb van de zomer een aantal Arrivastations in Friesland gezien, en het lukte sommige mensen 5 stations achter elkaar maar niet :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door deadlock »

ABN is de beste. Zo ongelofelijk veel automaten (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door webguy »

Ik heb met ING nooit problemen. De oudere lezers waar je je pas in moest steken waren inderdaad soms raar... Het is in het buitenland altijd leuk, maar zelfs bij de Walmart hier werkt mn Pin pas waar Maestro op staat, maar dat staat dan weer niet op de automaat. Bij NS automaten eigenlijk amper problemen gehad...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Kaartautomaat weigert ING-pas

Bericht door Fles »

Ik heb geregeld problemen met mijn ING-pas in de oudere automaten. Die nieuwere, die hem helemaal inslikken en meteen terugspugen gaan altijd prima. Met die oudere waar je je pas zelf terug moet trekken is het geregeld "ongeldige pas of betaalwijze, betaal anders."

Maar then again, dat probleem is al jaaaaaaren. Waarom het nu ineens in het nieuws is...?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDietzen en 46 gasten