“Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Daniel »

Alleen zaterdag stopt hij niet in Breda, op zondag rijdt hij in Brussel niet via de luchthaven maar wel via Breda volgens de werkzaamhedeninformatie.
Gaat hij trouwens zeker weten over de HSL non-stop? Via Dordrecht en Roosendaal rijden is immers net zo snel, de vertrektijd uit Rotterdam en aankomsttijd in Antwerpen zijn niet gewijzigd bij de routewijziging via de HSL.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door MetroRET »

Weet niet in welke reisplanner jij kijkt, maar op zaterdag 28 april rijdt de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] in 50 minuten tussen Rtd en Atw en dan een lange stop van een minuut of 18 in Rotterdam (ipv gekoppeld aan de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie]).

Tevens wordt er op 29 april volgens de "normale" dienstregeling via Fbnl gereden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Gaat hij trouwens zeker weten over de HSL non-stop? Via Dordrecht en Roosendaal rijden is immers net zo snel, de vertrektijd uit Rotterdam en aankomsttijd in Antwerpen zijn niet gewijzigd bij de routewijziging via de HSL.
Hij stopt wel op Noorderkempen, dus hij moet via de HSL.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door lijntaxi »

jelmerrr schreef:Waarom moet de trein uit Brussel door naar een toekomstig Berghem Piekenhoef?
Dat is nogal simpel. Omdat dit voor inwoners van Berghem Piekenhof het meest praktische is, als ze rechtstreeks met de trein naar Antwerpen of Brussel willen.

En waarom 2 keer per uur van Breda naar Antwerpen en terug? Dat is nogal simpel een trein per uur is nogal weinig. Tussen
Breda en Tilburg rijden wel 4 treinen per uur. Hetzelfde geldt voor het traject Brussel - Antwerpen. Waarom kunnen er dan geen twee treinen per uur
rijden tussen Antwerpen - Breda? Of is de capaciteit op het spoor dan dusdanig laag dan? Of heeft het materieel te maken.
Laatst gewijzigd door lijntaxi op zo 15 apr 2018, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door jelmerrr »

1. Is er wel zoveel HSL mat?
2. Zullen er meer reizigers uit Zeeland directe verbinding willen of uit Berghem Piekenboef
3. Je woont zeker in Berghem Piekenhoef?
4. Dit plan neem ik niet meer serieus
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Hainje »

Hoe oud ben jij eigenlijk, lijntaxi? :P
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Daniel »

MetroRET schreef:Weet niet in welke reisplanner jij kijkt, maar op zaterdag 28 april rijdt de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] in 50 minuten tussen Rtd en Atw en dan een lange stop van een minuut of 18 in Rotterdam (ipv gekoppeld aan de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie]).

Tevens wordt er op 29 april volgens de "normale" dienstregeling via Fbnl gereden.
Ik kijk niet in de reisplanner maar in het werkzaamhedenbericht...
Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi
Wanneer
zaterdag 28 en zondag 29 april
Oorzaak
werkzaamheden
Advies
U kunt gebruikmaken van de binnenlandse treinen of de bus
zaterdag stopt Intercity Brussel niet in Breda; reis naar Breda met de overige treinen (of vanuit Roosendaal met de NS-bussen)
er rijdt een NS-bus van Breda naar Noorderkempen; daar kunt u overstappen naar Antwerpen C en verder.
zaterdag en zondag stopt Intercity Brussel niet in Brussel Luchthaven Zaventem; plan met de Internationale reisplanner uw reis naar Brussel Luchthaven Zaventem
Extra reistijd
een half uur
Edit: en in België melden ze hetzelfde...
Zaterdag 28 april: IC Nederland stopt niet in Breda.
Door werkzaamheden op het Nederlandse spoorwegnet stopt de IC Nederland op zaterdag 28 april uitzonderlijk niet in Breda.
Er worden die dag vervangbussen ingelegd tussen het station Noorderkempen en Breda.

Zaterdag 28 en zondag 29 april: IC Nederland rijdt niet via Brussels Airport-Zaventem.
Door werkzaamheden op het Belgische spoorwegnet rijdt de IC Nederland op zaterdag 28 en zondag 29 april 2018 uitzonderlijk niet via Brussels Airport-Zaventem.
Reizigers vanuit Nederland naar Brussels Airport-Zaventem en omgekeerd kunnen overstappen in Mechelen of Brussel-Noord.
De aangepaste reisschema's zullen pas later in de internationale reisplanners opgenomen worden. Gelieve enkele dagen vóór uw vertrek nogmaals de dienstregelingen te checken.

Werkzaam
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Zugführer »

Laten we hier on-topic blijven en het dus niet meer over Berghem Piekenhoef hebben.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door lijntaxi »

Ik was even al in de toekomst (2030 of nog later) aan het fantaseren, waarbij ik de stoptrein Arnhem - Dordrecht had omgebogen naar Antwerpen - Brussel.
Maar misschien is dat meer voor het ideeën-gedeelte.
On topic ben ik aan de ene kant blij, dat ik vanuit Oost-Brabant relatief snel in Antwerpen ben. Maar aan de andere kant ben ik minder blij, dat ik maar
een keer per uur vanuit Antwerpen naar Breda kan. Persoonlijk vind ik dit wel wat weinig. Zeker voor een internationale lijn.
Het is met andere woorden gezegd te zot voor woorden, dat er miljarden zijn geïnvesteerd in een Hogesnelheidslijn, terwijl je maar 1 keer per uur van Breda naar Antwerpen kunt en terug. Had men inderdaad niet beter van Breda - Prinsenbeek een HSL-station kunnen maken, als daarmee de verbinding
naar Antwerpen een stuk sneller wordt.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 16 apr 2018, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door lijntaxi »

Hainje schreef:Hoe oud ben jij eigenlijk, lijntaxi? :P
Oud genoeg om te weten, dat men plannen had voor de Betuwelijn voordat die aangelegd werd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Hainje »

Puber die nog veel moet leren
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door dennistd »

lijntaxi schreef:
Hainje schreef:Hoe oud ben jij eigenlijk, lijntaxi? :P
Oud genoeg om te weten, dat men plannen had voor de Betuwelijn voordat die aangelegd werd.
Je bent geboren voor 1875 en dus minstens 143 jaar oud? :shock:
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door SLToilet »

Dat wordt dan maar flink opletten als ik een keertje naar Antwerpen wil met al die werkzaamheden. Ik wou eigenlijk op een zaterdag maar dat gaat hiervandaan nog lastig worden de rest van deze maand. En Koningsdag blijf ik heel nationalistisch gewoon lekker binnen onze landsgrenzen. _O_
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door MetroRET »

Rtd - Brusz is met 102 minuten toch aardig vlot te noemen, t.o.v. de 125 minuten die er normaal voor staan, betreft dus alleen zaterdag 28 april.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Hainje »

dennistd schreef:
lijntaxi schreef: Oud genoeg om te weten, dat men plannen had voor de Betuwelijn voordat die aangelegd werd.
Je bent geboren voor 1875 en dus minstens 143 jaar oud? :shock:
Hahahahaha. Classic!
SLToilet schreef:Dat wordt dan maar flink opletten als ik een keertje naar Antwerpen wil met al die werkzaamheden. Ik wou eigenlijk op een zaterdag maar dat gaat hiervandaan nog lastig worden de rest van deze maand. En Koningsdag blijf ik heel nationalistisch gewoon lekker binnen onze landsgrenzen. _O_
Als je echt naar Antwerpen wil kun je natuurlijk ook nog met de bus via Turnhout. Weet niet of je dat al eens gedaan hebt? Zo nee, wel een tip. Stap met lijn 450 uit op de Warande en stap daar over op lijn 416/417. Doe je dat niet en stap je op het station op, dan kun je de hele rit blijven staan.
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Milco »

lijntaxi schreef:Maar aan de andere kant ben ik minder blij, dat ik maar
een keer per uur vanuit Antwerpen naar Breda kan. Persoonlijk vind ik dit wel wat weinig. Zeker voor een internationale lijn.
Welke internationale verbinding vanuit Nederland wordt frequenter bediend? Qua spoorlijnen rijdt alles wat de grens overgaat 1x/uur of 1x/2 uur. Bovendien heb je tussen Breda en Antwerpen een busdienst die je eveneens kan gebruiken. Deze rijdt weliswaar minder frequent, maar samen met de trein krikt dat de frequentie wel weer omhoog. Bovendien kun je altijd nog via Roosendaal reizen. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Chrysa »

Enschede - Gronau. :Y
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door RobertT »

Roosendaal-Antwerpen is ook heel lang(sinds de jaren '80)2x per uur geweest,met het ongelukkige feit dat het laatste jaar de stoptrein direct na de IC Brussel reed.Ooit was het IC Brussel en IC Oostende(met stop in Essen).
Nu heb je dus Roosendaal 1 stoptrein en Breda 1 IC.Ik weet niet in hoeverre Noorderkempen druk qua reizigers is naar Nederland,maar anders zou je IC Brussel Noorderkempen kunnen laten overslaan,krijg je ook gelijk een betere overstap met de 3600.
Voor Antwerpen-Noorderkempen zou dan weer een pendeldienst ingelegd kunnen worden.(gelijk zoals vorige dienst)
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door MetroRET »

Alleen kan je in Breda niet eerder aankomen dan :18, omdat de [serie=Intercity|2018|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] uit Roosendaal aankomt om :15
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door SLToilet »

Hainje schreef:
SLToilet schreef:Dat wordt dan maar flink opletten als ik een keertje naar Antwerpen wil met al die werkzaamheden. Ik wou eigenlijk op een zaterdag maar dat gaat hiervandaan nog lastig worden de rest van deze maand. En Koningsdag blijf ik heel nationalistisch gewoon lekker binnen onze landsgrenzen. _O_
Als je echt naar Antwerpen wil kun je natuurlijk ook nog met de bus via Turnhout. Weet niet of je dat al eens gedaan hebt? Zo nee, wel een tip. Stap met lijn 450 uit op de Warande en stap daar over op lijn 416/417. Doe je dat niet en stap je op het station op, dan kun je de hele rit blijven staan.
Nou en of dat ik de 450 ken *O* maar alleen voor Brussel (via Turnhout) overigens . Het was hét goedkope alternatief om eens een dagje naar Brussel te gaan tov de treinen toen ik nog student was (al wel aanwezig op dit forum) omdat het begin augustus was. Het was een niet bijzonder snelle maar voor de rest an sich wel fijne
bus. De aansluiting heen was prima terug kreeg ik vertraging met de trein, waardoor ik bijna een uur moest wachten. Gelukkig was het een warme avond toen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door webguy »

Waarom stopt het ding eigenlijk 8 min op Breda? 3 moet goed genoeg zijn toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Suus »

De Intercity Brussel? Die trein maakt daar kop, met twee locomotieven, zes/zeven rijtuigen en geen wisselmachinist gaat dat niet in drie minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door lijntaxi »

Milco schreef:
lijntaxi schreef:Maar aan de andere kant ben ik minder blij, dat ik maar
een keer per uur vanuit Antwerpen naar Breda kan. Persoonlijk vind ik dit wel wat weinig. Zeker voor een internationale lijn.
Welke internationale verbinding vanuit Nederland wordt frequenter bediend? Qua spoorlijnen rijdt alles wat de grens overgaat 1x/uur of 1x/2 uur. Bovendien heb je tussen Breda en Antwerpen een busdienst die je eveneens kan gebruiken. Deze rijdt weliswaar minder frequent, maar samen met de trein krikt dat de frequentie wel weer omhoog. Bovendien kun je altijd nog via Roosendaal reizen. ;)
Je bedoelt zeker lijn 19, waarbij je in een grijs verleden kon uitstappen bij halte Rooseveltplaats. Ook was heel lange tijd het nationaal tarief geldig en kon je met een Nederlandse OV-dagkaart naar Antwerpen reizen zonder bij te hoeven te betalen. Ik meen, dat dit nu niet meer gaat. Daar je apart kaartje moet kopen of pinnen dan wel met de OV-chipkaart in- en uitchecken tegenwoordig.
Je moet dan wel aardig de aansluitingen weten in Antwerpen. Je moet eerst uitstappen op de metro om vervolgens op Metrostation Halewijn zover ik me kan herinneren om over te kunnen stappen op lijn 19 naar Breda. Voor mij geen aantrekkelijk alternatief.
Reizen via Roosendaal is ook en optie. Maar mag dat ook als je een enkeltje Breda - Antwerpen via Hazeldonk en een enkeltje Antwerpen - Breda via Hazeldonk gekocht heb via Roosendaal reizen. Of moet je per se via station Noorderkempen naar Breda reizen.
Of het qua tijd, wat uitmaakt heb ik nog niet bekeken. Maar qua wachttijd in Antwerpen, zou het wel kunnen uitmaken. Zeker als je net de trein hebt gemist
van Antwerpen naar Brussel
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door ICE105 »

lijntaxi schreef:Maar aan de andere kant ben ik minder blij, dat ik maar
een keer per uur vanuit Antwerpen naar Breda kan. Persoonlijk vind ik dit wel wat weinig. Zeker voor een internationale lijn.
Het is met andere woorden gezegd te zot voor woorden, dat er miljarden zijn geïnvesteerd in een Hogesnelheidslijn, terwijl je maar 1 keer per uur van Breda naar Antwerpen kunt en terug.
Omdat de politiek één keer teveel geld heeft uitgegeven moeten we elk jaar maar geld in een bodemloze put gooien?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Zugführer »

Ik heb een bericht verwijderd, nu weten we het wel met Piekenhoef.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten