Korte vragen
Re: Korte vragen
Dus? Wordt het Zwitserland of wordt het Japan? Verder zie ik anders weinig opties, helaas...Chrysa schreef:Tja, dat is het probleem dus. :')Aking schreef:In Fransozië kun je daar nooit vanuit gaan natuurlijk (A)
Heb niet echt zin om tot juni te wachten eigenlijk. -o-
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen
Er zijn wel meer landen waar niet 3 maanden wordt gestaakt toch? :o
Re: Korte vragen
Mjah je kan ook hier blijven inderdaad :Y Dan kun je met de bus over de afsluitdijk ofzo *O*
Re: Korte vragen
Met dat verschil dat EC 1371/2007 in Frankrijk niet geldig is bij stakingen, omdat de Franse overheid dat niet geratificeerd heeft.
Op het ogenblik gaat het op niet-stakingsdagen best redelijk in Frankrijk, de dag na de stakingen hebben de ochtendtreinen moeilijkheden doordat het overnachtende personeel ontbreekt, en de dag voor een staking is de treindienst in de middag en avond best uitdagend, om te voorkomen dat er personeel moet overnachten tijdens de staking. Maar daarbuiten is het goed te doen, en op de stakingsdagen zelf zijn de treinen die wél rijden erg rustig.
Re: Korte vragen
Volgende week donderdag is precies de middelste dag zonder stakingen. Dan zou je geen problemen moeten hebben. De dag voor de staking en de dag na de staking wil wel eens moeilijkheden opleveren.Chrysa schreef:Met de stakingen in Frankrijk die nu spelen, kan ik er vanuitgaan dat het treinverkeer op stakingsvrije dagen wel normaal verloopt? Ik wil volgende week donderdag graag wat ritjes maken daar maar wil liever niet vast komen te staan in Givet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Centraal- en Oost-Europa. Ook toegankelijk voor toeristen die moeten leven op een Chrysa-budget.Chrysa schreef:Er zijn wel meer landen waar niet 3 maanden wordt gestaakt toch? :o
En daarnaast wordt er in Scandinavië ook toch niet vaak gestaakt (in ieder geval hoor ik er nooit iets van).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Dit is onzin, een Europese verordening hoeft niet geratificeerd te worden en is vanaf de datum dat deze van toepassing is rechtsgeldig in de volledige Europese Unie zonder dat overheden daarvoor iets moeten doen.Z2N schreef:Met dat verschil dat EC 1371/2007 in Frankrijk niet geldig is bij stakingen, omdat de Franse overheid dat niet geratificeerd heeft.
Het Franse ministerie van economische zaken noemt de 1371/2007 ook als onderliggende onderbouwing voor de reisgarantie die SNCF afgeeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
De garantie voyage voorziet echter niet in alles wat artikels 16/18 van EC 1371/2007 verplichten. Als je op een station in the middle of nowhere strandt, en je een hotel nodig hebt, mag je al snel zelf gaan zoeken, omdat de garantie voyage spreekt over "poursuivre son voyage". Ik ben ooit eens gestand in Briançon, waar de nachttrein niet reed. Maar omdat mijn kaartje begon in Briançon werd ik weggestuurd door het personeel, want ik was nog niet begonnen aan mijn reis. :N
(Nb: dat was in 2016, er is wat veranderd aan de regelgeving sindsdien, maar dit staat volgens mij nog zo in de regels).
(Nb: dat was in 2016, er is wat veranderd aan de regelgeving sindsdien, maar dit staat volgens mij nog zo in de regels).
Re: Korte vragen
Wat is het bij die Fransen een zooi zeg, zelfs de SNCF-reisplanner zegt dat ik beter de auto moet pakken. :')
Het tarief valt me nog best mee, 22 euro voor Givet - Lille. Jammer is alleen dat blijkbaar in de afgelopen maand alle treinen buiten de spits tussen Givet en Charleville zijn vervangen door bussen. -o-
Het tarief valt me nog best mee, 22 euro voor Givet - Lille. Jammer is alleen dat blijkbaar in de afgelopen maand alle treinen buiten de spits tussen Givet en Charleville zijn vervangen door bussen. -o-
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Korte vragen
Wat is dat opstaptarief van NS eigenlijk? Kan er niet veel over vinden...cassie127 schreef:Inderdaad je betaald maar 1x het opstaptarief. Doe je dat aan het begin van je reis met Arriva, dan ben je aanzienlijk goedkoper uit dan met NS
Arriva vraagt voor het stuk van Arnhem Velperpoort naar Arnhem Centraal (ongeveer 2 kilometer) €1,10 en NS voor het stuk van Arnhem Centraal naar de Klomp €2,90.
Voor een reis die start op Arnhem Centraal en eindigt op de Klomp moet je €5,10 betalen omdat je nog geen opstaptarief betaald hebt.
Re: Korte vragen
PDF met alle tarieven, met de prijzen afgezet tegen tariefeenheden vanaf pagina 5.
Dan zie je dat een reis tot 8 tariefeenheden € 2,30 kost (tweede klasse vol tarief). Geen opstaptarief maar een minimumtarief dus.
Dan zie je dat een reis tot 8 tariefeenheden € 2,30 kost (tweede klasse vol tarief). Geen opstaptarief maar een minimumtarief dus.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Korte vragen
Ja, oke. Maar hoe wordt dan de ritprijs voor het stuk wat je met NS reist berekend? €2,30 van het tarief zoals in de genoemde tabel staat aftrekken lijkt het niet te zijn..
€ 5,10 - € 2,30 geeft € 2,80 i.p.v. € 2,90
Code: Selecteer alles
Arriva + NS (Velperpoort -) Arnhem C. - De Klomp
Van Naar Vervoerder Prijs
Velperpoort Arnhem C. ARRIVA € 1,10
Arnhem C. De Klomp NS € 2,90
Code: Selecteer alles
NS Arnhem C.
Van Naar Vervoerder Prijs
Arnhem C. De Klomp NS € 5,10
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Dat is een nogal obscure wetenschap, staat hier.
Re: Korte vragen
Op welke trajecten zal straks na de komst van de SNG het oudste materieel gaan rijden?
Re: Korte vragen
Dat zal de eerste tijd wel op reserve komen, waarna DDAR en DDM afgevoerd zullen worden. SGM moet wat langer mee maar is ondertussen ook al 40 jaar oud, dus dat zal ook afgevoerd gaan worden. Een echt nieuw inzetgebied hoef je niet te verwachten.
Re: Korte vragen
Ik heb het gevoel dat Baarn-Utrecht een beetje wordt overgeslagen want nu rijdt er al oud materieel, maar komt er in tegenstelling tot Zwolle-Utrecht geen SNG.
Zwolle-Utrecht is ook nog eens veel te druk voor SNG...
Zwolle-Utrecht is ook nog eens veel te druk voor SNG...
Re: Korte vragen
Ach, voorlopig zit ik ook nog aan SLT hier in het Rivierengebied. Dat ziet er ook niet zo fris meer uit ondanks dat het een krappe 10 jaar op de baan zit.
SNG ga ik vast zien in het westen.
SNG ga ik vast zien in het westen.
Re: Korte vragen
Dan heb je natuurlijk nog de afronding op 10 centalbertjan96 schreef:Ja, oke. Maar hoe wordt dan de ritprijs voor het stuk wat je met NS reist berekend? €2,30 van het tarief zoals in de genoemde tabel staat aftrekken lijkt het niet te zijn..
Code: Selecteer alles
Arriva + NS (Velperpoort -) Arnhem C. - De Klomp Van Naar Vervoerder Prijs Velperpoort Arnhem C. ARRIVA € 1,10 Arnhem C. De Klomp NS € 2,90
€ 5,10 - € 2,30 geeft € 2,80 i.p.v. € 2,90Code: Selecteer alles
NS Arnhem C. Van Naar Vervoerder Prijs Arnhem C. De Klomp NS € 5,10
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Apeldoorn - Almelo - Enschede heeft precies hetzelfde. Ik vraag me af wat daar gaat rijden. Nu rijdt er van alles en nog wat, zolang het maar oud is.Ferdinand schreef:Ik heb het gevoel dat Baarn-Utrecht een beetje wordt overgeslagen want nu rijdt er al oud materieel, maar komt er in tegenstelling tot Zwolle-Utrecht geen SNG.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Dat was het tweede traject waar ik aan zat te denken. Dat traject heeft al zo ontzettend lang die DDAR'tjes..
Re: Korte vragen
Er rijdt wel al sinds gister een SLT tussen de darretjes
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten