Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ze zijn vooral voor de binnensteden van Amsterdam en Haarlem te groot. Stond gisteren toevallig op het stationsplein in Haarlem en je ziet daar tot op heden dat die bussen zich helemaal klemrijden of ander verkeer ophouden. En vooral in bochten met voertuigen vanaf tegengestelde richting. Je ziet dat hier bij het Rijksmuseum ook gebeuren dat zo'n 21-meter bus in de bocht bij het Rijksmuseum te veel ruimte inneemt, stil moet blijven staan tot een tram in de andere richting passeert. Dan pas weer voorzichtig verder kan.
Een tram volgt dankzij de rails ook veel strakker de bocht terwijl zo'n 21-meter bus dit hoekig doet.
Een tram volgt dankzij de rails ook veel strakker de bocht terwijl zo'n 21-meter bus dit hoekig doet.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Denk dat die schades ook het meest voorkomen in het centrum van Haarlem op de 300 en in het centrum van Amsterdam op de 397 als die met een Capacity rijdt.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat is nogal een open deur intrappen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Gelieve tijdens de rit de deur niet te openen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het viel mij op dat vannacht alle ritten op de N42/N47/N57-bundel met Citaro's werden gereden, inclusief exemplaren uit de 91xx-serie. Durft men geen elektrische bussen in te zetten in de nacht? Er zijn toch ook wel genoeg Urbino's om het hele nachtnet mee te kunnen rijden?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Volgens mij worden deze lijnen vanuit Uithoorn gereden. Daar staan denk ik de Citaro’s G, die ook overdag nog op deze bundel rijden tot 22/7. De Urbino’s staan die niet in de stalling op Schiphol? Dan kan dan verklaren waarom de Citaro’s ingezet werden.
Overigens zullen we soms de materieel keuze toch niet begrijpen. Er rijdt op dit moment op R-net lijn 347 ook een witte Iveco. Daar zal CXX wel een reden voor hebben, maar een buitenstaander, zoals de meesten van ons, zal dat nooit snappen.
Overigens zullen we soms de materieel keuze toch niet begrijpen. Er rijdt op dit moment op R-net lijn 347 ook een witte Iveco. Daar zal CXX wel een reden voor hebben, maar een buitenstaander, zoals de meesten van ons, zal dat nooit snappen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Aan de materieelinzet van Connexxion valt niks te snappen. Heb wel vaker concessies gezien waar ze allerlei uiteenlopend materieel voor aanschaffen wat vervolgens of na een paar jaar naar een ander gebied verdween of totaal anders werd ingezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Heren dames als er een bus met defect is welke keuze zou jij dan maken rit laten vervallen of ff ander kleurtje! Waar kan een mens zich druk om maken. Voor de passagiers geld toch een bus is een bus. Zelfs voor museumbussen zwaaien mensen op de haltes.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nou als ik op de bus wacht, en verwacht een rode bus, kan het heel verwarrend zijn als de bus opeens wit is. Door deze verwarring raak ik helemaal van het padje en mis ik mijn bus. Ik vind het dan ook echt een kwalijke zaak als er een verkeerde kleur bus rijdt.
:X
:X
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja, maar het geluk voor jou is, dat je er zelf in rijdt........je ziet toch alleen de binnenkant. :D :D :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Daardoor bijna me eigen bus gemist
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat is een te makkelijke redenering. Als een bakker jou een dag oud brood geeft voor de zelfde prijs, dan zeg je toch ook niet dat is prima, want een brood is een brood. En inderdaad is het belangrijk dat er een bus rijdt, maar het is gewoon ook belangrijk dat de juiste bus er rijdt. De bus waar door de opdrachtgever en de klant voor betaald wordt.Remco1989 schreef:Heren dames als er een bus met defect is welke keuze zou jij dan maken rit laten vervallen of ff ander kleurtje! Waar kan een mens zich druk om maken. Voor de passagiers geld toch een bus is een bus. Zelfs voor museumbussen zwaaien mensen op de haltes.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Alleen het kleurtje is anders en de rode heeft een bagagerek die niet gebruikt word verder zijn de ivecos het zelfde, maar zal wel doorgeven dat ze beter die ritten kunnen laten vervallen want er moet perce rood op *O* dan hebben de chauffeurs lekker lang pauze *bus* _O_
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vergeet het veel gebruikte leeslampje niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ervaringen met Connexxion uit het verleden leren dat het allesbehalve door defecten alleen komt dat alles door elkaar rijdt.Remco1989 schreef:Heren dames als er een bus met defect is welke keuze zou jij dan maken rit laten vervallen of ff ander kleurtje! Waar kan een mens zich druk om maken. Voor de passagiers geld toch een bus is een bus. Zelfs voor museumbussen zwaaien mensen op de haltes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat zei ik niet, maar steeds roepen een bus is beter dan geen bus is natuurlijk erg makkelijk. Connexxion heeft nu dus gewoon te weinig bussen om de dienst uit te voeren met de bussen die ze hebben aangeboden om de concessie te winnen. En omdat mensen niet het product krijgen waar voor betaald is en daar wat van zeggen, wil jij de volgende keer in de kantine gaan zitten. Daar blijkt maar weer uit hoe klantvriendelijk sommige chauffeurs zijn.Remco1989 schreef:Alleen het kleurtje is anders en de rode heeft een bagagerek die niet gebruikt word verder zijn de ivecos het zelfde, maar zal wel doorgeven dat ze beter die ritten kunnen laten vervallen want er moet perce rood op *O* dan hebben de chauffeurs lekker lang pauze *bus* _O_
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee ik rijd liever dan dat ik stil in de kantine zit (ik staak ook niet) en of ie nou wit of rood Is dat boeit me geen zak als er geen rode zijn neem ik een witte mee dat is beter dan rituitval.
Ik concludeerde dat iemand liever rituitval ziet dan een verkeerde kleur.
Ik concludeerde dat iemand liever rituitval ziet dan een verkeerde kleur.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ben ik het niet mee eens.
Ik ben verdomde blij als er een bus voor mn neus stopt. Staat lijn en bestemming op, kleur maakt niet uit.
Ik vind het een stuk vervelender als er een rit vervalt.
Voorbeeldje: U-ov heeft tijd lang met de LE's uit GD gereden. Er stond lijn 51 - Utrecht CS op, dus stapte in, terwijl de BRU concessie eis was dat de bussen geel waren en voorzien waren van U-OV logo. De filmbak heeft ook geen kleurenfilm terwijl alle andere U-OV bussen dat wel hebben
Ik ben verdomde blij als er een bus voor mn neus stopt. Staat lijn en bestemming op, kleur maakt niet uit.
Ik vind het een stuk vervelender als er een rit vervalt.
Voorbeeldje: U-ov heeft tijd lang met de LE's uit GD gereden. Er stond lijn 51 - Utrecht CS op, dus stapte in, terwijl de BRU concessie eis was dat de bussen geel waren en voorzien waren van U-OV logo. De filmbak heeft ook geen kleurenfilm terwijl alle andere U-OV bussen dat wel hebben
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Heren, heren, laten we deze discussie nu niet ontsporen aub. Ik ben begonnen over de witte Iveco op R-net, dus ik trek het boetekleed aan hier. Edit: was overigens geen waardeoordeel, alleen een constatering......
Laten we het weer over de “het materieel” hebben, aub.. :D
Wat klantvriendelijkheid betreft, heb ik alleen goede ervaringen overigens bij AML, laat dat duidelijk zijn.
Laten we het weer over de “het materieel” hebben, aub.. :D
Wat klantvriendelijkheid betreft, heb ik alleen goede ervaringen overigens bij AML, laat dat duidelijk zijn.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Jij was en bent vrij :Y _O-Remco1989 schreef:Nee ik rijd liever dan dat ik stil in de kantine zit (ik staak ook niet)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
't Is evengoed een SCHANDE, hoor (A)fred1954 schreef:Edit: was overigens geen waardeoordeel, alleen een constatering......
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er Rijdt een Solaris op lijn 340, Verder rijden ivecos op lijnen 356 en 397 door de staking, Ook worden veel solarissen gebruikt voor lijn 300!!
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vanochtend reed er zelfs een capacity 21m op lijn 340
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb al veel bussen zien rijden met schade net ook een BRT Citea op de 195. Zonde! :X Misschien dat het opvalt omdat ze nog zo nieuw zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten