(BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Karl schreef:Bij de RET-remise 's-Gravenweg stonden opvallend veel Randstadrail stellen en nieuwe metrostellen. Weet iemand of die metrostellen zo blijven? Ze zijn namelijk helemaal grijs. Ik hoop dat er nog een rood-groene-RET-band omheen komt.
Die nieuwe blijven gelukkig niet helemaal grijs. Ze krijgen net als bij de trams en bussen zo'n rood-groene band. Alleen de 5601 heeft deze al, de rest (dus tot de 5608) nog niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ardan »

Over die chipkaart in Amsterdam...ik vind het op Bijlmer echt van de zotte dat er in die hele hal wel één heel blieppaaltje van GVB staat! Als je van de trein op de metro overstapt, en het is een beetje druk, dan moet die hele mensenmassa dus bij 1 paaltje gaan inchecken. De rest is allemaal van NS. Konden ze er niet meer neerzetten? En iderdaad, die roltrappen... twee omhoog, één omlaag.. vaak staat het echt vast als er net een metro is binnengekomen, en bijna niemand die de trap neemt. En dan wil je naar boven om die metro die boven staat te halen, maar dan moet je je eerst door 80 000 man heen wurmen..
Viel me trouwens ook op: een 'omroepbericht voor alle reizigers. Vergeet ur krant, kauwgom of blikje niet als u het station verlaat. Wij houden het graag schoon. U toch ook? Dank u voor de medewerking.' En dan ook in het Engels.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Da's een nieuwe campagne van NS, Connexxion en de stadsvervoerders las ik vanmorgen in Spits. En Arriva heeft daar dan weer z'n eigen campagne voor.

Edit: en ik wist dat ik eerder vanavond wat vergat, maar kon er niet opkomen wat dat was... Nu wel :wink:
De chipkaartlezers in DAV zijn weer een stapje dichter bij de ingebruikname: ze tonen niet langer "Lijn X rit XXXX niet gevonden in tabel" maar tonen nu "DIENST AFGESLOTEN". Ze werken dus maar staan nog uit zegmaar.
Ben trouwens nogsteeds benieuwd hoe het gaat lopen met de ritten hier in Dordt die in de wijken uitlopen op de lijnen die daar ringlijn zijn. Die rijden na het virtuele eindpunt nog het rondje verder, maar toen de eerste melding nog op de lezers stond was daarbij nog een leeg materieel-ritnummer te zien. Weet even niet of daar wel de juiste lijn aan gekoppeld was.

Edit2: en de kersverse DRIPjes bij halte Bleekstraat in Utrecht zijn ook wel grappig... alle GVU-bussen gaan naar "Utrecht Centraal", de Connexxion-bussen naar "Utrecht CS". Al heb ik de actualiteit van die dingen weleens beter gezien... als je ernaast staat met de bus klopt een vermelding dat die bus over 2 minuten komt natuurlijk niet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Dat GVB omroepbericht is ingesproken door een man (opmerkelijk 1) die volgens mij over 30 seconden de metro moest halen, want dat is mij toch op een ratelend tempo ingesproken, ik denk dat de helft van de mensen het gewoon niet kunnen volgen. Gelukkig wordt het elke 30 seconden herhaalt ofzo :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik hoorde hem ook op de plaatselijke metrohalte... ik hoorde pas bij de tweede omroep wat er nou gezegd werd. :|
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door MdJ »

Reiziger Ddrs schreef:
Karl schreef:Op Capelsebrug stond een CXX MB Citaro (zo'n stadsding), dus ik vrees het ergste, want de CXX lijnen vanaf Capelsebrug zijn allemaal redelijk van lengte.
Die dingen worden inderdaad op de meest bizarre lijnen ingezet... gisterochtend zag ik zo'n ding in Gouda op het busstation staan met "180 Utrecht CS" op de film. Arme reizigers :P
Een Ex-Apeldoornse of een Ex-Leidense?

2834-2843 hebben achter de achteras geen XX, sommige aan de voorzijde ook geen XX, 2844-2848 hebben dit wel.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

RET was ook weer lekker bezig vanochtend: op lijn 38 reden drie (!) bussen achter elkaar aan vanochtend, terwijl er toch echt 6 minuten tussen elke bus zou moeten zitten. Lijn 43 van 8.40 uur heb ik nooit meer zien komen opdagen bij CS. :|
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Mwoah, drie bussen achter elkaar bij een dergelijke frequentie is op zich niet heel schokkend; er hoeft maar een kleine verstoring (wegversperring) te zijn en je zit al achter elkaar. Een rit laten vervallen en leeg naar het volgende beginpunt rijden schiet op dat tijdstip op die route ook niet zo op ;) Dan maar gewoon lekker rijden :pos:

Een uurtje eerder had een chauffeur op diezelfde lijn 38 de radio ook in de bus aangezet :P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

De route van de 38 is ook een drama in de spits qua drukte. De Beukelsdijk, het Weena en het Hofplein staan bijvoorbeeld altijd vast en dan loopt de bus dus ook vast als hij bijvoorbeeld alle verkeerslichten tegen heeft.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gisterenmorgen stond er een ex-Limburg Meering Alliance bij mij op de hoek in de Voorburgstraat t.b.v. scholierenvervoer. grappig zon streekbus in een doodnormaal straatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Door het geluk op de treinreis kon ik vandaag eindelijk eens een ritje met de Arriva 5919 maken :) Een echte Zweed...
Afbeelding

En hier nog 'n plaatje van het ding als lijn 5 Sterrenburg op de Stadspolderring...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Volle bak voor 'n vrijdagmorgen in Qliner 387 Gr-Ut met de omreizenden i.v.m. de aanrijding bij Brd erbij... 'tis dan ook lekker snel zo. In mijn geval zelfs een kwartier tijdwinst :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Vinny »

Waarom doe je dat dan niet altijd zo?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Omdat die route precies even snel is als de reis per trein, maar veel vertragingsgevoeliger. De tijdwinst zat er vanmorgen in dat ik 'n kwartiertje later m'n bed uit kwam als normaal, maar met een beetje opschieten en doorlopen naar 't station nog net de t32521 kon halen. Heb toch liever niet een verbinding waarvoor ik elke ochtend moet gaan rennen om de trein te halen... station is minstens 10 minuten lopen, bushalte is om de hoek :wink:

En dan zat het nu nog mee... vrijdagochtend staat er niet zo vaak file op de A27.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Zojuist zag ik een gelede Citaro (9107), met -wat ik snel zag- op de bestemmingsfilm Uithoorn (lijn 170) op de Raadhuisstraat/Westermarkt in Amsterdam.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door tsov »

Er rijden al sinds juni een handvol gelede Citaro's in Uithoorn, dus is tegenwoordig heel normaal ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door 88122903 »

vandaag weer mijn gebruikelijke reis van Coolhaven Rotterdam naar H.I Ambacht Banckertplein
Toen ik op Kr zoom aankwam moest ik verschrikkelijk pissen nadat ik er eindelijk achter was gekomen dat je de wc daar met een knop moet openen was het tijd voor de rit naar huis.
Ik zag dat in de naderende arrivabus(8050) dat de chaufeur een blauw orange stropdas had, ik dacht dat een Qbuzz chaufeur was maar snelle vliet heeft schijnbaar ook zulke dassen want zijn overhemd had het SV embleem.
Toen de bus Ambacht in reed kwam de volgende omroep:

Dames en Heren we zijn in Hendrik Ido Ambacht de reizigers die naar Zirikzee moeten zitten in de verkeerde bus, ik vindt het weekeind vieren altijd erg leuk, als ik vrijdag thuis kom ga ik altijd via het raam naar binnen en maandag met de fiets aan mijn hand naar het werk toe.
Bedankt voor het meereizen op deze rit en een goed weekeind aan u gewenst
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Raymond »

Een Integro op lijn 4 in Arnhem. Het is weer eens wat anders om met zo'n bus een stad door te crossen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Vanavond eens even op het streekbusperron van het tijdelijke busstation bij station Dordrecht wezen kijken. Het haltebord was er nog afgeplakt, maar zag al wel dat we een nieuwe lijn gekregen hebben: lijn 14C naar Rotterdam Kralingse Zoom. Geen idee hoe ze nu 14C van 140 hebben weten te maken, want ja, het is een echte C en geen halve nul. Zowiezo is het al opmerkelijk te noemen dat deze Qbuzz-lijn een Arriva-sticker heeft, want buurtbus 231 van Veolia heeft wel gewoon 'n gele sticker.

Overigens bevond zich op de achterkant van een van de borden nog een sticker van lijn 864 uit HWGO, zullen dus wel van busstation Heinenoord komen ofzo gezien het formaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

CSS Citaro gelede 9103 stond om kwart over zes klaar op Bijlmer ArenA om een ritje op lijn 146 naar Uithoorn te gaan rijden. Beetje overdreven capaciteit :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

Vanmiddag was het overigens weer zo ver, er zat weer eens een Ambassador op SprinterCity-lijntje 195. Zoals op de foto te zien is, was het de TCR 431.. ;)

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:Ligt het nou aan mij of is er echt zoveel geprutst in Amsterdam bij invoering van de chipkaart? Te weinig stations, te weinig capaciteit, roltrappen die uitgezet moeten worden (staan die poortjes dan niet op de verkeerde plaats?), gezeik met inchecken bij NS of bij GVB (brrr!), ...

:roll:
Wat ik eerder nog wilde posten:
Op metrostation Amsterdam Centraal staan vijf poortjes in de meest gebruikte richting (naar het station). Er staan er wel meer, maar die staan ingesteld op het eenrichtingsverkeer de andere kant op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Het kan nog erger. Bij de noordelijke roltrap/trap van Sloterdijk is er slechts 1 toegangspoortje tot de trap, en 10 poortjes naar buiten ofzo :roll: Overigens vandaag een automaat die werd opgemaakt door een monteur, en waar een stortvloed aan bonnetjes uit kwam vallen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Vinny »

De chauffeur die ik net had op lijn 18 in Amsterdam heeft een carriere als formule-I chauffeur gemist. Wat een ongelofelijk idiote rijstijl had 'ie. Ik kon me nog net op tijd vasthouden om niet uit mijn stoel geslingerd te worden bij het nemen van de bochten. En zo laat mogelijk remmen bij haltes vind ik ook geen strakke actie eerlijk gezegd. Zeker niet als het oplevert dat mensen die op de bus staan te wachten gedwongen worden om een sprintje naar voren te nemen... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door STF »

Vinny schreef:De chauffeur die ik net had op lijn 18 in Amsterdam heeft een carriere als formule-I chauffeur gemist. Wat een ongelofelijk idiote rijstijl had 'ie. Ik kon me nog net op tijd vasthouden om niet uit mijn stoel geslingerd te worden bij het nemen van de bochten. En zo laat mogelijk remmen bij haltes vind ik ook geen strakke actie eerlijk gezegd. Zeker niet als het oplevert dat mensen die op de bus staan te wachten gedwongen worden om een sprintje naar voren te nemen... :?
Werkt hij nu dan bij een ander bedrijf?
Flink wat vermogen hebben die Mercedes Integro bussen van CFL toch; van de week een Formule-1 bestuurder op lijn 502, met slippende en gierende banden trok hij bij de kruising weg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten