(BTM) Filmfoutjes #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Meltrain »

@ Geert + Hugo: ik heb het per ongeluk fout getypt. :oops:
Op het display stond (wat niet fout is): '86 Schiedam Station Centrum via Naaldwijk'.
Mijn foutje is echter niet zó erg, want juist het feit dat ik lijn 86 in Maassluis zag, waar hij dus niet komt, was de fout.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Stefan »

Ik zag vanmiddag op de Vaanweg een Ambassador rijden met "170 Amsterdam CS" op de film rijden. Tsja.. Het is wel een juiste combinatie natuurlijk. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door JeePee »

Net in Leeuwarden "315 Leeuwarden Busstation". Ik gok op lijn 3 :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Vanmiddag had een chauffeur op lijn 4 in Dordrecht bestemming 77 i.p.v. 777 te pakken, da's toch wel een aardig verschil in kilometers... die eerste is "Belbus Oostmahorn", de tweede "Staart" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed RET-Alliance 901 de hele middag met het lijnummer 42U i.p.v. gewoon 42 rond.

Ook zie ik steeds vaker bussen op Qbuzz-lijn 184 (Rotterdam Zuidplein - Barendrecht v.v.) met de bestemming Rtd Zuidplein Sneldienst rijden i.p.v. gewoon Rotterdam Zuidplein. Is dit een manier om mensen vanuit Barendrecht uit de omrijdende 183 te houden of is het gewoon een bug?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Telt een foutje op het display in de bus ook... de Connexxion 3266 ging vanmiddag als lijn 74 naar "Driebergen St. Hubertuslaan [" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Geert »

Oh, dat is altijd bij die bussen die doorgaan naar St. Hubertuslaan. Heb dat niet anders dan zo gezien op de schermpjes in de bus de afgelopen maanden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Ahja, ik heb zelden zo'n rit van lijn 74. Als ik de 74 al heb is het er meestal eentje naar Zeist Busstation.

Maar nu ik het toch over BRU-bestemmingen heb... zag laatst een bus met "Vianen Lekbrug" als bestemming rondrijden, niet scrollend dus. Da's inmiddels variant 3 na "Vianen Busstation Lekbrug" (scrollend) en "Vianen Busst. Lekbrug" (niet scrollend en lijkt alleen op lijn 74 voor te komen).
En laatst ook een "63 Sneldienst Vianen", maar da's ook al niet de standaard bestemming die InfoXX er automatisch op zet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Stefan »

Vanochtend kon de chauffeur van de TCR 441 de bestemmingscode voor Strijen niet vinden.. Eerst filmde het busje "195 Stellendam", toen "195 Spijkenisse Metro Centrum" en toen "195 Strijensas" (Wat opzich niet zo'n probleem is, aangezien de 195 in Strijen overgaat op lijn 197 naar Strijensas). Ik heb de chauffeur uiteindelijk maar geholpen om te zeggen dat Strijen code 467 heeft.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door STF »

Ik reed vanmiddag achter buslijn 620690 aldus het lijndisplay, ik heb er nog een drietal foto's van gemaakt maar die zijn allemaal mislukt aangezien ik op de weg moest letten en zomaar op goed geluk een paar keer op de knop van het fototoestel heb gedrukt...

Hoe moet de automatische omroep wel niet gaan? Dit is lijn zeshonderdtwintigduizendzeshonderdnegentig richting Wiltz? :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Wubbo »

Veolia had vandaag een bus in de aanbieding naar ApeldOORN VIa Diere
De hoofdletters waren in de aanbieding denk ik, en de kleine letter n zal wel op zijn geweest.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Tochjo »

Dat is dan blijkbaar geen incident, want enkele weken terug zag ik ook al een bus met zo'n bestemmingsdisplay. Beetje slordig.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door --Stefan-- »

Vorige week zat ik in de Novio 1730 die reed op lijn 7 met als bestemming 'Sint & Piet' :?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Suus »

Die is er vroeg bij :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:Die is er vroeg bij :?
Nee dat is hier vrij normaal hoor. In de zomer zie je ook regelmatig 'Prettige feestdagen' voorbij komen. En soms ook nog wel een een bus met 'Lego World' terwijl dat toch echt in Zwolle is :P
3 0 7 9
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door les7 »

Ik kwam een tijdje geleden een bus tegen die dacht dat tie een tram was:AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam ik deze bestemming tegen op het Jaarbeursplein in Utrecht, flink ritje heeft de 6270 nog te gaan...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door --Stefan-- »

Ik denk niet dat de Wright zo ver kan rijden eigenlijk. Die is al lang van ellende uit mekaar gerammeld.
Echt een van de slechtste bussen die ik ooit heb gezien :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Suus »

Mijn mening is veranderd na een rit in de GD-buslijn 59. Die bussen hebben een pittig snorrend motortje die stevig doortrapt, er rammelt niets want het interieur is zo basic dat er nu eenmaal niets los kan zitten zonder dat de bus helemaal instort, alleen de achterdeur is een grote faal :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Da's wel een andere serie he, de bussen in GD hebben daarnaast ook relatief weinig kilometers op de teller (op zich vreemd gezien de afstanden in die regio). De wagens in DAV zijn een stuk intensiever ingezet en beginnen daardoor ondanks hun leeftijd van nog maar 6 jaar al aardig op te raken wat je vooral merkt in de Drechtsteden: da's meer stadswerk (zeg nou zelf, Dordrecht - Zwijndrecht is toch niet bepaald een streeklijn te noemen eigenlijk) en de bussen zijn gebouwd op streekvervoer.

Rammelen valt inderdaad wel mee, maar de deuren zijn een drama en de motor heeft nogal eens kuren (koelvloeistoflekkage, verstopte verstuivers). Dat laatste is puur iets wat komt doordat ze niet warm genoeg worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Chauf21 »

Wat hebben verstopte verstuivers met de warmte van de motor van een stads- dan wel streekbus te maken? Staat er een airco op die dingen te blazen ofzo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

De motor wordt niet warm genoeg om de vervuilingen van de verstuivers weg te branden, daardoor blijft de vuiligheid (roetdeeltjes enzo) erop zitten en raken ze verstopt waardoor de motor niet meer wil starten.
Vooral in het begin zijn daar erg veel problemen door geweest op de stadsdienst Dordrecht: steeds na relatief korte tijd de motor weer uit op het eindpunt en als 'ie dan niet meer wil starten... zijn de nodige ritten door uitgevallen, want de oplossing was vaak gewoon wachten en 't na 'n half uurtje nog een keer proberen. Vaak was het vuil dan wat weggezakt en wilde 'ie weer wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Chauf21 »

Flink in de kick-down en de turbo trappen dus, wordt 'ie vanzelf warm :pos:
Als een motor 14 uur op een dag staat te pruttelen kan 'ie volgens mij niet veel warmer worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Tja, en dat doen ze dus niet in een stad waar de omwonenden al gaan klagen als er een keer een bus drie minuten met draaiende motor stilstaat.
Ze staan hier op veel eindpunten ook dicht op de huizen (Wielwijk en P-Energiehuis zijn daarop de enige uitzonderingen), waarbij de eindpuntlus in Crabbehof zelfs letterlijk een rondje om een flat heen is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door MdJ »

Waarom maken ze dan geen route waarbij er geen keerlus nodig is?(De route net zo lang maken dat er in het "midden" niet gewacht hoeft te worden) In Apeldoorn werkt dat al jaren en ik heb nu niet het idee dat Dordrecht en Apeldoorn zo heel veel schelen?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten