Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Klopt Vinny, dat was ‘m, ik wilde ‘m niet nog een keer plaatsen...... :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ach ja... Bussen, hokjes en klokjes allemaal 'hoogwaardig' maar hoogwaardige infrastructuur ho maar. Helaas niet alleen in Amsterdam.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Opzich heb ik de sinds de opening van de Lairessestraat nog nooit in de file gestaan, ook in de spits niet. De enige file die er ontstaat is bij het verkeerslicht bij het Meseumplein, maar ook hier ernaar ik dat het steeds beter gaat, de bussen krijgen sneller en langer wit.
Ook de lichten vanaf halte Olypisch station tot Haarlemmerstation gaan erg goed de laatste tijd. Ik kan 6-7 van de 10 keer gewoon doorrijden.
Ook de lichten vanaf halte Olypisch station tot Haarlemmerstation gaan erg goed de laatste tijd. Ik kan 6-7 van de 10 keer gewoon doorrijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
^^^goed om te lezen.. de VRI installateur zal ook wel zijn dingetjes gedaan hebben.. maar wellicht niet 'op stel en sprong'. :)
Ik reed gisteren een stukje achter een Rnet SLFA die lijn 242 filmde, nabij Mijdrecht. :pos:
Verder een BRT SLFA buiten dienst (film) op de A9 thv van Amstelveen. Beetje uit de richting, volgens mij. (althans, op de nabijgelegen parallelweg langs het bos rijden ze, regulier, wel..
Ik reed gisteren een stukje achter een Rnet SLFA die lijn 242 filmde, nabij Mijdrecht. :pos:
Verder een BRT SLFA buiten dienst (film) op de A9 thv van Amstelveen. Beetje uit de richting, volgens mij. (althans, op de nabijgelegen parallelweg langs het bos rijden ze, regulier, wel..
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die lijn blijft nog in de spits rijden tot 22/7. Ik ga er van uit dat (een deel van) de omlopen van de nieuwe lijn 348 dan de taak van de 242 gaan overnemen.Durashift schreef: Ik reed gisteren een stukje achter een Rnet SLFA die lijn 242 filmde, nabij Mijdrecht. :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vanmorgen vertraging op de bundel, de onderste regel op de DRIS (van Nijenrodeweg) scrolt met info over vertragingen i.v.m. verkeersdrukte.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Alargule (dank _O_ ) postte een link met een nieuwe lijnennet kaart (gecombineerde kaart van stads- en streekvervoer per 22/7) op het Amsterdamse draadje, ik zet de link ook hier i.v.m. de veranderingen voor AML.
http://wijnemenjemee.nl/lijnennet/over/
Zoals verwacht en bekend zijn nu de nieuwe R-netlijnen 348 (Uithoorn - Station Zuid) en 358 (Aalsmeer - Station Zuid) ingetekend. De lijnen 347/357 zullen per 22/7 keren bij Busstation Elandsgracht en niet meer naar CS rijden.
De enige verandering die ik niet zag aankomen, is de CXX spitslijn 248 (klopt dit nummer wel?) Mijdrecht - Station Zuid. De bedoeling was volgens mij, dat enkele omlopen van de 348 de huidige lijn 242 zouden overnemen. Blijkbaar blijft er een aparte spitsverbinding tussen Mijdrecht - Zuid.
Edit Nachtlijnen N47/N57 gaan na 22/7 wel door naar CS omdat ‘s nachts de metro uiteraard niet rijdt.
http://wijnemenjemee.nl/lijnennet/over/
Zoals verwacht en bekend zijn nu de nieuwe R-netlijnen 348 (Uithoorn - Station Zuid) en 358 (Aalsmeer - Station Zuid) ingetekend. De lijnen 347/357 zullen per 22/7 keren bij Busstation Elandsgracht en niet meer naar CS rijden.
De enige verandering die ik niet zag aankomen, is de CXX spitslijn 248 (klopt dit nummer wel?) Mijdrecht - Station Zuid. De bedoeling was volgens mij, dat enkele omlopen van de 348 de huidige lijn 242 zouden overnemen. Blijkbaar blijft er een aparte spitsverbinding tussen Mijdrecht - Zuid.
Edit Nachtlijnen N47/N57 gaan na 22/7 wel door naar CS omdat ‘s nachts de metro uiteraard niet rijdt.
Concessie Amstelland Meerlanden
Als je uitzoomt heet 248 gewoon weer 348. Als je verder inzoomt heet hij 242...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als je uitzoomt verdwijnen er wel meer lijnen, maar dat is alleen optisch. Duco heeft op wijnemenjemee al aan iemand bevestigd dat er een doublure is w.b. lijn 248 en zou er achteraan gaan.
Zal wel gewoon lijn 242 moeten zijn, denk ik. Net als nu.... :D
Edit: je hebt gelijk, lijn 242 komt tijdens het zoomen even in beeld......layout foutje?
Zal wel gewoon lijn 242 moeten zijn, denk ik. Net als nu.... :D
Edit: je hebt gelijk, lijn 242 komt tijdens het zoomen even in beeld......layout foutje?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het verdwijnen is normaal, maar als je uitzoomt verschijnt ook ineens lijn 348 op het traject Uithoorn - Mijdrecht.
Je ziet tussen Uithoorn en Mijdrecht:
Heel ver ingezoomd:
348 en 242.
Dat is sowieso fout.
Een beetje ingezoomd:
Alleen 248.
Verder uitgezoomd:
Alleen 348.
Klopt dus niets van.
Je ziet tussen Uithoorn en Mijdrecht:
Heel ver ingezoomd:
348 en 242.
Dat is sowieso fout.
Een beetje ingezoomd:
Alleen 248.
Verder uitgezoomd:
Alleen 348.
Klopt dus niets van.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dit R-net lijstje staat in het oorspronkelijke vervoerplan, dus alleen lijn 348 zou wel eens de juiste mogelijkheid kunnen zijn:
Ik denk dat een parallelle spitslijn op die route eigenlijk een beetje veel van het goede is..... :D
Ik denk dat een parallelle spitslijn op die route eigenlijk een beetje veel van het goede is..... :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De RAR van Amsterdam heeft een verzoek gedaan bij wethouder Litjens om de boete van de VRA van € 400.000 euro aan CXX ten goede te laten komen aan de reizigers, immers deze waren de dupe van de onregelmatigheden in de eerste maanden van de nieuwe concessie.
De RAR denkt hierbij aan betere exploitatie van ontsluitende lijnen en/of het toevoegen van extra ritten op drukke lijnen.
Ook een korting op de prijs van kortingskaarten en/of gratis dagkaarten worden als mogelijkheid aangedragen.
Dit lijkt me een goede zaak......of het ook gaat gebeuren is nog de vraag.
http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/b ... %20CXX.pdf
De RAR denkt hierbij aan betere exploitatie van ontsluitende lijnen en/of het toevoegen van extra ritten op drukke lijnen.
Ook een korting op de prijs van kortingskaarten en/of gratis dagkaarten worden als mogelijkheid aangedragen.
Dit lijkt me een goede zaak......of het ook gaat gebeuren is nog de vraag.
http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/b ... %20CXX.pdf
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inmiddels is de lijnennet kaart aangepast w.b. de CXX spooklijn 248.
Er is van lijn 248 nu 242 gemaakt. Ik zet de link nog maar een keer hier neer:
http://wijnemenjemee.nl/lijnennet/over/
Overigens verbaas ik me er over dat lijn 242 blijft, of berust dit dan toch op een misverstand? De tijd zal het leren :Y
EDIT: Duco Vaillant meldt op bovenstaande site, dat lijn 242 inderdaad blijft na 22/7 en dat ook lijn 348 naar Mijdrecht zal rijden.. :D Zie hieronder de conversatie:
—————————————————————————————-
UNKOWN JOHN: Lijn 242 wordt Lijn 248? Maar Lijn 242 komt tog te vervallen per 22 juli 2018? En gaat de 348 Echt dorrijden naar mijdrecht? Of niet? Ben heel confused!
19/04 09:59DUCO VAILLANT, METRO EN TRAM: @Unkown John Ik ga het navragen bij Connexxion. Groet, Duco
20/04 10:45DUCO VAILLANT, METRO EN TRAM: @Unkown John Lijn 242 blijft ook na 22 juli rijden. Lijn 347 komt er óók als lijn 348. De eerste rijdt door naar Elandsgracht, de nieuwe lijn rijdt vanuit Amstelveen naar Station Zuid. Ditzelfde geldt ook voor de 357/358.
——————————————————————————————
Nu genoeg over Mijdrecht......pffff..... :D
Er is van lijn 248 nu 242 gemaakt. Ik zet de link nog maar een keer hier neer:
http://wijnemenjemee.nl/lijnennet/over/
Overigens verbaas ik me er over dat lijn 242 blijft, of berust dit dan toch op een misverstand? De tijd zal het leren :Y
EDIT: Duco Vaillant meldt op bovenstaande site, dat lijn 242 inderdaad blijft na 22/7 en dat ook lijn 348 naar Mijdrecht zal rijden.. :D Zie hieronder de conversatie:
—————————————————————————————-
UNKOWN JOHN: Lijn 242 wordt Lijn 248? Maar Lijn 242 komt tog te vervallen per 22 juli 2018? En gaat de 348 Echt dorrijden naar mijdrecht? Of niet? Ben heel confused!
19/04 09:59DUCO VAILLANT, METRO EN TRAM: @Unkown John Ik ga het navragen bij Connexxion. Groet, Duco
20/04 10:45DUCO VAILLANT, METRO EN TRAM: @Unkown John Lijn 242 blijft ook na 22 juli rijden. Lijn 347 komt er óók als lijn 348. De eerste rijdt door naar Elandsgracht, de nieuwe lijn rijdt vanuit Amstelveen naar Station Zuid. Ditzelfde geldt ook voor de 357/358.
——————————————————————————————
Nu genoeg over Mijdrecht......pffff..... :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik zet mijn flesjes wijn toch nog steeds in op een miscommunicatie tussen de planningsafdeling en de communicatieafdelingen en lijn 242 gewoon wordt vervangen door lijn 348. 348 en 242 zouden anders geen enkel verschil hebben, behalve de kleur van de bus.fred1954 schreef:
Overigens verbaas ik me er over dat lijn 242 blijft, of berust dit dan toch op een misverstand? De tijd zal het leren :Y
EDIT: Duco Vaillant meldt op bovenstaande site, dat lijn 242 inderdaad blijft na 22/7 en dat ook lijn 348 naar Mijdrecht zal rijden.. :D Zie hieronder de conversatie:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, het zou kunnen. In de spits 348 én 242 op dit traject lijkt me ook wat veel. Overigens wordt lijn 242 vanaf het begin van deze concessie op een enkele utzondering na met R-net materieel gereden, de laatste weken voornamelijk met SLFA’s.
Er kan natuurlijk ook een logistieke reden achter zitten, dat lijn 242 gehandhaafd blijft, bijvoorbeeld omdat het niet mogelijk is in de spits alle omlopen van lijn 348 in Mijdrecht te laten beginnen.
We gaan het binnenkort horen. :D
Er kan natuurlijk ook een logistieke reden achter zitten, dat lijn 242 gehandhaafd blijft, bijvoorbeeld omdat het niet mogelijk is in de spits alle omlopen van lijn 348 in Mijdrecht te laten beginnen.
We gaan het binnenkort horen. :D
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Sorry, geen dienst!
De pagina die u zoekt bestaat niet (meer).
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik krijg ‘m wel op mijn scherm en inderdaad, geen 242.....
EDIT: op de iPad dus......
EDIT: op de iPad dus......
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 23 apr 2018, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Bekijk m op mobiel internet. Op wifi werken die plattegronden niet (iets ipv6 ofzo).trolly schreef:Sorry, geen dienst!
De pagina die u zoekt bestaat niet (meer).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een uur geleden is er een aanrijding geweest tussen tram 17 en een SLFA op lijn 357 op de hoek Marnixstraat/Rozengracht.
http://m.at5.nl/artikelen/181203/bus-ne ... am-17-stuk
Een beetje rare kop bij het artikel: “te enthousiast”, maar zo kennen we AT5 weer Bah!
http://m.at5.nl/artikelen/181203/bus-ne ... am-17-stuk
Een beetje rare kop bij het artikel: “te enthousiast”, maar zo kennen we AT5 weer Bah!
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er komt een nieuwe stalling voor AML in Rozenburg (NH). De stalling moet op 22 juli klaar zijn. Er kunnen dan 75 bussen gestald worden. Als ik het goed begrijp, nog niet met laadinfra, die installatie komt pas als ook de rest van de R-net vloot ZE wordt.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/t ... -park/5122
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/t ... -park/5122
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Afgelopen woensdag heeft Renske van Metro en Tram de volgende uitleg gepubliceerd over de veranderingen m.b.t. concessie AML na 22 juli:
http://wijnemenjemee.nl/lijnennet/nieuw ... f-22-juli/
Het meeste was al bekend, maar als ik het goed begrijp rijden er straks de hele dag (dus ook in de avond) per lijn en per bestemming 4 bussen per uur. Dat kan eigenlijk ook niet anders, want lijn 357 rijdt nu 4x per uur ‘s avonds en op basis van 50/50 zou dat betekenen 2 bussen per uur / per bestemming. Dat is in ieder geval voor aansluiting van de M52 op AML te weinig,
http://wijnemenjemee.nl/lijnennet/nieuw ... f-22-juli/
Het meeste was al bekend, maar als ik het goed begrijp rijden er straks de hele dag (dus ook in de avond) per lijn en per bestemming 4 bussen per uur. Dat kan eigenlijk ook niet anders, want lijn 357 rijdt nu 4x per uur ‘s avonds en op basis van 50/50 zou dat betekenen 2 bussen per uur / per bestemming. Dat is in ieder geval voor aansluiting van de M52 op AML te weinig,
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dus de hele week rijden alle 4 de lijnen hele dag 4 keer per uur (op de spits na?).
Dan zou de frequentie van beide takken in Amstelveen (richting Uithoorn en Aalsmeer) er flink op vooruit gaan.
Dan zou de frequentie van beide takken in Amstelveen (richting Uithoorn en Aalsmeer) er flink op vooruit gaan.
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten