Diverse materieelprojecten bij NS
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Net voor het eerst een (best smerige) SNG in real life gezien, op station Meppel. Keurig voorzien van allerhande A4'tjes als "Test Train. Do not board" etc.
Mooie trein geworden! Fijne afwisseling tussen al het Stadler geweld van de laatste tijd.
Mooie trein geworden! Fijne afwisseling tussen al het Stadler geweld van de laatste tijd.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Weet niet of dit de juiste plek is voor het melden én of dit al oud nieuws is, maar in Zwolle reed net de Virm 8640 (vergezeld door de 9401) langs die geheel gemoderniseerd is als Virmm.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het komt af en toe weleens voor, al zie ik het dan vooral bij Rijden de Treinen o.i.d. omdat twee uit dezelfde serie vrij zeldzaam is als er met VIRM wordt gereisd. Dit neemt in de toekomst echter toe als de opvolgende series ook de werkplaats ingaan. Dan wordt het een uitdaging om twee ouwe bij elkaar te zien.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De 8640 is pas de tweede zesdelige VIRMm en daarmee is de revisie van de 86xx-jes nu definitief gestart. De 8640 heeft vandaag zijn eerste dag in reizigersdienst sinds de revisie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Worden er ook nieuwe wagons aangeschaft?
-
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS doet geen goederenvervoer meer dacht ik.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Al jaren niet meer.
Maar een Vectron kan ook gewoon voor een personentrein geplaatst worden hoor. Dat is niet zo moeilijk.
Maar een Vectron kan ook gewoon voor een personentrein geplaatst worden hoor. Dat is niet zo moeilijk.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar wel de IC naar Berlijn :Ydiederickx schreef:NS doet geen goederenvervoer meer dacht ik.
DB zou nieuwe wagens kopen, voor binnenlandse & buitenlandse diensten.Mr-W schreef:Worden er ook nieuwe wagons aangeschaft?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De laatste keer dat men in wagons van Nederland naar Duitsland ging is toch al zo'n 75 jaar geleden...
-
- Berichten: 6184
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En vrijdag gaan we o.a. herdenken dat dat gebeurt is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bakken worden door reizigers toch ook gewoon wagons genoemd?marvinkok schreef:De laatste keer dat men in wagons van Nederland naar Duitsland ging is toch al zo'n 75 jaar geleden...
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zeker. "Wagon" is alles wat je achter een lok kan hangen. Met goederenwagons, ook wel goederenwagens of wagens worden getrokken spoorvoertuigen aangeduid die niet bestemd zijn voor het vervoer van passagiers. Wagons of rijtuigen worden door spoorwegbeambten gemeenlijk aangeduid als bakken. Deze zijn bedoeld voor personenvervoer, doch worden door slachtoffers van de NS wel eens met eerdergenoemde (vee)wagens vergeleken.
Laatst gewijzigd door trolly op wo 02 mei 2018, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3521
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mooi dat de 1700 wordt vervangen door Vectrons. Alleen jammer dat de NS geen Vectrons least voor de IC Brussel. Vectron+8x M7-rijtuigen zijn ideaal voor de IC Brussel omdat je dan weer rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel kan rijden. Met enkeldeksmaterieel ben je nog altijd verbonden aan de omweg via de Luchthaven, aangezien enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit biedt op Antwerpen-Brussel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In een van de berichten staat dat er 12 nieuwe Vectrons komen. Hoeveel locomotieven van de serie 1700 heeft de NS nu nog rond rijden?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dan moet je toch vooral iets aan die rijtuigen doen? De huidige locomotieven kunnen echt wel rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel.Erno-BE schreef:Mooi dat de 1700 wordt vervangen door Vectrons. Alleen jammer dat de NS geen Vectrons least voor de IC Brussel. Vectron+8x M7-rijtuigen zijn ideaal voor de IC Brussel omdat je dan weer rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel kan rijden. Met enkeldeksmaterieel ben je nog altijd verbonden aan de omweg via de Luchthaven, aangezien enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit biedt op Antwerpen-Brussel.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wel meer; alle DD-AR'ren worden ook nog voortgetrokken door de 1700-locs.MetroRET schreef:8 stuks.
-
- Berichten: 6184
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is dus ook kul dat de vectrons daarvoor op de BeNeLuxtrein ingezet zou moeten worden. Een traxx kan je ook prima op een M7 koppelen denk ik.Wubbo schreef:Dan moet je toch vooral iets aan die rijtuigen doen? De huidige locomotieven kunnen echt wel rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel.Erno-BE schreef:Mooi dat de 1700 wordt vervangen door Vectrons. Alleen jammer dat de NS geen Vectrons least voor de IC Brussel. Vectron+8x M7-rijtuigen zijn ideaal voor de IC Brussel omdat je dan weer rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel kan rijden. Met enkeldeksmaterieel ben je nog altijd verbonden aan de omweg via de Luchthaven, aangezien enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit biedt op Antwerpen-Brussel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens dit lijstje rijden er nog 8 rond voor NSI, de rest is in dienst voor andere treinen/staat stil/gesloopt.Mikos schreef:Wel meer; alle DD-AR'ren worden ook nog voortgetrokken door de 1700-locs.MetroRET schreef:8 stuks.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als DD-AR ergens in de loop van 2019 definitief uit dienst gaat, gaan de bijbehorende locomotieven ook mee. Dan zijn de 8 van NSI de enige die vervanging nodig hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Alleen kunnen ze dan geen 200 km/h.dylanwild94 schreef:Het is dus ook kul dat de vectrons daarvoor op de BeNeLuxtrein ingezet zou moeten worden. Een traxx kan je ook prima op een M7 koppelen denk ik.Wubbo schreef:Dan moet je toch vooral iets aan die rijtuigen doen? De huidige locomotieven kunnen echt wel rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel.Erno-BE schreef:Mooi dat de 1700 wordt vervangen door Vectrons. Alleen jammer dat de NS geen Vectrons least voor de IC Brussel. Vectron+8x M7-rijtuigen zijn ideaal voor de IC Brussel omdat je dan weer rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel kan rijden. Met enkeldeksmaterieel ben je nog altijd verbonden aan de omweg via de Luchthaven, aangezien enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit biedt op Antwerpen-Brussel.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
M7 krijgt ook motorrijtuigen, dus een locomotief is sowieso overbodig. ;)dylanwild94 schreef:Het is dus ook kul dat de vectrons daarvoor op de BeNeLuxtrein ingezet zou moeten worden. Een traxx kan je ook prima op een M7 koppelen denk ik.Wubbo schreef:Dan moet je toch vooral iets aan die rijtuigen doen? De huidige locomotieven kunnen echt wel rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel.Erno-BE schreef:Mooi dat de 1700 wordt vervangen door Vectrons. Alleen jammer dat de NS geen Vectrons least voor de IC Brussel. Vectron+8x M7-rijtuigen zijn ideaal voor de IC Brussel omdat je dan weer rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel kan rijden. Met enkeldeksmaterieel ben je nog altijd verbonden aan de omweg via de Luchthaven, aangezien enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit biedt op Antwerpen-Brussel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat is een M7?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten