Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Hainje »

bjorn keith schreef:
Jef400 schreef:Ook een deel van het hoger onderwijs ligt plat. Als ik alleen al over mijn hogeschool praat scheelt dat zeker 40.000 forensenbewegingen.
De universiteiten draaien wel gewoon door. :wink:
De wereld ook, gelukkig.
Nou ja, behalve het programma dan, dat heeft zomerstop.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Z2N »

Zomerstops horen niet te beginnen in April, dan is het een lekker weer-stop.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door waldo79 »

zone2000 schreef:
waldo79 schreef:Ik heb sterk de indruk dat de vakbond slechts een beperkt deel van de medewerkers vertegenwoordigt, omdat men een bepaalde reputatie meedraagt.
Gezien de stakingsbereidheid, bij een aantal stallingen 100% afgelopen januari, denk ik dat je daar flink naast zit.
Ik geloof dat mijn perspectief op dit thema flink anders is dan de jouwe. Mij hoef je niet te overtuigen met harde woorden, maar meer met cijfers zoals Suus doet.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef:Hmm, kan me niet herinneren in mijn studententijd meivakantie gehad te hebben.
Bij mij was er geen hoge studiebelasting op het HBO door het doorgeslagen projectmatig werken. Als je je opdrachten goed op orde had, had je zomaar wat vakantie (A)

Op de universiteit was daarentegen nooit vakantie. Zelfs in de zomer moeten werken aan hertentamens. Dan ga jezelf verlof plannen buiten piekperiodes.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

waldo79 schreef:
zone2000 schreef:
waldo79 schreef:Ik heb sterk de indruk dat de vakbond slechts een beperkt deel van de medewerkers vertegenwoordigt, omdat men een bepaalde reputatie meedraagt.
Gezien de stakingsbereidheid, bij een aantal stallingen 100% afgelopen januari, denk ik dat je daar flink naast zit.
Ik geloof dat mijn perspectief op dit thema flink anders is dan de jouwe. Mij hoef je niet te overtuigen met harde woorden, maar meer met cijfers zoals Suus doet.

En dan zelf ook alleen maar aankomen met een "Ik heb sterk de indruk dat". Typisch. :')
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

Op Rechtspraak.nl is de de gehele uitspraak te vinden.
Kort geding, staking: De aangekondigde staking in het streekvervoer mag volgende week doorgaan. De voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland verbiedt de staking in het streekvervoer niet. Werkgeversvereniging WVOV was naar de rechter gestapt nadat twee vakbonden aangekondigd hadden om 30 april en 1 mei te gaan staken.

De vakbonden FNV en CNV hebben acties in het openbaar vervoer aangekondigd omdat zij menen dat de onderhandelingen over de cao voor het streekvervoer zijn vastgelopen. Zij hebben hun leden opgeroepen tot een algemene werkstaking gedurende 48 uur. WVOV wil dat de staking wordt verboden omdat de onderhandelingen nog volop bezig waren, de acties niet als laatste redmiddel zijn ingezet en omdat de acties voor de vervoersbedrijven en vooral voor de reizigers nadelige gevolgen hebben, juist in de meivakantie.

Volgens de rechter worden de werkgevers door de staking voor het blok gezet en zullen de acties voor werkgevers, maar ook voor derden, nadelige gevolgen en hinder veroorzaken. Reizigers kunnen twee dagen geen gebruik maken van streekbussen en regionale treinen. Maar dat de daarmee gemoeide schade en hinder zodanig is dat een verbod vanuit maatschappelijk oogpunt dringend noodzakelijk is, is niet voldoende aannemelijk geworden. De rechter vindt dat het recht om te staken in dit geval zwaarder weegt.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door waldo79 »

zone2000 schreef:
waldo79 schreef:
zone2000 schreef:
waldo79 schreef:Ik heb sterk de indruk dat de vakbond slechts een beperkt deel van de medewerkers vertegenwoordigt, omdat men een bepaalde reputatie meedraagt.
Gezien de stakingsbereidheid, bij een aantal stallingen 100% afgelopen januari, denk ik dat je daar flink naast zit.
Ik geloof dat mijn perspectief op dit thema flink anders is dan de jouwe. Mij hoef je niet te overtuigen met harde woorden, maar meer met cijfers zoals Suus doet.
En dan zelf ook alleen maar aankomen met een "Ik heb sterk de indruk dat". Typisch. :')
De vakbond is helemaal niet zo sterk geworteld in de samenleving. Onder bepaalde beroepsgroepen zijn ze populairder. Dat heb ik al een aantal reacties eerder aangegeven. Ik bekijk de wereld vanuit mijn dagelijks perspectief zonder daarbij de zorgen van een ander uit het oog te verliezen. Als dat iets meer wederzijds is, dan verstaan wij elkaar :!:
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

De vakbond is helemaal niet zo sterk geworteld in de samenleving. Onder bepaalde beroepsgroepen zijn ze populairder. Dat heb ik al een aantal reacties eerder aangegeven. Ik bekijk de wereld vanuit mijn dagelijks perspectief zonder daarbij de zorgen van een ander uit het oog te verliezen. Als dat iets meer wederzijds is, dan verstaan wij elkaar :!:
ah kijk :pos:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door waldo79 »

Mooi toch :lol:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door cassie127 »

De informatie die de vervoerders momenteel online op hun website hebben staan is nou ook niet heel duidelijk...
Spoiler: show
Keolis: "Op 30 april en 1 mei 2018 staakt het stad- en streekvervoer en rijden er vrijwel geen bussen. Kijk op onze website" (ja ze verwijzen op hun website naar hun website) "of op social media voor actuele informatie".
Connexxion: "Op 30 april en 1 mei 2018 staakt het streekvervoer. Alle bussen en treinen van Connexxion, Breng, Hermes en OV regio IJsselmond vallen hieronder." Eerder op de avond had men het alleen nog over de bus op hun website. en ze verwijzen je naar 92.92.nl :')
Arriva: Twitter> "meer info volgt morgenmiddag"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door ODRAIL »

Bij de RET gaat men niet staken als ik het goed begrepen heb?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door cassie127 »

Stadsvervoer in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam valt inderdaad onder een andere CAO en zal niet staken (als ik de site van Connexxion mag geloven)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Hainje »

Hahaha, op de eigen website naar de eigen website verwijzen. Past zo in het missers-topic. :')
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Milco »

RET-chauffeurs die onder de streek-CAO vallen zullen wel staken, mogelijk zullen dus op de streeklijnen diverse ritten uitvallen. Bij het GVB rijden de bussen die buiten de grenzen komen (Schiphol, Weesp) vanaf de laatste halte in Amsterdam non-stop naar het eindpunt en v.v.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door ODRAIL »

Heb inmiddels het antwoord op de site van de RET gevonden :wink: :

https://www.ret.nl/vraag-antwoord/de-re ... 1-mei.html

(toen ik de vraag hier stelde stond de info nog niet op de site van de RET).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Suus »

Bij de RET lopen de diensten behoorlijk door elkaar, er rijden chauffeurs met de RET CAO op de streekdienst en zeker in Alexander ook chauffeurs met de OV CAO op de stadsdienst. De vorige keer is de garage Ridderkerk om 16:30 helemaal gestopt met rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door dennistd »

Het zal op 1 mei wel gezellig worden in Enschede: de Duitsers overspoelen dan de stad weer vanwege hun vrije dag, worden naar P&R-terreinen geleid, en vervolgens komt daar geen bus door de staking :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Hainje »

Scheiße passiert.
🍉
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door waldo79 »

dennistd schreef:Het zal op 1 mei wel gezellig worden in Enschede: de Duitsers overspoelen dan de stad weer vanwege hun vrije dag, worden naar P&R-terreinen geleid, en vervolgens komt daar geen bus door de staking :X
Ik denk dat taxibedrijven hier garen bij spinnen.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Bemined »

Milco schreef:RET-chauffeurs die onder de streek-CAO vallen zullen wel staken, mogelijk zullen dus op de streeklijnen diverse ritten uitvallen.
Inderdaad, vorige staking vielen achtereenvolgend lijn 36 en 31 uit vanaf Alexander en kwam lijn 30 vervolgens wel opdagen, terwijl een half uur later juist lijn 30 uitviel en 31 reed. De diensten van deze lijnen keren op elkaar te Alexander, en een aantal van deze diensten wordt geloof ik vanuit Krimpen gereden, dus voor de reiziger is er geen touw aan vast te knopen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door regenmaker »

Er rijden ook geen regionale treinen van Arriva, Connexxion en Keolis aankomende maandag en dinsdag. En dan moet ProRail ook nog de verbinding Amersfoort - Apeldoorn platgooien. -o-
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door ODRAIL »

Je vergeet de verbinding Amersfoort-Ede-Wageningen. Die ligt er namelijk ook uit door dezelfde werkzaamheden :wink: .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op za 28 apr 2018, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Jef400 »

Gereden door Connexxion...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door ODRAIL »

Ja dat weet ik ook :wink: .
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door marvinkok »

Concreet voor wat Keolis Nederland betreft:
Zho: rijdt niet
Zwenzwoka: rijdt in principe wel.
Wat er met de RB61 Hgl-Bh gebeurt (gereden door personeel Keolis NL) weet ik niet
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten