Gevolgen treindienst treinbotsing bij Barendrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Gevolgen treindienst treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Wubbo »

Dit topic maakt onderdeel uit van het onderwerp Aanrijding Barendrecht - 24 september 2009.

Treinverkeer wordt hervat, s5000 keert nog in Rtd (opgeheven Rtd-Ddr) en de s2200 rijdt niet tussen Rlb en Ddr. Dat valt nog mee, maar de schade op het viaduct is natuurlijk veel groter.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Vinny »

Het goederenvervoer wordt niet meer opgestart vandaag zo hoorde ik in het journaal, dat volgt dus op zijn vroegst na het weekend weer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Treinverkeer wordt hervat, s5000 keert nog in Rtd (opgeheven Rtd-Ddr) en de s2200 rijdt niet tussen Rlb en Ddr.
Ah, dat lijkt sterk op de standaardmaatregel voor rijden op twee sporen tussen Rlb en Zwd: de twee opgeheven series zijn juist degenen die daar ingehaald worden :wink: In het geval van de s2200 is dat de inhaling op Rlb door de s9200, je kunt immers ten zuiden van Rlb niet meer doorwisselen.
Dat valt nog mee, maar de schade op het viaduct is natuurlijk veel groter.
Ehm, onder het viaduct toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Wubbo »

s5000 keert niet meer in Rotterdam Centraal maar (weer) op Den Haag HS. s2200 rijdt tot Rotterdam Zuid (en keert op Rotterdam Stadion). Overige series rijden, al is dat zo te zien met vertraging. Prognose is nu 14.00 vandaag.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Zojuist gehoord op het radionieuws...
- werkzaamheden op Rotterdam C. - Gouda komend weekend zijn uitgesteld zodat deze route als omleiding gebruikt kan worden
- er worden ook goederentreinen omgeleid via twee van de reizigerssporen bij Barendrecht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Wubbo »

Dat gaat alleen om goederentreinen zonder gevaarlijke stoffen, for the record.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

En dan nog beperkt neem ik aan, want het moet ook allemaal nog ergens kopmaken wil het op de Kijfhoek danwel in de haven belanden (afhankelijk van de kant waar het vandaan komt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Wubbo »

Kopmaken op Rtst, Rtd of Rtng lijkt me.
Serie s5000 keert weer in Rotterdam (Rtd-Ddr nog opgeheven), waar de s2200 nu eindigt is me onduidelijk maar het is of Rtb of Rlb. Tussen Ddr en Bd rijdt ie wel gewoon, net als tussen Rtd en Asd. Prognose: 23.00 uur, klinkt als einde reizigersdienst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gevolgen treindienst treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Kopmaken op Rtst, Rtd of Rtng lijkt me.
Goederentreinen uit de haven of Rotterdam naar Kijfhoek zullen neem ik aan in Ddr moeten kopmaken :wink:
Serie s5000 keert weer in Rotterdam (Rtd-Ddr nog opgeheven), waar de s2200 nu eindigt is me onduidelijk maar het is of Rtb of Rlb.
Zal wel Rlb zijn, da's althans wel gebruikelijk bij rijden over twee sporen. Al las ik ruim nadat hier de eerste hervatting gemeld was nog op Somda over omgeleide s9200-en... als die omgeleid wordt zit de s2200 helemaal niks in de weg, dus waarom die dan nog ingekort is???

Toen er vorig jaar problemen met het plafond in Barendrecht waren, een vergelijkbare situatie voor wat betreft de beschikbaarheid van reizigerssporen, konden immers de vroege s2200-en wel rijden omdat er dan nog geen s9200 in de weg zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Goederenvervoer deels omgeleid via Gouda

Bericht door Daniel »

Goederenvervoer deels omgeleid via Gouda
Geplaatst op: vrijdag 25 september 2009 om 15:21
Laatst bijgewerkt: vrijdag 25 september 2009 om 15:21

ROTTERDAM (ANP) - Het goederenvervoer dat gebruik maakt van de havenlijn langs Barendrecht wordt voor een deel omgeleid via Gouda. Daartoe wordt regulier onderhoud aan de lijn tussen Gouda en Rotterdam uitgesteld. Een ander deel van het goederenvervoer gaat over de twee sporen bij Barendrecht die inmiddels weer vrij zijn. Mogelijk komt daar in de loop van vrijdagmiddag een derde spoor bij.
De maatregelen zijn nodig omdat tot aan Zwitserland goederentreinen stilstaan als gevolg van de treinbotsing op de route bij Barendrecht, die van en naar de Rotterdamse haven gaat.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Chauf21 »

Wubbo schreef:Kopmaken op Rtst, Rtd of Rtng lijkt me.
Serie s5000 keert weer in Rotterdam (Rtd-Ddr nog opgeheven), waar de s2200 nu eindigt is me onduidelijk maar het is of Rtb of Rlb. Tussen Ddr en Bd rijdt ie wel gewoon, net als tussen Rtd en Asd. Prognose: 23.00 uur, klinkt als einde reizigersdienst.
Volgens omroep in trein t2265, Rtb :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Volgens omroep in trein t2265, Rtb :)
Klopt ook mooi met de extra stop van de s2100 op Rlb :wink: Geen idee waar die s2200 keert trouwens: heb de t2267 vanuit de t2167 helemaal nergens meer zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Gevolgen treindienst treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:
Wubbo schreef:Kopmaken op Rtst, Rtd of Rtng lijkt me.
Goederentreinen uit de haven of Rotterdam naar Kijfhoek zullen neem ik aan in Ddr moeten kopmaken :wink:
Volgens mij kun je vanuit de Kijfhoek juist niet meer naar de zuidkant. Als je niet meer naar de noordkant zou kunnen, heb je immers ook niks aan het open houden van Rtd-Gd dit weekend, dan kun je gewoon via Bd-Vl of Bd-Nm-Em rijden. Dan zou je dus voor haven -> Roosendaal moeten kopmaken ergens in het Rotterdamse.

Het is ook wel logisch om te denken dat de route via IJsselmonde (vlakbij Rotterdam Stadion de havenspoorlijn op) open is: die ligt immers ver weg van de ongevalsplaats.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door JWM »

Wubbo schreef:Volgens mij kun je vanuit de Kijfhoek juist niet meer naar de zuidkant.
Kijfhoek ligt toch ten zuiden van Barendrecht? Dan zou je dus vanuit Kijfhoek prima naar het Zuiden kunnen, maar niet maar naar het Noorden (Haven, Rotterdam).

Treinen Haven <> Kijfhoek - Betuweroute/Dordrecht e.v. kunnen denk ik ook niet rijden, vandaar dat ze via Gouda naar bijvoorbeeld Arnhem of Venlo gaan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Geert »

Precies, de verbinding Kijfhoek - Havenlijn is nu niet mogelijk. Ff een kaartje (het is al laat dus even in Paint gekliederd, geen zin Photoshop te starten ;)):
Afbeelding

Alles wat dus van of naar de Rotterdamse haven moet gaat dus hoe dan ook via de verbindingsboog bij Rlb (spoor GF op sporenplan.nl). Van het havenspoor naar de Kijfhoek kan niet meer rechtstreeks, en dan moet je dus kopmaken bij Rtst, Rtd of nog noordelijker...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Van het havenspoor naar de Kijfhoek kan niet meer rechtstreeks, en dan moet je dus kopmaken bij Rtst, Rtd of nog noordelijker...
En dus ook in Ddr (of Zwd), want als je treintje omgeleid is via de reizigersbuizen bij Barendrecht dan kan je niet meer rechtsaf de Kijfhoek op :wink:
Nu zag ik gisteravond nog een kort goederentreintje geduwd de Kijfhoek op rijden. Da's natuurlijk ook een optie: hoef je alleen te stoppen in Zwd en is omrangeren van de loc niet nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 83 gasten