Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Arriva heeft nog een grote afzetmarkt in het Buitenland. Net zoals de Dennis Darts die in Tsjechië rijden of het oud GGD materieel die bij TST rond rijdt.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Wellicht gaat Arriva de hybrides elders in het land inzetten?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Ik zet mijn geld in op Tilburg, aangezien die Citaro's in april volgend jaar de leeftijd van 12 jaar bereiken.
🍉
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Ik dacht dat daar de stadswagens van Maastricht al naartoe zouden gaan; in Maastricht gaan op termijn (2018? 2019?) elektrische bussen rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Is ook niet uitgesloten hoor. Misschien eigenlijk ook wel logischer, aangezien de Limburgse wagens een stuk jonger zijn. Weet niet in hoeverre gemiddelde leeftijd van het wagenpark een rol speelt in Brabant. Maar je weet het nooit met onze Friese matties.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Tja, op zich zou het wel een typische Arriva-actie zijn: materieel waarmee ze de leeftijdseisen nog net redden. Die hybrides zijn wanneer ze vrijkomen ook al weer bijna 9 jaar oud.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Misschien dat er nog iets in Brabant vrijkomt na instroom van de Qliners?
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
Maar dat zijn dan streekbussen, die zullen/mogen niet structureel op de stadsdienst ingezet gaan worden.Lijn 45 schreef:Misschien dat er nog iets in Brabant vrijkomt na instroom van de Qliners?
🍉
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
In Maastricht rijden er nu 19 Rond.Hainje schreef:Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
De hybrides komen uit 2009?Daniel schreef:Tja, op zich zou het wel een typische Arriva-actie zijn: materieel waarmee ze de leeftijdseisen nog net redden. Die hybrides zijn wanneer ze vrijkomen ook al weer bijna 9 jaar oud.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Bijna 9 jaar vanaf januari 2019 is uit 2010 he, maar ik zat er een jaartje naast zie ik nu: ze zijn van 2011.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Vergeet niet dat er laatst ook weer in Den Bosch een aantal elektrische bussen in dienst zijn gekomen voor lijn 8/9. Daar zijn nu een aantal bussen over natuurlijk. Die zouden ook doorgeschoven kunnen worden. Maargoed, het zijn allemaal speculaties, de praktijk zal het allemaal uit gaan wijzen wat er gaat gebeuren.Hainje schreef:Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Zoiets is toch gewoon verantwoord omgaan met de beschikbare productie middelen?Daniel schreef:Tja, op zich zou het wel een typische Arriva-actie zijn: materieel waarmee ze de leeftijdseisen nog net redden. Die hybrides zijn wanneer ze vrijkomen ook al weer bijna 9 jaar oud.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
'tis maar net wat je verantwoord noemt, er zijn nu meerdere keren bussen uit andere gebieden speciaal voor het DAV-gebied verbouwd en er moesten voor de laatste vijf jaar van de concessie nog nieuwe Qliners komen omdat het andere tweedehands materieel al op een zodanige leeftijd was dat ze anders over de maximale gemiddelde leeftijd heen gingen.
Sowieso waren die Integro's nou net bussen die het op zich wel kunnen hebben meer dan 10 jaar te rijden, een Wright was daar toch minder op gebouwd.
Maar laten we maar weer terug naar de nieuwe concessie gaan hier.
Sowieso waren die Integro's nou net bussen die het op zich wel kunnen hebben meer dan 10 jaar te rijden, een Wright was daar toch minder op gebouwd.
Maar laten we maar weer terug naar de nieuwe concessie gaan hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Bij een groot bedrijf als Arriva moet je bij materiaal niet in concessesie denken. Arriva verdeeld z’n bussen naar behoefte en kijkt daarbij zelfs over de landsgrenzen. De huidige qliners zullen weer naar andere gebieden gaan om daar bussen te vervangen die aan hun maximale leeftijd of maximaal aantal kilometers zitten.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 06 mei 2018, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
De reiziger denkt echter wel over z'n eigen reisgebied danwel z'n eigen lijn. En die ervaart dus afgetrapte streekbussen die niet gemaakt waren om zo lang rond te rijden als ze hebben gedaan, maar krijgt geen positieve mening over die nieuwe bussen die rijden op een lijn die hij nooit gebruikt. Dan kan je beter geleidelijk door het hele gebied wat vernieuwen, ook die bussen kan je eventueel weer elders kwijt als mix met nieuwer materieel na afloop van de concessie.
Overigens speelt onderhoud ook wel een rol, net als schoonmaak, in hoe je een oudere bus ervaart. En dat is iets waar Arriva bepaald niet in uitblinkt.
Overigens speelt onderhoud ook wel een rol, net als schoonmaak, in hoe je een oudere bus ervaart. En dat is iets waar Arriva bepaald niet in uitblinkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Omdat er nu 9 nieuwe elektrische bussen in dienst zijn gekomen voor lijn 8/9 in Den BoschMichael schreef:Vergeet niet dat er laatst ook weer in Den Bosch een aantal elektrische bussen in dienst zijn gekomen voor lijn 8/9. Daar zijn nu een aantal bussen over natuurlijk. Die zouden ook doorgeschoven kunnen worden. Maargoed, het zijn allemaal speculaties, de praktijk zal het allemaal uit gaan wijzen wat er gaat gebeuren.Hainje schreef:Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
gaan er 9 stad Citea's naar Tilburg, maar dat gaat pas gebeuren als alles 100% werkt qua die elektrische bussen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Is er nog iets belangrijks gezegd bij de personeelsbijeenkomst vandaag?
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Heeft iemand enig idee wanneer er meer bekend wordt over deze concessie?
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Als dat gebeurt hoor je het vanzelf wel. :Y
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Ik heb op de site van RODAV nog een PDF met adviezen over het materieel en zelfs het vervoerplan gevonden. Is dat ook goed?
Verder ben ik benieuwd of Qbuzz nog iets van plan is met lijnkleuren en frequentieverhogingen.
Verder ben ik benieuwd of Qbuzz nog iets van plan is met lijnkleuren en frequentieverhogingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Je bedoeld de adviezen over het vervoerplan toch?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Dat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)
Ik heb vernomen dat ongeveer half juli de concept vervoersplan op de site wordt gezet!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 202 gasten