Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Oké ... prima ... bedankt :pos: . Zelf zat ik meer te denken aan de nieuwe intercity treinstellen die de NS besteld heeft.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gaat DDM tegen die tijd ook uit dienst? Daar rijden ze ook nog mee.Suus schreef:Als DD-AR ergens in de loop van 2019 definitief uit dienst gaat, gaan de bijbehorende locomotieven ook mee. Dan zijn de 8 van NSI de enige die vervanging nodig hebben.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Daar staat ook dat ze in Nederland kunnen rijden. De oplossing voor alle issues met Belgisch materieel op de grensbaanvakken en zelfs een alternatief voor de ICNG-Benelux?MetroRET schreef:Google, of in dit geval wikipedia, is je vriend.
https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig)
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
dat is ICNG.KM46 schreef:Oké ... prima ... bedankt :pos: . Zelf zat ik meer te denken aan de nieuwe intercity treinstellen die de NS besteld heeft.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Diverse materieelprojecten bij NS
Bij M7 heb ik toch het idee: eerst zien, dan geloven. Volgens mij is het zonder 1,5 kV besteld, en moderne treinen houden niet zo van onderspanning.
Volgens mij verdwijnt dat pas als VIRM volledig uit revisie is. Aangezien er recent een aankondiging was dat er nog een bouwserie gereviseerd zal worden, denk ik dat ze er in Noord-Holland voorlopig nog niet vanaf zijn.Wubbo schreef:Gaat DDM tegen die tijd ook uit dienst? Daar rijden ze ook nog mee.Suus schreef:Als DD-AR ergens in de loop van 2019 definitief uit dienst gaat, gaan de bijbehorende locomotieven ook mee. Dan zijn de 8 van NSI de enige die vervanging nodig hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die Vectrons kunnen ook in Duitsland rijden volgens het eerste artikel, maar er gaat nog steeds vastgehouden worden aan de locwissel. In ieder geval tot 2021.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik ben serieus een keer op de vingers getikt, omdat ik personenrijtuigen met wagens aansprak. Dat was op Somda, dus dat maakt verder niet uit. :')Hainje schreef:Bakken worden door reizigers toch ook gewoon wagons genoemd?marvinkok schreef:De laatste keer dat men in wagons van Nederland naar Duitsland ging is toch al zo'n 75 jaar geleden...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Met SNG verdwijnen als het goed is de laatste intercity's die als stoptrein rijden (ICM in de [serie=Sprinter|2018|Assen - Groningen6200[/serie]/[serie=Sprinter|2018|Groningen - Zwolle8100[/serie]/[serie=Sprinter|2018|Leeuwarden - Meppel9000[/serie] en DDZ in de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]), het vrijkomende intercitymaterieel is al ruim voldoende om het DDM in de [serie=Intercity|2018|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] en [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] te vervangen. Maar het zal natuurlijk ook afwachten zijn hoe de reizigersaantallen zich ontwikkelen.Suus schreef:Volgens mij verdwijnt dat pas als VIRM volledig uit revisie is. Aangezien er recent een aankondiging was dat er nog een bouwserie gereviseerd zal worden, denk ik dat ze er in Noord-Holland voorlopig nog niet vanaf zijn.Wubbo schreef:Gaat DDM tegen die tijd ook uit dienst? Daar rijden ze ook nog mee.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vraag me nog altijd af wat er dan in die drukke [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] komt te rijden. Als dat kaartje nog altijd klopt is het SNG, maar hoe daar alle reizigers voor de al volle DDAR6/DDZ8 inpassen is dan helemaal een goede vraag.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Passen is geen probleem, kunnen zitten een ander verhaal :D
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Sowieso staat het traject Harderwijk - Utrecht al vermeld in de verkenningen als traject waar op termijn extra treinen nodig zijn omdat het bij reizigersgroei niet meer past.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Over die Vectrons, waarom worden er 8 locomotieven 1700 vervangen door 12 Vectrons? 4 extra lijkt me bijvoorbeeld te weinig voor de gehele route Amsterdam - Berlijn, wellicht voor een slag Eindhoven - Aken?
Het is een spectrum.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het kunnen ook twee andere dingen zijn:
- meer reservematerieel
- versterken Amsterdam-Keulen voor uurdienstregeling.
- meer reservematerieel
- versterken Amsterdam-Keulen voor uurdienstregeling.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De IC Berlijn heeft 10 stammen, dus dat is twee reservelocomotieven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
https://www.nu.nl/binnenland/5257922/ns ... slijn.html
Vraag me af, van welke rijtuigen dit dan weer gevormd kan worden.
Vraag me af, van welke rijtuigen dit dan weer gevormd kan worden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens de meest recente Rail Magazine zijn de eerste SGM-bakken gesloopt.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Deze discussie loopt al in het IC Direct topic. Hier verder over SNG en ICNG.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja, dat waren slachtoffers van de toiletpyromaan.Lijn 45 schreef:Volgens de meest recente Rail Magazine zijn de eerste SGM-bakken gesloopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Niet echt nieuws volgens mij, maar in november/december dit jaar moet de eerste ICNG naar Velim gaan voor de eerste typetests. Op dit moment wordt er al druk gewerkt aan de eerste treinen.
Eerst gaat er uitgebreid in Velim getest worden en daarna komen de treinen ook naar Nederland voor de rest van de typetests.
Vervolgens moet de toelating rond komen met de toelatingstests (ja, dat zijn weer andere tests dan die van de typegoedkeuring) waarna in het voorjaar van 2020 de eerste treinen overgedragen kunnen worden aan NS, die daarna ook nog een heel testprogramma er op los gaat laten, waarna ook de opleidingen van start kunnen gaan. In het najaar zal er een proefbedrijf starten, waarna met dienstregeling 2021 de eerste treinen planmatig in de dienst moeten verschijnen.
Eerste lijnen die met de ICNG gaan rijden zijn de 900 en de 1000 serie. Later volgen de IC Den Haag - Eindhoven (2023) en als NS een verlenging van de concessie krijgt ook de IC Brussel.
De eerste lijnen met ICNG in niet-HSL dienst worden (maar niets is zo veranderlijk als het spoor) de IC Den Haag - Groningen/Leeuwarden en de IC Den Haag - Enschede.
Eerst gaat er uitgebreid in Velim getest worden en daarna komen de treinen ook naar Nederland voor de rest van de typetests.
Vervolgens moet de toelating rond komen met de toelatingstests (ja, dat zijn weer andere tests dan die van de typegoedkeuring) waarna in het voorjaar van 2020 de eerste treinen overgedragen kunnen worden aan NS, die daarna ook nog een heel testprogramma er op los gaat laten, waarna ook de opleidingen van start kunnen gaan. In het najaar zal er een proefbedrijf starten, waarna met dienstregeling 2021 de eerste treinen planmatig in de dienst moeten verschijnen.
Eerste lijnen die met de ICNG gaan rijden zijn de 900 en de 1000 serie. Later volgen de IC Den Haag - Eindhoven (2023) en als NS een verlenging van de concessie krijgt ook de IC Brussel.
De eerste lijnen met ICNG in niet-HSL dienst worden (maar niets is zo veranderlijk als het spoor) de IC Den Haag - Groningen/Leeuwarden en de IC Den Haag - Enschede.
Laatst gewijzigd door Jultar op wo 09 mei 2018, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dienstregeling 2021 mag ik aannemen.
Drgl 2020 start natuurlijk al in dec. 2019.
Drgl 2020 start natuurlijk al in dec. 2019.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ho, typo. Uiteraard drgl 2021 :)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De productie van ICNG is gestart bij Alstom in Katowice: https://nieuws.ns.nl/sterk-staaltje-carbodybuilding/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] met enkeldeksmateriaal tussen Leiden en Den Haag? Dat wordt vast knus! Maar zoals je zei: niets is veranderlijker dan het spoor.Jultar schreef:Niet echt nieuws volgens mij, maar in november/december dit jaar moet de eerste ICNG naar Velim gaan voor de eerste typetests. Op dit moment wordt er al druk gewerkt aan de eerste treinen.
Eerst gaat er uitgebreid in Velim getest worden en daarna komen de treinen ook naar Nederland voor de rest van de typetests.
Vervolgens moet de toelating rond komen met de toelatingstests (ja, dat zijn weer andere tests dan die van de typegoedkeuring) waarna in het voorjaar van 2020 de eerste treinen overgedragen kunnen worden aan NS, die daarna ook nog een heel testprogramma er op los gaat laten, waarna ook de opleidingen van start kunnen gaan. In het najaar zal er een proefbedrijf starten, waarna met dienstregeling 2021 de eerste treinen planmatig in de dienst moeten verschijnen.
Eerste lijnen die met de ICNG gaan rijden zijn de 900 en de 1000 serie. Later volgen de IC Den Haag - Eindhoven (2023) en als NS een verlenging van de concessie krijgt ook de IC Brussel.
De eerste lijnen met ICNG in niet-HSL dienst worden (maar niets is zo veranderlijk als het spoor) de IC Den Haag - Groningen/Leeuwarden en de IC Den Haag - Enschede.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat rijdt er nu soms ook al, maar het is inderdaad best gezellig. :')
(Ik denk eigenlijk dat het tussen Leiden en Schiphol nog wel iets gezelliger is.)
(Ik denk eigenlijk dat het tussen Leiden en Schiphol nog wel iets gezelliger is.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zou er maar vast aan gaan wennen, want als de voortekenen me niet bedriegen komt er weer meer ICM in de NoordOost te rijden. DDZ zou weer meer de [serie=Intercity|2018|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] in moeten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten