Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Prima. Maar vergeet niet, je kunt bij het ziekenhuis in Dordrecht op tijd zijn, maar zo 3-4 minuten te vroeg aan komen op het station... Of je hebt alles tegen, dan ben je dezelfde tijd te laat..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Ja dat komt omdat we vanuit HWGO maar 23 minuten draaitijd hebben in Dordrecht en die geld officieel ook als pauze. In die 23 minuten moeten we reizigers laten uitstappen bij de uitstaphalte, vervolgens via het trage verkeerslicht naar de buffer rijden, pauze houden en weer op tijd naar de halte rijden via dat zelfde trage verkeerslicht.maarten83 schreef:Ik zie dit in Dordrecht op het station dagelijks bij meerdere lijnen en vervoerders gebeuren. Of bijvoorbeeld op vertrektijd uit het koffiehok komen en dan nog rond moeten rijden naar de halte. Of vertraagd aankomen en dan ook vertraagd zijn voor de volgende rit en dan uitgebreid een sigaret staan gaan roken bij de uitstaphalte, hopekee nog 5 min extra vertraging. Doe dit lekker bij de instaphalte kan iedereen ondertussen instappen scheelt weer wat vertraging. Of bij file niet de omleidingsroute rijden waardoor i.p.v. 5 minuten vertraging een kwartier vertraging ontstaat. Echt dienstverlenend vind ik dat niet overkomen. Er is schijnbaar ook geen controle op wat die chauffeurs doen.
Dus van die 23 minuten blijft er als je geluk hebt maar 15 minuten over. Dus als je al te laat in Dordrecht aankomt en je neemt gewoon je pauze waar je recht op hebt, dan vertrek je inderdaad weer te laat richting de Hoeksche Waard. Jammer dan.
maarten83 schreef:Of bij file niet de omleidingsroute rijden waardoor i.p.v. 5 minuten vertraging een kwartier vertraging ontstaat. Echt dienstverlenend vind ik dat niet overkomen. Er is schijnbaar ook geen controle op wat die chauffeurs doen.
Je kunt wel gaan zeuren dat sommige chauffeurs niet binnen door rijden als er file staat op de N3, maar je moet wel beseffen dat niet alle HWGO chauffeurs die route kennen. En zeker de chauffeurs die bij Connexxion in dienst zijn gekomen en vroeger nooit lijn 165 hebben gereden. En wij gaan niet expres in de file staan om de passagiers te pesten hoor want wij willen opgegeven moment ook gewoon naar huis.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Ik vind dit wel een leuke discussie worden tussen de egocentrische reiziger en de ervaringsdeskundige buschauffeur. *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Net gehoord dat Connexxion iets van een boete kan krijgen omdat ze werkwillige uitzendkrachten (waaronder ik dus) tijdens de staking van hun dienst gehaald hebben om andere lijnen te gaan rijden. Volgens de persoon waar ik het van heb mag je dat niet doen met uitzendkrachten.
Dit deden ze volgens mij zo'n beetje in elke concessie waar ze actief zijn dus ben benieuwd.
Dit deden ze volgens mij zo'n beetje in elke concessie waar ze actief zijn dus ben benieuwd.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Dat is nou eenmaal tekstboek 'staking breken', dus niet zo verwonderlijk... (A)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Dat verklaart een hoop. Geen wonder dat Isadora Connexxion in Huizen een pluim kan geven, als men overal uitzendkrachten vandaan plukt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Als dagelijkse reiziger komt dit toch anders over. Als je ziet dat het vast staat op de N3 en dan bijvoorbeeld niet via de af-en oprit sterrenburg rijden bijvoorbeeld maar gewoon blind achteraan de file gaan staan. Om vervolgens ingehaald te worden door de volgende rit!OV Hoekschewaard schreef:maarten83 schreef:Of bij file niet de omleidingsroute rijden waardoor i.p.v. 5 minuten vertraging een kwartier vertraging ontstaat. Echt dienstverlenend vind ik dat niet overkomen. Er is schijnbaar ook geen controle op wat die chauffeurs doen.
Je kunt wel gaan zeuren dat sommige chauffeurs niet binnen door rijden als er file staat op de N3, maar je moet wel beseffen dat niet alle HWGO chauffeurs die route kennen. En zeker de chauffeurs die bij Connexxion in dienst zijn gekomen en vroeger nooit lijn 165 hebben gereden. En wij gaan niet expres in de file staan om de passagiers te pesten hoor want wij willen opgegeven moment ook gewoon naar huis.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Ik ben daar niet zo bekend maar dit klinkt als een gevalletje rijtijd tekort. Als je daar trucjes als binnendoor rijden voor uit de kast moet trekken ben je als chauffeur ook niet goed bezig want dan zal het bedrijf niet snel een realistischer dienstregeling in elkaar draaien. En dan blijf je dus tot in lengte der dagen aan de gang met tips en trucs om het toch nog te halen.
Dus linksom of rechtsom, wat de chauffeur ook doet, het is niet snel goed.
Dus linksom of rechtsom, wat de chauffeur ook doet, het is niet snel goed.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Ja... En als je dat met de auto doet, ben je asociaal en met een bus is 't de normaalste zaak van de wereld....maarten83 schreef:Als dagelijkse reiziger komt dit toch anders over. Als je ziet dat het vast staat op de N3 en dan bijvoorbeeld niet via de af-en oprit sterrenburg rijden bijvoorbeeld maar gewoon blind achteraan de file gaan staan. Om vervolgens ingehaald te worden door de volgende rit!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Bussen die over de vluchtstrook gaan zeker ook.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 03 mei 2018, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Daar hebben de vervoerders vergunningen voor om dat te mogen op specifieke stukken in Nederland.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Dat is een ander verhaal. Via een tankstation of een af- en oprit een file vermijden, komt meestal asociaal over...maarten83 schreef:Bussen die over de vluchtstrook gaan zeker ook.
Volgens mij dwalen we desondanks een beetje van het onderwerp af.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Hoezo? Volgens mij heeft Frank het over uitzendkrachten die al moesten werken. Dus niemand extra.regenmaker schreef:Dat verklaart een hoop. Geen wonder dat Isadora Connexxion in Huizen een pluim kan geven, als men overal uitzendkrachten vandaan plukt.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Lijnen rijden die voorzien waren voor stakers mag niet, dat is besmet werk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Ritten neem ik aan i.p.v. lijnen? Stel dat rit 1 van lijn 1 door een staker gereden had moeten worden, maar rit 3 van lijn 1 volgens de planning vooraf voorzien was van een uitzendkracht dan neem ik aan dat dat gewoon mag? Maar die uitzendkracht mag dan niet een gewijzigde dienst krijgen waarin 'ie rit 1 moet rijden lijkt me, vanwege het besmette werk?Z2N schreef:Lijnen rijden die voorzien waren voor stakers mag niet, dat is besmet werk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Ja, uiteraard. (A)
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Vervoerders willen weer met bonden praten in aanloop naar nieuwe staking
Werkgevers in het streekvervoer willen opnieuw met de vakbonden aan tafel om tot een nieuwe cao te komen. Fred Kagie, de voorzitter van de brancheorganisatie Vereniging Werkgevers Openbaar Vervoer, heeft zaterdag de vakbonden CNV en FNV uitgenodigd op korte termijn het overleg te hervatten.
In zijn uitnodiging schrijft Kagie dat de werkgevers met name willen praten over het tempo van loonsverhogingen en over hoe het vertrouwen kan worden vergroot dat gemaakte afspraken over de werkdruk in de praktijk goed worden uitgevoerd.
https://www.nu.nl/algemeen/5253674/verv ... aking.html
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Hoe zit dat in het geval dat een bus halverwege overgenomen wordt door een collega? Als de chauffeur die uitrukt met de bus wel werkt, maar de chauffeur die de rit moet overnemen staakt zou die bus op het eindpunt blijven staan. Bij metro en trein is het zelfs praktisch onmogelijk om bij een staking van een deel van het personeel te blijven rijden zonder diensten aan te passen, omdat voertuig en personeel daar zelden aan elkaar gekoppeld zitten (kost zoveel ruimte op de eindstations als het voertuig net zo lang pauze moet houden als de bestuurder).Daniel schreef:Ritten neem ik aan i.p.v. lijnen? Stel dat rit 1 van lijn 1 door een staker gereden had moeten worden, maar rit 3 van lijn 1 volgens de planning vooraf voorzien was van een uitzendkracht dan neem ik aan dat dat gewoon mag? Maar die uitzendkracht mag dan niet een gewijzigde dienst krijgen waarin 'ie rit 1 moet rijden lijkt me, vanwege het besmette werk?
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
NS reed (of rijdt, ik weet niet wat nu de afspraken zijn) in dit soort gevallen volgens mij een nooddienstregeling waarbij in ieder geval zo veel mogelijk stations bereikbaar bleven.
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
In regio Arnhem Nijmegen morgen geen bussen, afgekondigde staking gaat dus door https://www.gelderlander.nl/nijmegen/st ... ~a0f466fe/.
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Arriva meldt dat de staking bij hun iig niet door gaat en dat alle Arriva-machinisten en chauffeurs morgen gewoon rijden. https://www.arriva.nl/consumenten/over- ... t-door.htm
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
U-OV en Syntus Twente rijden ook niet morgen.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Het wordt er allemaal niet duidelijker op. De aangekondigde busstaking gaat door, de aangekondigde treinstaking niet. Tenminste, zo denk ik het nu te begrijpen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten