OVer je treinreiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door playertwo »

Trein t3624 heeft vandaag niet gereden, was kapot in Rsd. Dit leidde tot een zeer volle t13624 (van voor tot achter geheel gevuld met staanplaatsen in de gang0, en ook een vollere t1923 tussen Bd en Tb, gezien het aantal mensen dat de trein uit kwam. Tja wat wil je als je 7 bakken ICR minder hebt.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Er zat vandaag een koppeltje ICM's in de t2228, waarvan de achterste zelfs Olympisch was :'). In Amsterdam overigens verwisseld voor een DDM-stam. De ICM's zijn vermoedelijk naar Hfdo gegaan en met een NO meegegaan.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend, even voor 10 uur, passeerde een Albatros station Leiden. Op weg naar het zuiden :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door M57 »

Niet veel later ook in Rotterdam gezien, op weg naar de zuidelijke HSL :?:

Fyra had vanochtend wat opstartprobleempjes. Trein t1014 werd opgeheven en de eerste Fyra uit Rtd kwam met +15 binnen in Asd. Verder wordt er omgelopen met de loc in Rtd in plaats van gewisseld van loc aan de uiteindes van de trein.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Ardan »

Zag vandaag twee keer VIRM rijden in de stop-intercity Rotterdam-Enkhuizen, is dat normaal? Zelf zat ik in die die om 16:15 +5 vertrok uit Sloterdijk naar Enkhuizen. In de tegenrichting kwam er toen ook eentje binnen.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nee, 's ochtends was er een defectje met de reguliere DDAR, dus de VIRM is komen invallen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Die trein die hierboven wordt beschreven start in Amsterdam, de 4000 gaat dan over in 14500, en die van een half uur later ook. De kans op "exotisch" mat is dan groter. Overigens ook een icmm 3tje in de t3000 nu, zag m vanavond naar Den Helder vertrekken vanaf Asd, met nog voldoende plaats. (20.12) zag 'm net weer door Sloterdijk rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Trein t5871 rijdt met 3x Plan V (gezien te Dmn).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag echt een zeldzame hoeveelheid geluk gehad... kon allereerst in Utrecht nog net de iets vertraagde t12554 halen, waarna in Rotterdam de vertraagde t2265 haalbaar bleek. Zomaar 20 minuten tijdwinst op die manier :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag echt een zeldzame hoeveelheid geluk gehad... kon allereerst in Utrecht nog net de iets vertraagde t12554 halen, waarna in Rotterdam de vertraagde t2265 haalbaar bleek. Zomaar 20 minuten tijdwinst op die manier :)
Ik ben bang dat morgen omreizen via Geldermalsen sneller zal zijn...
Overigens bestond trein t4582 vandaag uit 8 bakken Ddar. Ruime keuze uit zitplaatsen :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Nog geen (buitengewone) drukte in trein t12518 tussen Utrecht en Rotterdam. Ik had wel een hoop omreizigers verwacht, maar die nemen wellicht een trein later ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Ik ben bang dat morgen omreizen via Geldermalsen sneller zal zijn...
Neuj, da's langzamer... trein van Dordrecht Stadspolders naar Gorinchem, Qliner 387 van Gorinchem naar Vianen en bus 65 van Vianen naar de Europalaan in Utrecht is precies even snel als de totale reis per trein via Rotterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Justin »

Natuurlijk vervelend en verrot die situatie van gisterenavond, voor alle betrokken partijen :( . Shit happens!

Wel maf idee hoor, stond om 5:30 op Zwd en wilde de t5110 pakken naar Gv (eigenlijk moest ik de t5106 van 4:45 hebben, maar besloot een uurtje langer te slapen), maar die reed dus niet. Er zouden bussen geregeld worden naar Rotterdam Stadion, aldus een medewerkster. Een andere mederwerker riep echter om dat er GEEN bussen zouden komen. Reizigers voor Rotterdam worden aangeraden om via Gdm en Ut om te reizen. Goeiendag voor die 18 km zou je dan ineens 120 minuten doen terwijl dit in 12-14 minuten gedaan kan worden :lol: .

Besloot mijn reis naar Gv maar af te breken en was naar de noorderzon vertrokken. Naja,... was naar Gdm, Tl, Ah en Rsd neergestreken...

Overigens zat ik vanaf Ah tot Ddr met een hele gezellig conductrice. Vanaf vertrek met de t3629 uit Ah was de HC een dame waarbij Nederlands een tweede taal is, wat je hoort aan het accent. Wel lef hoor, zo te horen ;). Heel rustig gesproken en actuele vertrektijden doorgeven ("De Intercity nar Dordrekt, Rrrrotterdam en Den Haaaak vertrekt 10:47 van perron 6" (die had namelijk een plus) ;).

Deze dame moest vervolgens dienst draaien in trein t2132 (zelfde trein die ik zou nemen in Rsd, net als een Railion medewerker die van de Zuidtak naar Kijfhoek moest met een detour, waar ik even gesproken mee had).
Bij aankomst in Dordt had ze het over de stoptreinen die maar beperkt reden: "Om 11 uur 37 vertrekt de stoptrein naar Zwijndrekt, Barendrekt, Amsterdam Zuid en Amsterdam Blaak .... pardon, Rotterdam Zuid, Rotterdam Blaak, van perron 3" :lol: . Ik heb me wel vermaakt deze ochtend :D.

Zo nu siësta en dan vanavond met de Fyra weg.... kijken wat treinenland voor mij in petto heeft :twisted: :lol: !
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door JeePee »

bakkilometers besparen op de noordoost. t12558 met 4 bakken. In Lw blijven er al mensen achter...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

JeePee schreef:bakkilometers besparen op de noordoost. T12558 met 4 bakken. In Lw blijven er al mensen achter...
Gisteren was het ook al raak bij trein t12767 met maar 6 bakken... Een hoop staanplaatsen van Rotterdam tot Utrecht. :neg:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door JeePee »

In Zwolle stelletje erbij, maar ja dan is het kwaad al geschiedt... In Heerenveen pastte het net met de instappers, omdat er redelijk wat uitging. De rolstoeler in Steenwijk had pech.... De mensen werden in Zwolle aangeraden over te stappen op de trein naar Gvc.

Geen idee of die 4 bakken planmatig zijn. Een uur later is dat wel het geval en blijven structureel mensen achter.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Trein t5853 reed met VIRM m8665

Vertrok met +4 in Amsterdam Centraal en stond vijf minuten stil op Muiderpoort om door intercity t3961 die normaal 3 minuten eerder dan de sprinter in Amsterdam ingehaald te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Vandaag zat ik in trein t2663, maar vlak nadat we Amsterdam Centraal achter ons hadden gelaten kwamen we ter hoogte van de werkplaats ten oosten van het station weer tot stilstand; er zou een defecte trein voor ons staan. Na een tijdje weer teruggereden naar Asd (Shl-klantjes flink in de stress natuurlijk) om daar met een s2200 een nieuwe poging te wagen. Ach ja, ik kom er wel ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Het leek vanmiddag wel alsof er in elk gaatje een omgeleide goederentrein was gepropt... gezien waar we met de t2856 allemaal bijna of geheel stilstonden (al voor we het Amsterdam-Rijnkanaal over waren zelfs) zat er zelfs eentje tussen de t2056 en de t2856 in. Eerstgenoemde was namelijk ook al weg in Gouda, terwijl beide treinen bij vertragingen doorgaans tegelijk langs het perron staan daar: ze rijden immers direct achter elkaar aan.

Even voor Nieuwerkerk a/d IJssel kwamen we vervolgens weer tot stilstand: d'r stond een defecte goederentrein voor ons. Gelukkig was het defect al na een paar minuten verholpen en konden we toen in volle vaart verder naar Rotterdam om uiteindelijk met +15 daar aan te komen.
Mooi op tijd voor de t2167 dus. En die maatregel rond de botsing had ik hier nog niet gezien: deze trein stopte extra op Rotterdam Lombardijen. Overigens werd al redelijk vroeg doorgewisseld: direct na Rotterdam Zuid een spoortje naar links, vervolgens weer direct naar perronspoor 4 van Rotterdam Stadion en daarna het spoor op wat normaal het binnenspoor ri. Rotterdam is.

De opruimwerkzaamheden bij Barendrecht waren overigens al best aardig gevorderd, maar de DDAR die de door brokstukken geraakte stoptrein had gereden stond er nog altijd rond 18.10 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Er was om 5 over 5 vanmiddag op Amsterdam Centraal een omroepster iets aan het omroepen over de s2200 die niet verder reed dan Rotterdam, maar het bericht zat vol eh's en fouten, en bij de herhalingen ging het nog fouter, dat een medereiziger en ik elkaar zo aankeken van: Hmm, staat er een naakte collega voor haar ofzo :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door playertwo »

Vanmorgen was het ook op de Brabantroute goed proppen qua (extra) treinverkeer. Er stond op Tb al een goederentrein (ketelwagonnen) te wachten. De 3600 vertrok met +3 tot +5 vanaf Tb richting Bd. Vlak erna kwam een Benelux door het station. Op blokafstand daarachter zat een s13600 met +3, en daar weer op blokafstand achter zat een Thalys.
Of ze die 13600 achter de 9300 hebben gezet weet ik niet, was inmiddels vertrokken met de 13600 naar Ht (die wel op tijd was). Normaal zit de s1900 10 minuten achter de 13600. Met 3 tussenstops is de marge dus 2 minuten, dus ook die zal wel vertraging hebben gekregen.

Vanmiddag zag ik midden in de vrijdagspits nog een vertraagde s3500 rijden met een solo VIRM-VI
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Er was om 5 over 5 vanmiddag op Amsterdam Centraal een omroepster iets aan het omroepen over de s2200 die niet verder reed dan Rotterdam, maar het bericht zat vol eh's en fouten, en bij de herhalingen ging het nog fouter, dat een medereiziger en ik elkaar zo aankeken van: Hmm, staat er een naakte collega voor haar ofzo :lol:
Ik heb mijn kleren gewoon aangehouden vandaag :D :wink:
Verder rommelde het nogal rondom Schiphol, veel t9200 treinen te laat, Thalys t9355 had zijn 2 stroomafnemers defect bij Oudenbosch vanavond. Werd op sleeptouw genomen door de t9359.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

Sowieso was het met de omroepberichten rondom de versperring bij Barendrecht niet veel soeps. Op Laa was het een bandje in de categorie "Door herstelwerkzaamheden na een aanrijding bij Dordrecht rijdt de stoptrein naar Dordrecht niet verder dan Rotterdam." Op Rotterdam was het meer "Door herstelwerkzaamheden na een aanrijding is het treinverkeer naar Dordrecht ontregeld. Houdt u rekening met extra reistijd en luistert u naar de omroepberichten." Kom op zeg, om 18.00 resp 17.15 uur mag je wel een bandje hebben met wat meer informatie, het reed toen al uren zo goed als volgens maatregel.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Nog eentje in de categorie "omroepen", ditmaal in de t581 van Den Haag naar Utrecht vanavond: "Uhh... Doet-ie het? Ja? ... Dames en heren, goedenavond, welkom in de intercity naar Gouda, Utrecht, Amersfoort, (etc.)"

Even later, vlak voor het binnenrijden van Gouda: "Hallo, zo dadelijk rijden we Gouda-ha-ha binnen. Overstappen voor Nieuwerkerk a/d IJssel, Capelle, Alexander, Noord. Uhh... Waddinxveen, Waddinxveen, Waddinxveen, Boskoop, Alphen a/d Rijn... Woerden, Breukelen, Abcoude, Amsterdam en Amsterdam Sloterdijk... We zijn nu in Gouda-ha"

En vlak na vertrek uit Gouda nog een keer het riedeltje over het feit dat we de IC naar Groningen waren (+ alle stops), ergens in de buurt van Woerden riep-ie om dat we later zouden gaan combineren en bij Terwijde riep-ie alvast Utrecht om, niet veel later gevolgd door de melding dat het sein in Utrecht nog op rood stond.

Aparte ervaring :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Vinny »

om 18.00 resp 17.15 uur mag je wel een bandje hebben met wat meer informatie
Als het een puinhoop is, dan is het een puinhoop. Een omroepbericht in de trand van: "Damens en heren: door een versprerring is het treinverkeer ontregelt. Wij weten niet precies wanneer welke trein waar vertrekt en hoe ver hij komt. Houdt u rekening met vertraging" is ook niet iets waar de reiziger op zit te wachten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten