Verandering namen metrolijnen Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Verandering namen metrolijnen Rotterdam

Bericht door STF »

En dat is heus niet alleen in Rotterdam het geval want GVB kan er ook wat van met zijn "Poortwachter" terwijl de lijn in 2004 is doorgetrokken naar Westwijk.
Laatst gewijzigd door STF op za 26 sep 2009, 03:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verandering namen metrolijnen Rotterdam

Bericht door Suus »

Rotterdam heeft tenminste nu een uniforme huisstijl, bij het GVB hangen er minstens vier maar misschien zelfs vijf verschillende stijlen op de stations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Verandering namen metrolijnen Rotterdam

Bericht door JWM »

Ik kom uit op 4 huisstijlen: De oude stijl (alleen nog te vinden op de ondergrondse haltes), Ringlijnstijl, Amstelveenlijnstijl en de nieuwe stijl die te vinden is op de bovengrondse haltes van de 53 en 54 en op station Zuid.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verandering namen metrolijnen Rotterdam

Bericht door Geert »

Dat zijn er dan alsnog 3 te veel. :neg:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Verandering namen metrolijnen Rotterdam

Bericht door Vinny »

Mwah, ik vind dat een non-discussie. Het gaat er om of de informatie op een overzichtelijke en betrouwbare manier wordt gepresenteerd, en niet over een of ander huisstijllettertype...
Ik vind de nieuwe metroplattegrond van Rotterdam een enorme vooruitgang, maar als de komende maanden om praktische reden deze nog niet overal beschikbaar is zal ik er niet wakker van liggen :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Verandering namen metrolijnen Rotterdam

Bericht door JWM »

Een consequent gebruik van een lijnnummer, lijnkleur en eindbestemming lijkt me nu juist wél van groot belang. Wat het lettertype van een bordje is maakt in weze niet zo heel veel uit natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten