Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het viel me op dat de lichtkranten in de M5's zijn aangepast tussen stations in. I.p.v. "M50 Isolatorweg" staat er nu "M50 richting [brede witruimte] Isolatorweg.
Ik moet ze eerlijk meegeven dat ik deze aanpassing ingenieus vindt. Voorheen blokkeerde de stangen vrij zicht op de tekst "M50 Isolatorweg" waardoor je in de praktijk iets van M50 Isol[stang]rweg zag. Door de gemaakte splitsing zie je nu "M50 richting [stang] Isolatorweg".
:pos:
Ik moet ze eerlijk meegeven dat ik deze aanpassing ingenieus vindt. Voorheen blokkeerde de stangen vrij zicht op de tekst "M50 Isolatorweg" waardoor je in de praktijk iets van M50 Isol[stang]rweg zag. Door de gemaakte splitsing zie je nu "M50 richting [stang] Isolatorweg".
:pos:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bus en tram botsen in Amsterdam:
https://nos.nl/artikel/2230345-aanrijdi ... onden.html
https://nos.nl/artikel/2230345-aanrijdi ... onden.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zie AML draadje.....
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Herkansing! Het kan ook te water: Pont vaart hard tegen kade bij CS aan: dertien gewonden
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ah, vandaar dat de IJveren wat ontregeld waren een uurtje na dat ongeval. Heeft die aftelklok ook niet veel zin: die gaat doodleuk weer vanaf 15 tellen als er op 0 nog geen pont geweest is :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Juist: de calamiteiten protocollen voor de weg én water zijn nu getest...trolly schreef:Herkansing! Het kan ook te water: Pont vaart hard tegen kade bij CS aan: dertien gewonden
Nu die van onder de grond nog..
Misschien een idee voor de NZL testfase?
Als het dan niet werkt.. is er misschien tóch nog een reden om nog éénmaal de opening op te schorten..
:D :X :')
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8712
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er zaten vanochtend anders behoorlijk wat hooligans in de metro van Noord naar Zuid, die bij Centraal Station de deuren openhielden waardoor de metro niet weg kon en zelfs het metrostation van lijn 52 werd ontruimd. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zogenaamde testhooligans...... :D :D :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kennelijk combineren ze de verschillende modaliteiten graag. Het valt me daarom mee dat die pont niet in de tunnel terecht is gekomen :XDurashift schreef:Juist: de calamiteiten protocollen voor de weg én water zijn nu getest...
Nu die van onder de grond nog..
Misschien een idee voor de NZL testfase?
Als het dan niet werkt.. is er misschien tóch nog een reden om nog éénmaal de opening op te schorten..
:D :X :')
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Rikus is ook niet grappig. Hooguit vervelend.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zijn er echt zoveel incidenten geweest met de veren?[...] Omdat dit ongeval er eentje is in een langere reeks van incidenten [...]
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ff nagezocht (misschien heb ik nog wat gemist):
zo 6-5-2018 - 13 gewonden bij aanvaring pnt tegen de De Ruijterkade
vr 22-12-2017 - Oostveer botst op binnenvaartschip
vr 6-10-2017 - Pont ramt kade Stenen Hoofd
do 5-10-2017 - Pont drijft uur in IJ met kapotte motor
ma 8-5-2017 - Twee gewonden na botsing pont bij Centraal Station
wo 21-12-2016 - Pont en binnenvaartschip beschadigd na aanvaring
di 16-8-2016 - Opnieuw reiziger klem tussen klep pont
Tegelijkertijd, als je bedenkt dat de meeste aanrijdingen van trams en bussen niets eens meer gemeld worden, dan is de conclusie vooral dat dit opvallend 'veel' is voor iets dat eerder zo goed als nooit voor kwam.
De enige punten die volgens mij veranderd zijn, zijn:
- op de ponten is het veel drukker, waardoor de gevolgen van een iets harder tikje tegen de kade direct groter zijn
- er zijn steeds meer verschillende type ponten, met ieder weer net wat andere eigenschappen qua vaargedrag
- voorheen werden er enkel schippers aangenomen die al jaren op bijv. de binnenvaart hadden gezeten, tegenwoordig wordt ook personeel met een stuk minder ervaring aangenomen
zo 6-5-2018 - 13 gewonden bij aanvaring pnt tegen de De Ruijterkade
vr 22-12-2017 - Oostveer botst op binnenvaartschip
vr 6-10-2017 - Pont ramt kade Stenen Hoofd
do 5-10-2017 - Pont drijft uur in IJ met kapotte motor
ma 8-5-2017 - Twee gewonden na botsing pont bij Centraal Station
wo 21-12-2016 - Pont en binnenvaartschip beschadigd na aanvaring
di 16-8-2016 - Opnieuw reiziger klem tussen klep pont
Tegelijkertijd, als je bedenkt dat de meeste aanrijdingen van trams en bussen niets eens meer gemeld worden, dan is de conclusie vooral dat dit opvallend 'veel' is voor iets dat eerder zo goed als nooit voor kwam.
De enige punten die volgens mij veranderd zijn, zijn:
- op de ponten is het veel drukker, waardoor de gevolgen van een iets harder tikje tegen de kade direct groter zijn
- er zijn steeds meer verschillende type ponten, met ieder weer net wat andere eigenschappen qua vaargedrag
- voorheen werden er enkel schippers aangenomen die al jaren op bijv. de binnenvaart hadden gezeten, tegenwoordig wordt ook personeel met een stuk minder ervaring aangenomen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat veren uitvallen is op zich geen onbekend verschijnsel, maar meestal gebeurt dat wat later in het jaar.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Heftig zoveel incidenten. :?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
4 per jaar. Op 5 lijnen, die dag en nacht door een druk gebied varen. Ik denk dat 5 buslijnen of 5 tramlijnen geen beter beeld laten zien?
Ter info: Jaarverslag GVB 2016: 621 aanrijdingen met bus, 9 met metro, 648 met tram.
Gewonde reizigers: 164 (inclusief onwelwordingen), gewonden op perron: 31, gewonde medeweggebruikers: 98.
https://assets.gvb.nl/2016/GVB-Holding- ... 202016.pdf
Ter info: Jaarverslag GVB 2016: 621 aanrijdingen met bus, 9 met metro, 648 met tram.
Gewonde reizigers: 164 (inclusief onwelwordingen), gewonden op perron: 31, gewonde medeweggebruikers: 98.
https://assets.gvb.nl/2016/GVB-Holding- ... 202016.pdf
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vind zo'n veer wel een ander verhaal dan een bus of tram. De nieuwe hebben een capaciteit voor zo'n 310 mensen die nagenoeg allemaal staan. Op de meeste punten heb je zelf niks om je aan vast te houden.
Inspectie Leefomgeving en Transport bemoeit zich er nu ook mee.
Inspectie Leefomgeving en Transport bemoeit zich er nu ook mee.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je kunt je niet vasthouden, maar ze gaan maximaal 19 kilometer per uur. Zelfs als ze met volle snelheid tegen de kade aankomen loop je waarschijnlijk niet veel meer dan wat gebroken polsen en enkels op. Een veerboot is wat dat betreft redelijk vergelijkbaar met een tram: vooral een apparaat dat een gevaar is voor zijn omgeving (een veerboot die over een pleziervaartuig heenvaart is vergelijkbaar met een combino die zich in een auto boort), maar in het voertuig zelf ben je relatief veilig.
Nu mag er van mij best eens een onderzoek gebeuren, als er wat aan de veiligheid te verbeteren valt is dat geen slecht idee. Maar ik denk dat ze het per reizigerskilometer nog helemaal niet zo slecht doen.
Nu mag er van mij best eens een onderzoek gebeuren, als er wat aan de veiligheid te verbeteren valt is dat geen slecht idee. Maar ik denk dat ze het per reizigerskilometer nog helemaal niet zo slecht doen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In principe geldt er een maximum snelheid van 12 km/u ten westen van het Stenen Hoofd, en t.h.v. het Oostveer. Het gebied ertussen heeft zelfs maar een maximum snelheid van 6 km/u.
In praktijk wordt er met grote regelmaat flink wat extra gas gegeven als dat zo uit komt (of de betreffende schipper 'er even zin in heeft'). Hier is het GVB al wel eens op aan gesproken door de Havendienst en de waterpolitie (incl. boetes).
In praktijk wordt er met grote regelmaat flink wat extra gas gegeven als dat zo uit komt (of de betreffende schipper 'er even zin in heeft'). Hier is het GVB al wel eens op aan gesproken door de Havendienst en de waterpolitie (incl. boetes).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als de pontjes niet sneller mogen dan 6 km/h dan komen ze toch nooit aan de overkant? Het verkeer daar is zo druk dat om even in een gaatje te 'springen', ik best snap dat ze gas bijgeven. Als je alleen maar als een slak over mag steken komt het volgende kruisende schip er al aan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Eens. Een uitzondering voor de pontjes zou niet gek zijn, en per reizigerskilometer doen ze het geweldig. In het lijstje ongevallen zijn er minstens twee direct aan de drukte gerelateerd. Dat los je alleen op met kortere vaartijden of grotere capaciteit.
Soms vraag ik me af wie er ooit op het idee is gekomen de bakbeesten die daar ooit voeren te vervangen door notedopjes -o-
Soms vraag ik me af wie er ooit op het idee is gekomen de bakbeesten die daar ooit voeren te vervangen door notedopjes -o-
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 192 gasten