OVer je reiservaringen in mei 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Reiziger Delft »

Je betaalt niet om gecontroleerd te worden. Die tram moet ergens van betaald worden. Je jat toch ook niet in de supermarkt? Daar kan je ook zo een pak drop onder je jas stoppen. En toch wordt dat niet normaal gevonden en zwartrijden blijkbaar wel. Als iedereen zou zwartrijden, kan dit forum opgedoekt worden, want dan is er geen ov meer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

"Als iedereen..." kan ik nooit zo heel veel mee -o-

Als iedereen homo was, was de aarde binnenkort verlost van de tumor die "de mensheid" heet, hetzelfde is het geval als iedereen terrorist of militair was, en anderen af zou slachten. Dat is echter niet het geval, dus blijven we lekker doorklooien met z'n allen *O*

En "normaal gevonden" is net zoiets...
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Durashift »

Reiziger Delft schreef: (..) Die tram moet ergens van betaald worden. (..).
Die (vriend) BOA van Aking toch ook..???

Als er geen mensen meer zijn zoals Aking.. verlept dat pinapparaat natuurlijk doordat het niet meer gebruikt wordt...
:D

Ik begrijp de strategische keuze van Aking wel.. dat deed ik vroeger met parkeergeld (niet) betalen.. Na een paar keer 5 tientjes betalen voor een paar minuten parkeren.. paste ik mijn strategie toch maar aan... (A) :D :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Ach, linksom of rechtsom wordt mijn OV-rit toch met belastinggeld betaald... :')

En bekijk het van de zonnige kant: Ik heb, tijdens een vrolijk babbeltje, direct on the spot gepind. Ik had ook voor een uitstel kunnen kiezen, dat betekent dat er "op kantoor" iemand mee bezig moet, die kost geld. Vervolgens had ik niet kunnen betalen, waarna er weer iemand op kantoor mee bezig moet.
Als ik dan nog niet had betaald komt de boete, na nog wat kantooruren, bij een rechtbank terecht. Uiteraard stelt de rechter U-OV in het gelijk, want ik had geen vervoerbewijs. Maar de rechter stelt er ook een vervangende hechtenis tegenover als ik nog steeds niet betaal.

Met die vervangende hechtenis betaal ik 50 euro per dag af, maar kost ik de belastingbetaler ongeveer 250 euro per dag. Ik weet niet precies hoeveel de uiteindelijke boete bedraagt als ie bij een rechter op zijn bureau neerploft, maar ik doe even een voorzichtige schatting van 300 euro, dat zijn dus 6 dagen á 250,- = 1500,- die ik de belastingbetaler even bespaard heb :Y

En dan heb ik het nog maar niet over het feit dat een rechter ook moet eten, en het licht in de rechtbank niet voor gratiesch brand enzo :wink:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Durashift »

:D
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Z2N »

Zoals wel vaker heb ik vanavond de laatste trein van de avond terug naar huis door de polder (8886), en zoals wel vaker gebeurt had ik reizigers aan boord die nog even de laatste trein blokkeerden door de deuren open te houden. Maar vanavond kwam de HC direct naar het koppel toe dat dit keer de regels overtrad, en zij kregen een stevige reprimande over de mogelijk dodelijke gevolgen van hun acties. Erg netjes, ze bleken het echt te hebben begrepen! :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Meltrain »

De 523 vertrok met +4 van Rotterdam en de machinist was goed bezig om de vertraging in te lopen, totdat we bij die zijsporen tussen Gouda en Woerden moest roestrijden.
Hierop volgde een mededeling van de machinist dat het inlopen van de vertraging helaas niet (helemaal) zal lukken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Frank93 »

Tot nu toe gingen al mijn passeer-acties met krappe stukjes wel goed, maar vanmiddag ging het helaas mis. Een auto stond niet zo heel lekker in zijn parkeervak, en omdat het nogal een krap straatje was kon ik er niet langs door op de weg te blijven. Ik ging dus een klein stukje achteruit zodat ik met de voorkant van de bus over het gras kon en dan een klein beetje op de stoeprand zo langs de auto zou kunnen rijden. In mijn hoofd klonk het als een goed idee, maar door het iets te hoge gras zag ik niet van die vervelende kleine paaltjes dus het resultaat was iets minder :N
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding
Na ongeveer 45 minuten daar gestaan te hebben en de TD voor een tijdelijke oplossing had gezorgd, kwam de eigenaar van de auto. Hij was ''even sporten'' en kon niet geloven dat hij zijn dikke BMW zo geparkeerd had. Iemand van het kantoor was ook even mee en toen die riep dat hij van de politie een boete hiervoor gaat krijgen reed hij er snel vandoor.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door julsteren »

Toen ik vanochtend per olieslurper naar het werk reisde kwam ik zowaar een Twents-bus tegen :shock:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door cassie127 »

Zie topic over de staking... Daar staat allerlei uitleg
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door SLToilet »

Voorzover reizigers vaak flink stoeien met de deuren van de NS-FLIRTS, deed het personeel dat net met de 6600 bij Tbu, +5 :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Durashift »

Balen Frank. Die 3 hoekblokken in het gras (in deze groeitijd) zijn inderdaad listig. Ironie is dus ook dat die blokken er liggen zodat er niét in het gras geparkeerd wordt..

Leer je van. :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Hainje »

Frank93 schreef:Iemand van het kantoor was ook even mee en toen die riep dat hij van de politie een boete hiervoor gaat krijgen reed hij er snel vandoor.
Ach ja, al is de sportwagen nog zo snel, de RDW achterhaalt 'm wel.
Maar krijg jij ook niet een prent? Want je raakte immers een stilstaand voertuig.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door nvdw »

Frank93 schreef:Hij was ''even sporten'' en kon niet geloven dat hij zijn dikke BMW zo geparkeerd had.
BMW 5-serie GT... voor wie een gewone 5-serie te mooi vindt. :N

Maar ja, daar sta je dan met je bus in de prak. Balen maar de volgende keer doe je het anders: centrale oproepen en anders wat Duitsers zo mooi de Dauerhupe noemen.

Vandaag ook zo'n halve die zijn vrachtwagen lekker tegenover een andere geparkeerde auto had geflikkerd. Elke andere plek in de straat was goed geweest, deze niet. Na herhaaldelijk op de claxon hangen komt de zak hooi van dienst dan eindelijk in ganzenpas aangehobbeld. Kostte vier minuten... maar da's minder dan 45 :?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door dennistd »

Hainje schreef:
Frank93 schreef:Iemand van het kantoor was ook even mee en toen die riep dat hij van de politie een boete hiervoor gaat krijgen reed hij er snel vandoor.
Ach ja, al is de sportwagen nog zo snel, de RDW achterhaalt 'm wel.
Maar krijg jij ook niet een prent? Want je raakte immers een stilstaand voertuig.
Waarom zou je een boete krijgen voor een aanrijding? Als je maar niet doorrijdt zonder je gegevens achter te laten...
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door nvdw »

De BMW had dus juist geen schade, als ik het goed begrijp...

Maar zoals ik al zei, ook zonder deukje zijn die dingen lelijk.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Hainje »

dennistd schreef:Waarom zou je een boete krijgen voor een aanrijding? Als je maar niet doorrijdt zonder je gegevens achter te laten...
Als een voertuig stil staat, kun je die dus ontwijken. Raak je dat voertuig toch, dan ben jij de schuldige. Al valt dat misschien bij Frank in deze zaak wel mee, aangezien het in feite een éénzijdig ongeval is. Zo achteraf beredeneerd. Immers, dat blik met wielen heeft geen schade.
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door dennistd »

Je bent weliswaar de schuldige en jij (of jouw verzekering) zal de schade moeten vergoeden. Maar een boete? Dat is eerder het geval als je door rood rijdt of geen voorrang heeft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

Ik lees nergens dat Frank93 met bus de auto heeft aangeraakt. De schade komt door iets in het gras.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Hij heeft gewoon het voertuignummer er af gesloopt om de busnummerfapperts te pesten :shock:

Flauw hoor! -o-
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Durashift »

Het omloopnummer staat nog gewoon.

:wink:
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Frank93 »

De auto had ik niet geraakt inderdaad
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Karl »

Vanuit Amersfoort naar Deventer v.v. rijden er minder treinen vanwege seinstoring. De trein van 07h52 en 08h06 is daardoor uitgevallen, gelukkig rijdt die van 08h22 wel.

Met vier bakken ICM. Hoe krijg je dat verzonnen?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door trolly »

dennistd schreef:
Hainje schreef:
Frank93 schreef:Iemand van het kantoor was ook even mee en toen die riep dat hij van de politie een boete hiervoor gaat krijgen reed hij er snel vandoor.
Ach ja, al is de sportwagen nog zo snel, de RDW achterhaalt 'm wel.
Maar krijg jij ook niet een prent? Want je raakte immers een stilstaand voertuig.
Waarom zou je een boete krijgen voor een aanrijding? Als je maar niet doorrijdt zonder je gegevens achter te laten...
Detail: de BMW was niet betrokken bij een aanrijding. Wel een hufter natuurlijk, maar dat is helaas niet strafbaar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

Ik zit in Intercity 1129 van Rotterdam naar Eindhoven. De trein vertrok 7 minuten te laat in Rotterdam door een defecte locomotief in Den Haag.

In de bocht tussen Prinsenbeek en Breda kwam de trein met rokende remmen tot stilstand, en vroeg de conducteur ons met de duimen te draaien zodat de locomotief weer snel gerepareerd zou zijn. Wonderbaarlijk lukte dat, de vertraging bij vertrek in Breda was nog steeds +7.

In Tilburg is dankzij de normaal relatief lange stop de vertraging teruggebracht tot +5. Ik dacht trouwens dat daar de verbouwing af was, maar de perrons daar zijn nu voorzien van een steigeroerwoud waar je U tegen zegt.

Eindhoven slechts +5. Ik vind het knap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten