De 3500 (IC Shl - Ehv) gaat stoppen te Best ivm groot onderhoud;
Er komt op donderdag, vrijdag en zaterdag om 21.56 een extra sneltrein van Zwolle naar Emmen.
Vast nog veel meer, maar goed dat ontdekken jullie vanzelf

Geert schreef:Die stop in Best is toch vanwege groot onderhoud aan de A2, en om de automobilisten zo toch de trein in te lokken?
De stoptrein gaat niet naar Schiphol...Men kan ook die stoptrein wat promoten naast deze extra stop, zo veel langzamer is de stoptrein daar niet met maar 2 stops tot Den Bosch...
Yep, in die orde grootte moet je denken. Het filereducerend vermogen is uiterst beperktCaspar schreef:Vast niet meer dan enkele tientallen per dag?
Freek schreef:De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vertrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56
Freek schreef:De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vetrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56 Zit deze in de spits dus nog dichter op de IC uit Den-Haag richting Nijmegen.
IC3 schreef:Heeft het DDAR-stammetje (geen nummer voorhanden) dat ik in Oudenbosch in de 5156 zag rijden ook iets van doen met het wijzigingsblad? Ik had al erg lang geen DDAR meer gezien in de 5100.
't Is naar mijn idee meer logisch dat de 3700 van Arnhem naar Nijmegen bij vertraging �áchter de 3600 zou moeten rijden, dan ervoor, ondanks de stops van de 3600 op tussenliggende stations. Voor de 3700 is Nijmegen de eindbestemming, de 3600 moet nog ruim honderd kilometer verder rijden. En wat gebeurt er als een vertraagde 3700 voor een 3600 in Arnhem wordt weggestuurd: een vertraagde 3600 die bij Ravenstein een hoop geklooi veroorzaakt en loopt de vertraging alleen maar verder op zodat reizigers naar bijv. Vlissingen hun aansluiting missen. Nee, dan maar de 3700 iets laten rijden en dientengevolge 5 �à 8 minuten te laat in Nijmegen aan laten komen!Thijs schreef:En de kans is groter dat een iets vertraagde 3700 achter de 3600 wordt gezet. Het wordt er allemaal niet beter van
Reiziger Ddrs schreef:Die zijn speciaal hiervoor aangelegd als 't goed is![]()
Eveneens vanaf morgen zou ik ICRm voorgeschoteld moeten krijgen op m'n terugreis uit Den Haag naar Dordrecht, ben benieuwd
Wellicht omdat de stoptrein naar 's-Hertogenbosch bij een lichte vertraging van de 3600 toch op tijd te kunnen laten rijden? Tussen het vertrek van de intercity en de stoptrein zat slechts vier minuten, nu is dit zes. Bovendien, door de snelheidsbeperking bij Ravenstein moet dit wel ten koste gaan van de kering in Arnhem omdat de keertijd daar altijd nog langer is dan die in Roosendaal, die nog maar elf minuten bedraagt. Twee minuten eerder vertrekken in Arnhem heeft geen hinderlijke gevolgen voor overstappers, twee minuten later aankomen in Roosendaal wel.Freek schreef:Maar wat is dan de achterliggende gedachte om de 3600 2 minuten eerder te laten vertrekken.
Zeker als je met mat'64 reist, kan je dat toch bijna niet ontgaan... eerst met ~ 100 km/u door de wissels gesmeten worden, dan het gerammel van die brug, dan weer met ~ 100 km/u opzijrammelen. Vooral op een zomeravond aan te bevelen... raampjes open en genieten maarThijs schreef:En ik wist helemaal niet dat de brug bij Ravenstein eensporig is, weer wat geleerd!
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten