Mag ik even kwijt #28

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Fles »

Nederlandse SP3 op Duitse Windows? ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door STF »

Lolbroek!
Nee Duits op Duits.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Fles »

tjek je Event log eens? Daar staat vast wel iets in :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door STF »

FEHLER: "DU BIST EIN BLÖDE HOLLANDER" :mrgreen:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Daan »

Fles schreef:We zullen zien. Ik heb wel alle Vista-problemen gehad op bakken met voorgeinstalleerde OSsen. Dat zijn dus klonen van klonen van klonen waarschijnlijk....
Dat soort grapjes ja... Ik installeer alles altijd het liefst zo vers mogelijk. Duurt wat langer, maar loopt het wel lekker :-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Fles »

Daan schreef:
Fles schreef:We zullen zien. Ik heb wel alle Vista-problemen gehad op bakken met voorgeinstalleerde OSsen. Dat zijn dus klonen van klonen van klonen waarschijnlijk....
Dat soort grapjes ja... Ik installeer alles altijd het liefst zo vers mogelijk. Duurt wat langer, maar loopt het wel lekker :-)
Ja okee, maar om nou xhonderd euro aan een retail licentie te gaan uitgeven terwijl je al betaald hebt voor een OEM die ook moet werken... :|
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door STF »

Maar die OEM versie wordt toch ook los meegeleverd, wat verder een gewone Windows installatie is. Dat hebben wij hier tenminste wel. En via een DOS menu kun je de computer terugbrengen naar de fabrieksinstellingen, oftewel een Windows versie vol rommel die de fabrikant erop heeft gezet.

Me vader merkte gisteren op dat de linker voorband van de grasmaaier zo ontzettend versleten is terwijl de rechter voorband er nog wel redelijk uit ziet; hmm nu ik er over nadenk stuur ik vrijwel altijd linksom dus slijt die kant sneller door het wringen in de korte-bocht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Fles »

STF schreef:Maar die OEM versie wordt toch ook los meegeleverd, wat verder een gewone Windows installatie is. Dat hebben wij hier tenminste wel. En via een DOS menu kun je de computer terugbrengen naar de fabrieksinstellingen, oftewel een Windows versie vol rommel die de fabrikant erop heeft gezet.
Ehmm nee. Ik heb dus geen CD met het OS. Wel is ereoa tooltje waarmee je een fabrieks-image kan bakken. Maar een image wil ik dus niet. Ik wil vers. Dat is niet nodig vindt Acer. :neg:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Geert »

Acer :neg:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door ODRAIL »

Op een oudere computer draait nog altijd windows XP SP2. SP3 slikt hij op de eenof andere manier niet (iets met het het geheugen of zo). En het is ook een Acer ja.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mijn ouders hebben onlangs een nieuwe PC aangeschaft, met een OEM-versie van Vista, waarbij ik er in de winkel op stond ook het offciële Installatie-CD'tje mee te krijgen. Dat was geen enkel probleem :pos:.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Justin »

Hmm... Ik heb ook zo'n vooringestelde partitie op m'n harde schijf van m'n Acer Laptop. Nou wil ik dat ding een keer volledig wipen en opnieuw beginnen middels dBan, maar weet niet of tie dan ook die partitie wist. Heb bij aanschaf van dit ding in 2007 nooit de DVD van Vista erbij gekregen inderdaad :\.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Suus »

Ik heb ergens een restore DVD van Acer, maar dat is alles. Bij een Medioncomputer kreeg ik zowel een Windows DVD, een Driver CD, software CD en een Windows Anytime Upgrade DVD erbij, zo kan het dus ook :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door JeePee »

Brak. Was wel gezellig though.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door deadlock »

STF schreef:Maar die OEM versie wordt toch ook los meegeleverd, wat verder een gewone Windows installatie is. Dat hebben wij hier tenminste wel. En via een DOS menu kun je de computer terugbrengen naar de fabrieksinstellingen, oftewel een Windows versie vol rommel die de fabrikant erop heeft gezet.

Me vader merkte gisteren op dat de linker voorband van de grasmaaier zo ontzettend versleten is terwijl de rechter voorband er nog wel redelijk uit ziet; hmm nu ik er over nadenk stuur ik vrijwel altijd linksom dus slijt die kant sneller door het wringen in de korte-bocht.
Dat is niet meer. Microsoft eist namelijk dat de meegeleverde OEM versie alleen op die ene PC geïnstalleerd kan worden en dat betekent dat je een aparte CD moet masteren voor iedere verkochte laptop. Het gaat tegenwoordig bijna altijd met een rescuepartitie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door STF »

Je kunt die bijgeleverde OEM versie toch op geen andere computer installeren omdat dan het activeren mislukt, dus Microsoft loopt maar wat te kletsen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Caspar »

Weet iemand nog een leuk hotel in Parijs voor minder dan 100 euro voor een 2 persoonskamer in het cemtrum?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Daantje »

Hotel niet maar als een hostel ook goed is (en nu wil ik niet weer die discussie oproepen die net geweest is): wij zaten een paar jaar terug in een hostel in clichy en dat was prima te doen. Voor info kijk even op www.fuaj.org :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door deadlock »

STF schreef:Je kunt die bijgeleverde OEM versie toch op geen andere computer installeren omdat dan het activeren mislukt, dus Microsoft loopt maar wat te kletsen.
Dat klopt niet en kan gewoon.

Uitleg: Een OEM versie verschilt in zoverre van standaard retailversies dat de support die je bij MS hebt vervalt en naar de reseller gaat. Daarom is het ook zo ongelofelijk veel goedkoper. Er is geen verschil verder.

Om te beperken dat OEM versies zomaar zonder computer verkocht worden eist MS dat ze nu specifiek aan één PC hangen. Dat was vroeger niet zo. Van XP kan je ook via resellers gewoon OEM licenties in bulk kopen zonder dat je PC's aanschaft. Het mág niet van MS, maar er bestond geen controle op.

Als je je Windows Vista OEM echter op een andere pc installeert dan kan dit. Je krijgt dan alleen een probleem dat hij niet zal willen activeren met dezelfde code omdat er met die code al eens geactiveerd is en de hardware van de PC te zeer veranderd is. Dan moet je bellen met MS en uitleggen waardoor dat zo is voordat je een nieuwe conformatiecode krijgt (dus niet activatiesleutel) waarmee je Windows opnieuw kan activeren.
Laatst gewijzigd door deadlock op zo 27 sep 2009, 23:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Wubbo »

Kan iemand hierbij even Teletekst pagina 888 of een doventolk inhuren? Dan kan ik, als doodgewone computergebruiker, het misschien ook volgen ;-)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door STF »

deadlock schreef:
STF schreef:Je kunt die bijgeleverde OEM versie toch op geen andere computer installeren omdat dan het activeren mislukt, dus Microsoft loopt maar wat te kletsen.
Dat klopt niet en kan gewoon.
Bij de vier OEM versies die ik hier heb is het toch echt zo... Kom maar langs als je me niet gelooft. :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door webguy »

De automatische verificatie lukt misschien niet, maar als je Microsoft belt en een code vraagt dat geven ze je dat gewoon. Moeilijk doen ze daar niet echt over in het algemeen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door STF »

Klopt, ik heb ze in 2004 ongeveer drie keer aan de lijn gehad omdat ik telkens een andere computer kocht of in zeer veel aan de hardware veranderde en ik kreeg telkens zonder problemen een nieuwe code.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Fles »

http://www.eisenbahnfreunde-grenzland.de/

Aankomende zaterdag Bahnhofsfest in Walheim, niet ver van Aachen! :) Wie gaat er mee? :pos:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door M57 »

Sorry, ik verhuis maandag en heb 't weekend visite over de vloer. :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten