Treinbotsing bij Barendrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Wubbo »

Flauwekul. De goederenpaden op Utrecht - Den Bosch liggen vrij van de Arriva-treinen. Dan zou NSR ook moeten schrappen daar, en dat gebeurt niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Tja, maar gisteren zaten er op Utrecht - Rotterdam ook overduidelijk extra goederentreinen buiten de goederenpaden. Daarnaast lijkt het me niet meer dan logisch dat er meer past als er geen kruisende trein tussendoor komt.

Wat zouden immers andere logistieke redenen zijn? Gebrek aan materieel en personeel vallen af, daar heb je net zoveel van nodig als je tot Beesd rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door JeePee »

Men heeft het nu over een defecte wissel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Ah okee, weinig logistieks aan dus :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

'Goederentrein reed bijna zeker door rood'

Bericht door Wubbo »

'Goederentrein reed bijna zeker door rood'
Geplaatst op: zaterdag 26 september 2009 om 14:00
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 september 2009 om 14:01

Een van de twee machinisten van de goederentreinen die donderdagavond op elkaar klapten bij Barendrecht heeft waarschijnlijk een rood sein gemist. Dat is volgens de Onderzoeksraad van Veiligheid de meest voor de hand liggende verklaring, aldus het AD.

“Het is een waarheid als een koe dat er een sein moet zijn gemist om de treinen op hetzelfde spoor tegenover elkaar te krijgen”, zegt Jelle Rebbers van goederenvervoerder DB Schenker zaterdag in het AD.
Lees verder
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daan »

Zat er dik in ook...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Fles »

Rebbers moet zwijgen :evil:

Eerst het rapport afwachten. Als direct betrokkenen nou zich nou ook al vergrijpen aan dit soort voorbarig gespeculeer... :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Vanmiddag even een ritje heen en weer langs Barendrecht gemaakt, maar de tanks waren niet echt te zien. Wel een 6400 voor de DDAR-stam zien staan die de door brokstukken getroffen stoptrein had gereden, maar die was weer verdwenen toen ik er op de terugweg langs kwam (de DDAR stond er toen nog).

Opvallend was trouwens dat de s2200 nog altijd tot Rotterdam Blaak reed, maar de s2100 niet meer zoals gisteren extra op Rotterdam Lombardijen stopte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door racingweirdo »

Het is vrij simpel je komt niet zomaar op hetzelfde spoor, ook niet per ongeluk.

Dus er kunnen twee oorzaken zijn:

1.Een trein is door rood geknald wat het meest waarschijnlijke is, gezien machinisten tegenwoordig net fietsers zijn, schijt aan stoplichten maar wel keihard krijsen tegen de media en schelden op de overheid als ze bij een (bijna) ongeluk betrokken zijn of als hun collega`s zoiets meemaken.


2.Onze gesponsorde melkert Balkenende banen hebben zich bedacht dat het tijd werd voor een dutje.
De o zo goede(kuch) ambtenaren van overheid het ns dochterbedrijf hebben liggen pitten waardoor de treinen op elkaars spoor kwamen en het boem deed.

Daar is geen dure onderzoekscommissie voor nodig, en gelukkig snapt van vollenhoven dat ook.

Ik weet dat ik een heleboel wissel omzet ambtenaren hier rondlopen, als ik die op hun ziel heb getrapt;so be it.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door JWM »

Juist :neg:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Vinny »

Ik weet dat ik een heleboel wissel omzet ambtenaren hier rondlopen, als ik die op hun ziel heb getrapt;so be it.
Je toonzetting kan irritatie opwekken bij de betrokkenen. Als je nou echt je mening wil laten "landen" zou ik het diplomatieker verwoorden... :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daan »

racingweirdo schreef:Het is vrij simpel je komt niet zomaar op hetzelfde spoor, ook niet per ongeluk.

Dus er kunnen twee oorzaken zijn:

1.Een trein is door rood geknald wat het meest waarschijnlijke is, gezien machinisten tegenwoordig net fietsers zijn, schijt aan stoplichten maar wel keihard krijsen tegen de media en schelden op de overheid als ze bij een (bijna) ongeluk betrokken zijn of als hun collega`s zoiets meemaken.


2.Onze gesponsorde melkert Balkenende banen hebben zich bedacht dat het tijd werd voor een dutje.
De o zo goede(kuch) ambtenaren van overheid het ns dochterbedrijf hebben liggen pitten waardoor de treinen op elkaars spoor kwamen en het boem deed.

Daar is geen dure onderzoekscommissie voor nodig, en gelukkig snapt van vollenhoven dat ook.

Ik weet dat ik een heleboel wissel omzet ambtenaren hier rondlopen, als ik die op hun ziel heb getrapt;so be it.
Aan dit soort gespeculeer heeft de wereld dus ook geen ene f*ck. Houd liever je gemak en wacht het onderzoek af, aan dit soort ongefundeerde ongein heeft niemand wat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Opruimen treinen duurt misschien hele nacht

Bericht door Daniel »

Opruimen treinen duurt misschien hele nacht
Geplaatst op: zaterdag 26 september 2009 om 21:50
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 september 2009 om 21:50

BARENDRECHT - Het opruimen van de ravage op het spoor bij Barendrecht gaat waarschijnlijk de hele nacht door.
Met een Leopardtank is zaterdagavond, veel later dan gepland, een locomotief losgetrokken. De tweede locomotief zit volgens de woordvoerder zo vast, dat het ding moet worden losgebrand.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daan »

Zijn er al ergens foto's van die hele operatie te vinden? Ben wel benieuwd :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Hier staan al wel wat foto's van de tanks in Barendrecht, maar ze zijn er nog niet in actie op te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door mb90 »

Bij de plek zelf is moeilijk te komen, want er staan allemaal dichte hekken rondom de plek en er is politie-bewaking. Ik zag wel tijdens het werk dat er vanmorgen vroeg bij Shunter bij Rtz een paar verkreukelde onderstellen aankwamen. Hier hangt een onderdeel in de lucht:
Afbeelding

Hier staat overigens ook de NMBS 2835, de loc van de Benelux die erbij betrokken was:
Afbeelding

Edit: 2 snel tussen het werk door gemaakte foto's erbij gevoegd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Tweede locomotief Barendrecht geborgen

Bericht door Geert »

Tweede locomotief Barendrecht geborgen
Geplaatst op: zondag 27 september 2009 om 10:27
Laatst bijgewerkt: zondag 27 september 2009 om 11:10

BARENDRECHT - Het opruimen van de ravage op het spoor bij Barendrecht vordert langzaam. De tweede locomotief werd rond vier uur zondagmorgen onder het viaduct vandaan getrokken met een Leopardtank van het leger. In de loop van zondagochtend zal ook een wagon worden geborgen.

Zaterdagavond werd de eerste locomotief al losgetrokken met de Leopardtank. Bij de werkzaamheden is veel voorzichtigheid geboden, om verdere schade te voorkomen.
Lees verder
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door deadlock »

racingweirdo schreef:2.Onze gesponsorde melkert Balkenende banen hebben zich bedacht dat het tijd werd voor een dutje.
De o zo goede(kuch) ambtenaren van overheid het ns dochterbedrijf hebben liggen pitten waardoor de treinen op elkaars spoor kwamen en het boem deed.
En dan denk jij dat dat nog steeds kan zonder dat ze door rood reden?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Hier nog wat videobeelden van de opruimwerkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daniel »

Eén spoor Barendrecht weer open
Geplaatst op: zondag 27 september 2009 om 20:50
Laatst bijgewerkt: zondag 27 september 2009 om 20:50

Vanavond om 23.00 uur wordt weer één van de sporen in gebruik genomen die donderdagavond bij Barendrecht beschadigd raakten. Door het openstellen van het ene spoor rijden er weer treinen tussen de haven van Rotterdam en het spooremplacement Kijfhoek.De andere de andere drie sporen gaan naar verwachting eind van de week open.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Vinny »

deadlock schreef:
racingweirdo schreef:2.Onze gesponsorde melkert Balkenende banen hebben zich bedacht dat het tijd werd voor een dutje.
De o zo goede(kuch) ambtenaren van overheid het ns dochterbedrijf hebben liggen pitten waardoor de treinen op elkaars spoor kwamen en het boem deed.
En dan denk jij dat dat nog steeds kan zonder dat ze door rood reden?
Wat bijvoorbeeld mogelijk is, is dat het sein defect was. Het rode lampje kan bijvoorbeeld zijn doorgebrand. :idea:

(het is alleen niet te hopen voor mijn collega's van Randstad-Zuid, want die hebben dan héél wat uit te leggen...)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Wubbo »

Een sein dat defect is, is voor een machinist gelijk aan een rood sein. Het blijft dan dus een passage STS als dat sein voorbij gereden werd, of ie nu rood of defect is.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Vinny »

Het is dan wel een STS passage, maar de machinist heeft dan niet "door rood" gereden. Gezien het tijdstip van de aanrijding lijkt het me onwaarschijnlijk dat je een rood sein mist, maar wel waarschijnlijk dat je een gedoofd sein mist.
Maar dit is gewoon puur hardop nadenken van mij, ik heb op dit moment geen enkele connectie met de wandelgang. Ik ben namelijk twee weken vrij... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Bericht door Daan »

Verongelukte machinist komt uit Onstwedde
Geplaatst op: maandag 28 september 2009 om 10:05
Laatst bijgewerkt: maandag 28 september 2009 om 10:06

De machinist die donderdagavond om het leven kwam bij een botsing tussen twee goederentreinen in Barendrecht, is afkomstig uit Onstwedde. De 56-jarige man werkte voor railvervoerder DB Schenker, zo bevestigt een woordvoerster van het Korps Landelijke Politiediensten.
Lees verder
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 44 gasten