Waarom nemen de tussenstops meer tijd in beslag bij een langere trein? :?Vinny schreef:Ik zit nu in een 'extreem lange trein', voor zover ik kon zien 3 gekoppelde ICMm. Hij past niet langs het perron in Heerenveen. Uiterst curieus. Bovendien nemen de tussenstops zo veel meer tijd in beslag. Dit gaat de rit flink vertragen..., en station Steenwijk slaan we maar helemaal over...
Weet iemand waar dit goed voor is?
OVer je reiservaringen in mei 2018
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Als de trein niet langs het perron past...
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Zijn het wel andere werkzaamheden? Het lijkt er sterk op dat er werkzaamheden zijn op Rotterdam C, ik zie niets vertrekken van spoor 12.Daniel schreef:De combinaties van werkzaamheden zijn weer briljant gepland dit lange weekend maar niet heus... een omreisadvies van Amersfoort naar Rotterdam via Schiphol door werkzaamheden, maar andere werkzaamheden zorgen er tegelijk voor dat de frequentie van de ICdirect is gehalveerd
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Op Rotterdam is er een bovenbouwproject bezig; van wo/do nacht tot zondagochtend sporen 12-20,
Op zondag ook rijdraadvernieuwing en dan tweesporig Willemspoortunnel + sporen 8-20. (Spoor 8 wel indienst vanuit Sdm) buitendienst.
Op zondag ook rijdraadvernieuwing en dan tweesporig Willemspoortunnel + sporen 8-20. (Spoor 8 wel indienst vanuit Sdm) buitendienst.
Laatst gewijzigd door MdJ op za 12 mei 2018, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Gisterenavond werden er met een hijskraan meerdere wissels vervangen aan de noordoostzijde van het emplacement in Rotterdam. Daardoor zijn in ieder geval spoor 12/13 en 14/15 buiten dienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
De Benelux-trainmanager doet goed zijn best in het Duits, alle centraal stations zijn zhentrahl en we moeten oppassen voor tassendiebs en zakkenrollz
Maar hij heeft zich wel braaf aan de taalwet gehouden :Y
Maar hij heeft zich wel braaf aan de taalwet gehouden :Y
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Stoppen, deur open, deur sluiten, stukkie opschuiven en deur weer opendoen...Meltrain schreef:Waarom nemen de tussenstops meer tijd in beslag bij een langere trein? :?Vinny schreef:Ik zit nu in een 'extreem lange trein', voor zover ik kon zien 3 gekoppelde ICMm. Hij past niet langs het perron in Heerenveen. Uiterst curieus. Bovendien nemen de tussenstops zo veel meer tijd in beslag. Dit gaat de rit flink vertragen..., en station Steenwijk slaan we maar helemaal over...
Weet iemand waar dit goed voor is?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Want mensen kunnen vanaf de voorste/achterste bak niet even richting het midden lopen? :')
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Blijkbaar niet...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Maar nu het goede nieuws voor de terugweg. De railcatering verkoopt rode en witte wijn. Wist niet dat dat in het assortiment zat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Dat is een van de vele werkzaamheden blijkt ja: men is verder bezig met de bouw van Lansingerland-Zoetermeer, een wissel bij Goverwelle, hefkabels van de Gouwebrug en de verbouwing van Rotterdam Alexander. Op zich handig dat men werkzaamheden combineert om niet elk weekend bezig te hoeven zijn, maar als je vervolgens zoveel werkzaamheden combineert dat de omreisroute er ook last van ondervindt gaat dat toch tegen je werken.Wubbo schreef:Zijn het wel andere werkzaamheden? Het lijkt er sterk op dat er werkzaamheden zijn op Rotterdam C, ik zie niets vertrekken van spoor 12.Daniel schreef:De combinaties van werkzaamheden zijn weer briljant gepland dit lange weekend maar niet heus... een omreisadvies van Amersfoort naar Rotterdam via Schiphol door werkzaamheden, maar andere werkzaamheden zorgen er tegelijk voor dat de frequentie van de ICdirect is gehalveerd
Voor die verbouwing op Alexander zijn vast nog meer buitendienststellingen nodig waar ze die werkzaamheden op Rotterdam Centraal hadden combineren, bijvoorbeeld in een weekend waarin je nog via Den Haag kunt omreizen ofzo. Dan is een noodzakelijke uitdunning van de ICd wat minder hinderlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Is niet de veilige manier.Aking schreef:Want mensen kunnen vanaf de voorste/achterste bak niet even richting het midden lopen? :')
Bovendien.. waarom moet de reiziger zich aanpassen door extra binnendoor lopen.. omdat de NS een aangepaste, werkzaamheden, dienstregeling rijdt en er daardoor een te lange trein in de omloop zit?
(A)
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Als er bij de achterste deur een fiets staat (komt bij ICM voor) die er niet uit kan door een te kort perron heb je wel een situatie.Aking schreef:Want mensen kunnen vanaf de voorste/achterste bak niet even richting het midden lopen? :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Mwah, als je dat van tevoren omroept...
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Bovenbouwvernieuwing leent zich niet echt om uitgesteld te worden, zonder extra onderhoud. Daarnaast heb je 76 uur nodig die je niet snel vindt in het jaar (Pasen, Pinksteren en Hemelvaart; de rest strem je werkdagen richting Gouda).Daniel schreef:Dat is een van de vele werkzaamheden blijkt ja: men is verder bezig met de bouw van Lansingerland-Zoetermeer, een wissel bij Goverwelle, hefkabels van de Gouwebrug en de verbouwing van Rotterdam Alexander. Op zich handig dat men werkzaamheden combineert om niet elk weekend bezig te hoeven zijn, maar als je vervolgens zoveel werkzaamheden combineert dat de omreisroute er ook last van ondervindt gaat dat toch tegen je werken.Wubbo schreef:Zijn het wel andere werkzaamheden? Het lijkt er sterk op dat er werkzaamheden zijn op Rotterdam C, ik zie niets vertrekken van spoor 12.Daniel schreef:De combinaties van werkzaamheden zijn weer briljant gepland dit lange weekend maar niet heus... een omreisadvies van Amersfoort naar Rotterdam via Schiphol door werkzaamheden, maar andere werkzaamheden zorgen er tegelijk voor dat de frequentie van de ICdirect is gehalveerd
Voor die verbouwing op Alexander zijn vast nog meer buitendienststellingen nodig waar ze die werkzaamheden op Rotterdam Centraal hadden combineren, bijvoorbeeld in een weekend waarin je nog via Den Haag kunt omreizen ofzo. Dan is een noodzakelijke uitdunning van de ICd wat minder hinderlijk.
Denk nog eerder dat de ingewikkelde lijnvoering van de BNL het gedachte plan nekt met een uitlopende en wegrangerende 1000 in een tuin en moet vertrekken van een spoor verbonden met tuin als waar deze heen is gerangeerd).
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Volgens mij is stremmen op werkdagen geen argument, dat doen ze vaak genoeg in schoolvakanties. Als ze alle werkzaamheden die wat langer duren met Pasen, Pinksteren en Hemelvaart zouden uitvoeren dan had er vandaag zo ongeveer nergens een trein gereden
En als het inderdaad die rangerende [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] is, dan hef je toch juist die serie op. Heb je nog altijd meer treinen op de HSL rijden (3x/uur) dan nu.
Al blijkt dat men morgen een echt dieptepunt bereikt: de Benelux rijdt niet tussen Amsterdam en Breda maar wordt ook niet vervangen door een [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] tussen Amsterdam en Rotterdam, waardoor er maar 1x/uur over de HSL gereden wordt :? Handig op een omreisroute maar niet heus.
Edit: sterker nog, er rijdt morgen alleen van 12.07 tot 17.07 uur een trein over de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam. Dat staat dan weer nergens bij de werkzaamhedeninfo.
En als het inderdaad die rangerende [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] is, dan hef je toch juist die serie op. Heb je nog altijd meer treinen op de HSL rijden (3x/uur) dan nu.
Al blijkt dat men morgen een echt dieptepunt bereikt: de Benelux rijdt niet tussen Amsterdam en Breda maar wordt ook niet vervangen door een [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] tussen Amsterdam en Rotterdam, waardoor er maar 1x/uur over de HSL gereden wordt :? Handig op een omreisroute maar niet heus.
Edit: sterker nog, er rijdt morgen alleen van 12.07 tot 17.07 uur een trein over de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam. Dat staat dan weer nergens bij de werkzaamhedeninfo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Dat is natuurlijk afhankelijk van de andere werkzaamheden, waar Alexander in de planning zit en of daar zoveel ruimte is.
1x 76 uur kun je iets van 4* wissels vervangen, terwijl je in een 52 urige slechts 1* doet. Kilometers vrije baan vervangen is opknipbaar, idem voor perronverhoging of kabelgoten graven: daar ga je verder mee waar je de vorige keer gebleven bent.
*Gaat om het principe.
1x 76 uur kun je iets van 4* wissels vervangen, terwijl je in een 52 urige slechts 1* doet. Kilometers vrije baan vervangen is opknipbaar, idem voor perronverhoging of kabelgoten graven: daar ga je verder mee waar je de vorige keer gebleven bent.
*Gaat om het principe.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Zaterdagmiddag kwam mijn 3365 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep tot stilstand: er was iemand langs het spoor aan het lopen en de politie was ingezet om diegene te vervangen (later sprak de HC over een ongeluk). Aangezien het toch wat lang begon te duren, was het eerst sprake van dat de trein terug zou keren naar Hoofddorp en verder zou gaan als Sprinter naar Hoorn Kersenboogerd. Het plan van de trein veranderde even later: nu terug naar Hoofddorp, om vervolgens opgeheven te worden en terug te rijden naar Hoorn om daar opnieuw te gaan rijden.
Na ongeveer een halfuur stil te hebben gestaan, ging de Sprinter terug naar Hoofddorp om vervolgens op spoor 1 aan te komen. Het incident was inmiddels verholpen, maar de volgende Sprinter zou pas de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 18:49 zijn, wat +60 zou betekenen. Echter zag ik een trein vanaf Schiphol Hoofddorp naderen, en bij binnenkomst werd omgeroepen dat de 2471 een extra stop zou maken in Hoofddorp. *O* De vertraging bij aankomst in Leiden was toen +38 voor mij.
Na ongeveer een halfuur stil te hebben gestaan, ging de Sprinter terug naar Hoofddorp om vervolgens op spoor 1 aan te komen. Het incident was inmiddels verholpen, maar de volgende Sprinter zou pas de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 18:49 zijn, wat +60 zou betekenen. Echter zag ik een trein vanaf Schiphol Hoofddorp naderen, en bij binnenkomst werd omgeroepen dat de 2471 een extra stop zou maken in Hoofddorp. *O* De vertraging bij aankomst in Leiden was toen +38 voor mij.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Nou, vandaag dus die halve wereldreis (wegens werkzaamheden) van Amersfoort naar Capelle aan den IJssel gemaakt. Had vooraf nog even gekeken hoe lang het zou duren met het stuk per NS-bus erin, maar daarbij adviseert NS doodleuk een overstap van 4 minuten in Woerden... Die bus haal je dus nevernooitniet.
Uiteindelijk bleek de uurlijkse ICd nog redelijk goed inpasbaar en had ik op Rotterdam Centraal nog geluk de Sprinter naar Blaak te kunnen halen (want nog zo'n eigenlijk niet gecommuniceerde wijziging was dat de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] ri. Vlissingen maar 1x/uur op Blaak stopte).
Vanaf daar per metro en bus verder, kost toch 2 uur maar via Woerden was niet sneller geweest.
Terug had ik het weer aardig uitgemikt met weliswaar 25 minuten overstaptijd op de ICd op Rotterdam C, maar dat gaf dezelfde aankomsttijd met een wat minder krappe overstap te Schiphol.
De ICd zat gezien de omroep in de trein wel propvol, maar dan scheelt die 1e klasse toch aardig. En die speciale 1e klasse afdeling in de bus ben ik ook nog nooit tegengekomen
Uiteindelijk bleek de uurlijkse ICd nog redelijk goed inpasbaar en had ik op Rotterdam Centraal nog geluk de Sprinter naar Blaak te kunnen halen (want nog zo'n eigenlijk niet gecommuniceerde wijziging was dat de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] ri. Vlissingen maar 1x/uur op Blaak stopte).
Vanaf daar per metro en bus verder, kost toch 2 uur maar via Woerden was niet sneller geweest.
Terug had ik het weer aardig uitgemikt met weliswaar 25 minuten overstaptijd op de ICd op Rotterdam C, maar dat gaf dezelfde aankomsttijd met een wat minder krappe overstap te Schiphol.
De ICd zat gezien de omroep in de trein wel propvol, maar dan scheelt die 1e klasse toch aardig. En die speciale 1e klasse afdeling in de bus ben ik ook nog nooit tegengekomen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Meestal is de dienstregeling voor NS bussen in de reisplanner niet de dienstregeling die daadwerkelijk gereden wordt.Daniel schreef:Nou, vandaag dus die halve wereldreis (wegens werkzaamheden) van Amersfoort naar Capelle aan den IJssel gemaakt. Had vooraf nog even gekeken hoe lang het zou duren met het stuk per NS-bus erin, maar daarbij adviseert NS doodleuk een overstap van 4 minuten in Woerden... Die bus haal je dus nevernooitniet.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Op Maastricht - Luik scheelde het inderdaad nogal flink vandaag... Ik had om 15:00 in een bus richting Visé moeten vertrekken alwaar ik over zou stappen op de trein die om 15:56 in Luik aan zou komen.
Vervolgens vertrok ik rond 15:30 in een bus die vanaf Eijsden in één ruk doorreed naar Luik *O* Helaas kwamen we wel pas rond 16:25 aan en was mijn aansluitende trein dus al pleite -o-
Vervolgens vertrok ik rond 15:30 in een bus die vanaf Eijsden in één ruk doorreed naar Luik *O* Helaas kwamen we wel pas rond 16:25 aan en was mijn aansluitende trein dus al pleite -o-
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Meestal is het inderdaad "elk half uur? oh, dan zal het wel ongeveer de overstaptijd op dat station zijn, we zetten er wat in, klaar". Soms is dat overigens ook logisch: op een druk station heeft het weinig zin een dienstregeling te rijden, vol = rijden, maar NS communiceert het feit niet dat het een schatting is. (is overigens al jaren zo...)Geert schreef: Meestal is de dienstregeling voor NS bussen in de reisplanner niet de dienstregeling die daadwerkelijk gereden wordt.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Er klopt inderdaad nooit wat van de dienstregeling van treinvervangende bussen. Volgens mij rijden ze niet volgens dienstregeling maar gaan ze weg als ze vol zitten. Of niet, ik kwam ooit een uur later thuis omdat zo'n geel hesje me de toegang ontzegde in een halfvolle bus.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Voorlopig ook vervangend busvervoer tussen Gouda en Alphen na een aanvaring met een brug.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2018
Zo te zien aan de foto's gaat het om de brug in rood hier. Kan iemand uitleggen waarom de rijweg in blauw niet gevolgd kan worden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten