Limburg: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door en-es »

sven_engelen schreef:Het valt me de laatste tijd op dat de ICE over Venlo wordt omgeleid. Dit is wel via rangeerspoor. Waarom maakt het niet meteen een stop in Venlo?
Mijn ervaring is dat de ICE op dat rangeerterrein ook stil staat.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door reisthijs »

ZO6176 schreef:De sporen 1 tot en met 3 in venlo zijn omschakelbaar.
Daarvan zijn er twee mogelijke sporen waar de ICE aan het perron zou kunnen stoppen (1a en 3a), als die net bezet zijn als de ICE in Venlo aankomt moet die dus ergens anders stoppen.
ZO6176 schreef:Kun je daar dan non-stop over heen of komt dan het met de beveiliging iets in de knel.
Non-stop doorrijden is inderdaad niet mogelijk.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Klaasje »

De ICE kan non-stop over het goederenemplacement. De toestemming daarvoor is sinds een paar maanden beschikbaar.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door sven_engelen »

Door de IC Schiphol-Venlo op spoor 6 te laten eindigen ipv 3a kan de ICE op 3a stoppen. Moet de IC wel niet langer zijn dan 4 bakken :')
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Durashift »

Is altijd langer, toch?

Waarom stoppen bij incidentele omleidingen?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door reisthijs »

Dit is geen incidentele omleiding, zo'n extra stop kan handig zijn voor reizigers die normaal in Arnhem op zouden stappen.
In Mönchengladbach wordt wel extra gestopt, volgens de omroep kan je daar overstappen voor Oberhausen, Duisburg en Düsseldorf.

Voorheen stopte de omgeleidde ICE meestal extra in Den Bosch en/of Eindhoven, dat past nu blijkbaar niet meer in combinatie met ETMET?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

Ik meen inderdaad in een recent schrijven van NS aan Locov gelezen te hebben dat een stop in Den Bosch of Eindhoven een half uur extra reistijd zou opleveren om het inpasbaar te krijgen.

Jammer, want een stop in Eindhoven zou voor reizigers van/naar Den Haag en Rotterdam de extra reistijd die door de omleiding ontstaan praktisch compenseren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Daniel »

De laatste keer dat ik in een omgeleide ICE gezeten heb (nog voor ETMET) ging die al non-stop door Den Bosch en in Eindhoven via de goederensporen buiten de kap om. Dat lijkt dus niet echt met ETMET te maken te hebben.
Er werd toen echter nog wel in Venlo gestopt, vanuit Duitsland om het verdere pad af te wachten en de andere kant op kort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ZO6176 »

Zou best met etmet te maken kunnen hebben. Zoveel perronsporen heeft eindhoven niet.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ovforens »

ZO6176 schreef:De sporen 1 tot en met 3 in venlo zijn omschakelbaar. Kun je daar dan non-stop over heen of komt dan het met de beveiliging iets in de knel. Dat zou een reden kunnen zijn dat er via de goederensporen wordt gereden.
Vooral vanuit Kaldenkirchen richting Blerick komt de ICE net binnen op het moment dat zowel 1A, 1B, 3AB en 4AB bezet zijn. De IC van/naar Eindhoven is vrijwel altijd meer dan 4 bakken. Het is vreemd om richting DE niet te stoppen en richting NL niet. Dan is er geen alternatief anders dan niet stoppen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Daniel »

ZO6176 schreef:Zou best met etmet te maken kunnen hebben. Zoveel perronsporen heeft eindhoven niet.
Zoals ik al 50 minuten eerder schreef reden ze ook voor ETMET Eindhoven al voorbij via een niet-perronspoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ZO6176 »

Daniel schreef:
ZO6176 schreef:Zou best met etmet te maken kunnen hebben. Zoveel perronsporen heeft eindhoven niet.
Zoals ik al 50 minuten eerder schreef reden ze ook voor ETMET Eindhoven al voorbij via een niet-perronspoor.
Ook voor ETMET had eindhoven al weinig perronsporen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

De ICE heeft toch niet zo heel lang geleden nog wel een keer stops gehad in Eindhoven tijdens een omleiding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door sven_engelen »

Ondertussen maar een klacht ingediend. Dit is al 2 dagen achter mekaar gaande. Ik stap op op de Zwanenstraat en moet eruit op het station. Meestal ben ik er zo'n 3 min van tevoren.
Spoiler: show
Afbeelding
En op de Vossenerlaan is ie zelfs 7 min te vroeg geëindigd!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 28 mei 2018, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: grote screenshots in spoiler gezet
Seat Ibiza
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Seat Ibiza »

^^
Jouw halte is geen tijdhalte zo ver ik kan zien. Dat zal dan waarschijnlijk ook het antwoord van Arriva worden. Al ben ik het met je eens dat een bus niet 5 minuten te vroeg zou moeten vertrekken.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door sven_engelen »

Arriva heeft gezegd dat het niet mag. Een bus mag maximaal 3 min te vroeg vertrekken. 5 minuten te vroeg is dus veel te veel.

++ Het ziekenhuis is ook een tijdhalte. Hier is diezelfde bus 2 min te vroeg vertrokken. Als de bus op tijd is vanuit het ziekenhuis kan het maximaal 2 tot 3 min te vroeg komen. Geen 5.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door BusFreakRotterdam »

Wellicht is de vraag hier niet goed maar wie heeft er voor mij een dienstregeling van de oude lijn 61 - Vaals-Vijlen-Hilleshagen-Mechelen-Partij-Gulpen?

Ik kan online nergens iets vinden en ben op zoek naar deze informatie.

Alvast bedankt!
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door OV-Hobbyist »

Via onderstaande link kan je diverse jaargangen aan busboekjes vinden van diverse vervoerders. Hier is ook lijn 61 te vinden via het archief.

https://dienstregeling.stackstorage.com ... xP7rN?dir=
BusFreakRotterdam schreef:dienstregeling van de oude lijn 61 - Vaals-Vijlen-Hilleshagen-Mechelen-Partij-Gulpen?
En hier een boekje uit het archief waar lijn 61 in staat. (scheelt weer zoeken :wink:)

https://dienstregeling.stackstorage.com ... &mode=full
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door BusFreakRotterdam »

OV-Hobbyist schreef:Via onderstaande link kan je diverse jaargangen aan busboekjes vinden van diverse vervoerders. Hier is ook lijn 61 te vinden via het archief.

https://dienstregeling.stackstorage.com ... xP7rN?dir=
BusFreakRotterdam schreef:dienstregeling van de oude lijn 61 - Vaals-Vijlen-Hilleshagen-Mechelen-Partij-Gulpen?
En hier een boekje uit het archief waar lijn 61 in staat. (scheelt weer zoeken :wink:)

https://dienstregeling.stackstorage.com ... &mode=full
Hier ben ik onwijs meegeholpen! Super! :pos:
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door TomSteyl »

Weet toevallig iemand of de LIMAX vanaf december gaat doorrijden naar Liège-Guillemins? Laatste bericht wat ik namelijk erover kan vinden is van maart (via Treinreiziger.nl).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Wubbo »

Bij mijn weten is dat nog niet zeker.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ovforens »

Blijkens Somda wordt vandaag en mogelijk ook op de andere dagen een tweetal GTWs uit de Achterhoek ingezet op de Maaslijn vanwege de Vierdaagse.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door PatrickM »

TomSteyl schreef:Weet toevallig iemand of de LIMAX vanaf december gaat doorrijden naar Liège-Guillemins? Laatste bericht wat ik namelijk erover kan vinden is van maart (via Treinreiziger.nl).
Dat gaat in december volgens mij nog niet gebeuren, laatste wat ik erover gehoord heb ging richting half 2019.
Heeft ermee te maken dat er in Maastricht een personeelswissel komt tussen DB/Arriva en NMBS-personeel. Het deel dat nu de [serie=Intercity|2018|(Hasselt -) Liège-Guillemins - Maastricht5350[/serie] is blijft dan een binnenlandse NMBS-trein, omdat de markt voor binnenlands personenvervoer nog gesloten is. Dat moet geregeld worden, en dan pas kan de LiMaX-dienst volledig worden uitgevoerd.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Voor zover mij bekend is zouden de NMBS machinisten vanaf Maastricht de trein overnemen naar Liege toe.
ovforens schreef:Blijkens Somda wordt vandaag en mogelijk ook op de andere dagen een tweetal GTWs uit de Achterhoek ingezet op de Maaslijn vanwege de Vierdaagse.
Vandaag inderdaad weer, geen Lintjes aan de rit zover ik kan zien.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bartjemestrom »

Lijn 794, de buurtbus tussen Boukoul, Roermond en Leeuwen gaat vanaf maandag 13 augustus als vaste verbinding rijden op doordeweekse dagen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten