OVer je reiservaringen in mei 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door microshit »

Vanavond moest ik in Eindhoven zijn. De heenweg ging voorspoedig, maar terug komen in Culemborg bleek een uitdaging door een aanrijding. Omdat ik mij vergistte in het spoornummer, had ik de voorlaatste verbinding gemist. De laatste verbinding genomen, maar met +5 vertrokken waardoor ik zowel in Den Bosch als Utrecht niet meer kon overstappen. Gelukkig in Utrecht van het ticketloket een taxi gekregen en met 2 tussenstops in Houten alsnog thuis kunnen komen met 2 uur vertraging.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door jelmerrr »

cassie127 schreef:Tja de lijn valt onder blauwnet... Maar van de paaltjes kan je maar gebruik maken tot Oldenzaal
Daarom noemde ik hem niet
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Wubbo »

Treindienstleider Gouda is vanochtend geslaagd voor de cursus "vertraging veroorzaken". Toen ik met mijn [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] uit Den Haag in Gouda aankwam stond de trein uit Rotterdam er nog. Nou gebeurt dat wel eens vaker, maar dit keer mochten wij als eerste weg. We reden gewoon rechterspoor naar Gouda Goverwelle, maar vlak voor Goverwelle werden we stilgezet. Via het spoor naast ons kwam de trein uit Rotterdam langsgereden, en wij mochten daar alsnog achteraan. Gevolg: beide treinen +7 terwijl ze op tijd in Gouda waren.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Bemined »

Volgens mij worden de cursussen vertraging veroorzaken daar zelfs gegeven :N Ben de tel kwijt geraakt hoe vaak men de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] niet vlak voor de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gegooid heeft te Gouda Goverwelle, om vervolgens diezelfde [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] tussen Goverwelle en Gouda stil te zetten zodat de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] er alsnog voorbij kan (met 3 minuten extra vertraging). Vanmorgen overigens eens een positieve ervaring met de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], werd aangekondigd met +5 maar de machinist had er zin in en in Rotterdam waren er nog slechts 45 seconden vertraging over :pos:
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door SLToilet »

Een trein kan weleens afremmen onderweg, en hoewel dit aanvankelijk door een simpel rood sein kon worden verklaard kwam de conducteur in de 6600 later met een waarschuwing: "houden de jonge personen rekening met de SOS-knop?"*
(*geanonimiseerd)

Die mededeling komt niet zo vaak voor :)
Wel hebben we nog enige tijd wel/niet/vooral langzaam gereden ter hoogte van de goederenaansluiting bij Tilburg-Noord/Berkel-Enschot, dus het was niet het enige.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door SLToilet »

Wel of niet doorrijden? Het spande er enorm om vandaag in de 6616 voorafgaand aan de 4420 tussen Tilburg en Den Bosch vanwege een defecte trein tussen Rosmalen en Oss. Het antwoord was uiteindelijk ja *trein*
En dan ook nog eens op het verkeerde spoor mogen rijden in de richting van Oss nadat we op spoor 7 aankwamen te Den Bosch. Hierdoor heb je toch wel het mooiste uitzicht over de genoemde stad dankzij de flyover uit 2014 :D
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

De t905 moest vandaag bij het binnenrijden van Amsterdam Centraal op vertrek van de Eurostar, zodat op spoor 15a een directe kering op de 918 naar Breda geregeld kon worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Michael »

SLToilet schreef:Wel hebben we nog enige tijd wel/niet/vooral langzaam gereden ter hoogte van de goederenaansluiting bij Tilburg-Noord/Berkel-Enschot, dus het was niet het enige.
Er was een softwareprobleem bij Tilburg Industrie en tijdens het oplossen van dat probleem werd het probleem iets groter waardoor er gedurende 5 minuten geen wissels en seinen bediend konden worden in het hele bediengebied van post Eindhoven
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door MdJ »

Vleutenseweg, Utrecht: lijn 28 (Ri Uithof) rijdt met een 12 meter citaro, 4046 is de ongelukkige. Hopelijk vinden ze op de Uithof nog een gelede voor de vervolgrit.
Normaal rijden er op lijn 28 alleen gelede citaro's en in de middag 4 omlopen met dubbelgeleden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

Mijn gevoel zegt dat er een materieeltekort is bij de Intercity Direct. Argument: Er vallen willekeurig treinen uit in de 1000 en de 900 keert op Amsterdam Centraal vandaag op zichzelf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Bemined »

De 1015-1028-1023-1038-1035-1050-1045-1058-1063 zijn zo te zien allen opgeheven, en deze vormen ook toevallig precies een omloop. In de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] zijn vandaag zes stammen actief i.p.v. zeven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

Twee stammen manco dus.

Vandaag valt het in eerste instantie niet op, aangezien er een wissel kapot is in de buurt van Schiphol zijn de 1000 en 9200 opgeheven tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Jultar »

Drie dus, er staat er altijd ook één als warme reserve.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door groningen »

Bij kilometer 22,5 tussen Utrecht en Den Bosch heeft de daar aanwezige gemeente hekken geplaatst op het fietspad om broedende zwanen/ganzen te beschermen.

Vanochtend; de stoptrein naar Delfzijl vertrekt 4 minuten te laat. Je verwacht dat Roodeschool dan er snel achterna gestuurd wordt. Niet dus; eerst moet de goederentrein uit Groningen Noord in Groningen aankomen. Als gevolg hiervan vertrok de stoptrein naar Roodeschool met 10 minuten vertraging. Eventuele aansluitingen in Winsum met de bus werden dus niet gehaald.

Afgelopen zondag. Ik zal en moet de stoptrein van Groenlo-Lichtenvoorde naar Winterswijk halen. Klein probleempje. De regensluizen boven Groenlo openen zich. Toch moet het; met 4 minuten te gaan voor vertrek kom ik op het station in Lievelde aan. Op een kaartje van Weerplaza zag ik achteraf dat Groenlo (en omgeving) 20 millimeter neerslag had gekregen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door nvdw »

Die hekken zijn er vaak eerder om de passanten te beschermen... Vooral zwanen met nesten zijn bloedlink.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

In het Zuiderpark staan ze er toch echt om de zwanen te beschermen... :(
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Bemined »

Trein 2848 had er zin in, deze rolde al om 15:37 het perron van Rotterdam Centraal binnen (geplande aankomsttijd 15:40). De kerende trein 2859 had minder geluk, deze moest eerst wachten op een vertraagde sprinter, en toen wachten op een vertraagd rangeerdeel, en vertrok met +4. Met hetzelfde tempo als de trein ervoor zal die vertraging echter weer volledig ingelopen moeten zijn bij aankomst in Utrecht, en als ik treinposities.nl mag geloven is dat ook gebeurd :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Meltrain »

Met de 3061 staan we nu stil tussen Abcoude en Baambrugge, vanwege een man in het spoor.
Drie sporen verderop staat de 856 ook stil en deze had zelfs een paar deuren open.

Edit 17:23 Inmiddels rijden we weer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Hainje »

IN het spoor nog wel.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door webguy »

Ik denk dat dit dezelfde storing was als waar ik last van had: omstreeks 16:45 probeerde 7461 vanaf Amsterdam Muiderpoort te vertrekken naar Amstel. Alleen de eerste bak was het perron voorbij, de rest stond er nog naast. Toen ik 16:50 op het station was liepen er twee agenten richting die trein en toen weer weg. Ondertussen kwamen een IC en een ICE langzaam richting Amsterdam gereden / op zicht, waarbij geloof ik werd geprobeerd te helpen. Een kwartier later waren de agenten weer terug met versterking en werd er binnen een paar minuten een jonge dame uit het spoor gevist. De 7461 is toen verder gereden, Inmiddels had reisinfo het over een defecte trein (terwijl er dus iemand in het spoor liep/mogelijk had geprobeerd te springen?). Het duurde vervolgens 20-30 minuten voordat er weer treinen gingen rijden richting Amstel, die allemaal vertraging hadden.

Alsof dat nog niet genoeg was: groot ongeluk op de rondweg van Veenendaal waardoor de bus waarop ik een kwartier moest wachten leeg terugreed naar Ede en ik nog 30 minuten moest wachten op de volgende...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Daniel »

De afhandeling van dat ongeval heeft dan nog een behoorlijke tijd geduurd, daar had mijn bus rond 16.10 uur al last van waardoor die zo'n 10 minuten vertraagd op De Klomp was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door webguy »

Ik begreep van de buschauffeur dat weg ongeveer 2 uur dicht was en dat er 5 bussen vast stonden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Meltrain »

webguy schreef:Ik denk dat dit dezelfde storing was als waar ik last van had: omstreeks 16:45 probeerde 7461 vanaf Amsterdam Muiderpoort te vertrekken naar Amstel. Alleen de eerste bak was het perron voorbij, de rest stond er nog naast. Toen ik 16:50 op het station was liepen er twee agenten richting die trein en toen weer weg. Ondertussen kwamen een IC en een ICE langzaam richting Amsterdam gereden / op zicht, waarbij geloof ik werd geprobeerd te helpen. Een kwartier later waren de agenten weer terug met versterking en werd er binnen een paar minuten een jonge dame uit het spoor gevist. De 7461 is toen verder gereden, Inmiddels had reisinfo het over een defecte trein (terwijl er dus iemand in het spoor liep/mogelijk had geprobeerd te springen?). Het duurde vervolgens 20-30 minuten voordat er weer treinen gingen rijden richting Amstel, die allemaal vertraging hadden.
Die 7461 vertrok inderdaad met +10 uit Amstel (en de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] erna met +3), maar de 3061 was juist weer op tijd. Wij stonden pas ten zuiden van Abcoude stil.
Eenmaal aangekomen op Utrecht Cntraal werd daar wel omgeroepen dat er minder treinen van en naar Amsterdam Amstel reden.
Door de stilstand miste ik in Utrecht wel de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie], maar omdat de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] een kleine vertraging had, arriveerde ik toch met slechts +5 op Lombardijen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door waldo79 »

Gisteravond wat mazzel gehad in Rtd. Tussen de 2487 uit Delft en de 587 naar Gn bestaat formeel geen overstap, maar toch gehaald met het trekken van een ferme sprint. Vervolgens in Utrecht enig oponthoud wegens de aanwezigheid van een vervelende passagier (?) Gelukkig nog wel 6989 kunnen halen :)
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door VIRM »

Gisteren vertrok mijn [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 16:55 van Zaandam naar Leiden met +4. Normaal gesproken zou je in Leiden kunnen overstappen op de IC naar Den Haa gop hetzelfde perron. Gelukkig maar op Schiphol gedaan, want mijn voorspelling kwam uit: de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] werd in Leiden binnengenomen op 5a.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten