OVer je treinreiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

Het was geen puinhoop. Alles reed volgens maatregel, al was er nog wat vertraging. Maar dat is niet anders dan op een normale werkdag.
Sowieso was er tijd zat voor bandjes, ik meldde rond 15.00 al wat de versperringsmaatregel was. Dan heb je dik 2 uur om een juist en informatief bandje te maken. Als zelfs dat niet lukt, stel ik voor om maar helemaal op te houden met omroepen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Vinny »

Tja, ik heb dan weer ervaring op Sloterdijk. Daar was door een defecte trein het treinverkeer tussen A'dam Centraal - Schiphol en Leiden ontregeld, plus de stremming bij Barendrecht. Alle treinen richting Schiphol en verder hadden (forse) vertragingen en ik heb ook twee Beneluxtreinen verdacht dicht bij elkaar zien rijden. Zo'n beetje op blokafstand. En ik dacht eerst dat dat de Fyra was, maar nee, die was eerder al langs geweest...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Timon91 »

Gisteren wel iets opmerkelijks op station Amersfoort, waar de IC Enschede-Schiphol en Groningen-Rotterdam/Den Haag op elkaar wachten. De IC Enschede-Schiphol (waar ik in zat) kwam met +2 binnen op Amersfoort, waar de IC Groningen-R'dam/DH nog stond te wachten. Op het moment dat de halve trein uitstapte om over te stappen richting Rotterdam reed die weg. Mocht iedereen dus een half uur wachten. Niet echt klantvriendelijk. Het was rond half 10 's avonds en de kiosk was al dicht, wat ook een hoop frustratie opleverde. Ben ik niet gewend van de NS.
Mijn Flickr account.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Nog even over die stremming bij Sloterdijk gesproken, roep je op spoor 11 en 12 om dat reizigers op die perrons geadviseerd worden om gebruik te maken van de t2600 naar Amsterdam Centraal, of maakt u gebruik van de treinen op spoor 8, 5 en 6 voor Amsterdam en verdere bestemmingen. Wordt er gebeld: ik heb hier mensen voor Lelystad, die snappen je reisadvies niet. Kan je ook Lelystad opnemen in de bandjes?
Kijk als je dat gaat doen, kan je ook wel 20 andere stations noemen. Eigenlijk is het nooit echt goed :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Vinny »

IC (*kuch*) Amsterdam Centraal - Hoofddorp. Stopt op alle tussengelegen stations. Vroeger werd er alleen maar met DD-AR mat. gereden. Sinds enige tijd rijdt er op vrijdagavond SGMm en vandaag...: v. 20.40 Amsterdam Sloterdijk: Plan V + Plan T :o
Het is waarschijnlijk de allerlaatste keer voor mij dat ik in een Plan T heb gezeten...

Wat een nostalgie trouwens, met die typische treingeluiden uit mijn kindertijd en de stalen baggagerekken en de compleet sfeerloze TL-verlichting...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Zou het bijna vergeten: in de (30)s2200 Dordrecht - Breda vandaag een gevalletje "iets" te grote materieelinzet in de vorm van een compositie DDM-1. Het andere setje was met SGMm-III + II wat beter op het reizigersaanbod afgestemd :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Dit weekend zouden er werkzaamheden zijn tussen Rotterdam en Gouda. Dat werd dus, zoals bekend, afgelast, maar niet alle maatregelen werden teruggedraaid. Zo rijdt er nog steeds een omgeleide IC tussen Rotterdam en Utrecht, rijdt de s4000 gewoon de normale route en opvallend genoeg rijden er snelbussen tussen Rotterdam Alexander en Gouda. Dat laatste vind ik opvallend omdat de s4000 sneller is dan deze snelbussen en je er dus eigenlijk alleen op de tijden dat de s4000 niet rijdt wat aan hebt.

De communicatie op Rotterdam Centraal was hierover overigens bagger gistermiddag. Alleen aan de beide tunnelingangen stond een digitaal schermpje over de pendeltreinen (in de praktijk gewoon de normale s4000) en 3 minuten voor vertrek van deze treinen was er een omroep. In de tunnel hing helemaal niks erover, alleen nog het oude reisadvies en de oude blauwe vertrekstaten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Dit weekend zouden er werkzaamheden zijn tussen Rotterdam en Gouda. Dat werd dus, zoals bekend, afgelast, maar niet alle maatregelen werden teruggedraaid. Zo rijdt er nog steeds een omgeleide IC tussen Rotterdam en Utrecht, rijdt de s4000 gewoon de normale route en opvallend genoeg rijden er snelbussen tussen Rotterdam Alexander en Gouda. Dat laatste vind ik opvallend omdat de s4000 sneller is dan deze snelbussen en je er dus eigenlijk alleen op de tijden dat de s4000 niet rijdt wat aan hebt.
De werkzaamheden zijn gedeeltelijk afgelast om ruimte te maken voor goederentreinen, dit om de haven bereikbaar te houden in verband met het ongeval van afgelopen vrijdag.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door JeePee »

Nog van gisteren: in het pad van de t10541 reed een DD-AR. Verder stond er in Zl om 17:45 een DBSRN 1600 met een stuk 5 Herik rijtuigen op spoor 102a (zie sporenplan.nl). Daardoor werd de t759 via spoor 101 en vervolgens spoor 3 binnengenomen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Mark »

De DD-AR is uiteindelijk als t10768 teruggekeerd naar Zl :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

Vraagje: rijdt de s2200 inmiddels weer tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht?
's ochtends neem ik namelijk altijd de s2200 vanaf Rotterdam Lombardijen, maar indien hij niet rijdt, pak ik wel de s5100 van 10 minuten eerder. Op de NS-site kan ik er geen duidelijke info over vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Volgens de actuele vertrektijden rijdt de s2200 momenteel op de trajecten Ddr-Bd v.v. en Rlb-Asd v.v. :wink:

Da's eigenlijk ook de enige fatsoenlijke bron bij dit soort verstoringen. NS denkt de reiziger van dienst te zijn met de melding dat er "minder treinen" rijden, maar dan zou het allicht ook handig zijn erbij te melden welke treinen dan niet rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

Oke, als de s2200 tenminste tussen Rlb en Delft rijdt, ben ik tevreden. :wink:
Maar inderdaad zou het wel handig zijn als de NS dan ook aangeeft wélke treinen niet rijden. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Ter correctie op m'n vorige bericht: volgens teletekst 751 rijden de treinen maandagmorgen weer volgens de normale dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:IC (*kuch*) Amsterdam Centraal - Hoofddorp. Stopt op alle tussengelegen stations. Vroeger werd er alleen maar met DD-AR mat. gereden. Sinds enige tijd rijdt er op vrijdagavond SGMm en vandaag...: v. 20.40 Amsterdam Sloterdijk: Plan V + Plan T :o
Het is waarschijnlijk de allerlaatste keer voor mij dat ik in een Plan T heb gezeten...
Kuch, om precies te zijn rijdt er sinds eind 2006 al SGM, 's avonds in de s3900 :wink:. Deze serie rijdt vanaf 20.00 namelijk niet meer door naar Lelystad, maar tot Amsterdam Centraal. Op Amsterdam Centraal ligt er dan weer een koppeltje met de serie 5800 (die toevallig na 20.00 ook niet meer naar Uitgeest rijdt, en ook A'dam CS als eindpunt heeft) voor de hand, waardoor de SGM's floep de 3900 in stromen. Nou ja, we weten allemaal hoe het is met die Zaanlijnseries (4700 & 5800), dagelijks zit er Mat'64 in. Dus vaak genoeg zullen er Plannetjes T en V over de westtak gaan in de 3900 serie ('s avonds), je was dit keer op het juiste moment op de juiste plek. Schadelijk voor de omloop is het niet: het loopt allemaal uit op Hoofddorp Opstel, Lelystad Opstel, Amsterdam (Watergraafsmeer) of Alkmaar. Dus uiteindelijk komt het de volgende dag zo ongemerkt de Zaanlijn weer op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Een deel loopt ook uit in Amersfoort, de eerste treinen van de s5800 van de dag zijn DD-AR die uit Amersfoort naar Amsterdam komen. Deze treinen lopen trouwens buiten patroon :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door deadlock »

De IC Zwolle Rotterdam Centraal vertrektijd 8:11 uit Zwolle zal extra stoppen te Nijkerk en Putten. Errrr waarom? Er is al +4
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

D'r zullen wel weer mensen zijn achtergebleven omdat de vorige stoptrein te weinig capaciteit had, gok ik zo. Is een maatregel die vaker voorkomt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

De DD-AR treinstam die met loc m1701 rijdt heeft voor de stuurstand ook nog een 17xx-loc hangen met de stroomopnemers omhoog. Ik kwam hem tegen bij Breukelen, waarschijnlijk in de s4000. Wie weet meer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door playertwo »

Wellicht een kapotte stuurstand. Overigens kan 1700 wel met 2 locs in schakeling rijden (op half vermogen), in tegenstelling tot de 1600/1800.

Voor degenen die nog een (deel van) een CNL missen. Dat kan kloppen, want die stond vanmorgen omstreeks 7u45 op spoor 710b (wachtspoor voor cargo) op station 's-Hertogenbosch. Rond 10u35 stond deze er nog.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door deadlock »

Voor ik het weer vergeet: Vorige week donderdag stond er een Pimpelexpress opgesteld op het emplacement van Deventer in twee delen. Op vrijdagavond stonden er in de werkplaats van Zwolle opeens drie rijtuigen! Weet iemand wat er heel erg stuk was?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Mark »

Er was vorige week een stam rijtuigen betrokken bij een aanrijding te Twl. De loc is met de voorste drie rijtuigen naar Zl gekomen voor reiniging.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door deadlock »

Ah zo.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:De DD-AR treinstam die met loc m1701 rijdt heeft voor de stuurstand ook nog een 17xx-loc hangen met de stroomopnemers omhoog. Ik kwam hem tegen bij Breukelen, waarschijnlijk in de s4000. Wie weet meer?
Stam 7402. Deze stam was defect en werd naar Leidschendam overgebracht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

Waarom is het altijd zo dat als je al laat bent en je enorm gehaast hebt voor de trein, de trein zelf ook nog eens te laat is?
Vanochtend wilde ik de t5620 nemen. Die kwam uiteindelijk met +10 en 7 bakken ICM in plaats van 8 bakken DDAR aankakken. Voor Utrecht Centraal werd de reden van de vertraging omgeroepen: de trein was te kort waardoor het instappen langer duurde, en in Amersfoort is nog een treinstel bijgeplaatst. Kennelijk hebben ze over de Veluwe geprobeerd met een losse ICM-IV te rijden :lol:

In Utrecht was ook nog het omroepbericht te horen dat de stoptrein naar Zwolle korter was dan gebruikelijk, en of mensen zoveel mogelijk andere treinen wilden gebruiken. Terug ging het echter ook met die 7 bakken ICM, en da's niet spannend korter dan de normale losse DDAR die er dan rijdt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten