NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door STF »

Bee schreef:
Opvallend feitje: De OV-Chipkaartautomaten van het GVB accepteren wel bankbiljetten!
Alleen op plekken die bewaakt zijn of afgesloten kunnen worden zoals in een stationshal. Maar probeer niet op de halte Westwijk met biljetten te betalen want dat gaat niet lukken.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door IC3 »

playertwo schreef:Ik heb gewoon een zwarte kaart van ABN Amro :mrgreen:
Ja, ik ook :-) Men vindt het kennelijk nodig om vijf verschillende pasjes te hebben bij ABN AMRO. Met de zwarte heb je toegang tot de lounge op Schiphol. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Aldus een medewerker van de RET die uitlegde waarom de RET geen bankbiljetten accepteerd.
Bij de RET kon je ooit, toen er nog strippenkaartautomaten in de metro stonden, ook met bankbiljetten betalen. Je moest ze echter wel eerst strijken :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door Geert »

Bee schreef:Opvallend feitje: De OV-Chipkaartautomaten van het GVB accepteren wel bankbiljetten!
Aha, het kan dus wel. Onwil van RET of is GVB erg optimistisch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door Suus »

Mja, ik ben nu drie keer bij de GVB OV-Chipkaartautomaat geweest op Diemen Zuid (maar nu was het de laatste keer, want voortaan doe ik het bij de NS-kaartautomaat op Diemen zelf!) en de eerste keer was de hele automaat defect, de tweede keer was de papiergeldinvoer defect, en de derde keer stond er een servicemannetje de papiergeldinvoer te repareren same met een collega.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door Chauf21 »

Volgens mij hier nog niet eerder gezien; op Amsterdam Centraal zijn sommige (alle?) automaten voorzien van een voorzetstuk. Sommige automaten hadden ook de bekende 'bubbels' rondom het vernieuwde voorzetstuk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door Geert »

Ik zag vorige week al een aantal automaten met zo'n voorzetmond, en op een boel automaten stond al een foto van die voorzetmond in de screensaver (plus de melding dat die automaat 'm binnenkort ook zou hebben).

Je vraagt je af hoeveel NS (en andere bedrijven) al kwijt zijn aan anti-skimmaatregelen...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door Ruben »

Precies. Ipv dat alle passen versneld van EMV worden voorzien, zoals in de EU al heel normaal is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal zitten die nieuwe voorzetmondjes er inmiddels toch al wel enkele weken op :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Op Utrecht Centraal zitten die nieuwe voorzetmondjes er inmiddels toch al wel enkele weken op :wink:
Ja maar lang niet op alle automaten toch? :?:
NS-Reiziger schreef:Precies. Ipv dat alle passen versneld van EMV worden voorzien, zoals in de EU al heel normaal is.
Wat is EMV?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door Daniel »

Fles schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Op Utrecht Centraal zitten die nieuwe voorzetmondjes er inmiddels toch al wel enkele weken op :wink:
Ja maar lang niet op alle automaten toch? :?:
Dat weet ik niet, maar in ieder geval wel op de automaten die in de hoek waar De Tijd zit staan (naast de trap naar spoor 5/7). Eigenlijk loop ik namelijk in 99% van de gevallen via die hoek het station in en uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS introduceert voorzetmond op kaartautomaat

Bericht door Ruben »

Fles schreef:Wat is EMV?
De nieuwe standaard voor betalen met credit en debit cards, opererend via de welbekende chip die nu al wel op elke credit card aanwezig en geactiveerd is, maar die nog niet gemeen goed is op de debit cards in Nederland omdat de banken met de winkeliers hebben afgesproken tot 2013 PIN als systeem te blijven hanteren. :roll:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten