Concessie Haaglanden Streek (2009-2019)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door STF »

Misschien moet je op dieet Daantje, dan komt die bus wel boven. :mrgreen:
(duikt snel weg)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daantje »

Toen ik uitgestapt was kwam ie nog steeds niet weg ;)
Rdam Blaak
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 15:00

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Rdam Blaak »

Bee schreef:Maarja, een groot deel van het gebied waarin wordt gereden zijn toch echt steden en voorsteden. Den Haag - Leiden is bijna aaneengesloten, Zoetermeer, Delft, Pijnacker/Nootdorp zijn niet meer die piepkleine dorpjes van jaren/eeuwen, je kan je afvragen hoe streek het daar nog is.
Er is nog genoeg streek. Vanuit het Westland zitten mensen iig nog vrij lang in de bus. Helaas is dat met die nieuwe bussen gewoon geen pretje. Op de 4-zits plaatsen kan je bijna niet normaal met 4 personen zitten. Dit was natuurlijk altijd al niet zo'n hele fijne ervaring, maar nu is dat gewoon een compleet drama. Daarnaast zijn er ook nog eens veel minder zitplaatsen. Verder hebben deze bussen ook nog van die mooie bankjes waar je precies niet met 2 mensen op past, maar die wel breder zijn dan 1 zitplaats. Ze zitten helemaal voorin de bus. Iemand enig idee of ze deze hats-klats-bankjes voor 1 of voor 2 zitplaatsen tellen?

Persoonlijk heb ik liever een bus met voldoende zitplaatsen en stoelen die goed zitten, met voldoende beenruimte, dan een dame die zegt dat we de halte "Krakeelpolderweg" naderen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Stefan »

Als ik eerlijk moet zijn heb ik zeker geen problemen met de beenruimte in de Lion's City's. Zeker in vergelijking met de Ambassadors waar ik dagelijks in zit, is het stukken beter geregeld als in de Lion's City's. Wel vind ik, dat inderdaad de stoelen niet comfortabel genoeg zijn voor langere ritten.

Overigens, de bankjes die voorin staan zijn voor 1 persoon ontworpen. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daantje »

Ik had nooit verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar die amba's waren zo slecht nog niet :?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Veel schade aan Veolia-bussen Haaglanden

Bericht door Chauf21 »

Veel schade aan Veolia-bussen Haaglanden
Geplaatst op: maandag 28 september 2009 om 16:25
Laatst bijgewerkt: maandag 28 september 2009 om 16:27

De bussen van vervoersmaatschappij Veolia hebben in de eerste vier weken in Haaglanden enorme schade geleden. Een woordvoerster en concessiedirecteur Haaglanden Ruud Verhulst van Veolia spreken beiden over een "meer dan gemiddelde schade".
Lees verder
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Karl »

Veolia is er hier vroeg bij. Nu zijn er veel bussen met schade, straks veel bussen zonder gas en daarna gaat Veolia het handje ophouden bij de stadsregio om geld te vangen, anders rijden er geen bussen meer. Gebeurt ergens in het zuiden des lands ook.

@AD, wat een bagger artikel. :|
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Meltrain »

WSM schreef:Wat dan nog? Is dat een excuus om mensen die een langere busrit maken ook maar te voorzien van het comfort van Mat '64?
We gaan hier niet Mat'64 zitten te beledigen, he? :twisted:
Chauf21 schreef:Veel schade aan Veolia-bussen Haaglanden

De bussen van vervoersmaatschappij Veolia hebben in de eerste vier weken in Haaglanden enorme schade geleden. Een woordvoerster en concessiedirecteur Haaglanden Ruud Verhulst van Veolia spreken beiden over een "meer dan gemiddelde schade".
Dat zal dan wel vooral imago-schade zijn. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door 88122903 »

Als het zelfde zit als de mat64 dan redt je de rit wel.
Eigelijk had ik nog een vraag, ik heb gelezen dat er doordeweeks s'morgens voordat de bloemenvelig in Honselerdijk start dat er 8 lijnen er naar toe rijden en na afloop ook 8 lijnen.
Zijn er zoveel werknemers dat deze bussen een beetje vol zitten?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Westlanders ontevreden over Veolia

Bericht door Wubbo »

Westlanders ontevreden over Veolia
Geplaatst op: zondag 4 oktober 2009 om 15:34
Laatst bijgewerkt: zondag 4 oktober 2009 om 15:35

Westlanders zijn niet tevreden over de nieuwe streekvervoerder Veolia. Progressief Westland overhandigt dinsdag een rapport aan de verkeerswethouder Bram Meijer met daarin veel klachten over de busmaatschappij. De partij heeft in de afgelopen weken tientallen klachten verzameld over bussen die te laat zijn of niet rijden en over veel te volle bussen die lang over de snelweg moeten rijden.
Lees verder
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door JWM »

Misschien doet progressief Westland er beter aan dat rapport van ze aan de Stadsregio Haaglanden te geven..
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Geert »

Ik neem aan dat die wethouder een ingang heeft bij het stadsgewest Haaglanden (de gemeente Westland is immers zelf onderdeel ervan, en wethouder Meijer is onderdeel van het bestuur van het stadsgewest).
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door JWM »

Dan geven ze dat rapport dus aan stadsgewest bestuurder Meijer :lol:
PAV
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 nov 2014, 22:03

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door PAV »

[Schop]

De concessie loopt bij mijn weten tot en met 26-08-2017. Iemand meer info over de periode erna? Aanbestedingsprocedures enzo...?
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Stadsbus »

ik hoop dat er veranderingen gaan gebeuren, (digitale schermpjes en minder harde bankjes in de bus)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Airco zou ook fijn zijn. Al zijn de bussen eigenlijk nog helemaal niet zo oud.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door WSM »

Bussen zijn niet oud maar stoffering begint er steeds afgetrapter uit te zien en de bussen zelf klinken ook steeds brakker.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 55 gasten