Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Zo te zien wordt er op 3 juni 2018 al een halte Zuideinde toegevoegd aan lijn 180.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Het raadsel w.b de lijnen 242/348 en verbinding Uithoorn - Mijdrecht is ook opgelost..... Ik lees een antwoord op vragen op het “wijnemenjemee” forum, dat - in tegenstelling tot het oorspronkelijke vervoerplan - spitslijn 242 ook na 21/7 blijft rijden tussen Mijdrecht en station Zuid. Lijn 348 zal niet doorrijden naar Mijdrecht zoals in het vervoerplan staat, maar keren in Uithoorn. Voor passagiers van en naar Mijdrecht buiten de spits wordt een overstap geadviseerd op lijn 340.

Weten we dat OOK weer :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

fred1954 schreef:De werkzaamheden voor de HOV baan duren langer dan gepland, misschien dat CXX daar niet op gerekend had w.b planning en inzet materieel van deze lijn en derhalve niet in staat is deze lijn nog langer te exploiteren. Ik doe maar een gok.... :D
Dat is dan de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder, dus de provincie Noord-Holland. Ik vind het wel bijzonder dat ze voor besloten vervoer kiezen, maar dat is vanwege de veiligheidsregels op Schiphol blijkbaar noodzakelijk. Ik denk dat dit de belastingbetaler overigens meer kost dan Connexxion de lijn iets langer laten exploiteren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Zou me niks verbazen als de Luchthaven Schiphol deze langere exploitatie betaalt of in ieder geval aan mee betaalt.....immers uitsluitend de Schipholwerkers profiteren straks nog van deze lijn.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Op zich, de enige haltes die 193 meer bedient dan lijn 180 zijn überhaupt alleen toegankelijk met een schipholpas.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Ik zal wat informatie missen.. maar ehm.. wat wordt de exploitatie van deze route ná oplevering van de HOV baan?
Blijft het dan besloten vervoer.. of rijden andere lijnen dan dat traject?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Nee, die HOV baan op Schiphol - Oost zal voor openbaar vervoer gebruikt gaan worden t.b.v. meerdere lijnen....zie link.

https://noord-holland.nl/Onderwerpen/Ve ... iphol_Oost
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

De oorspronkelijke planning was dat lijn 193 afgelopen december al opgeheven zou zijn, met nieuwe haltes aan de Fokkerweg van lijn 180 als alternatief. Deze haltes zijn gepland t.h.v. de Southern Crossstraat (Hangar 9) en Zuideinde met nieuwe toegangen voor voetgangers.
Doordat de nieuwe busbaan nog niet is opgeleverd, zijn de haltes en toegangen ook nog niet gereed.

Het voordeel is dat in de nieuwe situatie de bussen niet meer gecontroleerd hoeven te worden, en er geen speciale personeelspool voor nodig is. Of Schiphol zelf wel nog een eigen bus hier wilde gaan laten rijden onder besloten vervoer is mij onbekend, maar lijkt me niet.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

PATS.....dienstregelingen”boekjes” AML staan online: *bus* incl. nieuwe lijnen 348/358.....

22 juli - 1 september vakantiedienstregeling: https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 0groot.pdf

2 september - 8 december winterdienstregeling: https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 0groot.pdf
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door TheAgedGamerYt »

Lijn 193 is gisteren opgeheven en is overgenomen door arriva!!
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

fred1954 schreef:De dienstregeling van lijn 193 op de CXX site loopt inderdaad t/m 26/5.......vraag me af waarom Arriva dit gaat doen? Schiphol-Oost lijkt me geen deel van de concessie ZHN? Dat er iets ging gebeuren met lijn 193 was bekend, daarom reden er ook geen BRT’s op deze (Schipholnet) lijn..... :D Maar over naar een andere vervoerder?

EDIT 12:15u.: Inmiddels al weer wat wijzer geworden.... https://www.connexxion.nl/reizen/1190/v ... -oost/5168

Lijn 193 wordt per 27/5 besloten vervoer, blijkbaar uitbesteed aan Arriva en alleen te gebruiken als je in het bezit bent van een Schiphol-pas en werkzaam bent op het technisch areaal op Oost. Met een ov-chipkaart kan er met deze lijn niet meer gereisd worden.

Weten we dat ook weer. :pos:
Dat was bekend, zie bovenstaand bericht en de discussie daarna......
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

fred1954 schreef:PATS.....dienstregelingen”boekjes” AML staan online: *bus* incl. nieuwe lijnen 348/358.....

22 juli - 1 september vakantiedienstregeling: https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 0groot.pdf

2 september - 8 december winterdienstregeling: https://www.connexxion.nl/data/upload/A ... 0groot.pdf
358 gaat naar Kudelstaart i.p.v. 357 :o

Verder lijkt het erop dat er nog wat foutjes in staan, zo staan bijna alle ritten van de 358 doorrijdend naar Kudelstaart, maar andersom niet. Ik vind de frequenties op de 347/348/357/358 bundel buiten de normale weekdagen nogal tegenvallen. Alleen de 347 rijdt 4x/uur, de rest 2x/uur.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ben het met je eens, op veel momenten is er sprake van een “sobere” dienstregeling, met name op st. Zuid. Zeker in de vakantiedienstregeling is er vaak, ook overdag, sprake van een 30 minuten dienst op st. Zuid zowel voor 348 als 358. Richting st. Zuid is dat geen probleem, maar vanaf st.Zuid ri. Kudel/Uithoorn kan het wel eens een tijdje wachten worden.

Maar ja als je op momenten maximaal 4 bussen per uur hebt rijden en je gaat het 50/50 principe hanteren, krijg je dus een 30 minuten dienst op die bestemmingen.

Ook grappig is dat w.b. lijn 357 tijdens de vakantie dat vanaf de Elandsgracht de bussen om en om keren op Amstelveen Weldam, dus dat wordt even opletten gedurende de vakantieweken en niet blindelings in elke 357 stappen, als je in Aalsmeer moet zijn.

Het aantal spitsritten van lijn 242 is ook minder geworden, vergeleken met nu..... :o
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

Nou, dat waren dus 2 echte R-net lijnen. Hoop dat jullie er dit halve jaartje van genoten hebben, nu gaan we gewoon weer verder met roodgeverfde bussen met een bijzonder lijnnummer
Ik heb geen onderschrift
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door ICE105 »

DingeZ schreef: Alleen de 347 rijdt 4x/uur, de rest 2x/uur.
De 348 rijdt in de vakantiedienstregeeling wel 4x per uur op zaterdagmiddag, maar op maandag t/m vrijdag hele dag halfuurdienst. Kan toch bijna niet kloppen zou je denken :?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Sowieso klopt het niet dat een 30 minuten dienst van CXX aansluit op een 6 minuten dienst van metro 52....... :shock:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Doordeweeks en halfuurs dienst op een volledige R-net lijn klopt ook niet. Volgens mij moet een R-net lijn minimaal 4x per uur rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

In combinatie met een andere R-Net lijn kan het wel. In Almere rijden de 327/328 ook ieder half uur, gezamenlijk ieder kwartier in de daluren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat is ook de gedachte achter deze 50/50 regeling. Vanaf Zuid rijden 348/358 samen, vanaf VUmc rijdt de hele bundel samen tot voorbij Amstelveen busstation en daarna heb je resp. de 347/348 en 357/358 samen.......per saldo rijden er dus minimaal 4 per uur. Kan de opdrachtgever niets tegen in brengen.

@Meltrain: daar heb je gelijk in, maar dat betekent voor passagiers nóg een keer overstappen.....daarbij komt dat de bussen uit de stad niet altijd strak op tijd zijn, door drukte. Weliswaar hoeven de bussen staks niet meer door naar CS, maar ook Nassaukade, Leidsebosje, P.Potter, v. Baerlestraat kunnen (veel) vertraging opleveren.

EDIT: ik ben benieuwd of nu de 242/342/347/348/357/358 bundel per 22/7 inderdaad geheel of grotendeels elektrisch gereden gaat worden met additioneel de Crossways. Ik ga er van uit dat de Citaro G’s er per 22/7 in ieder geval uitgaan en als reserve blijven, ipv in de reguliere dienstregeling rijden zoals nu.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Het ellendige is ook dat de 347&358 en de 357&348 daardoor altijd op vrijwel dezelfde tijd moeten rijden en dus zelfs op de hoofdbundel Amsterdam VUmc - Amstelveen Sportlaan in de avonden en weekenden nog maar vier reismogelijkheden per uur over blijven.
sneltram
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Als al die lijnen altijd 4x per uur rijden, is het wellicht het overwegen waard om slechts de 347 en 358 te behouden, met telkens een 7,5 minuut overstap op Amstelveen Busstation. Je hebt dan een mooie verdeling van de Sportlaan tot VU, je overstap is robuust (want geheid dat je nu vaak de overstap 347/358 en 348/357 gaat missen). Maar je biedt niet alles rechtstreeks. Aan de andere kant; vanuit de 347 is Zuid al goed bereikbaar met een overstap op Poortwachter; alhoewel je datzelfde kan zeggen over de 358 op Sacharovlaan.

Edit: waarom schrijf ik dit eigenlijk. VRA wil het toch niet.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

sneltram schreef: Edit: waarom schrijf ik dit eigenlijk. VRA wil het toch niet.
Dat is het probleem, het is de eis, dat Aalsmeer met resp. Zuid en Elandsgracht rechtstreeks verbinding moet hebben. Zelfde met Uithoorn en Zuid/Elandsgracht......
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

Hopelijk komen er veel klachten, moet je eens opletten hoe snel het teruggedraaid/veranderd wordt.
🍉
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mdk »

Iets met de toekomst begint bij jezelf
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

Hoe bedoel je?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten