Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, dat werkt niet goed op wijnemenjemee. Ik zocht eigenlijk jouw vraag over de lijnkleuren, maar kan die ook niet terug vinden, laat staan of daar een antwoord op is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zie trouwens op GVB.nl dat er een ontsporing is met lijn 5 vlakbij Binnenhof.......lijn 51 rijdt normaal, lijn 5 rijdt CS -Zuid.
EDIT: http://m.at5.nl/artikelen/182496/tram-o ... amstelveen
EDIT: http://m.at5.nl/artikelen/182496/tram-o ... amstelveen
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 25 mei 2018, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik heb sowieso een beetje het idee dat wijnemenjemee stuk is. Meest recente artikel is van 23 mei, terwijl er een uur geleden nog recentere artikelen (w.o. eentje van vandaag) op stonden. En ook zie ik een aantal recente reacties niet meer terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Alvast een klein stukje calamiteitenlus voor lijn 26 IJzijde......
So far so good...... :D
So far so good...... :D
Laatst gewijzigd door fred1954 op za 26 mei 2018, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
:D :D :D :DIC140 schreef:Waarom bouwen we niet gewoon een tweede NZL? Voor als de eerste het niet doet.
Goed plan. Maak er een doortrekking van naar Schiphol > Hoofddorp én dan dóór naar dat nieuwe vliegveld in de Noordzee.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Na afloop van feesten in Noord, tot een uur wachten voor een plek op de pont naar CS:
http://m.at5.nl/artikelen/182557/nachte ... an-een-uur
http://m.at5.nl/artikelen/182557/nachte ... an-een-uur
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hou je grote waffel ff slappe _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Heb je het filmpje niet gekeken dan, met het politiebusje dat wat omroepjes doet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, maar heb dat niet gehoord, maar nou snap ik ‘m :pos:
Ik had alleen het onderste filmpje bekeken. Nu gehoord inderdaad op het eerste filmpje.....echte Amsterdamse agent :Y
Ik had alleen het onderste filmpje bekeken. Nu gehoord inderdaad op het eerste filmpje.....echte Amsterdamse agent :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is dat jij het schrijft.. ik hoorde meer 'zwarte' op het einde.. :XSuus schreef:Hou je grote waffel ff slappe _O_
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Is het dan geen optie om één baan/buis van de IJtunnel af te sluiten voor autoverkeer, zodat fietsers daar kunnen rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik ben nu een paar keer door de IJtunnel gefietst en dat is echt geen lolletje.
Wat Amsterdam echt nodig heeft is een fiets-/voetgangerstunnel zoals de Maastunnel in Rotterdam, met roltrappen bij de in-/uitgang en een bijna vlakke tunnel.
Wat Amsterdam echt nodig heeft is een fiets-/voetgangerstunnel zoals de Maastunnel in Rotterdam, met roltrappen bij de in-/uitgang en een bijna vlakke tunnel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Goh, had dat niet met de NZL gecombineerd kunnen worden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee ik hoor echt “slappe”, anders had Sylvana Simons allang hoog van de (Adam-) toren geblazen.......Durashift schreef:Het is dat jij het schrijft.. ik hoorde meer 'zwarte' op het einde.. :XSuus schreef:Hou je grote waffel ff slappe _O_
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De maastunnel doet max 3000 fietsen per richting per dag. Het Buiksloterwegveer doet dat in zijn eentje in een uur. Ik voorzie dat je heel veel roltrappen nodig gaat hebben voor zo'n oplossing.Suus schreef:Ik ben nu een paar keer door de IJtunnel gefietst en dat is echt geen lolletje.
Wat Amsterdam echt nodig heeft is een fiets-/voetgangerstunnel zoals de Maastunnel in Rotterdam, met roltrappen bij de in-/uitgang en een bijna vlakke tunnel.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De Maastunnel deed vroeger gemakkelijk het tienvoudige met vier roltrappen op elke oever, totdat de metro kwam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het grote voordeel van roltrappen is ook dat je ze eenvoudig in de richting kunt laten draaien waar op enig moment de vervoersvraag het grootst is. In de Amsterdamse situatie zal dat 's ochtends Noord > CS zijn en 's avonds andersom.
Bouw 10 roltrappen naast elkaar. Zeg even dat er 8 in de spitsrichting dezelfde kant op draaien, en dat je op iedere roltrap iedere 5 seconden een fiets kunt accommoderen. Dat levert dus 720x8 = 5760 fietsen per uur op.
En misschien is mijn inschatting van 5 seconden wel heel conservatief. Het zou ook 3 of misschien wel 1 seconde kunnen zijn. Wellicht valt ook na te denken over rolpaden, die minder steil zijn.
Enfin, daar valt vast wel het nodige aan te rekenen.
Bouw 10 roltrappen naast elkaar. Zeg even dat er 8 in de spitsrichting dezelfde kant op draaien, en dat je op iedere roltrap iedere 5 seconden een fiets kunt accommoderen. Dat levert dus 720x8 = 5760 fietsen per uur op.
En misschien is mijn inschatting van 5 seconden wel heel conservatief. Het zou ook 3 of misschien wel 1 seconde kunnen zijn. Wellicht valt ook na te denken over rolpaden, die minder steil zijn.
Enfin, daar valt vast wel het nodige aan te rekenen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Rolpaden moet je niet doen, bij de fietsenstalling van Rotterdam Centraal levert dat allemaal ellende op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In Amsterdam Zuid heb je 3 stallingen met rolpaden. Gaat bij alle 3 prima. Wat is het probleem in Rotterdam?Suus schreef:Rolpaden moet je niet doen, bij de fietsenstalling van Rotterdam Centraal levert dat allemaal ellende op.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
:)
Maar serieus? Heeft dat met de lengte van de paden te maken? Hoe steil ze zijn? In Amsterdam zie je ongeveer nooit iemand fietsen op die dingen, maar ik weet niet waarom. Kuddegedrag? Niet de moeite waard omdat ze kort genoeg zijn? Te steil en dus gevoelsmatig te onhandig/gevaarlijk om op te fietsen?
Maar serieus? Heeft dat met de lengte van de paden te maken? Hoe steil ze zijn? In Amsterdam zie je ongeveer nooit iemand fietsen op die dingen, maar ik weet niet waarom. Kuddegedrag? Niet de moeite waard omdat ze kort genoeg zijn? Te steil en dus gevoelsmatig te onhandig/gevaarlijk om op te fietsen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er wordt ondanks bordjes die aangeven dat het niet mag op die dingen gefietst, maar mensen kunnen omhoog bijna nooit genoeg kracht zetten om ook helemaal boven te komen en vallen stil. Er wordt ook naar beneden gereden, maar soms gaat het niet goed met remmen. Ook zijn er mensen die zich proberen zittend op de fiets zich aan de trekband omhoog te laten trekken.
Bovendien is gezien de diepte van een eventuele fietstunnel onder het IJ een rolbaan met een enorme lengte noodzakelijk.
Bovendien is gezien de diepte van een eventuele fietstunnel onder het IJ een rolbaan met een enorme lengte noodzakelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten