Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Mdk
Berichten: 1249
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mdk »

Dat je zelf al een begin kunt maken met klagen :Y
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Nu de vervoerder wil gaan keren bij Amstelveen Weldam moet ik extra papier gaan aanschaffen om te klagen bij de vervoersregio. Het had allemaal een stuk kunnen schelen als de spitssneldiensten in stand gebleven waren. En ik moet ook nog zien wat het schrappen van lijn 51 door Amstelveen doet. Totdat de Uithoorn tram rijdt wordt het afzien in Amstelveen denk ik.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Mwah, dat keren op Weldam is alleen voor de vakantie, voor zover ik kon zien. Ik snap dat CXX van/naar Elandsgracht tijdens de vakantie toch een kwartierdiienst aan wil bieden, maar het niet nodig vindt om deze kwartierdienst tot aan Aalsmeer te laten lopen, omdat op een groot deel van de route ook de 358 rijdt van/naar St. Zuid. Het wordt alleen opletten voor de passagiers ri. Aalsmeer (357) op de afwijkende bestemming.

Het schrappen van lijn 51 in Amstelveen/Buitenveldert zal voor de hele CXX bundel extra passagiers opleveren op het route Amstelveen - Amsterdam. CXX heeft al aangegeven bussen in reserve te houden voor maart 2019. Weliswaar laat GVB de vervangende buslijn 55 rijden, maar desondanks zal CXX het drukker krijgen op deze bundel, ga ik maar van even van uit.

EDIT: ik maak me zorgen over de consistente discrepantie op veel momenten (vakantie/avond/weekend) tussen de dienstregeling van lijn 52 op Zuid en het aansluitend streekvervoer ri. Amstelland. Daar zullen wel veel klachten over komen, denk ik zo...... :(
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

In de laatste zomers van de vorige concessie reed er een enigszins obscure lijn 173 tussen Amsterdam en Amstelveen, als verdichting van een (in die periode) om het half uur rijdende 172. Ik meen dat het eindpunt Westwijkplein was. De "korte" slagen van/tot Weldam zijn daar de opvolger van.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

173 reed tussen Amstelveen busstation en Aalsmeer hortensiaplein, maar toen reed de hele dag de 174 tussen Amstelveen en Amsterdam i.p.v. de 142 dus frequentie bleef op dat traject op alle haltes hetzelfde
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Ja zo was het. Mijn geheugen liet me in de steek.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Er heeft nog een keer een obscure routevariant van lijn 172 gereden om in de zomervakantie de camping Amsterdamse Bos te bedienen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

Mdk schreef:Dat je zelf al een begin kunt maken met klagen :Y
Ik woon alleen in het mooie Brabant. Dus ik zou niet weten waar ik over zou moeten klagen. 8-)
🍉
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Dat de bussen van deze concessie niet bij voor de deur komt lijkt me wel een goede klacht dan. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Het in ere herstellen van lijn 199 in oude vorm, zoals gemeente Amstelveen wil, is te duur. Bureau Goudappel Coffeng adviseert een ringlijn 2 x per uur met klein materieel rond Amstelland Zkh. De lijnen 165/166/167 worden daarbij overbodig en kunnen dan opgeheven worden, aldus het bureau.

https://www.amstelveenz.nl/nieuws/busli ... -duur.html

Hier de hele brief aan de VRA van de Amstelland-Meerlanden commissie over alle conclusies van onderzoeksbureau Goudappel Coffeng m.b.t. de hele concessie AML

https://website.amstelveen.nl/data/publ ... elland.pdf

Eén van de conclusies is, dat bijvoorbeeld het reizigersaanbod van/naar Kudelstaart is afgenomen met 24% sinds de nieuwe dienstregeling.....tja.... :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

En in de ochtendspits een fors langere reistijd door het schrappen van deze verbinding:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... al_Station

Het openbaar vervoer is natuurlijk enorm verbeterd sinds busstation Aalsmeer is opgengesteld. Oh nee wacht, de provincie heeft de aanleg ervan opgeschoven naar 2020 :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

Wat is precies het plan met Schiphol Oost? Ik las dat er R-net haltes kwamen, welke lijn gaat hier dan rijden? En is deze lijn ter vervanging of aanvulling van de huidige 180?
Ik heb geen onderschrift
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Waar lees je dat?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik denk dat ie dit verhaal bedoelt:
https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... iphol_Oost

Ik denk dat nog niet precies bekend is welke lijnen daar exact gaan rijden.........volgens de provincie “meerdere lijnen”
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

De lijnen 180, 186 en 199. Net als nu, maar dan via de nieuwe busbaan. Buslijn 180 neemt met nieuwe haltes langs de Fokkerweg de functie van lijn 193 over.

De gedachte is dat je een hogere gemiddelde snelheid meer reizigers kan trekken, ondanks langere loopafstanden. Ook hoeven er hierdoor geen bussen meer het beveiligde gebied in, en hoeft Connexxion geen aparte groep chauffeurs meer te hebben die hier mogen komen.
verder wil men graag zoveel mogelijk reizigers die niet over de centrale as van Schiphol moeten, via de oostkant laten reizen. De centrale as tussen Knooppunt Noord en P30 Parkeerterrein zit namelijk behoorlijk tegen de grenzen van capaciteit, net als de zuidelijke verbinding naar Schiphol Rijk.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

In de link wordt geschreven over R-net haltes, dus buiten Schipholnet lijnen verwacht ik ook R-net daar.....
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Misschien gaat lijn 341 via Oost naar station zuid. Aangezien die lijn grotendeels parallel aan lijn 300 rijdt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Aan die lijn zat ik dus te denken, inderdaad.....
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

De lijnen 180 en 181 stonden oorspronkelijk als R-net gepland, maar in de uitwerking hebben Connexxion en de vervoerregio er op het laatste moment toch voor gekozen deze in het Schipholnet op te nemen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Komen er dan wel R-Nethaltes of worden dat nu in feite Schipholnethaltes omdat de 180/181 Schipholnet zijn i.p.v. het geplande R-Net?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Waarschijnlijk al bekend: a.s. donderdag 7 juni zal er gestaakt worden in AML. De staking zal tegelijkrtijd in Haarlem-IJmond en NHN gehouden worden, zodat er dan in een groot deel van Noord-Holland veel minder streekvervoer zal rijden.

https://connexxion.nl/reizen/1190/staki ... -2018/5193
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

Wievank schreef:De lijnen 180 en 181 stonden oorspronkelijk als R-net gepland, maar in de uitwerking hebben Connexxion en de vervoerregio er op het laatste moment toch voor gekozen deze in het Schipholnet op te nemen.
Alleen deze twee lijnen (omdat ze zo hoogfrequent zijn) of heel schipholnet?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Er is voor gekozen om heel Schipholnet in Schipholnet op te nemen. Of bedoel je dat niet?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

Ik was nieuwsgierig naar die eerdere plannen. Of er toen helemaal geen schipholnet was, aangezien veel schipholnet lijnen zijn gekoppeld aan 180/181
Ik heb geen onderschrift
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Hoe kan lijnen koppelen aan een Ringlijn?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten