“Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Aking »

Blijkbaar hangt het van het tijdstip af, en bereik je, als je 1 minuut later via Breda vertrekt, je reisdoel dus even snel als via de volgende latere optie waarmee je dus niet op een tochtig of bloedheet perron hoeft te wachten :Y
Hainje schreef:
"Maar bij twijfel over de rit kan je altijd iemand om advies vragen."
Ja moeten ze wel door de trein lopen of überhaupt ergens te vinden zijn. :X :')
1e klas of het HC-hok toch? Of zitten er in die belgen ook nog stuurstandrijtuigen, dan kan het ook nog de (tussen)cabine zijn (A)

En had dat spul niet van die sosnoodknoptelefoonverbindingsapparaten? of zijn die er alweer uitgemoderniseerd?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Hainje »

Hebben die ICR dingen überhaupt noodknoppen gehad? En geen idee eigenlijk of er in de Beneluxboemels stuurstandrijtuigen zitten. Ik gok dat je daar aankomend weekend wel extra op gaat letten. :P
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Aking »

In ieder geval iets ICR (dus het kan ook de InterFyra geweest zijn) zaten (naast de noodrem?) iets van SOStelefoonapparaten. Ik probeer een foto te vinden, maar tot nu toe nog zonder resultaat.

En gaan we dit weekend naar Belgistan? Dat heb je nog niet gereserveerd he moateke! :o
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Hainje »

Nou ja, jij gaat elk weekend zo'n beetje naar Belgistan.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Aking »

Nou ja, dat valt, over de afgelopen 5 jaar bezien, best mee hoor vriend! :Y

En met het afschaffen want het Weekendretour en het omleggen van de Benelux via Breda (om maar weer even ontopik te geraken) is Belgistan Tantoeduur geworden G -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Hebben die ICR dingen überhaupt noodknoppen gehad?
Ik zou niet weten waar die moeten zitten, ze zitten in ieder geval niet naast de noodrem in coupé en balkon. In de coupé's zijn wel hamertjes aanwezig.
En geen idee eigenlijk of er in de Beneluxboemels stuurstandrijtuigen zitten.
De meeste Benelux-stammen hebben een Bpmdz9 genummerd 82 4xx; of een Bpmbdez8, genummerd 82 9xx. De stuurstanden zijn genummerd 82 0xx.

Oja, en om het compleet te maken zijn de laatste twee cijfers van een stamnummer de laatste twee cijfers van het rijtuig waarvan het verkorte nummer met 82 begint.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Aking »

Suus schreef:
Hainje schreef:Hebben die ICR dingen überhaupt noodknoppen gehad?
Ik zou niet weten waar die moeten zitten, ze zitten in ieder geval niet naast de noodrem in coupé en balkon. In de coupé's zijn wel hamertjes aanwezig.
Ik kan hem zo uittekenen, maar ik kan er geen foto's van vinden. Maar het was een langwerpig kastje met onder de speaker een zwarte ronde knop, aan de zijkant zat een (Dom)sleutelgat. en hij zat op een soort van metalen plaat op de muur.

Ik begin nu te twijfelen of het ander materieel betrof, maar volgens mij was het de ICDB :Y

Edit: Foto's van het apparaat zelf kan ik niet vinden, maar gelukkig laat mijn archief me niet in de steek, en kan ik het tekenen aan demense van NS overlaten *O*

Afbeelding
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door en-es »

Komend weekend ingekort tot Breda-Brussel en ook nog eens via Roosendaal. Dankzij het weekendretoer van NMBS uit de automaat op station Roosendaal dus voordelig naar Belgie reizen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Hainje »

Shit en ik wilde komend weekend de grensovergangen Noorderkempen en Essen afstrepen. :')
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Daniel »

Essen gaat wel lukken dan toch? :wink: (Breda - Noorderkempen moet ik zelf ook nog een keer, da's naast Nieuweschans - Weener de enige lijn die ik nog niet gehad heb).

Het nadeel van Breda grens is wel dat de treinen elkaar op Noorderkempen kruisen, de keer dat ik met een omgeleide Benelux het stukje HSL tussen de aansluitingen bij Zevenbergschenhoek en Breda afstreepte heb ik er daarom maar niet op gegokt dat ik vanaf Noorderkempen terug kon. Toen dus maar doorgegaan tot Antwerpen Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door waldo79 »

Antwerpen-Centraal is geen straf om te verblijven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Daniel »

Dat klopt, en was voor mij ook een mooie gelegenheid het "nieuwe" station te aanschouwen. De laatste keer dat ik er daarvoor was, waren de tunnels nog in aanbouw namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Essen gaat wel lukken dan toch? :wink:
Ja uiteraard, maar ik wilde ze allebei in één dag doen. Dan de boel maar verschuiven naar 5 oktober. -o-
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door Aking »

en-es schreef:Dankzij het weekendretoer van NMBS uit de automaat op station Roosendaal dus voordelig naar Belgie reizen.
Hadden ze dat weekendretour van/naar Nederland niet om zeep geholpen met de invoering van die flextarieven? :X
waldo79 schreef:Antwerpen-Centraal is geen straf om te verblijven.
Can confirm *O*
Afbeelding
Als zijn mijn favoriete plekjes tegenwoordig wel net iets lastiger te bereiken :cry:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door reisthijs »

Aking schreef:Hadden ze dat weekendretour van/naar Nederland niet om zeep geholpen met de invoering van die flextarieven? :X
Ja, maar in Roosendaal staat een NMBS-automaat die kaartjes volgens de Belgische binnenlandse tarieven verkoopt. Daar kan je nog altijd een weekendretour uit trekken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”

Bericht door en-es »

Komend weekend dus twee daagjes naar Mechelen. Via vakantieveilingen voor 20 euro twee enkele reizen binnen Nederland plus 13.50 euro voor weekendretoer Roosendaal-Mechelen. Maakt bijelkaar 33,50 euro. Een urly burd kost me 58 euro. :?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten