OVer je reiservaringen in juni 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Zugführer »

Daniel schreef:Check ik braaf in met m'n kaartje Enschede-Gronau, is de enige reactie van de kaartlezer "kaart ongeldig" :P
Maarja, in ieder geval weer die paar missende metertjes spoorlijn tussen Glanerbrug en de grens af kunnen strepen vanmiddag.
Ik had exact hetzelfde toen ik gisteren met een kaartje Zevenaar - Emmerich wilde inchecken, vond het ook al raar, maar de uitleg van Cassie verklaart het wel, al is het systeem zo dus niet waterdicht. Ik was gisteren trouwens ook in Gronau :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Daniel »

Ach, ik was er vandaag precies 2 minuten: ideaal zo'n snelle overstap zodat het even gauw op een loze zondagmiddag kon :p
Nu alleen nog een keertje de boog Breda - Antwerpen, maar dat lukt wel met inchecken, dan resteren alleen nog Eemshaven en Nieuweschans - Weener (maar die kunnen "gratis") voor ik het hele Nederlandse net compleet heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door regenmaker »

Ik had hem compleet (met uitzondering van enkele boogjes), maar moet nu alleen nog de Eemshaven. Dat komt nog wel een keertje. Eerst een paar keer naar Duitsland. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door cassie127 »

Voor het Nederlandse net moet ik alleen nog Rotterdam - Antwerpen (Thalys), Breda - Antwerpen, Landgraaf - Kerkrade Centrum en Maastricht Randwyck - Luik
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Chrysa »

Eemshaven moet ik ook nog, maar ik heb echt geen zin om 9 uur in de trein te zitten daarvoor. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef:Rotterdam - Antwerpen (Thalys)
Stuk voordeliger optie (tenzij je toch al een keer naar Parijs wilde ofzo) is een weekend met werkzaamheden in Breda te pakken: dan kan je gewoon per Benelux rechtdoor op de HSL. Zo heb ik dat stuk ook gedaan een tijdje terug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door regenmaker »

Wat ik eigenlijk niet snap is dat mensen hun grensstukje niet aan een reis naar Duitsland of België koppelen, maar gewoon even een slagje heen en terug doen. :?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Daniel »

Daar heb ik nou niet altijd zin in, maargoed… Hengelo - Bad Bentheim gedaan in combinatie met een weekendje Berlijn, Arnhem - Emmerich en Venlo - Kaldenkirchen op twee verschillende momenten in een reisje naar Wuppertal, Landgraaf - Herzogenrath en Eijsden - Visé in combinatie met een rondje in de Euregio. En Roosendaal - Essen bij een weekendje Antwerpen.
Oftewel, dit was eigenlijk een zeldzaam geval dat ik slechts heen en weer ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Ik vond de zit naar Eemshaven ook lang, maar het uitzicht is wel geweldig, met helder weer kan je Borkum zien. Een van de mooiste stukjes spoorweg in Nederland, als je het mij vraagt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:Wat ik eigenlijk niet snap is dat mensen hun grensstukje niet aan een reis naar Duitsland of België koppelen, maar gewoon even een slagje heen en terug doen. :?
Niet iedereen heeft zin/tijd om door Duitsland te zwerven.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door regenmaker »

Maar wel om een stukje traject van 5 à 10 min aan de andere kant van Nederland af te strepen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door cassie127 »

Overigens is een retourtje Glanerbrug - Gronau wel een stuk goedkoper geworden sinds het Westfalentarif.
Daarvoor kostte een kaartje €3,25 nu nog maar €2,- Voor een enkele reis zonder korting. Met NL gratis is het al mogelijk voor €1,20 enkele reis
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Daniel »

Dat is dan vanuit de DB-automaat? Ik had voor deze nog in herinnering dat de NS-automaat het goedkoopste grenskaartje opleverde, maar wat daar uit komt kost € 1,60 enkele reis met NL gratis.
Al betaal je daar vast voor die overbodige inkt die me verteld dat een kaartje naar Gronau niet geldig is in Thalys/Eurostar :lol:
regenmaker schreef:Maar wel om een stukje traject van 5 à 10 min aan de andere kant van Nederland af te strepen?
In dit geval heb je hier een erg slecht argument: vanuit Enschede de grens over ben je toch al zo'n 2 uur onderweg voor je echt ergens bent, de reis van Amersfoort naar Enschede was in mijn geval nog korter (zelfs met het ommetje via Zwolle i.v.m. werkzaamheden erbij).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door regenmaker »

Gronau - Münster Hbf is precies 1 uur enkele reis dat valt nog wel mee.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

De treinen Enschede - Münster zijn wel in een buitencategorie oncomfortabel te scharen wat mij betreft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef:Dat is dan vanuit de DB-automaat? Ik had voor deze nog in herinnering dat de NS-automaat het goedkoopste grenskaartje opleverde, maar wat daar uit komt kost € 1,60 enkele reis met NL gratis.
Al betaal je daar vast voor die overbodige inkt die me verteld dat een kaartje naar Gronau niet geldig is in Thalys/Eurostar :lol:
regenmaker schreef:Maar wel om een stukje traject van 5 à 10 min aan de andere kant van Nederland af te strepen?
In dit geval heb je hier een erg slecht argument: vanuit Enschede de grens over ben je toch al zo'n 2 uur onderweg voor je echt ergens bent, de reis van Amersfoort naar Enschede was in mijn geval nog korter (zelfs met het ommetje via Zwolle i.v.m. werkzaamheden erbij).
Het goedkoopste is via de NS automaat of International website. Maar voor tarief van €1,20 moet je ook railplus hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door VIRM »

Vanmiddag gezien hoe snel de klantenservice (ik neem aan via een andere afdeling binnen NS) kan schakelen met de HC van een trein. De HC van mijn 3345 was volgens mij helemaal aan de andere kant van de trein, dus stuurde ik vlak na Lelylaan een PB aan NS Facebook waarin ik meldde dat de omroep het niet deed. na een bevestiging door de webcare werd er vanaf Hoofddorp handmatig omgeroepen. :pos:

Op de terugweg wilde ik na de overstap in Leiden (komende vanuit Alphen) de 1875 nemen. Die werd vlak voor vertrek aangekondigd met +8, maar even later werd die +22. Dan maar de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie], en met +18 aangekomen in Zaandam.
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:Ik vond de zit naar Eemshaven ook lang, maar het uitzicht is wel geweldig, met helder weer kan je Borkum zien. Een van de mooiste stukjes spoorweg in Nederland, als je het mij vraagt.
Ik ben er een keer met de auto geweest, ik vind het juist een zeer nare plek. Misschien komt het dat omdat ik er op een zondag was, wanneer er in de Eemshaven niet zo veel gebeurd. Op die keurig nette dijk staanterwijl je niets hoort behalve de wieken van de windturbines, en in de verte die zielige windmolen 'Goliath' zien staan tussen de gigantische turbines. Nee, niets voor mij.

Afbeelding
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Nitein-Repart »

cassie127 schreef:Voor het Nederlandse net moet ik alleen nog Rotterdam - Antwerpen (Thalys), Breda - Antwerpen, Landgraaf - Kerkrade Centrum en Maastricht Randwyck - Luik
Maastricht - Liège is gaaf, met een oude trein langs vervallen huizen, oude mijnschatten in de verte en door wat achterbuurtjes. Ik hoop echt dat de NMBS zich verzet tegen de komst van Arriva, want nieuwe Flirts doen echt afbreuk aan dit traject.

Met die andere lijnen die jij noemt ook geen ervaringen. Recent (4 mei) wel een deel van de Utrechtse Sneltram en de Soesterlijn kunnen afstrepen. Blijven nog wat rails in de uithoeken van het land over, maar nog geen plannen om die weg te strepen.

In het najaar maar eens kijken of de Syntus- en Keolis-Flirts (als er tenminste sneltreinen van Enschede naar Zwolle rijden en de RB61 een beetje betrouwbaar is) uitgetest kunnen worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door cassie127 »

De RB 61 is inmiddels redelijk betrouwbaar geworden *O* nu nog wachten tot men begint met het aanpakken van spoor 9 in Zwolle... Al heb ik het vermoeden dat daarmee gestart gaat worden vanaf 30 juni
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door marvinkok »

Dat is wel de bedoeling voor zover ik weet.
RB61 draait inderdaad goed, grootste probleem is het enkelspoor in Duitsland met daarmee samenhangende vertragingen...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door regenmaker »

Waar ligt het enkelspoor?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Tussen Kirchlengern en Herford.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Ik denk dat het vanochtend spookte op de Moerdijk, of dit moet toeval zijn:

Afbeelding

De schade was overigens +13 te Amsterdam Centraal, dus “valt mee”.

Vanavond valt niet mee:
Afbeelding

Ik wordt echt heel heel heel moe van dit aanhoudende gepruts.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door VIRM »

Misschien een ideetje om in het Ontmoetingspuntforum een topic te openen, waarbij gebruikers aangeven welk deel van het spoornet zij nog willen doen en of er medereizigers zijn die dat stuk ook nog moeten doen? Samen is leuker dan alleen. :)

Vanmiddag met de [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 uit Den Haag naar Leiden. Er was weer eens een defecte trein op Schiphol, dus in plaats van de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] koos ik voor de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] en kon in Sloterdijk overstappen op de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie]. Hoewel de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] uiteindelijk met +1 aankwam in Zaandam, was ik met de extra overstap op Sloterdijk en de vertraagde trein sneller. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten