(BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door MdJ »

-Vandaag stond de Cxx2836 op vertrouwde bodem, hij mocht rijden op lijn 43 (Arnhem-rotdorpjes-Dieren-rotdorpjes-Apeldoorn), evenals de (heel erg) ex-Apeldoornse 2790.

-Proefbusjes_on Tour: De 3788 (The Wispher) leek te rijden op lijn 11 tot 12:00, daarna werd hij gewisseld door een LED-Volvo. Of ze hadden een half uur ervoor die LED-volvo verstopt, waarbij de 3788 dan als tweede bus reed.
-Ook het proefbusje in Arnhem was weer druk aan het rijden. Waarom rijdt dat ding eigenlijk alleen maar op lijn 3?

-Op lijn 5 (Berg en Bos-Woudhuis) een citaro, op lijn 10/15/18 minimaal 1 ambassador. Op lijn 109 een citaro ipv een stads-volvo. Blijkbaar toch een chauffeur die met een Volvo over de snelweg niet handig leek.

-Veel vertraging op de stadslijnen: Op lijn 17 heeft een rit niet gereden omdat die met +15 aankwam uit Sprenkelaar op het station. Ook een rit op lijn 7 (Orden), 8(Anklaar) en lijn 9 (Rivierenkwartier) vervielen. Ook op lijn 1 een bus die met +15 reed ter hoogte van "De Egelantier". Lijn 2 zat er 5 minuten achter (reed met +5). Minder was dat de bus op lijn 1 niet gewisseld wordt op het station (en dus doorgaat als lijn 4 naar het Lukas Ziekenhuis), waardoor deze bus de gehele avond nog met een vertraging rijdt/zal rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

M57 schreef:De UvA, de VU, de HvA en verschillende ROC's.
+ Hermitage dat sinds de opening al zo'n 260.000 bezoekers boven verwachting zit ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Freek »

Ik dacht dat OVc appartuur gekoppeld is aan infoxx bij cxx, dit levert op de Heyendaalshuttle in Nijmegen problemen. Ik heb in een week tijd 2 keer gratis kunnen reizen.

Doordat lijn 10 een rondje rijdt en daardoor 2 maal op dezelfde plek op tijdens dezelfde dienst komt springt de infoxx veelal op storing (in de trant van hé station Heyendaal, owja volgende halte uni-oost of nee, cs of toch uni-oost of was het nu cs, naja storing). Hierdoor werkt de OVC ook niet. Heerlijk voor mij, daardoor zoals gezegd al 2 maal gratis Nijmegen CS - Heyendaal kunnen doen.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die CAFjes zijn net mini-virmpjes af en toe, er viel vanavond een miezertje regen en gelijk weer slippartijen van hier tot tokyo :(.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Ze hebben erg veel last van prut. Er komen blaadjes, kranten en afval op het spoor terecht, dat wordt nat en vermalen door de wielen. De wielen voeren vervolgens dat spul mee steeds verder de baan op waardoor op het eind de hele ringlijn een glijbaan is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Ze wisten het vast niet van elkaar, maar echt handig was 't vanmiddag niet... lijn 77 en 65 kwamen achter elkaar aangereden bij halte Europalaan in Utrecht, waar de vooroprijdende lijn 77 doorreed (en zo goed als leeg was). Lijn 65 stopte wel, maar daar pasten de wachtende reizigers alleen na wat proppen in. Was 'n soort van schuifpuzzeltje in die bus :P
Stond zelf naast de chauffeur en ontdekte zodoende de reden voor deze uitzonderlijke drukte: het was niet de bus 65 die om die tijd hoort te komen, maar 't was die van twee ritten eerder :roll: +20 is toch wel erg veel op een lijn die om de 10 minuten rijdt, het zal wel vastgestaan hebben op de Lekbrug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Gekko123 »

Vanmiddag zag ik in Doorn rond half 4 een CXX-bus uit de 8200-serie rijden op lijn 56 naar Wijk bij Duurstede. Dit was wel erg opvallend, aangezien hier vaak Amba's uit de serie 4100 of 4200 rijden, soms de 8637 en bij hoge uitzondering een BRU-gele CXX-bus...
Vraag me af of het mogelijk is om in die 82xx met de OV-chip te betalen...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

Dit zal de 8263 geweest zijn. ;) Als het goed is kun je bij die wagen ook met je OV-chipkaart betalen, geheel zeker weten doe ik het niet.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Rijden er nog bussen zonder chipkaartapparatuur rond bij connexxion dan? Alles zal toch ondertussen wel zo'n beetje voorzien zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Ja, in augustus had ik nog de 2585 in Friesland die geen ov-chipkaartlezers had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:+20 is toch wel erg veel op een lijn die om de 10 minuten rijdt, het zal wel vastgestaan hebben op de Lekbrug.
Tja, het was vandaag (en zeker vanochtend) enorm druk op de weg in de regio Utrecht...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ruben »

Nieuwe tramlijn door de Roetersstraat, nummer 31. 8-)
Halteerde bij de calamiteitenhalte voor de UvA, en zag hem even later op de Plantage Parklaan staan, als lestram. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Tja, het was vandaag (en zeker vanochtend) enorm druk op de weg in de regio Utrecht...
Al heel de maand is het enorm druk, ook in de stad zelf. Heb nu al diverse keren vastgestaan met de bus op de Vondellaan, steeds net voor de bocht waarna de busbaan voor linksaf ri. Bleekstraat begint. Da's van februari t/m augustus nooit voorgekomen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door tsov »

@NS-R: Het lijnnummer van een lestram is altijd 31, want dan verschijnt er zo'n mooie blauwe L op de film. Waarom dat getal dan op de displays verschijnt snap ik niet helemaal, want daar kun je volgens mij ook een mooie L bakken. Ik heb ook wel eens de lijnnummers 50 en 51 gezien, ik meen dat 50 het GVB-logo is en 51 het tijgervel.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Ik zat in Blokkendoos 801 op lijn 7 vandaag. Het interieur zag er piekfijn uit, ken blokkendozen waar het slechter is. Maar toen we de bocht om gingen bij de halte Korte 's-Gravesandestraat stopte de tram opeens nadat hij net was begonnen de boog te nemen. De voordeur ging open en de bestuurder stapte uit. Hij liep naar achter tot ongeveer ten hoogte van de conducteur, en raapte een blauwe plaat op. Hij liep ermee naar binnen en zette deze tegen de eerste stoel achter de cabine aan. Later toen ik er bij Weteringcircuit uitging zag ik dat aan de rechterkant bij het eerste onderstel de schortplaat ontbrak.

Op lijn 3 reed een trapwagen instructieritten, onder andere vanuit de trein gezien bij de Zoutkeetsgracht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door STF »

Een schortplaat zit ook maar met twee driekantslotjes vast, kan weleens los rammelen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ruben »

tsov schreef:@NS-R: Het lijnnummer van een lestram is altijd 31, want dan verschijnt er zo'n mooie blauwe L op de film. Waarom dat getal dan op de displays verschijnt snap ik niet helemaal, want daar kun je volgens mij ook een mooie L bakken. Ik heb ook wel eens de lijnnummers 50 en 51 gezien, ik meen dat 50 het GVB-logo is en 51 het tijgervel.
Ah. :) De keren dat ik lestrams zag, was dat altijd op lijn 5, waar dat lijnnummer niet gebruikt hoeft te worden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Ik zat in Blokkendoos 801 op lijn 7 vandaag. Het interieur zag er piekfijn uit, ken blokkendozen waar het slechter is. Maar toen we de bocht om gingen bij de halte Korte 's-Gravesandestraat stopte de tram opeens nadat hij net was begonnen de boog te nemen. De voordeur ging open en de bestuurder stapte uit. Hij liep naar achter tot ongeveer ten hoogte van de conducteur, en raapte een blauwe plaat op. Hij liep ermee naar binnen en zette deze tegen de eerste stoel achter de cabine aan. Later toen ik er bij Weteringcircuit uitging zag ik dat aan de rechterkant bij het eerste onderstel de schortplaat ontbrak.
Ah, mijn dagelijkse forensen-route met lijn 7/10 :D. Viel me laatst een keer op dat er in een Blokkendoos (had ik toen ook op lijn 7) een alternatief interieur is met een ander kleurtje stof op de stoelen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door STF »

Ik ben op een forum een keer het overzichtslijstje van combino tegengekomen welk nummer welke betekenis heeft. Ze nummeren in ieder geval door tot 90 (de nummerreeks is niet volledig gevuld hoor). Er zit zelfs een nummer in dat gebruikt kan worden wanneer een combino als museumtram gaat rijden. :lol:
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Sinds kort reed de Qbuzz 1089 zonder nummertje aan de binnen -en buitenkant rond. Niet echt duidelijk dus, maar daar is verandering in gekomen, want met een stift is nu het nummertje voorop geschreven. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

Toen ik gisteren na een tijdje weer eens met de metro van Rotterdam ging, reed ik onder andere met Teetje 5227.
Deze is aan de binnenkant volledig beplakt met reclame over het 'nieuwe' metronet vanaf 13 december.
Overigens vraag ik mezelf af of de verlettering van de metrolijnen, naast de verbeterde duidelijkheid, er ook mee te maken kan hebben dat de RET stoer kan doen dat ze 5 metrolijnen hebben (dus net zoiets als de MIVB met 6 'metro' lijnen :roll: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:
Bee schreef:Eh, dat is een noodmaatregel zover ik weet, aangezien er mensen van de roltrappen afvielen, omdat de doorstroming bij de poortjes nog niet optimaal is. Mensen raken in de verdrukking, moeten al op de roltrap op de rij staan en dreigden naar achteren te vallen. Er staan ook extra toezichthouders om mensen met uitcheckproblemen er direct uit te vissen, aangezien het anders hopeloos vastloopt.
Hier op terugkomende, dagelijks rond 8 uur en om 11 uur staat er een lange dikke massa mensen langzaam lopend tot stilstaand vanaf het hellend vlak bij de roltrappen tot de poortjes op het Centraal station. De wachtrij loopt op tot ongeveer tien minuten. Hoe dit komt: Iedereen wacht tot de deurtjes weer dicht zijn voordat ze gaan inchecken, hierdoor duurt het inchecken 3x zo lang als theoretisch mogelijk. Er zijn toezichthouders actief om probleemgevallen er direct uit te vissen.
Om hier dan weer op te reageren:
Wanneer iedereen snel achter elkaar uitcheckt (incheckt) en iedereen ook een geldige uitcheck (incheck) heeft, is er inderdaad niets aan de hand. Maar het systeem reageert wat traag waardoor het kan voorkomen dat *jij* tegen een sluitend poortje oploopt als *degene voor jou* een ongeldige uitcheck (incheck) heeft. Niet zo gek dus dat mensen een gat laten vallen, dat doe ik ook.

Maar in Amsterdam zal je nu nog meer het onwennige hebben, dat ben ik wel met je eens ;)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JWM »

meltrain schreef:Overigens vraag ik mezelf af of de verlettering van de metrolijnen, naast de verbeterde duidelijkheid, er ook mee te maken kan hebben dat de RET stoer kan doen dat ze 5 metrolijnen hebben (dus net zoiets als de MIVB met 6 'metro' lijnen :roll: ).

Dat is er eentje meer dan in Amsterdam :twisted:

Maar ik tel bij de MVIB maar 4 metrolijnen en nog een hele rits aan trams met een premetro trajectdeel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

Klopt, de MIVB heeft ook maar 4 metrolijnen: 1, 2, 5 en 6 (waarbij lijn 2 eigenlijk een ingekorte lijn 6 is en ze dus net zo goed hetzelfde nummer hadden kunnen hebben).
Echter geeft de MIVB de tramlijnen 3 en 4 ook vaak aan als metro, in elk geval staan ze als enige niet-metrolijnen ook (gedeeltelijk) op de officiele metroplattegrond.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JWM »

Die 3 en 4 lijken ook meer op een metro dan de Rotterdamse E.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten