Mokum

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Er ontbreekt nog 1 sticker naar mijn idee:

DEZE VEERPONT
VAART IN GEZUIVERD
RIOOLWATER
Amsterdammer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 08:01

Re: Mokum

Bericht door Amsterdammer »

@ wubbo:thanks voor de moeite!
@STF:wat dacht U van:Deze bus rijdt op rode diesel? :twisted:
Amsterdammer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 08:01

Re: Mokum

Bericht door Amsterdammer »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op zondag 4 oktober was RET 310 te gast in Amsterdam.er werd heel historisch lijn 70 gereden,van het Haarlemmermeerstation
naar het Amsterdamse Bos.Nou was er helaas erg weining animo voor,en zo reden we een rondje door de stad,met als uniek gevolg dat ik deze CSA 2 van de RET,voor het Centraal Station kon fotograferen! :pos:

Afbeelding
Ook leuk:hedenmiddag lijn 25 naar Cruiseterminal-via CS,uiteraard-op het Binnenhof te Amstelveen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mokum

Bericht door Ardan »

Wat deed-ie daar dan :P Wel grappig om een trapwagen eens met 25 Cruiseterminal op het scherm te zien ipv dat eeuwige 5, 16 of 24. Maar ik neem aan dat het wel een foutje was geweest.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Wat ik eigenlijk opmerkelijker vind is dat er Cruiseterminal via CS op staat, dit is een aantal jaar geleden gewijzigd in Passenger Terminal (PTA) via CS.
Amsterdammer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 08:01

Re: Mokum

Bericht door Amsterdammer »

Haha,ja,lijn 25 was natuurlijk een foutje.Werd dan ook gauw hersteld.De wagen vertrok dan ook gewoon als lijn 5.
Ik vond die Cruiseterminal ook erg vreemd,ik had dus ook PTA verwacht.Nou ja leuk voor mijn verzameling:ik heb op deze plek ook een extra dienst van lijn 7 en zowaar zelfs lijn 75,inclusief kroon.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mokum

Bericht door Ardan »

Wel leuk om te zien inderdaad. Ik denk dat GVB zoiets had van 'boah, die trapkarren zetten we toch niet op de 25 dus hoeven we dat ook niet te veranderen'..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Maar ze waren destijds al omgeprogrammeerd naar Passenger Terminal (PTA) via CS, dus er is denk ik iets fout gegaan bij een software update. :?
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Waarom heeft die RET-bus trouwens een Amsterdamse bestemming op de lijnfilm? Vind het toch een beetje vloeken in de kerk :P, er zijn toch nog wel wat GVB CSA's bewaard gebleven :)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Misschien is er wat op te vinden op deze Wikipedia pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdams_busmaterieel

Hierop staat echter zoveel informatie zo onoverzichtelijk verwerkt dat ik niet kan vinden welke er bewaard zijn gebleven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

CTRL+F en dan met zoekterm MUSA doet wonderen:

"De 373 schitterde op 16 september in de jubileumparade van het 100-jarige GVB en werd op 2 oktober eigendom van de MUSA."

Ze hebben er dus wel één.

Het complete lijstje wat de MUSA heeft vindt je trouwens hier: http://www.museumbus-amsterdam.nl/neder ... bussen.htm
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Ik weet toch niet dat die organisatie MUSA heet, hoe kan ik het dan vinden :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, ik ben het met je eens dat die wiki íets anders ingericht had kunnen worden :shock:. Maar wat er op staat is opzich wel geinige informatie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mokum

Bericht door Wubbo »

Volgens mij hoor ik daar een vrijwilliger om die informatie eens overzichtelijk op onze Wiki te zetten ;-)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

*Schop*
*Blaas*
*Kuch, kuch*

Eerder in dit topic was sprake van de Amsterdamse blokkendozen die naar Sarajevo gingen. Vandaag plukte ik via een ander forum deze foto van Flickr:
Afbeelding
Let ook op de 'Amsterdamse' reclame links van de tram :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mokum

Bericht door Meltrain »

Heeft deze foto ook niet een paar maanden geleden voorop de OdR gestaan? :?
Hij komt me namelijk vaag bekend voor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat geinig zeg... Die tram bevindt zich in elk geval wel in veel beter sferen dan de trams hier, wat een fijn weer is het daar zeg :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Vind je het gek, die foto is genomen in juli 2009, aangezien het Sarajevo Film Festival elk jaar in juli is :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hm dat zal ook een hoop verklaren. Maar die hele architectuur daar ook, prachtig!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mokum

Bericht door Fles »

Hee wat grappig: CSA-bussen zijn het Artikel van de Dag vandaag op de Nederlandse Wikipedia :)

klik
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Maar helaas staan er geen Mokumse plaatjes op :( :wink:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Vanwege werkzaamheden is lijn 2 nog tot half april omgeleid via de Rozengracht en de Marnixstraat, hier de 2055 op de Marnixstraat.
Afbeelding

De 2108 op lijn 7
Afbeelding

De 339 op lijn 21
Afbeelding

De 2122 op lijn 3
Afbeelding

De oudste Jonckheer naast één van de weinige nog niet gerenoveerde Bijlmerflats.
Afbeelding

De Connexxion 5710 op lijn 158
Afbeelding

Bee's stamlijn kwam ook nog even (letterlijk) om de hoek kijken.
Afbeelding

Eén van de weinige echte Arriva-Qliners in Waterland.
Afbeelding

Een Gooise Regioliner naast de brandweer'kazerne' naast metrostation Verrijn Stuartweg.
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Ik had wel foto's van de omleiding van de 22, 37 en 40 in de Pontanusstraat verwacht (A) Ook niet echt een straat waar elke dag gelede bussen doorheen worden gejaagd :P

(Voor de oplettende lezer: De Pontanusstraat ligt tegenover de Zeeburgerstraat, dat onderdeel is van de route van lijn 22. Lijn 22 richting de Spaarndammerbuurt rijdt een echt rondje Dapperbuurt, en theoretisch zouden er dus van een lijn drie bussen op dezelfde kruising kunnen staan die allemaal een andere straat in slaan :P )
Laatst gewijzigd door Suus op di 16 mar 2010, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Ik wist niet eens dat die was :oops: Nog snel eens doen dus, lees op internet dat het nog maar tot en met vrijdag is...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

De werkzaamheden zijn verlengd tot 26 maart.

Hierdoor zijn de werkzaamheden in de Molukkenstraat uitgesteld en een week ingekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten