OVer je treinreiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

- t1014 reed niet i.v.m. een defecte trein op de HSL
- t9725 reed met SLT-IV
- op Ut stond aannemelijk de t9818 defect op spoor 12, waardoor het enige tijd duurde voor we met de t12723 konden binnenkomen: pas toen de t518 weg was kon dat op een afwijkend spoor. Ondertussen was de t9818 ook langsgekomen, maar die leek vanaf spoor 18 of 19 te komen. Vervangend materieel wellicht?
Er kwamen rond die tijd ook twee SLT-IV's van Utctw, was het soms een SLT die moest worden afgesleept dan? Zelf niet kunnen zien door andere treinen die in de weg stonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

- t1014 reed niet i.v.m. een defecte trein op de HSL
Ik heb die trein vanochtend wel weg zien rijden uit Amsterdam Centraal met reizigers. Opgeheven vanaf Schiphol?

Verder was er voor de t141 niet optijd een machinist, dus die is met +45 vertrokken uit de Wgm.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Justin »

De mcn van t2848 wilde niet echt remmen bij benadering van Rta. Ter hoogte van de TNT werd omgeroepen dat men vergeten was te stoppen en maar een haltering op Rtn ging maken. Gelukkig voor diegenen dat de s9700 wel reed, want men hoefde maar 2 minuten te wachten daardoor. Lekker bezig haha!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:
- t1014 reed niet i.v.m. een defecte trein op de HSL
Ik heb die trein vanochtend wel weg zien rijden uit Amsterdam Centraal met reizigers. Opgeheven vanaf Schiphol?
Neuj, ik was gewoon niet bepaald wakker... het was de t1009 die opgeheven was :wink:

Wat me vandaag ook nog opviel: vanmorgen kwam ik met de t2114 al afwijkend op spoor 8 op Rotterdam Centraal binnen en zag ik wat werkvoertuigen op het gebruikelijke spoor 9 en het naastgelegen spoor 10 staan. Vanmiddag was men daar nog steeds bezig en bleek aan de kop van het perron aan de Schiedamse zijde een heel stuk spoor verdwenen te zijn. Dat moest kennelijk vervangen worden, verderop was men ook al spoorstaven aan het doorslijpen.
Kwam allemaal niet heel erg gepland op me over, vooral omdat er de hele dag met doodgewone spoorwijzigingen gewerkt werd i.p.v. de gebruikelijke blauwe vertrekstaten. Was er iets ontdekt wat acuut hersteld moest worden ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Het zou me niks verbazen als dat ineens met spoed moest gebeuren. In mijn stagetijd bij BAM Rail in juni hoorde ik al dat dat spoor er niet al te best bij lag. Het was ook zeker BAM Rail die er aan het werk was?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Mja inderdaad BAM Rail.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Er zaten weer twee setjes Mat'64 op de Zaanlijn, waaronder een solo Plannetje T in spitstrein 5854 :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Ja, dat was waarschijnlijk de m512. Die had ik al eerder als s5800 naar Avat zien vertrekken die dag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

De s4000 die rond 7.05 uur op Rotterdam Centraal aankomt reed vanmorgen met een los Plan V'tje, hopelijk is daar voor de trein terug wat bijgeplaatst...

Edit: het bleek de t9712 met flinke vertraging te zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:- t9725 reed met SLT-IV
De t9718 gisten ook. Het was stel 2404 als ik het vanuit de metro te Rta goed gezien heb.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

Thijs zag rond 16.50 een SLT Rotterdam binnenrijden uit de richting Gouda. Ongetwijfeld in de s9700.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Nog van gisteravond: Ik zag dat trein t4576 met ICM4 +ICMm3 reed, en zo ook weer terugkwam in Amsterdam als laatste trein uit Enkhuizen naar Amsterdam. Deze trein gaat dan over in de t7493 die dus ook met 7 bakken ICM reed. Zelfde setje als wat eerder al op de Veluwe als stopper reed?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Thijs zag rond 16.50 een SLT Rotterdam binnenrijden uit de richting Gouda. Ongetwijfeld in de s9700.
Zonder twijfel ja, de t9752 komt om 16.54 uur in Rotterdam binnen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Justin »

T zit me weer niet mee: wilde met trein t5036 naar Rtd en daar overstappen op de s1000 naar Shl. Maar doordat t5134 +15 had en spoor 9 te Rtd nog niet vrij was i.v.m. werkzaamheden wilde het niet lukken.

Trein t1934 moest natuurlijk bij Rtst ervoor, en later moest er een lege Thalys mijn trein uiterst links naar Brd gaan kruisen vóór Rlb. Aangezien de vertraagde t5134 spoor 8 op Rtd bezette, en de t1934 die ook moest hebben, stond ik midden in de Willemstunnel stil, na al eerder 10 min over het stukje Rlb-Rtz gedaan te hebben. Ook het stationnement op Rtb duurde wel erg lang (en een t2136 die ons alsnog ), net als lang voor de rode staan bij Wiltn.

Uiteindelijk met zo'n +25 op Rtd aangekomen, Fyra gemist, s2100 gemist, s2200 ook nergens te bekennen :(. Bleek dat er sein/wisselstoring te Rtd ri Sdm was =(. Werd helemaal niks doorgecommuniceerd, was wel jammer :(. Ben uiteindelijk maar via Ut gegaan...

Later op de dag vanuit Ah de t124 genomen naar Asd, waar we godzijdank voor de s3000 op Ut uit mochten (we hadden +10). Aangekomen op Asd nu maar een tweede poging wagen met de Fyra van 17:45. Deze kwam alleen met +15 opdagen door "technische problemen op Watergraafsmeer". Uiteindelijk om 18:42 aangekomen op Rtd, waar de deuren niet open wilden en ik ook nog eens m'n t5069 weg zag rijden :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Etienne »

De CTA-bak op spoor 3 te Den Haag Laan van N.O.I. is al een paar dagen dood. Geen enkele stoppende snel- of stoptrein geeft hij weer. Gelukkig weten de meeste mensen wel dat er het ene kwartier een stoptrein komt en het andere kwartier de sneltrein :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Er zijn gelukkig ook vertrekstaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Wat is er met de HSL aan de hand :?
Tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door technisch onderzoek op het HSL trace rijden er tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal geen treinen.
  • Reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Den Haag HS.
    Prognose:
  • Dit kan enkele dagen duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door tsov »

Ja, leuk, ik wilde eigenlijk gisteren al met de hsl op mijn reis van Amsterdam naar Dordrecht. Daar kwam wat tussen, zodat ik via Utrecht moest reizen en dat gaat wat lastig per Fyra. Dan maar vandaag op de terugreis dacht ik, dus ik had gepland de laatste uit Rotterdam van 22.00 te nemen, maar toen meldde ARGOS dus "technisch onderzoek"...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

!

Bericht door Ardan »

Haha ja, diezelfde trein wilde ik dus ook nemen. Die van 22 00 uit Rtd. Geen idee wat er dan voor technisch onderzoek zonodig moest plaatsvinden. Misschien iets met geluidsoverlast? Ik las iets over dat er iets van 2500 klachten waren binnengekomen.
Heb overigens ook een kijkje genomen in het nieuwe metrostation Rtd. Ik moet zeggen, erg fraai allemaal! Veel ruimte en licht, en al die gekleurden balkjes aan het plafond vond ik ook erg leuk. Waarom lukt dat daar wel denk ik dan...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

Vannacht ging ik met de t2295 vanuit Delft naar Rotterdam Lombardijen.
Althans, dat wilde ik... Helaas viel ik in slaap en werd net na Zwijndrecht pas weer wakker. :(
gelukkig kon ik nog wel naar huis bellen en kwam mijn moeder me dus midden in de nacht ophalen op het station van Dordrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ah, de enige 2200-trein, met Mat'64 :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Jij slaapt dus voorlopig zeker niet meer in de trein meltrain. :P

Een goede tip is de manier die ik zelf gebruikte tijdens mijn nachtelijke stageuren in juni bij de BAM. Ik zette in de t5119 altijd de wekker om 6 uur, zodat ik net een paar minuutjes voor de aankomst op Rotterdam Centraal wakker werd. :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Gisteren rond negen uur 's ochtends een lege Thalys door Nieuw Vennep, richting zuiden, terwijl er kort daarvoor ook al een Thalys zuidwaarts ging :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Een goede tip is de manier die ik zelf gebruikte tijdens mijn nachtelijke stageuren in juni bij de BAM. Ik zette in de t5119 altijd de wekker om 6 uur, zodat ik net een paar minuutjes voor de aankomst op Rotterdam Centraal wakker werd. :)
Ja, dat had ik ook al gehoord van een taxichauffeur in Dordrecht.
In elk geval ga ik het vannacht gelijk uitproberen, als ik zeer waarschijnlijk weer de t2295 heb. :wink:
(Die trein heb ik de afgelopen weken trouwens al vaker gehad, maar tot dusverre ging het goed.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Ardan »

Of je kunt minder gaan drinken daar in Delft, zodat je niet in de trein je roes uit hoeft te slapen ;) (ik weet het, is moeilijk, is moeilijk..)
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten