Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Marc »

Mikos schreef:Jup, schermnummer en locatie zijn benodigd. Maar ook een foto kan een zinvolle toevoeging zijn. :pos:
Moet ik dan van alle borden in Maastricht de nummers noteren, het was algemeen blijven hangen :mrgreen:. De melding van mij is inmiddels opgelost.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Marc schreef:Moet ik dan van alle borden in Maastricht de nummers noteren
:Y

Anders kan ons Ome Mikos niks -o-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Wubbo schreef:Maandag meer in dit theater verwacht ik ;-)
Ja, ik had de tussenpersoon al 'tot morgen' gezegd.
Marc schreef:Moet ik dan van alle borden in Maastricht de nummers noteren, het was algemeen blijven hangen
Neuh, eentje is genoeg. :Y
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Mikos, je had een poos geleden hier enquêtes uitgezet over de omroep en de zichtbaarheid van de HC. Heb je daar toevallig nog wat van teruggehoord? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ja, intern hebben we er wat discussie over gehad en dat wordt als het goed is nog verder opgepakt. Ik heb ook de vraag gekregen iets met de uitslag hier op het forum te doen, dat zal ik binnenkort ook een regelen.

Edit: U vraagt, wij draaien.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door groningen »

Scherm 12079 heeft een licht blauwe kleur op het beeldscherm. De balken zijn niet zichtbaar.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Mikos schreef: Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
(A) (A) (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door groningen »

Station Groningen (12079) tussen de stationshal en de trap naar boven + tussen Ako en Kiosk.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door groningen »

Trouwens "we" hadden het over Meppel, dat op alle schermen wordt aangegeven (in Groningen) dat daar niet door de IC wordt gestopt. Nu; het staat er nog steeds.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het nieuwe wijzigingsblad gaat dan ook pas aanstaande zondag in.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door groningen »

Ik had met perronopzichter gesproken en die vertelde mij dat het gebeurde omdat de IC uit/naar Leeuwarden wel in Meppel stopt.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Doorgeefluik

Bericht door katvis »

Ik weet niet of het hoort, of dat het komt doordat ik bij de koppeling met de loc zit, maar rijtuig 20 144 maakt een raar slippend geluid dat van de draaistellen lijkt te komen.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Mikos heeft voor ICR-meldingen ook het vijfcijferige stamnummer nodig, dat begint met 16 en is te vinden op de balkons.

En ICR is nu eenmaal anders dan andere treinen, als je er nooit in zit kan dat even wennen zijn. Bij het optrekken en remmen voel en hoor je (afhankelijk van de machinist) het een en ander. Met warm weer kan je de remmen in de coupé ruiken en het gebonk op het emplacement van Amsterdam is onheilspellend. ICR is wel stiller geworden sinds ze volwielen hebben, maar de beste plaats is nog altijd zo ver mogelijk de coupé in. Wel opletten, er zit daar ook ergens een ventilatierooster aan de buitenkant waar in de winter de ijskoude lucht zo je voeten eraf laat vriezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

De klok op spoor 2 in Odz staat aan één kant stil om half vier, secondewijzer staat ook stil. Andere kant van dezelfde klok werkt gewoon.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

:N

Zoooo jammer. Zonder nummer kan ons Mikos niks, dus in Oldenzaal zal de tijd stil blijven staan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef:Mikos heeft voor ICR-meldingen ook het vijfcijferige stamnummer nodig, dat begint met 16 en is te vinden op de balkons.
De samenstellingen zijn ook op Somda te vinden. Hieruit blijkt dat de 20 144 in de 16126 zit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

dennistd schreef:De klok op spoor 2 in Odz staat aan één kant stil om half vier, secondewijzer staat ook stil. Andere kant van dezelfde klok werkt gewoon.
Doorgegeven. :pos:
trolly schreef:Zonder nummer kan ons Mikos niks
Nog maar even de openingspost met meldingsvoorwaarden doornemen, Trolly? :mrgreen:
luka23 schreef:rijtuig 20 144 maakt een raar slippend geluid dat van de draaistellen lijkt te komen.
Daar kan ik helaas niet zo veel mee, dergelijke dingen zijn 'te vaag' om er een melding van te kunnen maken. Mocht het echt iets ernstigs zijn, dan komt het vanzelf naar voren tijdens de materieelcontroles.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Bedoel je, dat klokken geen nummer hebben?

:shock:



Waar moet dat heen met deze wereld...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

_O- Ja, medegebruikers op een treinenforum vertellen dat iets geen nummertje heeft is altijd een garantie voor verbouwereerde reacties.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

:shock: -o- :shock: -o- :shock: -o- :shock: -o-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Mikos schreef:_O- Ja, medegebruikers op een treinenforum vertellen dat iets geen nummertje heeft is altijd een garantie voor verbouwereerde reacties.
Uiteraard. Want Dingen Zonder Nummertje zijn de bijl aan de wortel van Het Systeem. Zij voor de ware fapper zijn wat Het Beest voor de Gristen is — maar dan erger, want dat laatste heeft in ieder geval nog een nummertje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Misschien speel ik een beetje vals door te vragen om een omgekeerd doorgeefluik, maar is het solo ICM verbod in de weekenden overdag met ingang van dit wijzigingsblad weer verdwenen? Ik kwam ze gepland veel tegen in de 1600 vandaag. Van horen zeggen (maar ik wil ze niet zozeer melden, want ik was er zelf niet bij en kan de situatie daarom ook niet helemaal bevestigen) was dat in elk geval op Amf-Apd ook absoluut geen succes.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Heb je ook deurnummers? (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb intern nagevraagd, ik zie inderdaad dat er losse stellen hebben gereden. Op zich geen probleem, maar wel als het een omreisroute is. Of ik er terugkoppeling op ga krijgen is een ander verhaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten