Eurostar Amsterdam - London
-
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Hoeveel vliegtuigen naar Londen vliegen er inmiddels minder? Nul, vermoed ik zo...
Vanaf Schiphol vertrekken dagelijks ongeveer evenveel vliegtuigen naar Londen als treinen naar Utrecht.
Vanaf Schiphol vertrekken dagelijks ongeveer evenveel vliegtuigen naar Londen als treinen naar Utrecht.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Ik denk dat het er tientallen per dag zijn als je de gewone en de lowcost maatschappijen neemt.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
An sich niet zo gek dat het aantal vluchten niet is verminderd natuurlijk, de dienst die nu geboden wordt is nog niet op het niveau om goed te concurreren met het vliegtuig. Maar op dit moment speelt de discussie rond de groei van het vliegverkeer, en het aanbieden van meer treinen kan een oplossing bieden voor de capaciteitsproblemen op Schiphol. Het verkeer naar Londen is 8% van alle vluchten op Schiphol (40.000 vliegbewegingen op een limiet van 500.000), als je daar een substantiële vermindering in kan krijgen kan het verkeer op andere routes groeien.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Het vliegtuig blijft sterker voor transfers naar intercontinentale bestemmingen en de reistijd per trein zou nog wel wat beter kunnen. Maar met het overige aanbod aan Eurostar en Thalys met overstap in Brussel bestaat er al een fatsoenlijk aanbod aan treinen. Daar gaan die 2 directe ritten niet veel op uitmaken.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Zodra de douanefaciliteiten in Amsterdam en Rotterdam af zijn kan, met een korte stop in Brussel, Amsterdam - Londen in 3u35 gedaan worden, een kwartiertje langer dan Amsterdam - Parijs. Met de Douane erbij kan je dan van het Amsterdamse centrum naar de Thames in net iets meer dan 4 uur, met het vliegtuig doe je daar (zelfs al vlieg je op London City) minstens een half uur langer over. En aangezien de transferreizigers niet de hoofdmoot van de reizigersstromen zijn tussen Amsterdam en Londen, kan de Eurostar nog flink groeien.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Je snapt dat de faciliteiten af zijn maar dat het verdrag om het te gaan gebruiken door de geweldige projectmanagement er niet is?
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Dat hangt natuurlijk af van de definitie van 'af', een douanefaciliteit waar nog geen douane-medewerkers in zitten is voor mij niet af. (A)
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Dussss...
Blijk ik toch nog wel mee te vallen, qua mieren
Blijk ik toch nog wel mee te vallen, qua mieren
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Dit is geen mierenneukerij maar een taalkundekwestie, zie je het gebouw als faciliteit of het gebouw met het benodigde personeel als faciliteit.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Dat is in Rotterdam beide nog niet af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Amsterdam-Londen voer voor bureaucratie
De verbinding Amsterdam-Londen gaat op zijn vroegst in 2020 vanuit Amsterdam vertrekken, schrijft staatssecretaris Mark Harbers van Veiligheid en Justitie. Maar volgens Tweede Kamerlid Suzanne Kröger (GL) is er meer mogelijk. “Van de Engelse kant horen we dat het sneller kan”. Tijdens het Algemeen Overleg Spoor is dit vanmiddag onderwerp van gesprek in de Tweede Kamer
Bron: OV-Magazine
(lees vooral even het hele artikel).
Als ik m mag samenvatten wil Nederland weer braafste jongetje van de klas worden en kan het bestaande drielandenverdrag niet door want dat is niet meer up to date. (Feitelijk rijdt de Eurostar dus 'illegaal' als dat echt zo is :X )
De verbinding Amsterdam-Londen gaat op zijn vroegst in 2020 vanuit Amsterdam vertrekken, schrijft staatssecretaris Mark Harbers van Veiligheid en Justitie. Maar volgens Tweede Kamerlid Suzanne Kröger (GL) is er meer mogelijk. “Van de Engelse kant horen we dat het sneller kan”. Tijdens het Algemeen Overleg Spoor is dit vanmiddag onderwerp van gesprek in de Tweede Kamer
Bron: OV-Magazine
(lees vooral even het hele artikel).
Als ik m mag samenvatten wil Nederland weer braafste jongetje van de klas worden en kan het bestaande drielandenverdrag niet door want dat is niet meer up to date. (Feitelijk rijdt de Eurostar dus 'illegaal' als dat echt zo is :X )
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Worden Euston en St. Pancras ook een keer verweven tot 1 station. Dan kunnen internationale treinen ook verder Verenigd Koninkrijk in rijden naar bijvoorbeeld Birmingham, Manchester en Liverpool of zelfs Glasgow. Nu is dat bij mijn weten niet mogelijk.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Er was dit plan, maar dat is in 2010 gecanceld. Met de verwachte daling van het aantal passagiers door de Brexit, verwacht ik niet dat het er in de komende 20 jaar nog van komt.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Dan zou de spoorbreedte van de trajecten waar die treinen op rijden aangepast moeten worden, net zoals alle treinen die daar rijden. Lihjt me niet heel handig, of wel.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Euston wordt het beginpunt van de nieuwe High Speed 2. Ik heb echter nergens gelezen dat er nog een verbinding tussen HS1 en HS2 wordt gerealiseerd, gezien de omgeving zal dat een hele dure verbinding worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
De ambitie van het geprojecteerde netwerk in dit artikel moet dus genuanceerd worden: https://www.treinreiziger.nl/trein-89-0 ... ieuwe-hsl/.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Parijs doet natuurlijk hetzelfde... Niet optimaal, maar kan wel. En in de luchtvaart zie je het ook: soms krijg je goedkopere tickets als je AMS - LCY - LHR - JFK doet bijvoorbeeld, dan moet je in Londen overstappen naar de andere kant van de stad.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Vanaf 11 juni is er een nieuwe dienstregeling voor Eurostar, met de introductie van een derde treinpaar.
De nieuwe vertrektijden vanuit Londen worden:
07:16
11:04
17:16
De nieuwe vertrektijden in Amsterdam (slechts tot Brussel) worden:
07:49
13:45
17:47
De nieuwe vertrektijden vanuit Londen worden:
07:16
11:04
17:16
De nieuwe vertrektijden in Amsterdam (slechts tot Brussel) worden:
07:49
13:45
17:47
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Allemaal dagelijks of alleen ma-vr?
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Hoe komt het eigenlijk dat die trein niet in een patroon rijdt? Vanuit Amsterdam zou je toch een consequent tijdstip over het uur verwachten...
Het is een spectrum.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Vanuit Londen rijden de 17:16 niet op zaterdag en de 07:16 niet op zondag, vanuit Amsterdam rijdt de 17:47 niet op zaterdag en de 07:49 niet op zondag.dennistd schreef:Allemaal dagelijks of alleen ma-vr?
-
- Berichten: 1630
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
In Today's Railways staan iets andere vertrektijden vanuit Amsterdam: 0748 ipv 0749, 1346 (ma-vr) en 1347 (za-zo) ipv 1345. 1747 klopt wél. Vertrek vanuit Rotterdam is steeds om 28, en aankomst te Brussel om 35.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Ik haal dit uit de verkoopsystemen van Eurostar. Ik neem aan dat dat klopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Zo (7.49u - 13.45u - 17.47u) staat het ook in Hafas. Wel gek, want hij zit in alle gevallen gewoon tussen de [serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] (v .42) en de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] (v .53) in.
Enige wat ik me kan bedenken voor drie wisselende tijden is dat er in het ene geval een goederenpad richting Westhaven is, in het andere geval een goederenpad vanuit de Westhaven en in het derde geval geen goederenpad
Enige wat ik me kan bedenken voor drie wisselende tijden is dat er in het ene geval een goederenpad richting Westhaven is, in het andere geval een goederenpad vanuit de Westhaven en in het derde geval geen goederenpad
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten