Mag ik even kwijt #28

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Fles »

Geert schreef: je moet gewoon je ID bij je hebben als je nog niet overduidelijk ouder dan 16 bent.
Je moet je ID tonen als je nog niet overduidelijk ouder dan 16 bent.

Je moet gewoon altijd je ID bij je hebben :idea:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Je hoeft ook niet bij dezelfde halte in/uit te stappen. Het gaat erom dat je binnen 35 minuten na uitchecken weer incheckt.
Hmm, dan is 't dus wat vreemd dat er 2x Reis staat i.p.v. 1x Reis en 1x Overstap... maarja, in dit geval kost het toch steeds € 0,00 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:
Geert schreef:Je hoeft ook niet bij dezelfde halte in/uit te stappen. Het gaat erom dat je binnen 35 minuten na uitchecken weer incheckt.
Hmm, dan is 't dus wat vreemd dat er 2x Reis staat i.p.v. 1x Reis en 1x Overstap... maarja, in dit geval kost het toch steeds € 0,00 :wink:
Het komt voor dat er geen overstap gerekend wordt als er bij de vorige reis geen saldo is gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Fles »

Ik ga het over een paar weken maar eens proberen denk ik. Gewoon 100 euro op mijn VDU met OVC laden en een kruidvatkaartje-achtig rondje maken. Zo goed mogelijk proberen overal in en uit te checken (wel zo veel mogelijk verschillende vervoerders natuurlijk) en dan eens kijken wat er allemaal mis gaat. :twisted: Kan me niet voorstellen dat dat goed gaat namelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Suus »

Paar weekjes is paar maanden, je VDU werkt pas op 1 december :)

Ik ga zo maar even naar het loket op Amstel om een GVB kaart geschikt te maken voor de NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Fles »

Bee schreef:Paar weekjes is paar maanden, je VDU werkt pas op 1 december :)
Wat voor de bliksem nou weer :| Ik heb dat ding al zeker een jaar, en vanaf vandaag wordt het mogelijk ermee te reizen toch??
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Wubbo »

Alleen voor anonieme kaarten, niet voor persoonlijke kaarten. En Arriva en Syntus enzo doen nog niet mee. Dus als je volgende week gaat weet ik zeker dat het mis gaat ja ;-)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Oud forumgebruiker »

Je kunt je VDU wel gebruiken voor reizen met Connexxion en GVB, maar voor de trein nog niet :neg:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wilde laatst vanaf plein 40-45 naar het Sloterdijkstation, zag een Connexxion-bus aankomen (ik heb wel vaker Connexxions zien staan op het busplatform bij sloterdijk) en dacht naja; het zal wel, dat ding zal er wel stoppen toch? Mooi naks... kwam ik bij de rotonde tot de Haarlemmerweg, sloeg ie linksaf :( :( :(, vuile oplichters :(. Eerste halte in de bewoonde wereld: Station Haarlem Spaarnwoude :( Dat is even iets anders dan Sloterdijk. Hij doet het wel nog verrekte snel trouwens, sneller dan de trein:

24-09-2009 Reis
Check-in 12:19 Amsterdam, Burg. Eliasstraat
Check-out 12:32 Haarlem, Spaarnwoude NS Connexxion € 0,00

Dan nog een correctie van ongeveer 2 haltes (dan ben je ongeveer t.h.v. van het spoor).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Alleen voor anonieme kaarten, niet voor persoonlijke kaarten. En Arriva en Syntus enzo doen nog niet mee. Dus als je volgende week gaat weet ik zeker dat het mis gaat ja ;-)
Dan wacht ik nog wel even :pos: Ik vind het heul niet erg om nog de komende 40 jaar aan papieren kaartjes vast te zitten :D
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door tsov »

@ziggy: bestudeer eens een lijnennetkaart ;) Jij zat in lijn 80, lijn 82 komt op Sloterdijk, maar rijdt dus niet door Slotermeer
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Vinny »

tsov schreef:@ziggy: bestudeer eens een lijnennetkaart ;) Jij zat in lijn 80, lijn 82 komt op Sloterdijk, maar rijdt dus niet door Slotermeer
Lijn 82 gaat bij het Bos en Lommerplein de A 10 op, en meteen weer af om via de Haarlemmerweg en de halte Arlandaweg op Sloterdijk uit te komen. Het is de enige directe busverbinding van mijn buurtje met Sloterdijk station, en zat er vanmorgen dus weer eens in...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:@ziggy: bestudeer eens een lijnennetkaart ;) Jij zat in lijn 80, lijn 82 komt op Sloterdijk, maar rijdt dus niet door Slotermeer
Ja, hij kwam al aanrijden, dus ik stapte maar gewoon op de bonnefooi in :(. 80, 82, waarom altijd zo moeilijk... ook allebei een "Regioliner", dus dan haal je ze al snel door elkaar. Voortaan pak ik wel gewoon de 19. Connexxion :neg: :neg: :neg: :neg:.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door tsov »

:lol: Dus omdat jij iets stoms doet is Connexxion meteen :neg:
Tuurlijk
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ze moeten gewoon niet al die bussen Regioliner noemen :(. De bus naar Zwanenburg/Hoofddorp en Wormerland heten geen Regioliner, en die naar IJmuiden ineens wel... in wezen is het verschil ook weer niet zo groot. Gewoon een streekbus.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Vinny »

Regioliner is de Engelse vertaling van Streekbus. Dat klinkt hipper, en daarmee is het OV ineens (*kuch*) een stuk aantrekkelijker...dus dat is de reden waarom er in sommige concessiegebieden (Haarlem e.o) voor deze term wordt gekozen en in andere gebieden (Amstelland en Zaanstreek) er een meer zakelijke afweging plaatsvindt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Geert »

ziggy schreef:Ze moeten gewoon niet al die bussen Regioliner noemen :(. De bus naar Zwanenburg/Hoofddorp en Wormerland heten geen Regioliner, en die naar IJmuiden ineens wel... in wezen is het verschil ook weer niet zo groot. Gewoon een streekbus.
Lekker boeiend. Je checkt zelf niet of je wel de goede bus hebt en dan is de naam opeens verkeerd?
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, ik zie op Sloterdijk dagelijks een Regioliner komen, dus ik denk: dat zal wel een bepaalde lijn zijn... blijken AL die streeklijnen zo te heten, dan heeft die naam ook geen nut meer :neg:.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Reiziger Delft »

Ik wilde vandaag per Intercity naar Rotterdam vanuit Delft, kom ik opeens in Den Haag uit. #@&%$ NS dat ze dat ding ook Intercity noemen :evil:

:lol:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door JeePee »

Serieus even, waarom zijn busfappers half suïcidaal? Rij je rustig met je bus over CS Groningen, springen er allemaal mensen voor en gaan half op de stationsweg staan terwijl er auto's doorrijden... Get a life... :roll:
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Reiziger Delft »

Het was zeker een nieuwe bus voor Qbuzz? Ik snap ook niet waarom je per se met blijkbaar gevaar voor je eigen leven nu een plaatje moet schieten; binnenkort stikt het er van de nieuwe bussen en heb je alle tijd om een mooie foto te maken :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Vinny »

Reiziger Delft schreef:Ik wilde vandaag per Intercity naar Rotterdam vanuit Delft, kom ik opeens in Den Haag uit. #@&%$ NS dat ze dat ding ook Intercity noemen :evil:

:lol:
Nou je wil niet weten wat voor verwarring de benaming IC heeft opgeleverd voor sneltreinreizigers op de relatie Leiden -> Amsterdam West?

"Stopt deze trein nou wel of niet op Amsterdam Sloterdijk?'' heeft in 2007 toch zeker de top-10 'meest gestelde vragen' op Leiden Centraal gehaald...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Vinny »

busfappers
:shock: Bestaan die ook al.
Bij mijn ritje met de Fyra (destijds nog in proefbedrijf) stonden ook op vrijwel ieder viaduct 'fappers' de trein te fotograferen. Ik heb me er hogelijk over verbaasd, want zo uniek is dat ICRm/fyra wat er rijdt nou ook weer niet...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Ruben »

Het spoor wat eronder ligt was dat natuurlijk wel, toen het nog nauwelijks tot nooit in reizigersdienst was bereden. Maar ik snap het verder ook niet, tot daar gaat mijn inlevingsvermogen. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Suus »

ziggy schreef:Ja, ik zie op Sloterdijk dagelijks een Regioliner komen, dus ik denk: dat zal wel een bepaalde lijn zijn... blijken AL die streeklijnen zo te heten, dan heeft die naam ook geen nut meer :neg:.
In Noord-Holland zijn regioliners bussen die grotere afstanden afleggen waarbij een deel van het traject een grote halteafstand kent, of een hoogfrequente ontsluitende verbinding vormen.

Andere voorbeelden zijn de 100, 101 en 102 in 't Gooi.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 86 gasten