Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Wubbo »

Die afbeelding doet het hier niet.
Helaas heerst in Nederland de mentaliteit dat dat bordje er niet toe doet, want ik kan toch zelf wel beoordelen wat veilig is :roll:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Daantje »

Je kan het ook oplossen zoals in Belgie: een paar paaltjes met een oranje gaashekje erom heen :D Doen ze daar bij elke losliggende steen zo ongeveer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Helaas heerst in Nederland de mentaliteit dat dat bordje er niet toe doet, want ik kan toch zelf wel beoordelen wat veilig is :roll:
Ach, zolang de NoordOost in Utrecht nog regelmatig met de laatste deur voorbij dat bordje staat na het splitsen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Mark »

Hmm in Almelo de Riet heeft men het anders aangepakt: er staan grote groene hekken om het buiten gebruik zijnde perron heen. Was wel een aardig fotopunt voor treinen die van het noodspoor afkwamen, maar nu is het volgens mij illegaal als je er gaat staan (wat ik dan weer nergens op vind slaan) :roll:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Vinny »

Jammergenoeg denkt meningeen daar niet hetzelfde over en stuurt je weg als je je bevindt aan het einde van sommige perrons
Als je voorbij het bordje 'geen toegang' staat wordt je terecht weggestuurd; in alle andere gevallen sta je gewoon in je recht als spotter om aan het einde van het perron te staan! :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Ach, zolang de NoordOost in Utrecht nog regelmatig met de laatste deur voorbij dat bordje staat na het splitsen :wink:
Laat ProRail en NS het ook maar eens eens worden op welke plek de bordjes moeten komen. In Utrecht heb je aan het einde van het perron het NS-bordje 'geen toegang', en een paar meter daarvoor staat het gele ProRailbordje. Welk bordje moet ik nou opvolgen? Degene die mij het meeste beperkt? Of degene die mij het meeste toestaat? Verwarrend.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Vinny »

Het NS bordje had weggehaald moeten worden, de komende jaren worden alle NS bordjes vervangen door ProRail bordjes. Ik zal dat doorgeven. Op welk spoor staat dit trouwens?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Wubbo »

Haal je dan ook die laatste 20 meter perron weg van spoor 5? Die is dan toch nutteloos.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Vinny »

20 meter :o
Hmmm dan hangt het bordje waarschijnlijk op de verkeerde plaats. Ik zal de volgende keer dat ik in Utrecht ben op spoor 5 kijken. Noord- of zuidzijde?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Geert »

Zuidzijde, eerst krijg je het bekende gele bordje en 20 meter verder staat het NS-bordje ;) Misschien dat ik er nog een foto van heb, ik zal eens zoeken...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Wubbo »

Aan de noordzijde staat het ProRail bordje zelfs eerder op het perron dan waar je met de trap de tunnel nog uit kan. En nee, op die trap staat geen bordje :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Vinny »

Juist dan is er een onuitgeslapen bordenboer actief geweest. Deze persoon zal worden aangesproken op zijn onslimme gedrag (als er iemand een foto kan maken; ik hou me aanbevolen, anders doe ik het zelf volgende week)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Geert »

Ik ga vanmiddag foto's voor je maken! :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Geert »

De foto's:

Spoor 5/7, zuidzijde: het gele ProRailbordje is kennelijk vervangen door iets zonder tekst. Sowieso staat het NS-bordje er te vroeg, te zien aan het blauwe bakkenbord kan een lange trein best voorbij het verboden toegang-bordje komen.
Afbeelding

Spoor 8/9, zuidzijde: hier was dus die ruimte van 20 meter tussen het ProRail- en NS-bordje (en niet spoor 5/7 zoals ik eerder volgens mij schreef).
Afbeelding

En tot slot weer terug naar spoor 5/7, ditmaal aan de noordzijde: als je uit de Noordertunnel de verkeerde trap neemt sta je dus meteen in het verboden gebied. :? Ook hier geldt weer dat een lange trein voorbij het verboden toegang-bordje kan komen, het blauwe bakkenbord staat verderop. Het gele ProRail-bordje is hier weer verdwenen (onlangs?) en heeft plaatsgemaakt voor een aluminium nikszeggend plaatje.
Afbeelding
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Ronald »

[ergernismodus aan] Op 26 april een reisje via de Eifelroute van Keulen naar Trier gepland, gooien ze net in dat weekend alle treinen op een deel van dat traject eruit (tussen Kall en Gerolstein, ook juist in die richting, in de tegenrichting rijdt alles normaal). Wie verzint die onzin??? :evil: [ergernismodus uit]
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door waldo79 »

Kun je je reis niet andersom maken?
Heen via Koblenz naar Trier :idea:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Ronald »

Ja, daar zit ik ook aan te denken. Heen via Koblenz en terug (een week later) via de Eifelroute. Het ging mij ook om het feit een mooie planning te hebben gemaakt en dan geconfronteerd worden met het feit doordat er in het weekend werkzaamheden zijn (ja ik weet het, dat moet ook gebeuren...) je de planning weer helemaal kunt omgooien :roll: . Dit is namelijk niet de eerste keer, ook in Nederland kun je in het weekend bijna nooit iets plannen, je komt altijd wel ergens een stremming of vervangend busvervoer tegen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Wubbo »

Mijn vrienden van Veolia zijn goed bezig.

De site zegt dit:
Buitendienststelling trein
Prorail werkt momenteel niet aan het spoor
En Teletekst zegt dit:
Nijmegen<->Venlo

In de nacht van woensdag op donderdag
van 00:00 tot 05:30 uur rijden er
tussen Nijmegen en Venlo geen treinen
maar bussen.

Extra reistijd: ongeveer 30 minuten.
Het is ook zo moeilijk, reisinformatie... :roll:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Mark »

Zaandam-Hoofddorp

Wanneer: zondag 20 april de hele dag

Oorzaak: nieuwbouw station Amsterdam Sloterdijk

Reisadvies: Maak gebruik van de overige treinen
reis tussen Zaandam en Amsterdam Lelylaan, Schiphol, Hoofddorp via Amsterdam Sloterdijk

Extra reistijd: een kwartier tot een half uur
Wat moet ik hier nou mee :?: :| Er is wel uit te halen dat de 3300 niet rijdt, maar ik vind de informatie zoals die er nu staat zeer onduidelijk :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Mark »

Nog maar een:
Batavierenrace Enschede

Op zondag 27 april is de Batavierenrace. Deze estafetterace loopt van Nijmegen naar Enschede. Studenten lopen een totale afstand van ruim 185 kilometer en is onderverdeeld in 25 etappes.

Extra stop Enschede Drienderlo
Op 27 april stoppen de treinen van 09.06 uur en 10.06 uur uit Zwolle richting Enschede en 10.17 uur uit Enschede richting Zwolle extra in Enschede Drienerlo.


Reisadvies
De extra stops worden getoond in het reisadvies van de Reisplanner. Raadpleeg de Reisplanner voor exacte vertrek- en aankomsttijden en een compleet reisadvies.
Ehm, dat zijn geen extra stops, dat zijn treinen die normaal gesproken op zondag niet rijden, maar die dag extra zijn ingelegd...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door air-bus »

Ja maar 'gewone' mensen snappen dat niet.. En daarbij komt, 'extra' klinkt bij de NS al gauw heel goed in de oren! :lol:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Jurjen »

Draadbreuk tussen de Duitse grens en Emmerich. CNL 301 wordt omgeleid via (Eindhoven en) Venlo, vertrek aldaar geplanned om 19:50. Overige ICE's en CNL's is nog niet bekend. Zie NS Hispeed en NOS Teletekst.


ICE 122 (Arnhem v. 19:25, -> Amsterdam C) wordt met +5 aangekondigd, ICE 227 (Arnhem v. 19:37, -> Frankfurt (M)) valt uit.
ICE 129 staat in Oberhausen aangekondigd met +90 (normaal v. 18:26)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Ruben »

Amsterdam Centraal-Hannover Hbf-Berlin Ostbahnhof-Szczecin Glowny zaterdag 11 en zondag 12 oktober
Oorzaak

* werk aan het spoor

Reisadvies
Ga eerder op reis:

* de InterCity's Amsterdam/Schiphol-Hannover-Berlin rijden niet tussen Amsterdam/Schiphol en Bad Bentheim
* reis met binnenlandse treinen tussen Amsterdam/Schiphol en Almelo
* reis met de bus tussen Almelo en Bad Bentheim; voor reizigers vanaf Hengelo rijdt er een bus vanaf het Fanny Blankers Koen stadion naar Bad Bentheim
* stap in Bad Bentheim over op de InterCity naar Berlin
* let op:er is vanaf Amsterdam C, Schiphol, Amsterdam Zuid, Duivendrecht en Hilversum geen aansluiting op de eerste trein naar Berlin ( treinnummer 141)
* plan uw reis op http://www.ns.nl of http://www.nshispeed.nl
Hoe moet ik me dit prutteltje voorstellen?
* Ik mag zaterdag niet met de IC t1500 van 06:27 Asd - Amf doen, om daar toch nog de t141 te kunnen halen?
* Kon ik kaartjes boeken voor Asd / Asdz / Dvd - Duitsland op deze data, en heb ik dan nu pech toch niet te kunnen reizen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Karl »

Maar - aldus het bericht - rijdt de 141 pas vanaf Bentheim en niet vanaf Amf?
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Ruben »

Ja vanaf Bentheim idd. Dus kennelijk is het niet mogelijk om de aansluitende IC te halen in Amf als je vanaf Asd reist.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten