Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Een vraag over gratis hotel-shuttlebussen: worden hotelreserveringen nagekeken bij het instappen?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Weet iemand welke ex-EBS Scania tegenwoordig van Rijschool Dekker is?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

na een klein zoekactie kom ik op de EBS 5035
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Waarom zijn bij sommige stations het eiland perron afgesloten bij een deel, maar wel een enkel perron aan de andere zijde bij gebouwd?
Hier een voorbeeld van station Oss:
Afbeelding
PSA: Links gaan, rechts staan
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Vroeger lag er vaak alleen een perron tegen het stationsgebouw aan. Als er dan een tweede perron nodig was werd deze tussen het eerste en tweede spoor gelegd. De bereikbaarheid was er dan door het eerste spoor over te steken. Zou je dat perron tussen het tweede en derde spoor leggen dan moest er een extra spoor worden overgestoken, en waarschijnlijk waren drie perronsporen helemaal niet nodig. Een eilandperron tussen het eerste en tweede spoor in combinatie met het opheffen van het perron direct aan het gebouw zou ervoor zorgen dat je het gebouw niet uit zou kunnen aan de spoorzijde, wat ook wel erg vreemd zou zijn.

Overigens kom je dit soort smalle perrons nog altijd wel tegen in het buitenland. Het station van Aschendorf bijvoorbeeld aan de Emslandstrecke. Vorige week werd daar nog voor het station vanwege een rood sein gewacht met de RE naar Emden (haltering spoor 2), omdat er nog een IC richting Köln langs kwam over spoor 1. En bij dit soort perrons wil je koste wat kost voorkomen dat een machinist zijn deuren dan net ontgrendeld heeft.
Afbeelding
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Zijn er in de zomervakantie ook spitsuren? Zo ja, waarom?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ja, niet iedereen heeft tenslotte zomervakantie :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ferdinand schreef:Zijn er in de zomervakantie ook spitsuren? Zo ja, waarom?
Met de VDU zijn die er niet in juli en augustus, maar bij de Voordeel/Vrij-abonnementen zijn deze er wel. De zomerdienstregeling van NS was niet lang daarvoor ook al afgeschaft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Visgraatmodel schreef:Een vraag over gratis hotel-shuttlebussen: worden hotelreserveringen nagekeken bij het instappen?
Nooit meegemaakt op vliegvelden. Ik kon zo instappen, niemand die iets vroeg.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Even een last minute vraag. Ik wil graag een ticket kopen van Zevenaar naar 's-Heerenberg Molenpoort via Emmerich voor morgen. (Dus RE 19 en buslijn 91 van NIAG) In Arnhem stap ik over op de RE19, maar ik heb een Studenten OV abonnement dus het kaartje hoeft pas geldig te zijn vanaf Zevenaar. In Arnhem heb ik echter maar 9 minuten overstaptijd, dus het liefst zou ik al een kaartje vooraf online kopen. Weet iemand waar dit kan? In de VRR app kan je momenteel geen kaartjes kopen. Ik ben overigens wel van plan om in Emmerich even naar de Rijn te lopen en wat goederentreinen daar vast te leggen dus ik neem niet meteen de eerste 91, maar een busje later. (geen idee of dat uitmaakt voor het kaartje)

Weet iemand hoe ik het best een kaartje hiervoor kan kopen van te voren?

Alvast enorm bedankt! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Korte vragen

Bericht door JothamvW »

Op de website van de VRR verkochten ze toch ook tickets? Of probeer anders de NIAG of Abellio zelf.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Uit hoeveel bakken bestaat de langste trein in de gebruikelijke dienstregeling?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

2 stellen, 4 bakken. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

JothamvW schreef:Op de website van de VRR verkochten ze toch ook tickets? Of probeer anders de NIAG of Abellio zelf.
Ik durf te beweren dat een kaartje vanuit Nederland naar Emmerich met 100% Korting NL goedkoper is dan een VRR-kaartje. Ik zie alleen dat ze niet online worden verkocht, maar aannemelijk dat een kaartautomaat dat wel kan. Zeker omdat kaartjes voor kortere reizen een tijdsbeperking hebben. Door de plannen van Bjorn gooit die beperking waarschijnlijk roet in het eten voor een doorgaand kaartje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

marvinkok schreef:2 stellen, 4 bakken. :pos:
Ik doe een wilde gok dat hij heel NL bedoelt te bedoelen, en dus niet alleen die uithoek bij jou daar (A)

En dan gok ik op ICM/VIRM-12, bestaande uit 3xICM4 of 2xVIRM6.

Alhoewel me nu te binnen schiet dat de 105 (regelmatig) met 2 stellen rijdt, waarmee je dan op 16(?) bakken uitkomt. Als er nog een Thalys dubbel rijdt heb je (volgens Wikipedia) 20 bakken...
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Dus 12 bakken van de NS?
Ik bedenk me ook net dat de Eurostar ook pittig lang eruit ziet, heeft die ook iets van 20 bakken?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

bjorn keith schreef:Weet iemand hoe ik het best een kaartje hiervoor kan kopen van te voren?
Handyticket Deutschland kan je online kaartjes voor de vrr kopen, dat werkt via een app op je mobiel. Wel moet je dan een bankpas of iets dergelijks als controlebewijs opgeven en die moet je ook bij je hebben tijdens je reis. Voor Zevenaar - 's Heerenberg heb je een preisstufe B kaartje van 5,90 nodig.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

luka23 schreef:Dus 12 bakken van de NS?
Ik bedenk me ook net dat de Eurostar ook pittig lang eruit ziet, heeft die ook iets van 20 bakken?
16, als ik Wikipedia moet geloven :)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Aking schreef:
marvinkok schreef:2 stellen, 4 bakken. :pos:
Ik doe een wilde gok dat hij heel NL bedoelt te bedoelen, en dus niet alleen die uithoek bij jou daar (A)
-o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen

Bericht door Suus »

Zestien bakken ICM is sinds de Hanzelijn wel erg zeldzaam geworden. 12 bakken VIRM zie je ook niet vaak door de vele frequentieverhogingen de laatste jaren.

De langste van voor naar achter doorloopbare binnenlandse trein is het ICR9 van de 1100. Qua fysieke stukjes is het de Thalys naar Frankrijk van 7:17 op Amsterdam Centraal, die rijdt met twee stellen dus 20 delen. Maar die bakken zijn wel flink korter dan bijvoorbeeld een VIRM, en er zijn vier locomotieven. De zestiendelige Eurostar kan zomaar langer zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Een e320 is 390 meter lang, twee Thalyssen zijn 400,4 meter lang.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Dat scheelt op 20 cm na een VDL Ambassador 106.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen

Bericht door MdJ »

2*ICE3 is langer: 2*200,84=401,68m. O.a. 105.
Bij twijfel: gebruik beton.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

bjorn keith schreef:Even een last minute vraag. Ik wil graag een ticket kopen van Zevenaar naar 's-Heerenberg Molenpoort via Emmerich voor morgen. (Dus RE 19 en buslijn 91 van NIAG) In Arnhem stap ik over op de RE19, maar ik heb een Studenten OV abonnement dus het kaartje hoeft pas geldig te zijn vanaf Zevenaar. In Arnhem heb ik echter maar 9 minuten overstaptijd, dus het liefst zou ik al een kaartje vooraf online kopen. Weet iemand waar dit kan? In de VRR app kan je momenteel geen kaartjes kopen. Ik ben overigens wel van plan om in Emmerich even naar de Rijn te lopen en wat goederentreinen daar vast te leggen dus ik neem niet meteen de eerste 91, maar een busje later. (geen idee of dat uitmaakt voor het kaartje)

Weet iemand hoe ik het best een kaartje hiervoor kan kopen van te voren?

Alvast enorm bedankt! :D
Kaartje kopen bij de NS automaat of via ns international website met 100% korting in Nederland. Dat is de goedkoopste oplossing boor alleen de trein. Kosten €4,-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Daar heb je in de bus niks aan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten