Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
MBC zal wel voor Mercedes Benz Citaro staan, maar wat is vwnm?
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
ow dat hoorde er niet achteraan, ja met MBC bedoel ik idd Mercedes Benz Citaro
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Gister naar een presentatie van TCR geweest. Was niet echt een lange presentatie vond ik. In ieder geval zitten bijna alle lijnen rondom Alkmaar en Hoorn wel in het pakket. De scholierenlijnen ontbraken in het lijstje dus geen idee wie dat gaat doen.
Een minpuntje vond ik zelf dat er geen nachtlijnen in het pakket zitten, die wil ik namelijk wel graag blijven rijden. Dus of ik naar TCR ga weet ik nog niet.
Een minpuntje vond ik zelf dat er geen nachtlijnen in het pakket zitten, die wil ik namelijk wel graag blijven rijden. Dus of ik naar TCR ga weet ik nog niet.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Maar is het al duidelijk waar de uitzendkrachten gedetacheerd worden?
Laatst gewijzigd door Ardan op do 21 jun 2018, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
is het wel handig om zulke persoonlijke dingen op een openbaar forum te zetten?
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Ik heb het alleen over mijn eigen situatie, voor iedereen ligt het weer anders namelijk omdat er ook verschillende partijen bij komen kijken. Maargoed misschien heb ik door mijn interesse/enthousiasme wat teveel gezegd waar anderen niks aan hebben dus hier zal ik het wel bij laten :Y
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
@Frank93, praat gerust verder. Het ia ook een onderdeel van een proces en we mogen juist dankbaar zijn dat je ons mee laat kijken in jouw keuken.
Overigens, als je op lijnnummer gaat zoeken op de site van connexxion kan je van veel lijnen de nieuwe dienstregeling vinden. De stadsdienst van Alkmaar gaat er op wommige vlakken best op vooruit. Bijv. richting Daalmeer komen er weer extra late ritten bij.
Overigens, als je op lijnnummer gaat zoeken op de site van connexxion kan je van veel lijnen de nieuwe dienstregeling vinden. De stadsdienst van Alkmaar gaat er op wommige vlakken best op vooruit. Bijv. richting Daalmeer komen er weer extra late ritten bij.
Laatst gewijzigd door CSA2 op wo 20 jun 2018, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Dat dit allemaal nog door de autocorrectie komt :N
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
En voor wie dat handiger vindt (like me), de nieuwe dienstregeling staat ook al in OVInfo.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Smartphone + kolenscheppen gaan niet samen...cassie127 schreef:Dat dit allemaal nog door de autocorrectie komt :N
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Wellicht ben ik wat aan de kippige kant, maar is het al bekend op welke lijnen de BYD's gaan rijden?
🍉
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Van wat ik heb gezien in ieder geval op de Alkmaarse stadslijnen (1 t/m 4), en ik verwacht zelf ook op lijn 8 en 10. Hoorn weet ik niet maar ik denk dat lijn 11 en 14 de grootste kanshebbers zijn.
De dienstregeling is overigens ook al te downloaden:
https://www.connexxion.nl/dienstregeling-printen/1220
De dienstregeling is overigens ook al te downloaden:
https://www.connexxion.nl/dienstregeling-printen/1220
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Ik weet niet of het in deze moet of het topic van de texelhopper maar ik gok op deze.
Ik was naar de dienstregeling van de 28 op Texel aan het kijken. Ze hebben wel genoeg speling ingebouwd van Den Burg naar ze boot. Van de boot naar de elemert 7 minuten, van de elemert naar de boot rekenen ze 20 minuten . Nu snap ik wel dat het rondje door Den Burg niet meer lukt.
Ik was naar de dienstregeling van de 28 op Texel aan het kijken. Ze hebben wel genoeg speling ingebouwd van Den Burg naar ze boot. Van de boot naar de elemert 7 minuten, van de elemert naar de boot rekenen ze 20 minuten . Nu snap ik wel dat het rondje door Den Burg niet meer lukt.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Dat heet de buffer aan het eind plannen.
Wat je als vervoerder in ieder geval niet wilt (en meestal ook niet mag), is te vroeg langs haltes rijden, of onderweg bij iedere halte je tijd af moeten wachten. Verder is op Texel de enige belangrijke aankomsttijd terug komend bij de boot. Hier wil je dus hoe dan ook niet te laat zijn. Hoe zorg je ervoor dat je beiden kan bereiken: de hele route zeer krap plannen, tot de halte waar je hoe dan ook op tijd wilt komen, en net daarvoor alle bufferruimte plannen.
Je kan dus niet zeggen dat ze serieus erop rekenen dat heen maar 7 en terug 20 nodig is, omdat in werkelijkheid het waarschijnlijk minimaal 7 heen is (en bij drukte meer), en terug soms in 7 kan, maar bij vertraging de bus toch nog op tijd bij de boot zal zijn.
Zeker op zo'n eiland ga je niet zo plannen dat bij de minste vertraging de boot gemist wordt. En op Texel is het zeer wisselend hoeveel rijtijd er nodig is.
Wat je als vervoerder in ieder geval niet wilt (en meestal ook niet mag), is te vroeg langs haltes rijden, of onderweg bij iedere halte je tijd af moeten wachten. Verder is op Texel de enige belangrijke aankomsttijd terug komend bij de boot. Hier wil je dus hoe dan ook niet te laat zijn. Hoe zorg je ervoor dat je beiden kan bereiken: de hele route zeer krap plannen, tot de halte waar je hoe dan ook op tijd wilt komen, en net daarvoor alle bufferruimte plannen.
Je kan dus niet zeggen dat ze serieus erop rekenen dat heen maar 7 en terug 20 nodig is, omdat in werkelijkheid het waarschijnlijk minimaal 7 heen is (en bij drukte meer), en terug soms in 7 kan, maar bij vertraging de bus toch nog op tijd bij de boot zal zijn.
Zeker op zo'n eiland ga je niet zo plannen dat bij de minste vertraging de boot gemist wordt. En op Texel is het zeer wisselend hoeveel rijtijd er nodig is.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Ik kom even terug op de inzet van BYD's: deze worden toch wel op zo'n beetje alle lijnen ingezet vanuit Alkmaar en Hoorn.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
"Ondertussen op de A7 in een BYD richting Den Helder: "volgende halte: Den Oever busstation, vergeet niet te helpen meet duwen na het uitstappen"... :D
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Kun je mij een berichtje sturen/het hier neerzetten wanneer je meer weet over de inzet van deze wagens? Want 'zo'n beetje' is natuurlijk vrij breed maar ik snap dat je ook nog niet meer details kent.Frank93 schreef:Ik kom even terug op de inzet van BYD's: deze worden toch wel op zo'n beetje alle lijnen ingezet vanuit Alkmaar en Hoorn.
🍉
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Wat ik zo snel heb vernomen is dat idd de 11 voor de byd bussen is. Overigens krijgen veel lijnen vanuit hoorn andere lijn nummers. De elektrische bussen krijgen een aparte omloopnummer (niet interessant voor de reizigers) maar toch
Laatst gewijzigd door TheDrewZ op do 21 jun 2018, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Als er een bedrijf is dat juist de scholierenlijnen zou moeten rijden is het TCR toch? Krijgen jullie ook solaris??Frank93 schreef:Gister naar een presentatie van TCR geweest. Was niet echt een lange presentatie vond ik. In ieder geval zitten bijna alle lijnen rondom Alkmaar en Hoorn wel in het pakket. De scholierenlijnen ontbraken in het lijstje dus geen idee wie dat gaat doen.
Een minpuntje vond ik zelf dat er geen nachtlijnen in het pakket zitten, die wil ik namelijk wel graag blijven rijden. Dus of ik naar TCR ga weet ik nog niet.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Solaris geleed komt op alkmaar en den helder, hoorn nietbusfanNL schreef:Als er een bedrijf is dat juist de scholierenlijnen zou moeten rijden is het TCR toch? Krijgen jullie ook solaris??Frank93 schreef:Gister naar een presentatie van TCR geweest. Was niet echt een lange presentatie vond ik. In ieder geval zitten bijna alle lijnen rondom Alkmaar en Hoorn wel in het pakket. De scholierenlijnen ontbraken in het lijstje dus geen idee wie dat gaat doen.
Een minpuntje vond ik zelf dat er geen nachtlijnen in het pakket zitten, die wil ik namelijk wel graag blijven rijden. Dus of ik naar TCR ga weet ik nog niet.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Ow maar TCR rijdt vanuit Alkmaar en Hoorn. Dus het zou kunnen misschien?
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Ja ik had ook wel verwacht dat ze die zouden rijden. Maar er werd tijdens de bijeenkomst van Connexxion zelf ook gesproken over twee onderaannemers. Tot nu toe is alleen naar buiten gekomen dat TCR gaat rijden, de andere onderaannemer ontbreekt dus misschien nog.busfanNL schreef:Als er een bedrijf is dat juist de scholierenlijnen zou moeten rijden is het TCR toch?
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Dat zou natuurlijk gewoon Robatax, Peereboom of Rasch kunnen zijn. Allen rijden nu natuurlijk ook al voor Connexxion.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Het plaatsen van de nieuwe halteborden is deze week ook meer op gang gekomen:
- Spoiler: show
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Ik zag vandaag ook al bussen rijden met reclame voor de nieuwe dienstregeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten