Wijzigingsblad 7 april

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Wijzigingsblad 7 april

Bericht door JeePee »

Voor de liefhebbers:

De 3500 (IC Shl - Ehv) gaat stoppen te Best ivm groot onderhoud;
Er komt op donderdag, vrijdag en zaterdag om 21.56 een extra sneltrein van Zwolle naar Emmen.

Vast nog veel meer, maar goed dat ontdekken jullie vanzelf 8-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Geert »

Die stop in Best is toch vanwege groot onderhoud aan de A2, en om de automobilisten zo toch de trein in te lokken?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Caspar »

Zijn er goede parkeergelegenheden rondom dat station?

Men kan ook die stoptrein wat promoten naast deze extra stop, zo veel langzamer is de stoptrein daar niet met maar 2 stops tot Den Bosch...
Laatst gewijzigd door Caspar op zo 06 apr 2008, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Daniel »

Die zijn speciaal hiervoor aangelegd als 't goed is :wink:

Eveneens vanaf morgen zou ik ICRm voorgeschoteld moeten krijgen op m'n terugreis uit Den Haag naar Dordrecht, ben benieuwd :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door JeePee »

Geert schreef:Die stop in Best is toch vanwege groot onderhoud aan de A2, en om de automobilisten zo toch de trein in te lokken?
Ow ja A2 vergeten te noemen. Is inderdaad vanwege die reden, net zoals die pendelbussen van OAD die binnenkort gaan rijden in het Brabantse. Wordt nog eens wat met het OV daar 8-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Vinny »

Men kan ook die stoptrein wat promoten naast deze extra stop, zo veel langzamer is de stoptrein daar niet met maar 2 stops tot Den Bosch...
De stoptrein gaat niet naar Schiphol... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Caspar »

Ik vraag me af hoeveel reizigers er in Best gaan opstappen met eindbestemming Schiphol of Amsterdam Zuid etc. Vast niet meer dan enkele tientallen per dag?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door waldo79 »

Caspar schreef:Vast niet meer dan enkele tientallen per dag?
Yep, in die orde grootte moet je denken. Het filereducerend vermogen is uiterst beperkt 8-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Daantje »

Gisteren hoorde ik mensen zeggen dat de tijden in Gouda ook iets veranderen en dat de sprinter naar Rotterdam daar nou 1 minuut eerder gaat. Ik heb het nog niet zelf bekeken.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Freek »

De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vetrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56 Zit deze in de spits dus nog dichter op de IC uit Den-Haag richting Nijmegen. Je krijgt dan deze vertrektijden uit Arnhem richting Nijmegen (incl Arnhem-tiel)
.03
.07
.21
.24
.26
.33
.37
.51
.54
.56
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door IC3 »

Heeft het DDAR-stammetje (geen nummer voorhanden) dat ik in Oudenbosch in de 5156 zag rijden ook iets van doen met het wijzigingsblad? Ik had al erg lang geen DDAR meer gezien in de 5100.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door waldo79 »

Freek schreef:De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vertrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56
Is dat al niet langer zo? De 3687 vertrok vrijdagavond ook planmatig om 23.26 uur uit Arnhem :wink:
Laatst gewijzigd door waldo79 op di 08 apr 2008, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door IC3 »

Het eerder vertrek in Nijmegen is al vanaf 31 maart, op de affiches die in Nijmegen hangen staat echter 2 april. Vandaag werd hierover niets meer omgeroepen, terwijl het bij velen nog niet bekend is dat de vertrektijden zijn aangepast.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Thijs »

Freek schreef:De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vetrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56 Zit deze in de spits dus nog dichter op de IC uit Den-Haag richting Nijmegen.
En de kans is groter dat een iets vertraagde 3700 achter de 3600 wordt gezet. Het wordt er allemaal niet beter van ;)

Overigens vorige week nog een mooie actie gezien: een vertraagde 3700 die in Arnhem mogelijk achter de 3600 zou zitten. Beide treinen vertrokken tegelijkertijd uit Arnhem, en kwamen bijna naast elkaar te rijden. De 3600 werd ingehouden, de 3700 ging er voorlangs, en intussen kwam er een 3000 uit Nijmegen nog even tussenstuiven op hoge snelheid. Prachtig :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Daniel »

IC3 schreef:Heeft het DDAR-stammetje (geen nummer voorhanden) dat ik in Oudenbosch in de 5156 zag rijden ook iets van doen met het wijzigingsblad? Ik had al erg lang geen DDAR meer gezien in de 5100.
Niet dat ik weet, die zal gewoon verdwaald zijn... zat vorige week ook al 'n paar keer DDAR in de 5156 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door IC3 »

Thijs schreef:En de kans is groter dat een iets vertraagde 3700 achter de 3600 wordt gezet. Het wordt er allemaal niet beter van ;)
't Is naar mijn idee meer logisch dat de 3700 van Arnhem naar Nijmegen bij vertraging �áchter de 3600 zou moeten rijden, dan ervoor, ondanks de stops van de 3600 op tussenliggende stations. Voor de 3700 is Nijmegen de eindbestemming, de 3600 moet nog ruim honderd kilometer verder rijden. En wat gebeurt er als een vertraagde 3700 voor een 3600 in Arnhem wordt weggestuurd: een vertraagde 3600 die bij Ravenstein een hoop geklooi veroorzaakt en loopt de vertraging alleen maar verder op zodat reizigers naar bijv. Vlissingen hun aansluiting missen. Nee, dan maar de 3700 iets laten rijden en dientengevolge 5 �à 8 minuten te laat in Nijmegen aan laten komen!
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Thijs »

@IC3: En daar heb je wel een punt! ;)
[En ik wist helemaal niet dat de brug bij Ravenstein eensporig is, weer wat geleerd!]
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Freek »

Maar wat is dan de achterliggende gedachte om de 3600 2 minuten eerder te laten vertrekken. Want dit zorgt voor een kortere kering (en ja, zelfs een kering van 20 minuten is regelmatig te kort, al geef ik toe, het is niet echt een juist argument) en vergroot het risico op (meer) vertraging voor de 3700 en 2000. Zeker in de spits zal het denk ik leiden tot juist meer vertragingen van de 3600.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Thijs »

Het zijn twee punctualiteitsmaatregelen, waarbij 1 minuut tijdelijk is vanwege 40 km/u op de brug bij Ravenstein, en 1 minuut een vaste. Denk dat het idee is dat de trein dan in ieder geval weg is en wat meer ruimte heeft. Want in Den Bosch verandert er niks qua tijden, zo te zien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Die zijn speciaal hiervoor aangelegd als 't goed is :wink:

Eveneens vanaf morgen zou ik ICRm voorgeschoteld moeten krijgen op m'n terugreis uit Den Haag naar Dordrecht, ben benieuwd :wink:
En, had je ICRm in de 1963? :)
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 07 apr 2008, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Daniel »

Terugreis schreef ik he... ja, ik had dus ICRm in de 1963 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door Meltrain »

Grr, denk ik het goed, schrijf ik het fout. :lol:
Zal er wel te maken hebben dat ICRm vroeger in de 1916 reed. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door IC3 »

Freek schreef:Maar wat is dan de achterliggende gedachte om de 3600 2 minuten eerder te laten vertrekken.
Wellicht omdat de stoptrein naar 's-Hertogenbosch bij een lichte vertraging van de 3600 toch op tijd te kunnen laten rijden? Tussen het vertrek van de intercity en de stoptrein zat slechts vier minuten, nu is dit zes. Bovendien, door de snelheidsbeperking bij Ravenstein moet dit wel ten koste gaan van de kering in Arnhem omdat de keertijd daar altijd nog langer is dan die in Roosendaal, die nog maar elf minuten bedraagt. Twee minuten eerder vertrekken in Arnhem heeft geen hinderlijke gevolgen voor overstappers, twee minuten later aankomen in Roosendaal wel. :wink:
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door timtrein »

Thijs schreef:En ik wist helemaal niet dat de brug bij Ravenstein eensporig is, weer wat geleerd!
Zeker als je met mat'64 reist, kan je dat toch bijna niet ontgaan... eerst met ~ 100 km/u door de wissels gesmeten worden, dan het gerammel van die brug, dan weer met ~ 100 km/u opzijrammelen. Vooral op een zomeravond aan te bevelen... raampjes open en genieten maar 8-)
(jammer van die snelheidsbeperking... :? )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Bericht door deadlock »

Was die brug bij Ravenstein ook niet de enige brug met symetrische wissels aan de voor en achterkant?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten